Ahdistus ajaa itsetuhoiseksi

Anonyymi

Sairastan ahdistuneisuushäiriötä. Olen sairastanut kerran aiemmin ja nyt vuosien jälkeen se palasi n. 9 kuukautta sitten paljon pahempaan kuin aiemmin.
Oloni on hirveä; ahdistukseni oireilee monin fyysisiin tavoin, pahimpia hengenahdistus, sydämen rytmihäiriöt, voimakas tukehtumisen tunne. Nyt on taas sellainen kausi että kun yritän illalla mennä nukkumaan niin rytmihäiriöt tulevat tosi pahoina ja henki ei tunnu kulkevan. Heräilen tunteeseen että hengitykseni "lamautuu" hetkellisesti. Viime yönä sen lisäksi heräsin kolmesti siihen että purin suun sisäpuolta rikki, verille. En ole yli viikkoon nukkunut muutamaa tuntia pidempään kerralla ja olen todella väsynyt, pelkään tulevani hulluksi. Koen etten ikinä parane tästä ja olen alkanut ajatella kuolemaa.
En tiedä mitä tehdä?

35

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sulla mahdollisuus harrastaa päivän mittaan liikuntaa, jos et ole työssä kannattaa tehdä esimerkiksi pari lenkkiä päivässä, se rasittaa ja väsyttää jolloin nukkuminen helpottuu, tämä vain yhtenä vinkkinä. Toivottavasti saat helpotusta tuskaasi.🙏

    • Anonyymi

      Lenkkeilen joka päivä 1-3 tuntia. Yritän vetää itseni piippuun joka illaksi jota nukahtaisin nopeasti mutta se ei auta. Taas takana yö kun olen nukkunut 4-5 tuntia. Kauhea palan tunne heti herättyä, sydän hakkaa ja ahdistus painaa rintaa 😥

      • Anonyymi

        Ehkä olet ylikunnossa?

        Ylikunnon oireet

        Ylikunnon oireet ovat yksilöllisiä. Fyysisiä oireita ovat suorituskyvyn heikkenemisen lisäksi vastenmielisyys liikuntaa kohtaan, lisääntynyt hikoilu, sydämen rytmihäiriöt, kohonnut syke ja verenpaine, vapina, unihäiriöt ja muutokset ruokahalussa. Tavallisimpia psyykkisiä oireita ovat masennus, hermostuneisuus, ahdistus ja ärtyneisyys.

        Ylikunto heikentää myös vastustuskykyä jolloin flunssat ja muut virusten ja bakteerien aiheuttamat sairaudet tarttuvat helpommin. Ristiriitaista tässä on se, että kun kohtuullinen liikunta suojaa virussairauksilta, niin liian raskas liikunta taas lisää niitä selvästi.

        https://www.fitnessakatemia.fi/ylikunto-oireet-toteaminen-ja-hoito/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olet ylikunnossa?

        Ylikunnon oireet

        Ylikunnon oireet ovat yksilöllisiä. Fyysisiä oireita ovat suorituskyvyn heikkenemisen lisäksi vastenmielisyys liikuntaa kohtaan, lisääntynyt hikoilu, sydämen rytmihäiriöt, kohonnut syke ja verenpaine, vapina, unihäiriöt ja muutokset ruokahalussa. Tavallisimpia psyykkisiä oireita ovat masennus, hermostuneisuus, ahdistus ja ärtyneisyys.

        Ylikunto heikentää myös vastustuskykyä jolloin flunssat ja muut virusten ja bakteerien aiheuttamat sairaudet tarttuvat helpommin. Ristiriitaista tässä on se, että kun kohtuullinen liikunta suojaa virussairauksilta, niin liian raskas liikunta taas lisää niitä selvästi.

        https://www.fitnessakatemia.fi/ylikunto-oireet-toteaminen-ja-hoito/

        En usko että mulla on ylikuntoa, aloitin tuon kuntoilun 3 kk sitten ja ahdistuneisuushäiriö diagnosoitiin mulla viime syksynä.
        Enkä koe liikuntaa vastenmielisenä, päinvastoin ulos pääsy helpottaa. Syke ja verenpaine mulla pääsääntöisesti on normaalitasolla.


    • Anonyymi

      Onko sulla raskaita elämänkokemuksia takana, menetyksiä, pettymyksiä, syyllisyyttä tjms?

