Suhde jr-osastolla lusivaan vankiin?

Anonyymi

Oon kirjotellu tyypin kaa joka lusii Riihimäen vankilassa jollain järjestäytyneen rikollisuuden osastolla. Mua ahdistaa jotenkin nyt tää koko homma. En alunperin olis tällaseen lähtenyt, mut se on vähän pitkä juttu. En siis tiennyt että hän on vankilassa. Miehen kaveri oli tehny hänelle tinder-profiilin ja pyysi kirjottaan. En aluksi aikonut mut kun se sit sano tän miehen edelleen kaipailevan mun kirjettä niin ikäänkun hellyin. Siitä sit lähti tällanen kirjeenvaihto. Nyt sit tuntuu, et oon ihan hämmentynyt, en tiiä pitäiskö tätä jatkaa vaiko viheltää peli poikki. Pelkään et ihastun tähän jätkään ja sit tulee vaan itelle vaikeeta. Toisaalta jos se on tosissaan niin oon kyllä silleen avoimin mielin ku itsellä on tämmönen tausta et oon entinen kadulla asuva nisti, myin itseeni ja dokailin menemään. Mä sit kuitenki lopetin, kouluttauduin ja aloin elämään terveellisesti. Oon nykysin ihan erilainen henkilö ku sillon. Mut en oo varma pitäiskö mun silti suhtautuu tollaseen tyyppiin tosi silleen varauksella. Oon tosi herkkä ja tunteellinen ja sellanen empaattinen. Tää alunperin ajoi mut päihdekierteeseen, plus et mulla on adhd.

9

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vangeissa kyl varmaan paljon pelureita

    • Anonyymi

      Miks joku vanki haluu muijan jota ei kummiskaan voi tavata

    • Anonyymi

      Heippa! No tuo mitä kerroit, ei vielä varsinaisesti kerro mitään siitä, miten mies meinaa elää tuomionsa jälkeen. Itse olen istunut vankilassa ja myös Riihimäellä ja olen vienyt elämääni aivan toisenlaiseen suuntaan. Riksun kaikki ns- jr-osastolla istovat eivät kuulu mihinkään jengiin. Se on tärkeää ymmärtää. Jos mies kuuluu, sitten ehkä asia on toisenlainen, koska todennäköisesti jatkaa jonkinlaista rikollista toimintaa ja jos tällaisesta haluat pysyä erossa, ei se välttämättä ole sitä, mitä haet. Automaattista sekään ei ole, sillä osa jengiläisistäkin haluaa viedä elämäänsä toisenlaiseen suuntaan. Kehottaisinkin juttelemaan tämän miehen kanssa rehellisesti tuntemuksistasi ja ajatuksistasi. Varauksellinen kannattaa aina kaikkien kanssa ja selvittää se, jos vangin kanssa kirjoittelet, että millä mielellä hän aivan rehellisesti sun kanssa on. Toki sitten jos ihan suhdetta mietit, niin siinä on omat haasteensa, mutta ei ne mahdottomia ole. Vankeja yleisestikään ei kannata niputtaa samaan, sillä ovat kovasti keskenään erilaisia. Tuollainen ihminen voi auttaa sua eteenpäin, jos on oikeanlainen, mutta toisaalta voi mennä asiat huonoonkin. Tsemppiä pohdintaan!

      • Anonyymi

        Kiitos. Hmm. Tämä mies osoittautui hieman epämääräiseksi, ei mitään tulevausuudensuunnitelmia, ei osaa kertoa mitä hakee, kirjoittelee minun lisäkseni ainakin kahden muunkin naisen kanssa. Kuulin siis tuttavaltani että hänelle on useat toisetkin naiset kirjoittaneet ja kysyin asiasta, vastauksena tuli että ei pidä paikkaansa, mutta että sai kyllä paljon kirjeitä ja siellä oli joukossa kolme fiksua joista yksi olin minä.

        Ei aio lopettaa rikosten tekemistä, ei tiedä koska vapautuu (uusia oikeusjuttuja tulossa), ei huolehdi lapsestaan ja on ollut tälle sanojensa huono isä.

        Olisin todellakin lähtenyt tähän juttuun mukaan ja laittanut itseni täysillä likoon mutta tyyppi on kerrassaan uskomaton vätys. Kuluttaa aikansa tosi-tv-ohjelmia katsellen ja pelaten korttia, ei mitään kiinnostusta tai kykyä pidemmäntähtäimen ajatteluun tai toimintaan.

        Tuo on hyvä pointti että ei pidä niputtaa kaikkia vankeja samaan. Jokainen on yksilö. Oma taustani ja elämäntilanteeni on sen verran värikäs että en ylipäätään missään tapauksessa ole ennakkoluuloinen tai ahdasmielinen tyyppi.

        Tosi harmi että kävi tälleen, tuhlaantui useampi kuukausi aikaa tai silleen kun kuitenkin viikottain oltiin yhteyksissä ja tänä aikana tuli kelattua kaikenlaista. Ei kertaakaan soiteltu eikä nähty etänä, pelkkää kirjoittelua, mikä tuntui myös oudolta kun kuitenkin laitoin mm. puhelinnumeroni.

