Ruskoturkiskuoriaiset

Anonyymi

Muutin viime heinäkuussa vanhaan kerrostaloon. Asunnossamme oli edellisellä asukkaalla kissoja. Talvella siivouksen yhteydessä löysin sohvanaluslaatikosta eläviä toukkia. Myöhemmin ne osottautui vyöihrakuoriaisen toukaksi. Sain paskahalvauksen ja siivosin koko kämpän. Käytän biokilliä ja tutkin paikat säännöllisesti. Vaatehuoneesta kaikki tavarat pesin ja laitoin kannellisiin laatikoihin. Siitä lähtien olen siivonnut kuin hullu joka viikko. En pidä lattioilla mitään ja muutenkin en jätä pitkäksi aikaa jotain nurkkaa tavaroiden peittoon, ettei siellä ala kuhisemaan toukkia. Aikuisia ihrakuoriaisia olen nähnyt 3kpl koko aikana.

Satunnaisesti olen nähnyt myös ruskoturkiskuoriaisen ja oletetusti niiden toukan lattialla, sillä se on sellainen jolla on "siimahäntä" perässä. Olen oppinut näkemään pienen pieniä roskia lattialla ja paniikissa niitä sitten katselen, että onko se mato vai ei. Eli ei koti nyt kuhise toukkia ja kuoriaisia, mutta ison ongelman olen tehnyt pääni sisällä. Vai onko jollain oikeasti kokemusta näistä otuksista. Onko niitä riesaksi asti, jos olen puolen vuoden aikana nähnyt alle 20 kuoriaista ja toukkaa yhteensä..?Kauhutarinoita en halua kuulla.
Luojan kiitos olen muuttamassa tästä paskatalosta pois kesällä, mutta nyt kysymys kuuluukin onko kenelläkään faktatietoa tai omakohtaista kokemusta miten muutto kannattaa suorittaa, ettei nuo kyseiset otukset tulisi uuteen kotiin? Pesiikö nuo johonkin kenkiin, tai tavaroihin? Riitääkö, että tavaroista pyyhkii pölyt vai kuinka..? Asiallisia vastauksia kiitos :)

3

1642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannataa ilmoittaa isännöitsijälle. No ainakaan ne ei ihmistä pure. vaatteet ne syö.

• Anonyymi

Ja kissa on syyntakeeton niihin örkkeihin.

• Anonyymi

Vanhassa kämpässä oli vyöihrakuoriaisia, sokeritoukkia ja jauhopukkeja. Nää ei syö vaatteita. Uudessa kämpässä taas turkiskuoriaisia. Ne asu pääasiassa pesukoneen alla. Eikä vaatteita syöny. Paitsi yhen jonka unohdin lattialle. Myrkytin bauconilla kaikki jalkalistat ja keittiössä muutama kuoriainen oli ryöminy keskilattialle ja kuollu. Sen jälkeen ei oo näkyny. Suosittelen poistaan kaikki ns. kiinteet komerot. Ite ostin jyskistä tälläset kevyet (ei kovin laadukkaat). Mutta ne saa vedettyä pois ja saa puhdistettua sokkelin aluset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      52
      1181
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1030
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      697
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      70
      591
    Aihe