    • Anonyymi

      On. Mulla on myös vaikea-asteinen masennus. Rahallinen tilanne todella huono ja muita vaikeuksia, ne varmasti ylläpitää tätä oloa. Heti kun saan huonon uutisen, se romahduttaa mua lisää. Syksyllä pitäisi yrittää työhönpaluuta, ja pelkään jo valmiiksi sitäkin. Oon alkanut pelkäämään kovia ääniä, postia (koska yleensä sieltä tulee vaan laskuja), kuolemaa, sitä etten parane, jne.

    • Anonyymi

      Olen itse uskossa, olen kokenut armollisen Jumalan rakkauden, sen että kaikki väärät teot saa anteeksi Jeesuksen sovitustyön tähden. Olen myös kokenut raskaita asioita elämässäni mutta voin kokea olevani turvassa jota kukaan ei voi riistää.
      Olen myös tuskan hetkinä kokenut kuinka Jumala on aivan kuin nostanut avaralle ahdistuksesta.
      Suosittelen sullekin, se ei maksa mitään mutta tuo uuden suunnan ja kerran kun lähdet pääset Taivaan kotiin rauhaan ja iloon.

      • Anonyymi

        Mä tulin uskoon ja aika pian sen jälkeen mun sairastelut alkoi. Mua Jumala ei jostain syystä oo nostanut ahdistuksesta, en tiedä miksi.. oon rukoillut sitä, lähettänyt esirukouspyyntöjä, ollut sielunhoitajaan yhteydessä, käynyt rukoiltavana usean eri ihmisen luona.. ehkä joskus selviää mikä tarkoitus tällä kaikella on, mutta se ei helpota tilannetta tällä hetkellä 😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tulin uskoon ja aika pian sen jälkeen mun sairastelut alkoi. Mua Jumala ei jostain syystä oo nostanut ahdistuksesta, en tiedä miksi.. oon rukoillut sitä, lähettänyt esirukouspyyntöjä, ollut sielunhoitajaan yhteydessä, käynyt rukoiltavana usean eri ihmisen luona.. ehkä joskus selviää mikä tarkoitus tällä kaikella on, mutta se ei helpota tilannetta tällä hetkellä 😔

        Ihana kuulla että olet löytänyt Jeesuksen elämääsi. Hän on joka hetki kanssasi. Maailmassa meillä on ahdistusta mutta tietoisuus etten ole yksin tuo sekin lohtua ja on joku johon turvata.
        Voimia, 🙏


    • Anonyymi

      Minua on auttanu mieli ala lääkkeet ja jatkuvat pelot on helpottanu ja pystyn käymään töissä sairas lomien jälkeen joka on todella hyvä kun en kestä olla yksin kämpillä koko ajan. Eikö sulla ole sopivia lääkkeitä?

      • Anonyymi

        Mulla on lääkitys masennukseen ja siihen se on auttanut jonkin verran. Ahdistuneisuuteen on kokeiltu 3 eri lääkitystä jotka aiheuttivat sellaisia sivuvaikutuksia että lopetin ne. Nyt sitten mietitään uutta mutta tuskin sekään hetkeen alkaa.


    • Anonyymi

      Ensinnäkin voisi olla hyötyä siitä että lakkaisit ajattelemasta, että ahdistuksesi olisi jokin "sairaus." Se on varmin tapa pitkittää sitä.
      Mitä sinulle on mahtanut tapahtua elämässä, mikä on saanut aikaan nuo vaikeudet ja kärsimyksen? Ahdistus ja siihen liittyvät tunteet ja ajatukset ovat luonnollisia elämän ilmiöitä, jotka ovat seurausta vastoinkäymisistä, traumoista ja muutenkin vaikeista elämäntilanteista. Oletko päässyt puhumaan kenellekään luotettavaksi kokemallesi ihmiselle niistä asioista, onko lähipiirissäsi ketään sellaista? Oletko saanut missään vaiheessa mahdollisuutta puhua jonkun mt- ammattilaisen kanssa, joka kuuntelisi sinua aidosti ja olisi kiinnostunut tukemaan sinua pitemmälläkin tähtäimellä? Ahdistuksessa ja elämäntilanteen vaikeuksissa ihminen tarvitsee luotettavan vierelläkulkijan. Mt-järjestelmästäkin voi sellainen ihminen joskus, hyvällä säkällä, löytyä. Useammin kuitenkin, täytyy sanoa, siellä vaan kirjoitellaan reseptejä ja leimataan ihmisiä "häiriöisiksi" kun heillä on normaaleja, joskin rankkoja reaktioita elämäntilanteeseensa.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi jotain kärsimystä vaan sietää ja pitkittää? Minä ainakin mielummin elän kuin eristyn kotiini ahdistumaan.


      • Anonyymi

        Rupesin kirjoittelemaan aloituksesi perusteella ennen kuin luin koko ketjuin. Kerroit että sinulla on suuria huolia toimeentulosta ym. Ei ihme jos ahdistaa. On ihan normaalia tuossa tilanteessa esim. pelätä postiluukkua! Et ole siinä ollenkaan ainoa tällä hetkellä nyky-Suomessa... Sanoit että pitäisi yrittää työhönpaluuta, olivatko työolot huonot aiemmin tai tapahtuiko jotain muuta ikävää siellä? - Ahdistukseen vaikuttaa koko elämäntilanne ja syyt ovat yksilölliset. Parhaiten toipuu jos saa tukea muilta ihmisiltä, sellaista tukea mikä tuntuu itsestä sopivalta kussakin tilanteessa. Tsemppiä:) -ed.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rupesin kirjoittelemaan aloituksesi perusteella ennen kuin luin koko ketjuin. Kerroit että sinulla on suuria huolia toimeentulosta ym. Ei ihme jos ahdistaa. On ihan normaalia tuossa tilanteessa esim. pelätä postiluukkua! Et ole siinä ollenkaan ainoa tällä hetkellä nyky-Suomessa... Sanoit että pitäisi yrittää työhönpaluuta, olivatko työolot huonot aiemmin tai tapahtuiko jotain muuta ikävää siellä? - Ahdistukseen vaikuttaa koko elämäntilanne ja syyt ovat yksilölliset. Parhaiten toipuu jos saa tukea muilta ihmisiltä, sellaista tukea mikä tuntuu itsestä sopivalta kussakin tilanteessa. Tsemppiä:) -ed.

        Elätkö yli varojesi? Se on ahdistavaa yritä hillitä kulutustasi.


      • Anonyymi

        Ahdistuneisuushäiriö on sairaus, joten puhun kyllä ihan mielelläni asioista niiden oikeilla nimillä.
        Mulla on kontakti psykiatrian poliklinikalla ja juuri kävin ryhmäterapian loppuun. Eli jonkin verran saan kyllä keskusteluapua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdistuneisuushäiriö on sairaus, joten puhun kyllä ihan mielelläni asioista niiden oikeilla nimillä.
        Mulla on kontakti psykiatrian poliklinikalla ja juuri kävin ryhmäterapian loppuun. Eli jonkin verran saan kyllä keskusteluapua.

        Kyllä se on vakava sairaus. Siinä kokee olevansa yksin kun kukaan ei voi auy. Jos mahdollista olla kuitenkin työelämässä, siellä saa ainakin jonkin verran sosiaalisia kontakteja ja on muutakin ajateltavaa kuinoma tuska.
        Voimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on vakava sairaus. Siinä kokee olevansa yksin kun kukaan ei voi auy. Jos mahdollista olla kuitenkin työelämässä, siellä saa ainakin jonkin verran sosiaalisia kontakteja ja on muutakin ajateltavaa kuinoma tuska.
        Voimia.

        Luulin että vaikea-asteinen masennus on hirvein sairaus ikinä ja sitten tuli tää. Pahimmillaan en kyennyt viikkoihin edes poistumaan asunnosta ilman että joku oli saattamassa. Tässä sairaudessa oireet on niin paljon fyysisempiä kuinka mulla on masennuksessa että oon soitellut ambulanssia ties kuinka monesti ja rampannut joka eri lääkärillä. Ainoa mitä on löydetty on jännitysniska ja koko kehon jatkuva jännitystila, joka johtuu tuosta ahdistuneisuudesta ja sitten kipuilee 😥 voi kun tästä paranisin, olis niin ihanaa olla terve ja käydä töissä ja käydä muuallakin ulkona kuin lenkillä 🥲


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rupesin kirjoittelemaan aloituksesi perusteella ennen kuin luin koko ketjuin. Kerroit että sinulla on suuria huolia toimeentulosta ym. Ei ihme jos ahdistaa. On ihan normaalia tuossa tilanteessa esim. pelätä postiluukkua! Et ole siinä ollenkaan ainoa tällä hetkellä nyky-Suomessa... Sanoit että pitäisi yrittää työhönpaluuta, olivatko työolot huonot aiemmin tai tapahtuiko jotain muuta ikävää siellä? - Ahdistukseen vaikuttaa koko elämäntilanne ja syyt ovat yksilölliset. Parhaiten toipuu jos saa tukea muilta ihmisiltä, sellaista tukea mikä tuntuu itsestä sopivalta kussakin tilanteessa. Tsemppiä:) -ed.

        Oli joo, kyseessä hirveä työpaikka, mutta sinne en ole palaamassa vaan ihan toiseen paikkaan olisi tarkoitus mennään kokeilee minimitunneilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elätkö yli varojesi? Se on ahdistavaa yritä hillitä kulutustasi.

        Ei mulla ole mitään varoja, sairaspäivärahat tuli täyteen ja nyt saan toimeentulotukea.. siitä jää pakollisten laskujen (bussilippu, puhelin, vanhan luottokortin lyhennys) jälkeen n.350 euroa jolla sitten pitää kuukausi elellä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdistuneisuushäiriö on sairaus, joten puhun kyllä ihan mielelläni asioista niiden oikeilla nimillä.
        Mulla on kontakti psykiatrian poliklinikalla ja juuri kävin ryhmäterapian loppuun. Eli jonkin verran saan kyllä keskusteluapua.

        Minulla on ollut diagnoosi vaikea-asteisesta ahdistuneisuushäiriöstä, ja traumaperäisestä stressireaktiosta sen lisäksi. En koskaan ajatellut, että ne olisivat sairauksia, tai edes mitään "häiriöitä". Jos olisin niin ajatellut, en usko että olisin koskaan toipunut kunnolla. Olin sairauslomillakin, mutta onneksi jaksoin kaiken keskellä hankkiutua terapiaan jossa ongelmaani ei käsitelty sairautena vaan reaktiona elämäntilanteeseen.
        Löysinpä muuten äsken hyvän linkin aiheesta, Sen on kirjoittanut kokemusasiantuntija, joka on myös psykiatrinen sairaanhoitaja.
        https://marjamatikainen.com/2021/05/02/psykiatrinen-hoito-voi-olla-mielta-tuhoavaa-eika-parantavaa/

        "Mielenterveysoireilusta ei pääse, jos ihminen ei kohtaa ja työstä oireiluun johtavaa syytä. Joskus oireilu helpottaa, kun henkilö pääsee pois myrkyllisestä elinympäristöstä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut diagnoosi vaikea-asteisesta ahdistuneisuushäiriöstä, ja traumaperäisestä stressireaktiosta sen lisäksi. En koskaan ajatellut, että ne olisivat sairauksia, tai edes mitään "häiriöitä". Jos olisin niin ajatellut, en usko että olisin koskaan toipunut kunnolla. Olin sairauslomillakin, mutta onneksi jaksoin kaiken keskellä hankkiutua terapiaan jossa ongelmaani ei käsitelty sairautena vaan reaktiona elämäntilanteeseen.
        Löysinpä muuten äsken hyvän linkin aiheesta, Sen on kirjoittanut kokemusasiantuntija, joka on myös psykiatrinen sairaanhoitaja.
        https://marjamatikainen.com/2021/05/02/psykiatrinen-hoito-voi-olla-mielta-tuhoavaa-eika-parantavaa/

        "Mielenterveysoireilusta ei pääse, jos ihminen ei kohtaa ja työstä oireiluun johtavaa syytä. Joskus oireilu helpottaa, kun henkilö pääsee pois myrkyllisestä elinympäristöstä."

        Nuo edellä linkkaamani sivut sisältävät paljon hyvää asiaa, huomasin nyt kun luin pitemmälle! Itse ainakin olen näistä ihan samaa mieltä:

        "Harmillista kyllä, psykiatriassa hoidetaan usein väärää “puuta” ja väärää kohtaa. On jopa hoidon laiminlyömistä hoitohenkilökunnalta olla ottamatta vastuuta siitä, että asiakkaan tulee saada kohdata “se” mikä tuntuu ahdistavimmalta, eikä pyrkiä tukahduttamaan sitä. Mielen oireilussa kipukohta ei suinkaan ole päässä, vaan yleensä aina tunnekehossa. Tunnekivut- ja patoutumat, kuten kaltoinkohtelut, väkivalta, traumat, traumasidokset, menetykset, pitkäkestoinen suru jne aiheuttavat lopulta myös aivojen toimintaan muutoksia. Kipukohtaa oireelle on turhaa etsiä päästä tai aivoista, vaan kaulan alapuolelta eli kehosta. Traumat varastoituvat ihmisen kehoon. Psykiatriassa ihmistä hoidetaan ainoastaan vaan siis lääkkein. Tunnepuoli jää hoidosta kokonaan ulkopuolelle, joka on oikeastaan oleellisin.

        Oireilu on terve reaktio

        Kun kuulen sanat: “mua ahdistaa, mun mieli on maassa, mulla ei ole elämän halua, mulla on paniikkikohtauksia, kuulen sisältäni tuomitsevia ääniä” ajattelen – “hmm, onpa hyvä asia, että osaat tunnistaa oireesi ja sanoittaa olotilasi”. Se on terveen merkki! Tästä voi alkaa matka syvemmälle, jota kautta on mahdollisuus tutustua itseensä paremmin, sekä löytää kauniita luovia puolia ja myös parantua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut diagnoosi vaikea-asteisesta ahdistuneisuushäiriöstä, ja traumaperäisestä stressireaktiosta sen lisäksi. En koskaan ajatellut, että ne olisivat sairauksia, tai edes mitään "häiriöitä". Jos olisin niin ajatellut, en usko että olisin koskaan toipunut kunnolla. Olin sairauslomillakin, mutta onneksi jaksoin kaiken keskellä hankkiutua terapiaan jossa ongelmaani ei käsitelty sairautena vaan reaktiona elämäntilanteeseen.
        Löysinpä muuten äsken hyvän linkin aiheesta, Sen on kirjoittanut kokemusasiantuntija, joka on myös psykiatrinen sairaanhoitaja.
        https://marjamatikainen.com/2021/05/02/psykiatrinen-hoito-voi-olla-mielta-tuhoavaa-eika-parantavaa/

        "Mielenterveysoireilusta ei pääse, jos ihminen ei kohtaa ja työstä oireiluun johtavaa syytä. Joskus oireilu helpottaa, kun henkilö pääsee pois myrkyllisestä elinympäristöstä."

        Musta on jotenkin outoa ettet kokenut olevasi sairas mutta olit sairaslomalla 🤔
        Mutta tosiaan, ahdistuneisuushäiriö on sairaus ja itse pidän sairautta sairautena. Sulla on varmasti hyväntahtoiset ajatukset taustalla, mutta en koe että mun sairauden "vähättely" auttaisi mua millään tavalla.

        On eri asia että joskus ahdistaa ja joskus masentaa, kuin se että sairastaa ahdistuneisuushäiriötä tai masennusta. Kaikki tuntee joskus masennusta tai ahdistusta, mutta se ei ole normaalia jos ne tunteet on pinnassa koko ajan ja vaikuttaa toimintakykyyn mittavasti; se on sairautta.


    • Anonyymi

      Hengenahdistus voi johtua B1 vitamiinin puutteesta. Osta kaupasta ravintohiivaa, jossa on eri B vitamiineja sekaisin. Sekoita se puuroon tai tee smoothie. Itse teen banaani smoothien kahdella raalla kananmunalla ja lisäksi heraproteiinia.

      https://makrobios.fi/site/tuotteet/ravintohiivahiutale/

      • Anonyymi

        Noihinhan sun rahat menee ja et kykene sitten laskujasi hoitamaan. Tavallinen koti ruoka ja paljon kasviksia riittää ei tarvi mitään proteiinneja erikseen.


    • Anonyymi

      Minä en jäisi ikä päivänä töistä pois. Aikuisella pitää olla järkevää tekemistä . Kotona lorvailu ja ahdistavien ajatusten vatvominen aamusta iltaan vaan sairastuttaa lisää. Minä kuntoutin itseni työ elämään ja en kaduta. Työei ole kummosta mutta hyvät työ kaverit ja kiva saada palkkaakin voi tehdä mitä haluaa.

      • Anonyymi

        Ahdistuneisuushäiriö ei ole vain ahdistavia ajatuksia. Mulla ainakin se on hyvin fyysistä ja vaikuttaa kaikkeen jaksamiseen. En voisi edes kuvitella että olisin tällä viikolla käynyt töissä kun yhtenäkään yönä ei ole tullut nukuttua yli 5 tuntia ja pitkin päivää voimakkaita rytmihäiriöitä, hengenahdistusta, väsymystä, huimausta, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdistuneisuushäiriö ei ole vain ahdistavia ajatuksia. Mulla ainakin se on hyvin fyysistä ja vaikuttaa kaikkeen jaksamiseen. En voisi edes kuvitella että olisin tällä viikolla käynyt töissä kun yhtenäkään yönä ei ole tullut nukuttua yli 5 tuntia ja pitkin päivää voimakkaita rytmihäiriöitä, hengenahdistusta, väsymystä, huimausta, jne.