        On vähän ikävää että näkee tälleen vaivaa ja sitten toinen osoittautuu ihan jonninjoutavaksi tyypiksi joka ei itsekään tiedä mitä hakee. Alkuun ei tietenkään tätä tuonut esille vaan vakuutteli ihan muuta mutta sitten kun alkoi juttelemaan niin pikku hiljaa tavallaan tää asia sitten hahmottui.

        En oikeastaan ymmärrä mitä järkeä tossa on mutta ajankuluksi ilmeisesti haluaa kirjoitella naisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Hmm. Tämä mies osoittautui hieman epämääräiseksi, ei mitään tulevausuudensuunnitelmia, ei osaa kertoa mitä hakee, kirjoittelee minun lisäkseni ainakin kahden muunkin naisen kanssa. Kuulin siis tuttavaltani että hänelle on useat toisetkin naiset kirjoittaneet ja kysyin asiasta, vastauksena tuli että ei pidä paikkaansa, mutta että sai kyllä paljon kirjeitä ja siellä oli joukossa kolme fiksua joista yksi olin minä.

        Ei aio lopettaa rikosten tekemistä, ei tiedä koska vapautuu (uusia oikeusjuttuja tulossa), ei huolehdi lapsestaan ja on ollut tälle sanojensa huono isä.

        Olisin todellakin lähtenyt tähän juttuun mukaan ja laittanut itseni täysillä likoon mutta tyyppi on kerrassaan uskomaton vätys. Kuluttaa aikansa tosi-tv-ohjelmia katsellen ja pelaten korttia, ei mitään kiinnostusta tai kykyä pidemmäntähtäimen ajatteluun tai toimintaan.

        Tuo on hyvä pointti että ei pidä niputtaa kaikkia vankeja samaan. Jokainen on yksilö. Oma taustani ja elämäntilanteeni on sen verran värikäs että en ylipäätään missään tapauksessa ole ennakkoluuloinen tai ahdasmielinen tyyppi.

        Tosi harmi että kävi tälleen, tuhlaantui useampi kuukausi aikaa tai silleen kun kuitenkin viikottain oltiin yhteyksissä ja tänä aikana tuli kelattua kaikenlaista. Ei kertaakaan soiteltu eikä nähty etänä, pelkkää kirjoittelua, mikä tuntui myös oudolta kun kuitenkin laitoin mm. puhelinnumeroni.

        On vähän ikävää että näkee tälleen vaivaa ja sitten toinen osoittautuu ihan jonninjoutavaksi tyypiksi joka ei itsekään tiedä mitä hakee. Alkuun ei tietenkään tätä tuonut esille vaan vakuutteli ihan muuta mutta sitten kun alkoi juttelemaan niin pikku hiljaa tavallaan tää asia sitten hahmottui.

        En oikeastaan ymmärrä mitä järkeä tossa on mutta ajankuluksi ilmeisesti haluaa kirjoitella naisten kanssa.

        Niin ja kerhosta kertoi eronneensa. Tämä myös vähän hämäsi ja antoi silleen kuvaa että olisi jotenkin muuttanut elämäntyyliänsä.

        Että miten masentavaa taas.

        Tuntuu et tällä taustalla ja mielenlaadulla niin ei oikein sovi mihinkään joukkoon, ei noihin tavallisiin kunniallisiin kansalaisiin eikä toisaalta täysin vastuuttomiin ja epäluotettaviin sekoilijoihin. No mut ei voi mitään. Olipahan mielenkiintoinen kokemus kuitenkin kun ei ole tullut aiemmin pahemmin tuntemattoman vangin kanssa kirjoteltua.


    • Anonyymi

      Jos sä lopetat ! Niin varmasti tulee äijä tai kaks ovellesi ja kertoo et se olis sulta
      vikatikki . Sit sä jatkat ja pelkäät , mut se on sun tulevaisuus minkä valitsit .

      • Anonyymi

        Lähetin tyypille ilkeän haukkumakirjeen. Saa nähdä tuleeko tappajat perään. Se on jo ennestään vihainen kun esitin kysymyksen jota ei olisi saanut kysyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin tyypille ilkeän haukkumakirjeen. Saa nähdä tuleeko tappajat perään. Se on jo ennestään vihainen kun esitin kysymyksen jota ei olisi saanut kysyä.

        Tähän sanoisin niin, että linnassa on aikaa vihata kaikenlaisista syistä kaikenlaisia ihmisiä. Kuitenkin se, että tuo varsinaisesti johtaa mihinkään, on epätodennäköisempää kuin, että tuollaisen vihan kohteeksi joutuu. Varmaksi siis en tietenkään kyseistä henkilöä tietämättä voi sanoa mitään, mutta en nyt sinuna lähtisi koko elämääni muuttamaan ja pelkäämään tuollaisen vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe