Tapan itseni tänään

Anonyymi

En jaksa enää elää. Olen 16-vuotias tyttö pk-seudulta, ja oon loppuun asti väsynyt tähän elämään. Mun tulevaisuudesta ei tule mitään, koska koulu menee huonosti enkä osaa pitää ihmissuhteista kiinni. Joka päivä ahdistaa. Mieli on koko ajajn maassa ja tuntuu ettei ole vaan mitään syytä elää.

26

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee se. Sinua ei jää kukaan kaipaamaan.

      • Anonyymi

        Olen pahoillani, että voit noin pahoin.


    • Anonyymi

      Olet vasta lapsi. Elämä tulee paranemaan vielä.

    • Anonyymi

      Elä tapa itteäsi. Olet vaan just nyt siinä pahimmassa aallonpohjassa. Olin itsekin 16-vuotiaana aika epätoivon vallassa. Siinä iässä muuttuu liian moni asia elimistössä että se tuntuu vaan pahalta.

      Oon nyt 54 vee nuori ja hitto jos oisin ottanu hengen pois 16 vee ikäisenä niin olisi jäänyt ihan saakelin monta hienoa juttua kokematta.

      Siinä mielessä sulla on hyvä tilanne kun olet allonpohjassa, sieltä meinaan ei ole kuin yksi suunta ja se on ylöspäin.

      Jos sulla menee koulu nyt huonosti niin menihän se mullakin, tuplasin peruskoulun ysin, jätin lukion kesken ym ym. Mutta ei se näköjään haitannu, oon ihan tasapainoinen aikuinen jolla on mukavaa elämässä.

      Oottele nyt vaikka se pari vuotta ja kattele sitten uudelleen, vaikka hammasta purren. Mulla alkoi olotila helpottamaan 18 paikeilla ja niin se tekee useimmilla muillakin, näkemäni perusteella.

      Tsemiä, haleja, sisua peliin vaan, toi menee ohi, nou hätä.

      • Anonyymi

        "Jos sulla menee koulu nyt huonosti niin menihän se mullakin, tuplasin peruskoulun ysin, jätin lukion kesken ym ym. Mutta ei se näköjään haitannu, oon ihan tasapainoinen aikuinen jolla on mukavaa elämässä."
        En ole aloittaja, mutta olin nuorena pitkään samankaltaisessa tilanteessa, ja voi, jos minulla olisi ollut silloin joku aikuinen joka olisi sanonut minulle tuollaisia asioita... tsemppaavan hymyn kera...
        Ei ollut ketään.
        Piti rämpiä sellaisessa yksinäisyydessä, että pelkäsin sekoavani.
        Vuosikausia kesti jatkuvaa tuskatilaa, jota on vaikea kenellekään edes selittää. "Normaali" ihminen ei uskoisi, ei tajuaisi.
        Selvisin kuitenkin, sitkeyden kautta, ihmeen hyvin. Jostain pienistä rippeistä kokosin tukea ympäristöstä. Löysin sisäiset voimavarat vaikka jälkikäteen tuntuu kuin olisin kulkenut kuoleman kautta.
        Olen melko onnellinen aikuinen nyt. Teen töitä, olen innostunut, minulla on hyviä ihmisiä elämässäni. Katson tulevaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos sulla menee koulu nyt huonosti niin menihän se mullakin, tuplasin peruskoulun ysin, jätin lukion kesken ym ym. Mutta ei se näköjään haitannu, oon ihan tasapainoinen aikuinen jolla on mukavaa elämässä."
        En ole aloittaja, mutta olin nuorena pitkään samankaltaisessa tilanteessa, ja voi, jos minulla olisi ollut silloin joku aikuinen joka olisi sanonut minulle tuollaisia asioita... tsemppaavan hymyn kera...
        Ei ollut ketään.
        Piti rämpiä sellaisessa yksinäisyydessä, että pelkäsin sekoavani.
        Vuosikausia kesti jatkuvaa tuskatilaa, jota on vaikea kenellekään edes selittää. "Normaali" ihminen ei uskoisi, ei tajuaisi.
        Selvisin kuitenkin, sitkeyden kautta, ihmeen hyvin. Jostain pienistä rippeistä kokosin tukea ympäristöstä. Löysin sisäiset voimavarat vaikka jälkikäteen tuntuu kuin olisin kulkenut kuoleman kautta.
        Olen melko onnellinen aikuinen nyt. Teen töitä, olen innostunut, minulla on hyviä ihmisiä elämässäni. Katson tulevaisuuteen.

        Minä kirjoitin tuon, mitä lainasit tuohon.

        Aikalailla yksin olin minäkin siinä 12 - 20 ikävuosina. Pahin hetki taisi olla 16-vuotiaana. En viihtynyt kotona kun siellä ei ollut minulle mitään, olin yksin tällä tyhjällä tiellä. Kävin kävelyillä, 12km saattoi olla ihan normaalia, sai olla kolme tuntia poissa kotoa.

        Omat vanhempani olivat kyvyttömiä hoitamaan edes omia asioitaan saatikka lapsiaan. Äiti sentään kävi kaupassa ja toi sieltä leipää jota me mussutettiin. Kukaan ei tehnyt ruokaa eikä kukaan siivonnut.

        Mutta kiva että sulle on käynyt hyvin, minullekin on käynyt hyvin, mitä nyt sairaus vähän vaivaa, mutta ei tuo nuoruuden trauma ole enää vaivannut.

        Aloittajalle: siitä pääsee yli ja siitä selviää, meitä on tässä jo kaksi elävää esimerkkiä.


      • Anonyymi

        Kuuntele ensin tää, elämä on kaunista, kaikkine iloineen ja murheineen.
        Ei tartte osata soittaa kuten nää kaverit, mutta voi kuunnella:

        https://www.youtube.com/watch?v=9E-fgPyiq00

        Sinulla on vaikka minkä verran syytä elää!
        16-vuotiaana on usein vaikeeta, kun ei oikein tiedä, mitä tapahtuu, ei ole neuvojia, ei tietoa, ei uskalla kysyä ja ei tiedä mistä kysyä.

        Olen ite myös pk-seuduilta ja on ollut vaikka mitä, mutta tässä sitä vaan taivalletaan.
        Välillä huttuu, välillä lettuu.

        Iso hali sinulle, kyllä sinä selviit ja kaikki hyväks muuttuu.
        Se on tälläistä tää elämä!


    • Anonyymi

      112

    • Anonyymi

      Ottaisit miehen huolet katoaa

      • Anonyymi

        Kyllä mulla on poikaystävä


    • Anonyymi

      nyt stop Perkele noille ajatuksille tykkänään, :jos on pojista kiinni niin niitä riittää kuin valtamerissä kaloja..............halooo tv: iskä mailmaa nähnyt 54v

      • Anonyymi

        "nyt stop Perkele noille ajatuksille tykkänään, :jos on pojista kiinni niin niitä riittää kuin valtamerissä kaloja..............halooo tv: iskä mailmaa nähnyt 54v"
        Tämäkin.:) En ole aloittaja, (vastasin edelläkin) mutta kiitän hänenkin puolestaan. Olisin tarvinnut tuollaisen isän! Minulla oli sen sijaan väkivaltainen ahdistelija kotona, jota piti sietää, koska hän oli biologisesti isäni. Äiti katsoi väkivaltaa sivusta, taisi tietää ja ymmärtää, mutta oli vähän erikoinen luonne itsekin. Kaikkien muiden mielestä kyllä hyvä äiti.
        Sellaisesta kodista oli vaikea päästä pois. Monta vuotta luulin, etten pääsisikään, ja ettei minusta olisi mihinkään esim. työelämässä. - Oli kuitenkin.


    • Anonyymi

      Etkä tapa. Oot takuulla Fiksumpi kuin kukaan näistä Idiooteista jotka täällä kommentoivat. :)

      Tai niin no, löytyyhän täältä onneksi järkeviäkin, mutta joka tapauksessa aina löytyy toivoa ja joku ratkaisu! Se vaan tulee omalla ajallaan.

    • Anonyymi

      Ei, älä edes mieti tuollaista. Erilaisia vaiheita tulee elämässä ja fiiliksissä. Parempaa on tulossa.

    • Anonyymi

      Älä herranen aika tee sitä! Olet vielä nuori ja tulet takuuvarmasti voittamaan kaikki vaikeutesi. Usko nyt. Nuoruus on puolellasi, ota siitä kaikki ilo irti.

      Usko ja luota itseesi aina. Älä kulje joka asiassa joukon mukana, äläkä vertaa itseäsi toisiin. Olet uniikki ihminen ja riittävä sellaisena kuin olet. Ota tavoitteksesi kehittyä ihmisenä henkisesti ja fyysisesti. Aseta itsellesi konkreettiset elämäntavoitteet. Opiskele ja kehitä itseäsi siinä, mikä sinua itseäsi kiinnostaa ja pyri kehittymään siinä parhaaksi. Kouluarvosanoista ei kannata liikaa olla huolissaan, sillä kukaan ei tule työhaastatteluissa kyselemään seiskaluokan biologian ja maantiedon arvosanojasi.

      Sinulla tulee olemaan loistava tulevaisuus, vaikkei tällä hetkellä siltä tuntuisi. Usko nyt.

    • Anonyymi

      Ajattele sitten vähän muitakin kun teet sen. Mieluummin pillereillä tai sähköllä esim. kylpyammeessa, niin on helppo siivota, jonkunhan sekin on tehtävä. Jotkut ovat tuossakin niin ajattelemattomia, että vetävät ranteet, tai kaulan auki jollakin kalliilla lähes uudella valkoisella nahkasohvalla, tai matolla,, järkyttävää sotkemista ja turhanpäiväistä työtä muiden tehtäväksi. Saattaa olla että neuvoni jo pahasti myöhässä ja olet jo kuollut ja makaat lähes kuivuneessa verilätäkössä isojen sinertävien paskakärpästen pyöriessä ympärilläsi ja munivan muniaan veriseen ruumiiseesi, mutta ehkä neuvosta on joskus apua yhtä latvalaholle kuin itsekinolit!

    • Anonyymi

      Olet jo siinä iässä että miestä otat.

    • Anonyymi

      Edestä ja takaa

    • Anonyymi

      Kyllä tyhmemmillekkin on töitä ja ihan tarpeeksi hyvä palkkaisiakin, jos vaan osaat suuntautua oikein esim terveydenhuoltoalalle tai muuta realistista osaamista vaativalle alalle jolla on työpaikkoja. Tälläinen työ on myös vähemmän stressaavaa, kuin jatkuvaa sosiaalista peliä vaativat työt.

      Masentaako ainua, ettet yllä muiden "tasolle"?

      Kerron sinulle melkein viisikymppisenä, että se "taso" on suuresti yliarvostettua.

      Ihmiset ovat aina vaikeita ja tuottavat murhetta ja ikävää fiilistä, jopa ne parhaimmat suhteet. Olet todennäköisesti onnellisempi, mitä vähemmän olet heidän kanssaan tekemisissä ja mitä riippumattomampi heistä olet. Mitä "tasokkaampi" ihminen, sitä v.mäisempi ja vaativampi=ei kivaa seuraa. Parempi, kun opettelet olemaan välittämättä liikaa heidän mielipiteistään ja tuulistaan. Elämä joskus harvoin heittää eteen todellisia mahdollisuuksia ystävyydelle ja tosirakkaudelle. Älä siis sulje sydäntäsi kuitenkaan.

      Luo itsellesi hyvä elämä omissa puitteissasi ja etsi asioita joiden tekemisestä nautit aidosti. Pysy erossa päihteistä ja kierosta ja kostoa etsivästä elämäntyylistä, niin kyllä pystyt onneen.

      Tsemppiä!!❤☀

    • Anonyymi

      Tämä kuten toinenkin viestialoitus ylempänä on oikeasti erinäisissä vaikeuksissa kipuilevan 80 vuotiaan lehtorin mielenmaisemaa.

      Eikö "kansankynttilä-arvo" ennen ollut; elämän loppupuolellakin sama.
      Miksi siis viestittää; tapan itseni - kun samalla vaimo paapoo ja hyvää eläkettä elämäntyöstään nauttii.

    • Anonyymi

      Olethan ap kunnossa? :(

    • Anonyymi

      Ihminen voi olla tyytyväinen, vaikka koulu menee huonosti. Itse asiassa oikeasti tyhmä ihminen ei edes osaa ennakoida, mitä hänen tyhmyytensä tulee tulevaisuudessa aiheuttamaan. Kaikki kohelletaan läpi hetkessä eläen.

      Sinä olet ilmiselvästi masentunut, ja siihen kannattaisi hakea apua. Katsot itseäsi ja maailmaa masennuksen tummuttamien lasien läpi. Ymmärrätkö edes, minkä verran mahdollisuuksia ikäiselläsi on? Mahdollisuuksia on vielä silloinkin, kun olet tuplasti ikäisesi. Tilanne on heikompi sitten, kun olet triplannut ikäsi, muttei elämä lopu siihenkään. Vaikka välillä olisi ollut kuinka kurja olo tahansa.

      Jos olet elävien kirjoissa, niin käy juttelemassa jonkun terveydenhuollon ammattilaisen kanssa. Tai vaikka papin, kunhan jonkun. Terveisin itsensä kanssa kipuillut keski-ikäinen sairauseläkkeellä oleva nainen.

    • Anonyymi

      Koulumenestys takaa vain akateemisen ammatin.
      Moni koulussa menestymätön on tullut keksijäksi ja miljonäätiksi. Koska koulumainen opetus kun ei lainkaan sovi oma alotteisille yksilöille.

      Koulu tekee massa sieluja, opettaa hyveinä massa ajatuksia, jotka myöhemmin osoittautuu katastrofiksi tai holokoustiksi kuten psykiatrien tekemä eugenimi teoria, jota opetettiin kouluissa ja nupret todella uskoi psykiatriaan, että kalloharpilla ja silmävärikartalla nähdään mielisairaus.

      Tänään psykiatria opettaa liki yhtä sairasta vainoharhaa kuten kehon kivut mielisaitautta, vain alistaakseen ja halventaakseen ihmisiä. Eli kouluopetus voi olla myös massatyhmyyden opetusta tänään. Mutta olemme aina ajallemme sokeita.

      Koulumenstys siis ei ole pohja muulle kuin akateemiselle menestykselle, joita tarvitaan. Mutta se ei ole ainoa tie menestykseen elämässä,
      Eikä kouluopetus sovi kaikille lainkaan.

    • Anonyymi

      Ootko vielä hengissä?

      • Anonyymi

        Plärää tuonne 13.06.2021 20:51 kohtaan.

        Jää usein väliin hyvät neuvot, kun on ketjussa.


    • Anonyymi

      Kaupungin vaihto voi tehdä hyvää, antaa vähän uutta perspektiä elämään ja uudet ystävät. Tsemppiä👍

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe