Tiedosto .jpg sisällön muutos

Saan avattua kuvatiedostoja Notepad ohjelmalla. Avautuu tyypillistä merkki jonoa.
Voinko lisätä sinne omia rivejä ilman että kuvan avautuminen estyy?
Siis miten?
Tiedoston nimen voin muuttaa. Siis sen Kesa123.jpg. Mutta avautuvaan merkkijonoon olisi hauska lisätä muutama rivi.

37

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietysti voit, kunhan huolehdit, että tiedostomuodon syntaksi pysyy kunnossa.

      • Anonyymi

        Kiva, kun käytät tuollaisia hienostuneita nimityksiä

        - sivullinen -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, kun käytät tuollaisia hienostuneita nimityksiä

        - sivullinen -

        Syntaksiko on hienostunut nimitys?

        - toinen sivullinen -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntaksiko on hienostunut nimitys?

        - toinen sivullinen -

        Olisiko sitten formaatti parempi nimitys?

        - kolmas sivullinen -


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi? Onhan siihen ohjelmiakin jos haluaa vaikka lähettää salaisia viestejä kuvissa tai vaikka kuvan toisen sisällä.

      • Koska se olisi hauskaa.
        Joskus pystyi kirjoittamaan ohjelmariviin lisäytksen tyyliin
        ##ihan vaan testailen Jaska##
        Ja noiden risuaitojen sisältä ei haitannut.
        Eli siis miten


      • Anonyymi
        jormalaiset kirjoitti:

        Koska se olisi hauskaa.
        Joskus pystyi kirjoittamaan ohjelmariviin lisäytksen tyyliin
        ##ihan vaan testailen Jaska##
        Ja noiden risuaitojen sisältä ei haitannut.
        Eli siis miten

        No juurikin noin, ihan samalla tavalla.


    • Anonyymi

      Tuollainen nero voi nyt tehdä ihan mitä vaan!

      • Anonyymi

        Voiko neroa neuvoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko neroa neuvoa?

        Neroa voi aina yrittää neuvoa olemaan hiljaa...


    • Anonyymi

      Aika monissa tiedostomuodoissa ns.header on tiedoston alkupäässä. Sitä ei parane sotkea mutta kokeile kirjoitta sinne tiedoston keskivaiheille.

    • Anonyymi

      Tulee vain joku pieni palikka sotku jos on virhe keskellä kuvatiedostoa, kuten mpeg-videoissakin, joku pikkusotku vain, jota tuskin kukaan huomaa edes.

      Vaikka oma copyright tekstinä keskelle kuvatiedoston kuvadataa. Tekstinä kirjoitat, mutta käytä mieluummin jotain hexedit-ohjelmaa tai sellaista tuohon. Notepad voi sotkea sitä tiedostoa muuten.

      • Anonyymi

        Siihen on omat ohjelmansa, mitkä näyttä meta, paikka ja historiatietoja kuvasta.
        Moni kuvankäsittelyohjelmakin näyttää niitä ainakin osan. mm Gimp.

        Ja eri ohjelmistot kirjoitaa niitä erilailla kuviin. mm Windows joka kerta kun kuva tallennetaan, tulee leitemerkintä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen on omat ohjelmansa, mitkä näyttä meta, paikka ja historiatietoja kuvasta.
        Moni kuvankäsittelyohjelmakin näyttää niitä ainakin osan. mm Gimp.

        Ja eri ohjelmistot kirjoitaa niitä erilailla kuviin. mm Windows joka kerta kun kuva tallennetaan, tulee leitemerkintä..

        NSA näkee millä kameralla kuvattu ja missä kulkenut! ja paikat! ainakin Windowsilla ja Macillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NSA näkee millä kameralla kuvattu ja missä kulkenut! ja paikat! ainakin Windowsilla ja Macillä!

        Kuvat kananttaa putsata ennen kuin lähettää mihinkään ja kaikki muutkin tiedostot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NSA näkee millä kameralla kuvattu ja missä kulkenut! ja paikat! ainakin Windowsilla ja Macillä!

        Kaikki jäljitetään nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NSA näkee millä kameralla kuvattu ja missä kulkenut! ja paikat! ainakin Windowsilla ja Macillä!

        NSA kyttää kaikki kuvat!


    • Anonyymi

      Tekstin muokkaukseen tarkoitetut sovellukset eivät näytä kaikkia binaari-tiedostojen merkkejä. Joten tallennus tuhoaa tiedoston, se ei ole enää tallennuksen jälkeen palautettavissa entiselleen.

      Binaari-tiedostojen muokkaukseen on toisenlaiset editorit. En usko sinun muokanneen *.jpg sen enempää kuin muitakaan koodattuja ja mahdollisesti pakattuja kuvaformaatteja, mutta *.bmp ja *.wav tiedostojen sisältö ei ole niin arkaa, ja noiden muokkausta pidän mahdollisena.

      • Anonyymi

        Ei voi muokata, tunnistuluku ei täsmää siitten enään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi muokata, tunnistuluku ei täsmää siitten enään!

        Mitä ei voi muokata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi muokata, tunnistuluku ei täsmää siitten enään!

        Mikä tunnistusluku ei täsmää, älä sotke tahallasi.


      • Anonyymi

        Sillä ei ol emitään tekemistä muokkaamisen kanssa, eikä estä muokkaamista lainkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ol emitään tekemistä muokkaamisen kanssa, eikä estä muokkaamista lainkaan!

        Mikä se, mistä te puhutte?


      • Anonyymi

        valehtele lisää


      • Anonyymi

        Ei se sillain oonnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sillain oonnistu.

        Tottakai se onnistuu! kokeile itse vaikka!


    • Anonyymi

      TROLLIT tuli sekoilemaan ja pilasivat muuten ihan hyvän keskusteluaiheen.

    • Anonyymi

      Riippuu siitä mitä haluat kuvatiedostoon lisätä. Löytyy ohjelmia, joilla kuvatiedostoon voi salaa lisätä runsaastikin tietoa (tekstiä, toisia kuvia) ilman että niiden olemassaolo ilmenee kuvaa normaalisti katseltaessa. Hakusana steganography.

      Tavanomaisissa jpeg - kuvissa on erilliset datakentät (exif data IPTC) joihin voi täydentää haluamansa tiedot esimerkisi kuvaajasta, kuvauspaikasta jne. Sitä varten on omat ohjelmansa.Esimerkiksi Irfanview - ohjelmalla katsottaessa näkyvät nuo kentät näppäinyhdistelmässä control-I (image information tai tietoja kuvasta).

      Noita tietoja ei siis kirjoiteta kuvaan notepadillä vaan ihan omalla ohjelmallaan.

      • Anonyymi

        Kaikeen voi kirjoittaa salaista tietoa notpadillä. Se on itse asiassa helpointa ja nopeinta sillä tavalla!


      • Anonyymi

        Näin on, tekstieditorilla vain sotkee kuvan kelvottomaksi avata yhtään millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, tekstieditorilla vain sotkee kuvan kelvottomaksi avata yhtään millään.

        Aukeaahan se sillä notepädillä!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aukeaahan se sillä notepädillä!!!!!!!!

        Aukeaa, ja tallentaa myös, ei sitä kukaan ole kieltänytkään, mutta tallennuksen jälkeen sitä kuvaa sinun pitää jatkossa katsella sillä notepädillä, koska sisältö on pilattu, eikä kuvinkatselu tai muokkaus ohjelmat suostu sitä avaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aukeaa, ja tallentaa myös, ei sitä kukaan ole kieltänytkään, mutta tallennuksen jälkeen sitä kuvaa sinun pitää jatkossa katsella sillä notepädillä, koska sisältö on pilattu, eikä kuvinkatselu tai muokkaus ohjelmat suostu sitä avaamaan.

        Tottakai ne avaa! Älä nyt taas höpötä omiasi! Kokeile vaikka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ne avaa! Älä nyt taas höpötä omiasi! Kokeile vaikka!

        En ole hullu, kuten eräät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hullu, kuten eräät

        Kokeile vaikka!


    • Anonyymi

      No kuinka siinä sitten kävi, saiko avaaja käsityksen kuinka käy kun muistiolla *.jpg kuvia muokkaa.

    • Anonyymi

      Loppu yhteen vetona totean, kuvan sisältämään dataan voi sisällyttää sala viestin toiselle, kunhan se kuva on .BMP tiedostomuotoa oleva bittikarttakuva, joka n Windows-käyttöjärjestelmän pääasiallinen bittikarttakuvamuoto. Muilla kuva formaateilla se ei onnistu.

      Ja viesti tietysti luetaan binaari tiedostoja käsittelevällä ohjelmalla.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe