Eläinten suojelu

Anonyymi

Minä olen aina pitänyt linnuista, eläimistä ja luonnosta. Siksi minua surettaa luonnon saastuminen, ilmaston muutos, uhan alaiset eläimet ja lintu lajien väheneminen. Myöskin luonnon eläinten ja tuotanto eläinten julma ja huono kohtelu itkettää ja surettaa minua. Muistan kuinka lapsena katselin televisiosta kuinka hevosta ruoskitttin ja minä itkin. Kun näin kuinka hylkeen pyydystäjät menivät jäätiköllä pienen, puhtaan valkoisen hylkeen poikasen luokse, jolla oli suuret silmät ja anova katse ja julma mies vain nuiji hylkeen poikasen hengiltä ! Olin aivan järkyttynyt, miksei hylkeitä voi vain ampua heti kuoliaaksi, eikä tuottaa turhaan tarpeetonta, suunnatonta kipua ja tuskaa ? Samoin on monien tuotanto eläinten laita, esim. siat, lehmät, lampaat, niitä ei aina edes tainnuteta ennen kuin aletaan teurastamaan ! Saatikka silloin, kun eläimiä viedään aitauksiin,niin niitä lyödään kepeillä ja potkitaan, joskus lyödään jopa laudoilla. Eläimet eivät ansaitse koskaan huono kohtelua, mikään eläin ei koskaan kosta saamaansa huonoa kohtelua, ei pupu, kissa, koira, sika, lehmä, lammas tai hevonen, vaikka hevosella on erittäin hyvä muisti. Sika on siisti eläin ja ehkä jopa älykkämpi kuin koira. Luonnossa elävä terve susi ei tee ihmiselle pahaa, se ei koskaan hyökkää ihmisen kimppuun, sutta ei tarvitse pelätä. Vain poikasten kanssa liikkuvat emokarhut voivat olla vaarallisia, koska he suojelevat omia poikasiaan. Jumala on luonnut kaikki eläimet ja linnut tähän maailmaan, kaikilla eläimillä on oikeus elää rauhassa ja eläimiä tulee arvostaa ja niiden antaa elää kaikessa rauhassa.

6

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Turhauttavaa tuo piittaamattomuus elämää kohtaan joku tonnikalankalastaja joskus sanoi ampuvansa saaliinsa kiväärillä inhimillisemmän tavan takia ehkä se toivo ei ole vielä menetetty että luonto ja ihmiset eläisivät tasapainossa.

• Anonyymi

Minälin pidän eläimistä ja vähän surettaa se joutsenen poikasen kohtalo mistä luki Iltalehdessä.

Siis eläinsuojelutyötä tekevät nuoret antoivat poikasen jollekkin ulkopuoliselle henkilölle jos sanoi että EHKÄ tietää sen poikasen pesän. Kannattaisi noiden nuorten unohtaa eläinsuojelutyö kun antoivat sen poikasen ulkopuoliselle joka ei tiedä mitään vaikka se piti viedä hoitolaan.

• Anonyymi

Ihminen on älykkäin peto!Syö lihaa,ei kuitenkaan niin sivistyneesti,että tappamatta!Tiede ratkaiskoon eläinten määrät luonnossa,ilman tappamista!Ihmisiä sopii lisääkin maapallolle,mutta ei niiden kulutukselle ja ahneudelle!
      Vegaanit ovat varmaankin herännäisiä intellektuelleja!

• Anonyymi

Tunteikas ja hieno aloituskommentti. Olen märehtinyt samoja asioita ja tullut siihen lopputulemaan, että Linkolan Pena oli fiksuin tuntemani ihminen.

• Anonyymi

Liioittelua riittää Linkola taisi olla turhamainen ja sekava viimeisillä päivillään todellisuus itsessään on ristiriitainen koska kaikki maailmassa virtaa kun taas todellista tietoa saadaan muuttumattomista asioista sanottu antiikin filosofiassa.

• Anonyymi

Pidät ilmeisesti kärpäsistäkin erittäin paljon ja suojelet raatokärpäsiä.

Minä en suojele kärpäsiä, turvauduin jo ilmtorjuntaan niitä vastaan kun alkoivat jo pörinällään häiritsemään yöunia siinä määrin että, hermot melkein menee yö unien lisäksi.

Ilmatorjunta niitä vastaan: RAID.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      392
      2144
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2059
    3. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      98
      1772
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      442
      1725
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      7
      1424
    6. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      110
      1243
    7. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      215
      976
    8. Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!

Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      896
    9. Tiedäthän?

Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k
      Ikävä
      41
      822
    10. Jos totta puhutaan niin haluan mies että

N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭
      Ikävä
      72
      820
    Aihe