On se harmillista...

Tuolla oli taas jokakeväinen juttu Suvivirsilaulusta. Tuo laulu on kaikille varmasti tuttu, ja useimmilla on muisto siitä, kun koulussa laulettiin loman alkaessa.

Kurjaa, että siitä on tullut sellainen uskontokiista. Jotku kieltäytyy olemasta tilassa, jossa sitä lauletaan. Syynä se, että on ateisti.

Itse en koskaan ole ajatellut sitä kuin kauniina kesän alkamislauluna. Nuo sanat ei yhtään häiritse tuollaisenaan.
Yhteen aikaan Suvivirttä yritettiin saada pois kouluista, kun niissä on mm-koululaisia.
Onneksi tuohon ei suostuttu.

62

<50

Vastaukset

• Anonyymi

Kuuluu perinteisiin kuin sauna ja makkara.

• Anonyymi

Näin on. Jos ei pysty kuuntelemaan suvivirttä,voi poistua sen ajaksi. Suomen valtionuskonto on kristinusko. Meiltä vaaditaan suvaitsevaisuutta kaikkea mahdollista kohtaan. Eikö meitä suvaitse kukaan?

• Ja olut myös ;)

• Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Jos ei pysty kuuntelemaan suvivirttä,voi poistua sen ajaksi. Suomen valtionuskonto on kristinusko. Meiltä vaaditaan suvaitsevaisuutta kaikkea mahdollista kohtaan. Eikö meitä suvaitse kukaan?

Suomessa on yleensä valloillaan sellainen rasisminpelko, ettei mitään uskalleta leimautumisen pelossa.

• Anonyymi

Tämäkin aloitus on Ilmiannettu.

• Anonyymi

Mikä lienee Marinin kanta suvivirteen...

• No luulisin, että kanta on myönteinen.

• Anonyymi

Ei hitto sitä tunnetta ku suvivirsi soi, sai toikkarin käteen ja paiskas koulun oven kiinni. Toi virsi merkkaa vapautta ainaski itelle:)

Sunflower

• Se on kyllä aikamoinen tunne, kun vapaus koittaa :))

Vähän sama, ku töistä lähdet, ja kesäloma on edessä. Silloin ei meinaa töppöset pysyä maassa

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Se on kyllä aikamoinen tunne, kun vapaus koittaa :))

Vähän sama, ku töistä lähdet, ja kesäloma on edessä. Silloin ei meinaa töppöset pysyä maassa

Olisipa jo huominen. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisipa jo huominen. 😊

Loma? Samoin täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loma? Samoin täällä.

Nooooooh, lomakin. 😊

• Artsille laitan tän tähän aloitukseen, kun en viitti tuon 🤪 juttua nostella ylös..

Nii...tuon kuvan ajatus lähti siitä ku mietin, että täällä on joutunu jatkuvasti olemaan niskavillat pystyssä joitakin ilkeilijöitä kohtaan.

Siitä seurauksena mun sisään on sit kasvanu pieni Justiina :)

• Anonyymi

Itekki syyllistyin nostoon pariki kertaa. Kiinnostais nähä virkavallan ilme ku toi jätkä/muija/mikälie painelee tekeen ri ^; kos ilmoitusta. Ei hitto:D Kertokaa että kuinka anonyymin kunniaa voi loukata ku heppu voi olla kuka vaan ja esittää mitä vaan. Trolli toi tietty on.

Sunflower

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itekki syyllistyin nostoon pariki kertaa. Kiinnostais nähä virkavallan ilme ku toi jätkä/muija/mikälie painelee tekeen ri ^; kos ilmoitusta. Ei hitto:D Kertokaa että kuinka anonyymin kunniaa voi loukata ku heppu voi olla kuka vaan ja esittää mitä vaan. Trolli toi tietty on.

Sunflower

Siinä kans toinen joka vain naureskelee toisten pahalle ololle. Toivottavasti sun läheiselle sattuu jotain niin tulen sitten huutonauraen sun naaman eteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Sunflower

Kaikkea voi kuvitella, kun rattaat pyörii väärään suuntaan.

• Anonyymi

Huomaatteko edes mitä te kommentoitte? Te ette kanna mitään vastuuta yhtään mistään. Sitten kun sanoo takaisin ihan aiheesta niin johan alkaa vinkuminen. Minä en tule koskaan unohtamaan sitä mitä te olette aiheuttaneet toiselle ihmiselle.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomaatteko edes mitä te kommentoitte? Te ette kanna mitään vastuuta yhtään mistään. Sitten kun sanoo takaisin ihan aiheesta niin johan alkaa vinkuminen. Minä en tule koskaan unohtamaan sitä mitä te olette aiheuttaneet toiselle ihmiselle.

Menisitkö jo?

• Anonyymi

Ja siinä toinen... Minun täytyy hakea hoitoa kun te olette aiheuttaneet toiselle sen hoidon tarpeen.... Tajuatko sä miten ison työn täytyy tehdä, että pääsee eroon itsetuhoisuudesta!?? Tajuatko!??

• Anonyymi

Eikä mitään anteeksi pyyntöä edes näy.

• Anonyymi

Naulan kantaan. 😂😂😂😂

• Anonyymi

Sinä et edes yritä parantaa asemaasi. Oikein väkisin kerjäät joutua ongelmiin. No toiveesi toteutuu hyvinkin pian.

• Anonyymi

Joo, niin haenkin apua huomenna. Nimittäin poliisilta. Lukekaa teidän kommentit ja tulkaa sitten huutelemaan häirikkö juttuja. Teette sitä jatkuvasti itse ja syytätte siitä muita.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä et edes yritä parantaa asemaasi. Oikein väkisin kerjäät joutua ongelmiin. No toiveesi toteutuu hyvinkin pian.

Miksi pitäisi?
        En ole tehnyt mitään sellaista, että mun pitäisi alkaa matelemaan sun edessäs.

Joskus oon tällä palstalla pyytänyt anteeksi parilta rekatulta, ja silloin se oli ihan aiheellinen anteeksipyyntö.

Tässä asiassa oikeastaan olis sinä, jolla olis aihetta pyytää meiltä anteeks.

Taidat olla se "asiakaspalvelija"....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, niin haenkin apua huomenna. Nimittäin poliisilta. Lukekaa teidän kommentit ja tulkaa sitten huutelemaan häirikkö juttuja. Teette sitä jatkuvasti itse ja syytätte siitä muita.

Lienee sanottava vaikken itsekään ole liiemmin nauttinut em. nimimerkin suosiosta, että tervemenoa nolaamaan itsesi. Toki virkavallalla on tähdellisempääkin tekemistä kuin ratkoa hiekkalaatikkotasoisia mielen pahoittamisia.

~Tukkirekka~

• Hyvin sanottu!!

• Anonyymi

Mikä tämä aspa juttu on?

• Levy jäänyt päälle..

• Kiitos! Kyllä se on söpö, on nyt 4 kuukautta vanha.

• Mikäs ihme vika suvivirressä on? Ei ole minua häirinnyt, vaikka en ole uskovainen.

• Mä oon kyl söpöyden ytimes ku tsiigailen tota wuffee :) Onkos toi hitusen vaaleempi väriltään ku L?

• Sitä on yritetty saada koulun juhlista pois, koska kaikki ei hyväksy tuota suvivirttä.

Vieläkin on porukkaa, joiden tenavat ei saa osallistua juhlaan, koska pitävät tuota uskonnontuputuksena.

• artagnan kirjoitti:

Mä oon kyl söpöyden ytimes ku tsiigailen tota wuffee :) Onkos toi hitusen vaaleempi väriltään ku L?

Kiitos! Juu, on vaaleampi turkki kuin entisellä vuffella oli.

• tinttu-liina kirjoitti:

Sitä on yritetty saada koulun juhlista pois, koska kaikki ei hyväksy tuota suvivirttä.

Vieläkin on porukkaa, joiden tenavat ei saa osallistua juhlaan, koska pitävät tuota uskonnontuputuksena.

No voi herran jestas! Onpas ihmiset höpsöjä..

• Kittychi kirjoitti:

No voi herran jestas! Onpas ihmiset höpsöjä..

Sanos muuta...
        Nykyään kiinnitetään niin pieniin asioihin huomiota.
        Muistan, että koulussa oli oppilaita, jotka ei uskonnontunnille osallistuneet, mutta sen jotenkin ymmärsi, kun kuuluivat eri juttuun.

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Sitä on yritetty saada koulun juhlista pois, koska kaikki ei hyväksy tuota suvivirttä.

Jasso. Olet näköjään viisastunut tässä ketjussa. Avauksessasi puhuit suvivirsilaulusta. Se on kuule virsi, eikä mikään laulu. Niissä on vissi ero. Pitäisi"rekatun" tuon verran omata yleissivistystä, että tietää virren ja laulun eron.

• Anonyymi kirjoitti:

Jasso. Olet näköjään viisastunut tässä ketjussa. Avauksessasi puhuit suvivirsilaulusta. Se on kuule virsi, eikä mikään laulu. Niissä on vissi ero. Pitäisi"rekatun" tuon verran omata yleissivistystä, että tietää virren ja laulun eron.

Virsi on hengellinen laulu.

• Tulkaas mimmit biitsille ku just alkaa skaba daamit vastaan sällit :) Grilli on kuumana ja kuohuvaa riittää :)

• Nyt kyllä menis ihan raakaa jo alas 🙄

• Voi! Kivalta kuulostaa! 🙂

• Ei oltu ei...
        Siks ollaanki vielä järkevien listoille.

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Ei oltu ei...

Heh:D

• tinttu-liina kirjoitti:

Ei oltu ei...

Ha haa! 😆

• Anonyymi

Noh, olikos paikalla ketään palstaneitosista?:)

~Tukkirekka~

• Ajatelkaas, että nyt on ihanin aika, kun omenapuut kukkii ja pörriäiset lentelee 😊

Otetaan kesästä kaikki irti, sillä tää kestää niin vähän aikaa.
      Sadettakin pitäis vähän tulla alkuviikosta, mutta ihan tarpeeseen tulee.

Mä oon ihan täpinöinä, ku jännitän miten meidän Leijonat tänään pärjää 🥵

• Anonyymi

Jep, illalla ollaan niin sanotusti jännän äärellä:)

• Anonyymi kirjoitti:

Jep, illalla ollaan niin sanotusti jännän äärellä:)

Lievästi sanottuna...

Yritän rauhotella itteäni, että oishan hopeakin hyvä, mut ei auta...

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Lievästi sanottuna...

Yritän rauhotella itteäni, että oishan hopeakin hyvä, mut ei auta...

Hävitty hopea, voitettu pronssi. Näin se tuppaa menemään.

• Juu, luonto on kesällä kaunis!

• Anonyymi kirjoitti:

Hävitty hopea, voitettu pronssi. Näin se tuppaa menemään.

Toisaalta kaikki mitalit on voitettuja loppupeleissä :)

• Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

Toisaalta kaikki mitalit on voitettuja loppupeleissä :)

Näinhän se on, ajalla on tapana kirkastaa hopea.

• Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on, ajalla on tapana kirkastaa hopea.

Mulle kelpaa tuo hopea jo nyt. Onhan mitali kuiteski aina mitali :)
        Kakkonen tässä ei ole mikään huono sija.

• Anonyymi

Sinkkuuden paras puoli on ku ei tarvi kattoo lätkää:D

Sunflower

• Anonyymi

Itekki antaisin kattoo mutta ilman ääntä;) Nätti toi koira, kivan värinen muutes:)

Sunflower

• Anonyymi kirjoitti:

Itekki antaisin kattoo mutta ilman ääntä;) Nätti toi koira, kivan värinen muutes:)

Sunflower

Minua ei häiritse mieheni urheilun katsominen, ei siis koskaan pidä TV:tä äly kovalla volyymillä

Kiitos! Nätti on kyllä tämä meidän vuffe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sunflower

Itse annan miehen katsoa vaikka äänet olisi kovalla tvssä. Kumppanin pitää saada olla oma itsensä. 🥰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse annan miehen katsoa vaikka äänet olisi kovalla tvssä. Kumppanin pitää saada olla oma itsensä. 🥰

Olet pian herralle pelkkä väline jos vain myötäilet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet pian herralle pelkkä väline jos vain myötäilet.

En minä mitään myötäile. 😊 En ainakaan ymmärrä sellaisia jotka käskevät miehensä katsoa telkkaria ilman ääniä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä mitään myötäile. 😊 En ainakaan ymmärrä sellaisia jotka käskevät miehensä katsoa telkkaria ilman ääniä.

On ääniyliherkkiä ihmisiä, ymmärtäkää heitä:)

• Mulla oli lapsena sellainen hassu kuvitelma, että tuo kyseinen laulu kertoo Armas Aika -nimisen miehen sekä Suvi Suloisen häistä. Mun äidinkieli on venäjä, joten varsinkin ennen kouluikää mun suomen kielen taito oli tosi heikoilla kantimilla. Mulle naurettiin, kun esimerkiksi koiran häntä oli mulle "vipotin"... (Θ‿Θ❀)

• :))
        Olipa ihana kuvitelma häistä 🤭
        Eikä tuo vipotin hassumpi ole, kun kyllähän se vähän niinku vipottaa, varsinkin typyhäntäisellä sessulilla.

• Anonyymi

Sait tämmöisen hiukan vakavammankin ukon nauramaan makeasti, kiitos siitä:)

~Tukkirekka~

Jk. Olisikos sessen kieli vastaavasti 'lipotin';)

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe