lähestymiskiellon peruminen?

piia

Olisin vaan kysynyt, että jos on saanut jollekin lähestymiskiellon, niin miten sen pystyy perumaan? Onks pakko mennä oikeuteen perumaan, vai voiko tehdä kirjallisena?

15

4848

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perua?

Miksi kielto pitäisi perua? Kieltohan on voimassa vain määräajan. Ja jos itse hyväksyt "lähestymisen", ei siihen kukaan viranomainen puutu.

Tulee mieleen, oletko hakenut kiellon vain "kostoksi", vailla asiallisia perusteluja. Vai onko päinvastoin niin, että sinua nyt painostetaan perumaan kielto?

• Mie

Miksi vaivalla saatu lähestymiskielto kannattaisi purkaa kun se ei edes estä molempien tahdosta tapahtuvaa "lähestymistä"? Ettei tosiaan olisi kyseessä kiristetty maineen puhdistaminen tai vastaava syy.

• Nimetön

..ja oli ihan asialliset perusteet, eihän nyt muuten tuomari sitä kieltoa olis antanut. Me ollaan nyt vaan saatu asiat puhuttuu läpi jne, joten ajattelin että josko myös sitten peruisin kiellon. Kun en tiedä just siitä, että saadanko me nähä toisiamme, jos kielto on päällä. Eli se ei siis ole laitonta? Et ei tule mulle mitään ongelmia jne?

• zeus
        Nimetön kirjoitti:

..ja oli ihan asialliset perusteet, eihän nyt muuten tuomari sitä kieltoa olis antanut. Me ollaan nyt vaan saatu asiat puhuttuu läpi jne, joten ajattelin että josko myös sitten peruisin kiellon. Kun en tiedä just siitä, että saadanko me nähä toisiamme, jos kielto on päällä. Eli se ei siis ole laitonta? Et ei tule mulle mitään ongelmia jne?

peruin hakemani lähestymiskiellon puoli vuotta ennen kiellon päättymistä. Soitin kiellon määränneeseen käräjäoikeuteen, josta minulle sanottiinkin että olisi hyvä perua lähestymiskielto silloin kun asianosaiset ovat tehneet sovun. Perumisen hakeminen tapahtui seuraavasti: kirjoitin vapaamuotoisen hakemuksen lähestymiskiellolle, hakemuksesta tuli käydä ilmi milloin kielto määrätty ja ketä vastaan ja miksi haluaa perua. Syyksi riittää juuri vapaa sanailu siitä että on asianosaisen kanssa päässyt sopuun eikä koe hänen enää millään tavoin uhkaavan tai häiritsevän, joten koko lähestymiskielto on tarpeeton.
        Pitkästi, mut jospa antoi vähä selkoa, muistan kun itsekin kyselin eikä kukaan suostunut mitää kertomaan.

• zeus
        zeus kirjoitti:

peruin hakemani lähestymiskiellon puoli vuotta ennen kiellon päättymistä. Soitin kiellon määränneeseen käräjäoikeuteen, josta minulle sanottiinkin että olisi hyvä perua lähestymiskielto silloin kun asianosaiset ovat tehneet sovun. Perumisen hakeminen tapahtui seuraavasti: kirjoitin vapaamuotoisen hakemuksen lähestymiskiellolle, hakemuksesta tuli käydä ilmi milloin kielto määrätty ja ketä vastaan ja miksi haluaa perua. Syyksi riittää juuri vapaa sanailu siitä että on asianosaisen kanssa päässyt sopuun eikä koe hänen enää millään tavoin uhkaavan tai häiritsevän, joten koko lähestymiskielto on tarpeeton.
        Pitkästi, mut jospa antoi vähä selkoa, muistan kun itsekin kyselin eikä kukaan suostunut mitää kertomaan.

siis hakemus :" Lähestymiskiellon peruminen"

• Kysytääs
        zeus kirjoitti:

Mielenkiintoisia kysymyksiä:

"Syyksi riittää juuri vapaa sanailu siitä että on asianosaisen kanssa päässyt sopuun eikä koe hänen enää millään tavoin uhkaavan tai häiritsevän, joten koko lähestymiskielto on tarpeeton."

Tuolla osoittaa, että lähestymiskiellossa ollut on tehnyt rikoksen rikkoessaan kieltoa. Keskustelu kun muuten ei olisi mahdollista. Miksi kielto alun perin on haettu jos sitä ei itse noudata? Eikö laki rankaise kiellon kohdetta rikkomuksesta?

• hdldjd
        zeus kirjoitti:

ilmoitetaanko huoltajille jos on alaikäinen kyseessä? minulla on 8kk mittainen lähestymiskielto minun entistä poikakaveria vastaan mutta olemme saaneet asiat selviksi että kiellolla ei ole enään mitään tarvetta ja olen alaikäinen, niin mietin ilmoitetaanko siitä huoltajille?

• >>Ja jos itse hyväksyt "lähestymisen", ei siihen kukaan viranomainen puutu.

• twoandahalvwoman

zeus kiitos vastauksistasi ainoa apu mitä löysin netistä näin vuonna 2012 :)
      Kaikilla muilla inhottavia kommentteja, eikä apua tullut

• ymmyrkäinen

Voi olla mielestäsi inhottava kommentti, mutta miten ihmeessä pystyitte puhumaan asiat selviksi, jos teillä oli lähestymiskielto? Eihän silloin saa pitää yhteyttä?
        Ja minusta jos asiat on voitu puhua selväksi ja kiellon perua, ei ole ollut todellista tarvetta lähestymiskieltöön. Minusta ihmiset jotka hakevat (ja saavat) ja sitten peruvat murentavat koko järjestelmän uskottavuutta. Voi käydä niin, että sellainen joka todella kieltoa tarvitsee, ei sitä saa, jos tuomarit huomaavat sitä haettavan ja peruttavan tuosta vain.

• fnokm l,ö.
        ymmyrkäinen kirjoitti:

Voi olla mielestäsi inhottava kommentti, mutta miten ihmeessä pystyitte puhumaan asiat selviksi, jos teillä oli lähestymiskielto? Eihän silloin saa pitää yhteyttä?
        Ja minusta jos asiat on voitu puhua selväksi ja kiellon perua, ei ole ollut todellista tarvetta lähestymiskieltöön. Minusta ihmiset jotka hakevat (ja saavat) ja sitten peruvat murentavat koko järjestelmän uskottavuutta. Voi käydä niin, että sellainen joka todella kieltoa tarvitsee, ei sitä saa, jos tuomarit huomaavat sitä haettavan ja peruttavan tuosta vain.

Tilanteet muuttuu.
        Ja parempihan se on, että ihmiset pääsee sopuun!!

• Uskomattomuus
        ymmyrkäinen kirjoitti:

ööh... Onko lähestymiskieltojärjestelmällä uskottavuuttakin?

• fakta1

lähestymiskiellossa on kohta.tai joku pykälä mikä lie.että asianosaiset saavat olla yhteydessä/tekemisissä asiallisissa asioissa.eli näin lähestymiskiellon aikana asianosaiset voivat olla tekemisissä vaikka 24/7 mikäli ovat sovussa.T:fakta

• Hiljai_suus

fakta1 : älä johdata väärään ymmärrykseen! Yhteiset taloudelliset intressit/omaisuus tai yhteiset huollettavat mahdollistavat yhteydenpidon joka suoraan näihin liittyy. Muu johtaa seuraamuksiin mikäli tuomioistuin saa tiedon.

Ja tämä on omakohtaisesti koettu kun lähestymiskiellon hakija otti yhteyttä johon erehdyin vastaamaan. Näistä lähäreistä on tullut kovin helppo ja muodikas kiusantekoväline. Kyllä niitä varmasti tarpeeseenkin haetaan mutta valitettavan paljon niissä on pelkkää järjestelmän hyväksikäyttöä ja se ei niiden uskottavuutta paranna.

• Anonyymi

Voi perua. Vapaa hakemus käräjäoikeuteen. Kiellon aikana voi tavata kun se on purusteltua ja välttämätöntä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8686
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4848
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4298
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3050
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      53
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2395
    Aihe