        Tietysti ahdistus ja masennus ovat fyysisiäkin reaktioita. Ihminen on kokonaisuus. Outoa olisi, jos keho ei reagoisi siihen mitä ihmiselle tapahtuu. Se ei tee näistä kokemuksista vielä minkäänlaista sairautta tai häiriötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdistuneisuushäiriö ei ole vain ahdistavia ajatuksia. Mulla ainakin se on hyvin fyysistä ja vaikuttaa kaikkeen jaksamiseen. En voisi edes kuvitella että olisin tällä viikolla käynyt töissä kun yhtenäkään yönä ei ole tullut nukuttua yli 5 tuntia ja pitkin päivää voimakkaita rytmihäiriöitä, hengenahdistusta, väsymystä, huimausta, jne.

        No jos noin ikävää on niin miksiet ota niitä lääkkeitä? Minulla ei ole olut mitään pahoja sivu oireita. Oletko varma ettet kuvittele noita sivu oireita sairaassa päässäsi kun tunnut muutenkin valehtelevan asioita. Raha asiat helpottaa heti kun menee tienaamaan. Minäkin saan lisien kanssa melkein kolme tonnia kuussa palkkaa ja hyvin pärjäilen muutenkin kun otan lääkkeet enkä nurise turhia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos noin ikävää on niin miksiet ota niitä lääkkeitä? Minulla ei ole olut mitään pahoja sivu oireita. Oletko varma ettet kuvittele noita sivu oireita sairaassa päässäsi kun tunnut muutenkin valehtelevan asioita. Raha asiat helpottaa heti kun menee tienaamaan. Minäkin saan lisien kanssa melkein kolme tonnia kuussa palkkaa ja hyvin pärjäilen muutenkin kun otan lääkkeet enkä nurise turhia.

        Työelämä ja talouselämä kaipaavat juuri sinunlaisiasi koneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos noin ikävää on niin miksiet ota niitä lääkkeitä? Minulla ei ole olut mitään pahoja sivu oireita. Oletko varma ettet kuvittele noita sivu oireita sairaassa päässäsi kun tunnut muutenkin valehtelevan asioita. Raha asiat helpottaa heti kun menee tienaamaan. Minäkin saan lisien kanssa melkein kolme tonnia kuussa palkkaa ja hyvin pärjäilen muutenkin kun otan lääkkeet enkä nurise turhia.

        Enköhän mä ihan itse tiedä mistä lääkkeistä mulle tulee oireita ja mistä ei 😂 etkä kyllä kovin terveeltä vaikutat säkään kirjoituksiesi perusteella että epäilen vähän että mitähän lääkkeitä sä oikein vedät 😂 ja mitähän mä täällä olen valehdellut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti ahdistus ja masennus ovat fyysisiäkin reaktioita. Ihminen on kokonaisuus. Outoa olisi, jos keho ei reagoisi siihen mitä ihmiselle tapahtuu. Se ei tee näistä kokemuksista vielä minkäänlaista sairautta tai häiriötä.

        Niin, tautiluokitukset tekee vähän osaavammat ihmiset kuin Suomi24 kommentoijat. Kannattaa katsoa mitä sieltä WHO:n kansainvälisestä tautiluokitusjärjestelmästä löytyy jos noin mietityttää mikä on sairaus ja mikä ei..


      • Anonyymi

        Sun työssä ei ilmeisesti tarvitse osata ainakaan kirjoittaa tai muutenkaan tuota suomen kieltä ihan handlata?


    • Anonyymi

      Koen myötähäpeää ilkeiden kommenttien vuoksi, eikö riitä empatiaa , jos ei niin voi olla kommentoimatta.

      • Anonyymi

        Täällä on melkein joka keskustelussa tuo yksi tollukka joka inttää ettei ahdistuneisuushäiriö, masennus, jne ole sairauksia. En tiedä miksi pyörii täällä, luultavasti joku trolli, joka saa kiksejä siitä että esittää omia salaliittoteorioitaan lääkäreistä, psykiatreista, jne. Mutta onhan näitä, koronadenialistejakin nousi kuin sieniä sateella väittämään ettei koronaa ole olemassakaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe