Suomessa ei pääse opiskelemaan ammattikorkeakoulussa

Anonyymi

Suomessa ei pääse enää opiskelemaan. Älytöntä miten jossain muussa maassa jos päättää opiskella pääsee opiskelemaan, mutta täällä korkeakouluun ei pääse ei vaikka kuinka yrittää. Täällä ei tunneta korkeakoulutusta sinne otetaan jotain tosi erikois tapauksia mutta kaikki ei saa mahdollisuutta ja samaa aikaa sanotaan että kaikilla on oikeus opiskeluun. Mitä helvettiä tässä maassa tapahtuu. Tehtiin muka joku eka kertalais haku ja MISSÄ SE ON. Meitä jotka ei ole päässyt korkeeseen on ihan helvetisti ja vuosienkin päästä me vielä yritetään päästä.

6

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No sinähön halusit että ”mennään töihin” eikä opiskella kun tulee niin paljon liikaa koulutettuja.

    • Anonyymi

      Suomessa koulutusjärjestelmä on rikki. Hain myös amk opintoihin ja en päässyt vaikka oli hyvät paperit muuten.

    • Anonyymi

      Jos ei Suomessa ammattikorkeaan pääse, vaikka kovasti haluaa ja yrittää, niin tosi tauno täytyy olla.

    • Anonyymi

      Kannattaa lopettaa se vuosien yrittäminen! Viisas uskoo parista kerrasta ja tekee jotain järkevämpää.

    • Anonyymi

      No enpä tiedä onko siitäkään hyötyä, että käyttää elämästään 3,5 tai 4 vuotta johonkin pilipalitutkintoon jolla ei työllisty. Aina kun hakenut töitä niin sanotaan, että on niin vähän työkokemusta ja kokeeneempia hakijoita haki samaa paikkaa. Noh 3 kesää tehnyt oman alan hanttihommia ja sitten riitti. Hain vain hyviin paikkoihin mut päässyt niihinkään vaikka valmistuin jo. Sitten jotkut ihme tyypit pääsee huippuhommiin jo kesätöihin eikä tarvii raataa missään hanttihommissa kuten itse tehnyt. Sitäkään ei arvostettu yhtään vaan minua nuoremmat kaverit vaan firmassa toimistohommiin ja itse raadoin edelleen surkeassa hommassa. Menee se kesä sitten laiskotellenkin.

      Noh nyt sitten tuhlaan elämääni lipastossa ja vielä surkeammaksi mennyt fiilikset. Ei kiinnosta pätkän vertaa paljonko joku aurinkopaneeli tuottaa sähköä tai jonkun voimalaitosprosessin laskeminen. Ei ole edes minun alaani. Alkanut tuntua, että haluan vaan töihin vaikka johonkin yksinkertaiseen hommaan, jos muuhun ei pääse. Vituttaa vielä enemmän kun olen joutunut ottamaan sen 20 donaa opintolainaa tähän hulluuteen. Sinne meni nuoruus jossain betoniluukussa istuessa ja pohtiessa jotain typeriä ongelmia. Noh onpaha aikaa sitten työttömänä elää vaikka ryypäten ja äänestäen vihervassareita katkerana.

      • Anonyymi

        Kumpi on parempi 3-4 vuotta opiskelematta ja työtön vai 3-4 vuotta opiskelua ja työtön?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe