Mäkkärimatkailijat.

Anonyymi

Tässä ruokailtiin kotonamme täällä Chiang Maissa ja siirryin tänne uima-altaan pienelle yksityiskeitaalleni tupruttelemaan kohteliaisuuttani ja Kuksaani lorautin paikallista Thaimaan parasta kahvia.
Kotikokkina toimi anoppi apulaisineen ihan tavallista thairuokaa valmistaen, ei siis mitään sen kummenpaa kuin, että Thaimaalainen keittiö on maailmankuulu.

Huvittaa yli reelingin juttunne puffeteista ja ravintola-arvosteluista tämän päivän vängän olle tonnikala, jota tuskin edes kielenne päälle ole koskaan saanut, ainakaan sinievää, ellei joku sitten ole jossain maailmankolkassa todella käynyt erittäin tasokkaassa mestassa.

Aivan yhtälailla kuten suomalainen tietää kotiseutunsa hyvän ruokapaikan, niin tietää thaimaalainenkin omansa.
Menkää ihmeessä ruokailemaan niihin vaatimattomiin ruokailupaikkoihin joihin thaimaalaiset jonottavat ta muuten paikka näyttää olevan thaimaalaisten suosiossa.
Ei thaimaalainen ruokailupaikkaa valitse sen mukaan onko lautaset muvia tai parempaa, ruoan taso on se joka vaikuttaa tietysti hinnan ohella.

Ei tämä juttu mitään atomifysiikkaa ole, vaan ihan normaalia elämää ja uskokaa huviksenne, täällä Thaimaassa köyhäkin syö paremmin kuin rikas siellä suomessa, tosin nykyinen koronatilanne muuttanee usean osalta mainittua asetelmaa.

En tuohon bodarien alituiseen tonnikalasyömiseen josta SS mainitsi, viitsi puuttua enempää, mutta kyllä nämä bodarit ja varsinkin opiskelijat syövät tonnikalapurkeistaan muuta kuin tonnikalaa, mutta jos ovat tyytyväisiä niin ok.

Suosittelen kokeilemaan seuraavaa:
Ainahan sitä kun tulee pysähdyttyä vaikka jossain syrjäkylällä, niin tulee juttua vaikka kahvilla naapuripöydän seurueen kanssa.
Mikä estäisi ohjata puhetta thairuokaan ja lopulta päätyä viettämään iltaa kyseisten henkilöitten kanssa heidän tarjoten teille OIKEAA THAIMAATA.

Reppureissaajat omaavat tuon kyvyn, siksi he kokevat thaimaan matkoiltaan enemmän kuin tämän palstan aktiivit joiden päämielenkiinto on alkoholi, naiset ja nähtävyydet aktiviteetteineen.

On ollut kirjoitelmia tulevasta normaalista.
Minun mielestäni tuleva normaali tulee palvelemaan enemmän kuin aiemmin muitakin thaimaalaisia, kuin heitä joiden elinkeino tavalla tai toisella on keskittynyt ns. turistikeskuksiin.
Sanotaanpa hymyillen vaikka suomeenkin viitaten näin, että maaseutumatkailu palvelee myös maaseudun asukkaita.

On myös muuta realiteettia.

Hyvin pitkän aikaa on voinut leikillisesti lausua, että thaimaan yksi merkittävä vientituote on ollut thainaiset fallevaimoiksi.
Tämä tahto on voimistunut runsaasti korona-aikana, eikä koske ainostaan thaimaata vaan esimerkiksi koko afrikkaa myös.
Kaikki ihmiset tahtovat osalleen paremman elämän ja länsimaisen hyvän aviomiehen järjestäminen on yksi tapa jossa toiset onnistuu ja toiset pilaa elämänsä entisestään.

Puhuttaessa kiinalaisista ja heidän tuomasta rahasta sekä palvelujen käytöstä niin Pattayalla kuin Chiang Maissa, niin heitä varten investointeja tekee vain kiinalaiset.
"Itäsuomen" turret on omaa luokkaansa äärimmäisestä ökyrikkaudesta huntupäitten tavoin pikkurikkaisiin, eikä heidänkään rahansa päädy suuremmiten tavallisen kansan taskuun.
Hyvin suuri osa euroopan ja brittein saarten matkailijakaartista on kuitenkin bailabaila, eli se siitä.

Tulee muodostumaan täysin uusi ryhmä matkailijoita varsinkin euroopasta, ehkä nuoria ja keski-ikäisiä perheitä tosiasiallisesti lapset mukanaan ja matkailussa arvostetaan kulttuuria.

Toisaalta on huomioitavissa selkeästi myös erittäin nuorten suomalaisten miesten avioituneen ikäisensä thailadyn kanssa, joka osoittaa ainakin minulle, että herrasmiehiä on edelleen olemassa iästä riippumatta.

Minä elän tällä hetkellä varmasti tähän astisen elämäni vakavinta aikaa, kun olemme vaimon kanssa päättäneet, että yhdenkään läheisemme elämän emme hyväksy romuttuvan, eli nyt on toissijaiseksi asetettu matemaattinen taloudellinen tulevaisuuden turvaaminen ykkössijalla ollen ihmisyys ja inhimillisyys.

Se että Pattayan rakas kirjoittaa esimerkiksi jorvistaan, paapuuristaan, salaattiensa hinnoista, urheilullisuudestaan, Krabiltaan tarjoamatta isäpuolena morsiamensa lapsille tasokkaampaa arkea, 44 kuolaa lomaheilaansa vakituiseksi ilman tekoja, sekä Neito ..... antaas olla, osoittaa minulle ainakin että tämän palstan aktiivit ei yhdenkään thaimaalaisen arjen tasoa nostata kuin kertalaakin hinnalla.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eläke tullut tällä viikolla, kelpo satsi viinaa, google ja mielikuvitusmatkailua by numerosensei. Hyvää viikonloppua sinullekin kuitenkin. Suomi meni finaaliin jääkiekossa.

      • Anonyymi

        Palaa astialle kun istut ravintolassa jonka ruokalistalla on กระเพรานกป่า ja aijaat listan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palaa astialle kun istut ravintolassa jonka ruokalistalla on กระเพรานกป่า ja aijaat listan.

        Sitä samaa!!!


    • Anonyymi

      Moi moi Senssu(?) !!
      Hienoa että kirjoittelit pitkän aloituksesi tänne palstalle ruokailunne jälkeen sieltä Chiang Maista keskiyön aikaan ja vielä kommentoit kommentteja kello yhden aikaan aamuyöstä.

      ”Tässä ruokailtiin kotonamme täällä Chiang Maissa ja siirryin tänne uima-altaan pienelle yksityiskeitaalleni tupruttelemaan kohteliaisuuttani ja Kuksaani lorautin paikallista Thaimaan parasta kahvia.
      Kotikokkina toimi anoppi apulaisineen ihan tavallista thairuokaa valmistaen, ei siis mitään sen kummenpaa kuin, että Thaimaalainen keittiö on maailmankuulu.”

      Ystävällisesti kysyisin, että eikö sinulta vie yöunia kahvin nauttiminen noin myöhään? Kysyisin myös miksi nauttimasi kahvi on Thaimaan parasta kahvia, eli mikä on Thaimaan parasta kahvia ja miksi?

      ”Huvittaa yli reelingin juttunne puffeteista ja ravintola-arvosteluista tämän päivän vängän olle tonnikala, jota tuskin edes kielenne päälle ole koskaan saanut, ainakaan sinievää, ellei joku sitten ole jossain maailmankolkassa todella käynyt erittäin tasokkaassa mestassa.”

      Minä olen mm. Japanissa syönyt sinievää. Olen myös Tsukijin kalatorilla seurannut sinievien huutokauppaa.

      ”Aivan yhtälailla kuten suomalainen tietää kotiseutunsa hyvän ruokapaikan, niin tietää thaimaalainenkin omansa.
      Menkää ihmeessä ruokailemaan niihin vaatimattomiin ruokailupaikkoihin joihin thaimaalaiset jonottavat ta muuten paikka näyttää olevan thaimaalaisten suosiossa.
      Ei thaimaalainen ruokailupaikkaa valitse sen mukaan onko lautaset muvia tai parempaa, ruoan taso on se joka vaikuttaa tietysti hinnan ohella.”

      Suomalaisista kaikki eivät tiedä esim. Helsingin parhaita ruokapaikkoja. Huomasin kyllä, että kirjoitit hyvistä. Bangokissa kaikki thaimaalaiset eivät tiedä parhaita ruokapaikkoja. Thaimaalainen valitsee hyvän ruokapaikkansa monesta eri syystä: Varallisuus. Hintalaatusuhde. Puskaradio. Oheisohjelma. Jne.

      ”Ei tämä juttu mitään atomifysiikkaa ole, vaan ihan normaalia elämää ja uskokaa huviksenne, täällä Thaimaassa köyhäkin syö paremmin kuin rikas siellä suomessa, tosin nykyinen koronatilanne muuttanee usean osalta mainittua asetelmaa.”

      Miten määrittelet köyhät ja rikkaat? Miten määrittelet sanan paremmin?
      Thaimaassa jo aikoja sitten - köyhien, keskiluokkaisten, sekä rikkaiden parissa - ovat monet ravintoarvoiltaan huonojen ruokien aiheuttamat sairaudet lisääntyneet hälyttävästi.

      ”En tuohon bodarien alituiseen tonnikalasyömiseen josta SS mainitsi, viitsi puuttua enempää, mutta kyllä nämä bodarit ja varsinkin opiskelijat syövät tonnikalapurkeistaan muuta kuin tonnikalaa, mutta jos ovat tyytyväisiä niin ok.”

      Kovin hanakasti olet kuitenkin puuttunut tuohon, mitä tonnikalaa purkeissa on. Tavallaan ihan oikeassakin olet ollut. Bodarit ja urheilijat usein ovat erittäin tietoisia siitä, mikä ovat purkkitonnikalansa ravintoarvot. Opiskelijat usein ovat olleet hämmästyttävän tyhmiä siinä, että kuinka kallista purkkitonnikala oikeastaan on.

      ”Suosittelen kokeilemaan seuraavaa:
      Ainahan sitä kun tulee pysähdyttyä vaikka jossain syrjäkylällä, niin tulee juttua vaikka kahvilla naapuripöydän seurueen kanssa.
      Mikä estäisi ohjata puhetta thairuokaan ja lopulta päätyä viettämään iltaa kyseisten henkilöitten kanssa heidän tarjoten teille OIKEAA THAIMAATA.”

      Hyvä suositus.

      ”Reppureissaajat omaavat tuon kyvyn, siksi he kokevat thaimaan matkoiltaan enemmän kuin tämän palstan aktiivit joiden päämielenkiinto on alkoholi, naiset ja nähtävyydet aktiviteetteineen”

      Jotkut reppureissaajat omaavat, eivät läheskään kaikki.
      Tämän palstan aktiivit. Montako heitä mielestäsi on?
      Minun mielestäni päämielenkiintonsa eivät ole nuo määrittelemäsi.
      Turhaa lienee minun sinulle suositella käyntiä optikolla.

      ”On ollut kirjoitelmia tulevasta normaalista.
      Minun mielestäni tuleva normaali tulee palvelemaan enemmän kuin aiemmin muitakin thaimaalaisia, kuin heitä joiden elinkeino tavalla tai toisella on keskittynyt ns. turistikeskuksiin.
      Sanotaanpa hymyillen vaikka suomeenkin viitaten näin, että maaseutumatkailu palvelee myös maaseudun asukkaita.”

      Hyvä jos näin.

      ”On myös muuta realiteettia.”

      Jatkan tästä, jos ehdin.

      • Anonyymi

        Jatkoa edelliseen.

        ”On myös muuta realiteettia.

        Hyvin pitkän aikaa on voinut leikillisesti lausua, että thaimaan yksi merkittävä vientituote on ollut thainaiset fallevaimoiksi.
        Tämä tahto on voimistunut runsaasti korona-aikana, eikä koske ainostaan thaimaata vaan esimerkiksi koko afrikkaa myös.
        Kaikki ihmiset tahtovat osalleen paremman elämän ja länsimaisen hyvän aviomiehen järjestäminen on yksi tapa jossa toiset onnistuu ja toiset pilaa elämänsä entisestään.”

        En muista moisia leikkimielisiä lausuntoja juuri thaimaalaisten kohdalta lukeneeni. Olen toki aivan tosimielisiä lausuntoja lukenut, mitä esim filippiiniläisiin tullee. Ehkäpä kirjoittaja (Senssu?) valistaa minua tässä asiassa?
        Afrikasta -ainakin Suomeen - on kai tullut enemminkin naimaikäisiä miehiä kuin naisia.
        Ehkä ei edes kannata yrittää mainita tätä, että eräs uskonto kieltää naisten avioitumisen vääränuskontolaisten kanssa, mutta ”tasa-arvoisesti” sallii miesten avioitumisen vääräuskontolaisten kanssa.

        ”Puhuttaessa kiinalaisista ja heidän tuomasta rahasta sekä palvelujen käytöstä niin Pattayalla kuin Chiang Maissa, niin heitä varten investointeja tekee vain kiinalaiset.
        "Itäsuomen" turret on omaa luokkaansa äärimmäisestä ökyrikkaudesta huntupäitten tavoin pikkurikkaisiin, eikä heidänkään rahansa päädy suuremmiten tavallisen kansan taskuun.
        Hyvin suuri osa euroopan ja brittein saarten matkailijakaartista on kuitenkin bailabaila, eli se siitä.”

        Mielenkiintoista.

        ”Tulee muodostumaan täysin uusi ryhmä matkailijoita varsinkin euroopasta, ehkä nuoria ja keski-ikäisiä perheitä tosiasiallisesti lapset mukanaan ja matkailussa arvostetaan kulttuuria.”

        Mielenkiintoinen näkemys.

        ”Toisaalta on huomioitavissa selkeästi myös erittäin nuorten suomalaisten miesten avioituneen ikäisensä thailadyn kanssa, joka osoittaa ainakin minulle, että herrasmiehiä on edelleen olemassa iästä riippumatta.”

        Mielenkiintoinen huomio, mutta anteeksi vain, en ymmärrä mitä herrasmiesmäisyydellä on tekemistä huomiosi kanssa. Piruilematta ystävällisesti kysynkin, että paljonko sinun ja thailadysi ikäero olikaan?

        ”Minä elän tällä hetkellä varmasti tähän astisen elämäni vakavinta aikaa, kun olemme vaimon kanssa päättäneet, että yhdenkään läheisemme elämän emme hyväksy romuttuvan, eli nyt on toissijaiseksi asetettu matemaattinen taloudellinen tulevaisuuden turvaaminen ykkössijalla ollen ihmisyys ja inhimillisyys.”

        Arvostan.

        ”Se että Pattayan rakas kirjoittaa esimerkiksi jorvistaan, paapuuristaan, salaattiensa hinnoista, urheilullisuudestaan, Krabiltaan tarjoamatta isäpuolena morsiamensa lapsille tasokkaampaa arkea, 44 kuolaa lomaheilaansa vakituiseksi ilman tekoja, sekä Neito ..... antaas olla, osoittaa minulle ainakin että tämän palstan aktiivit ei yhdenkään thaimaalaisen arjen tasoa nostata kuin kertalaakin hinnalla.”

        Joo... ”antaas olla”... olisit kerrankin voinut edes yrittää olla solvaamatta edes minua, mutta....

        Antaas olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa edelliseen.

        ”On myös muuta realiteettia.

        Hyvin pitkän aikaa on voinut leikillisesti lausua, että thaimaan yksi merkittävä vientituote on ollut thainaiset fallevaimoiksi.
        Tämä tahto on voimistunut runsaasti korona-aikana, eikä koske ainostaan thaimaata vaan esimerkiksi koko afrikkaa myös.
        Kaikki ihmiset tahtovat osalleen paremman elämän ja länsimaisen hyvän aviomiehen järjestäminen on yksi tapa jossa toiset onnistuu ja toiset pilaa elämänsä entisestään.”

        En muista moisia leikkimielisiä lausuntoja juuri thaimaalaisten kohdalta lukeneeni. Olen toki aivan tosimielisiä lausuntoja lukenut, mitä esim filippiiniläisiin tullee. Ehkäpä kirjoittaja (Senssu?) valistaa minua tässä asiassa?
        Afrikasta -ainakin Suomeen - on kai tullut enemminkin naimaikäisiä miehiä kuin naisia.
        Ehkä ei edes kannata yrittää mainita tätä, että eräs uskonto kieltää naisten avioitumisen vääränuskontolaisten kanssa, mutta ”tasa-arvoisesti” sallii miesten avioitumisen vääräuskontolaisten kanssa.

        ”Puhuttaessa kiinalaisista ja heidän tuomasta rahasta sekä palvelujen käytöstä niin Pattayalla kuin Chiang Maissa, niin heitä varten investointeja tekee vain kiinalaiset.
        "Itäsuomen" turret on omaa luokkaansa äärimmäisestä ökyrikkaudesta huntupäitten tavoin pikkurikkaisiin, eikä heidänkään rahansa päädy suuremmiten tavallisen kansan taskuun.
        Hyvin suuri osa euroopan ja brittein saarten matkailijakaartista on kuitenkin bailabaila, eli se siitä.”

        Mielenkiintoista.

        ”Tulee muodostumaan täysin uusi ryhmä matkailijoita varsinkin euroopasta, ehkä nuoria ja keski-ikäisiä perheitä tosiasiallisesti lapset mukanaan ja matkailussa arvostetaan kulttuuria.”

        Mielenkiintoinen näkemys.

        ”Toisaalta on huomioitavissa selkeästi myös erittäin nuorten suomalaisten miesten avioituneen ikäisensä thailadyn kanssa, joka osoittaa ainakin minulle, että herrasmiehiä on edelleen olemassa iästä riippumatta.”

        Mielenkiintoinen huomio, mutta anteeksi vain, en ymmärrä mitä herrasmiesmäisyydellä on tekemistä huomiosi kanssa. Piruilematta ystävällisesti kysynkin, että paljonko sinun ja thailadysi ikäero olikaan?

        ”Minä elän tällä hetkellä varmasti tähän astisen elämäni vakavinta aikaa, kun olemme vaimon kanssa päättäneet, että yhdenkään läheisemme elämän emme hyväksy romuttuvan, eli nyt on toissijaiseksi asetettu matemaattinen taloudellinen tulevaisuuden turvaaminen ykkössijalla ollen ihmisyys ja inhimillisyys.”

        Arvostan.

        ”Se että Pattayan rakas kirjoittaa esimerkiksi jorvistaan, paapuuristaan, salaattiensa hinnoista, urheilullisuudestaan, Krabiltaan tarjoamatta isäpuolena morsiamensa lapsille tasokkaampaa arkea, 44 kuolaa lomaheilaansa vakituiseksi ilman tekoja, sekä Neito ..... antaas olla, osoittaa minulle ainakin että tämän palstan aktiivit ei yhdenkään thaimaalaisen arjen tasoa nostata kuin kertalaakin hinnalla.”

        Joo... ”antaas olla”... olisit kerrankin voinut edes yrittää olla solvaamatta edes minua, mutta....

        Antaas olla.

        Kiitän vaivannäöstäsi analysoida kattavasti kirjoitustani, joten kohteliaisuudesta pohdintoihisi selvennän seuraavaa:

        Sinulla on mielenkiinto seurata kellonaikoja.
        Kyllä, minä en elä lainkaan kellonaikojen mukaan, minulla on oma vuorokausirytmi, elämäntilanteeni mahdollistaa sen.

        Nautin kahvia erittäin paljon, kyllä se lienee joskus vaikuttavan yöuniin, mutta en katso sen olevan ongelma.
        Thaimaan paras kahvi on kasvatettu täällä, tervetuloa maistamaan, makuasia.

        Olet syönyt sinievää Japanissa ja kalatorillakin ollut.
        Niinhän kirjoitinkin, että joku jossain maailman kolkassa, mutta varmuudella ei bodari puffassaan.

        Ei tietenkään kaikki suomalaiset tiedä Helsingin parhaita ruokapaikkoja, oudoksun näkökantaasi.
        Bangkokissa kaikki …. Ei ole kyse että kaikki tietäisivät hyvänen aika.
        Tottakai thaimaalainen valitsee ruokailupaikkansa monesta eri syystä, esimerkiksi ruoan tason ja hinnan vaikuttaen, siksi suosittelinkin.
        Asiaa ei toiseksi muuta toiset sanankäyttösi samasta asiasta, kuten hintalaatusuhde.
        En ottanut kirjoituksessani näkökannaksi ruokailulle oheisohjelmaa, eipä käynyt edes mielessäni.

        Pyydät määrittelemään köyhät ja rikkaat, sekä sanan paremmin ja mainitset tietäväsi ravintoarvoiltaan huonoja ruokia.
        Oikeassa olet sairauksien lisääntymisestä, joka samansuuntainen myös suomessa.
        En lähde kanssasi vertailemaan määritelmää suomen rikkaat ja thaimaan köyhät koska tiedät kyllä eron.
        Kysymykseesi paremmin totean tosiseikkana vaikka sen, että vihannekset on merkittävä osa thaimaalaisen ruokavaliota selviönä, mutta suomessa tuota selviötä joudutaan opettamaan alakoulusta lähtien. Mikäli olet asiasta oikeasti kiinnostunut etkä vänkätarkoituksella, niin lue THL:n lihavuuskartoitus.

        Kerrot bodarien tietävän purkkitonnikalojensa ravintoarvot, sekä puutut niiden hintaan.
        Kyse ei ole ollut ravintoarvojen tietämisestä, vaan siitä että bodarit ovat hämmästyttävän tyhmiä mainitsemiesi opiskelijoiden tavoin, kun eivät ole edes tietoisia mitä ovat syöneet.

        Puutut hanakasti sanaan kaikki reppureissaajienkin ohella.
        En kirjoituksessani väittänyt kaikki.
        Tiedustelet aktiivien lukumäärää, mielestäsi palstan päämielenkiinnot on eri kuin minun havainnot, sekä mainitset optikon, jonka johdosta ilmoitan, että en lähde asiassa kanssasi sananvaihtoon.

        Et muista lukeneesi ns. vientituotteista, ei kaikkea voikaan tietää pelkän lukemisen perusteella.
        Pääsit aiheessasi afrikkamainintani johdosta vääräuskoisuuteen, hienoa.
        En kirjoittanut toteutuneista “tulemisista”, vaan kirjoitin tahdon voimistuneen runsaasti korona-aikana ….. luetun ymmärtäminen ja ehkä optikko voisi olla avuksi, että asiasta voisi keskustella asiana sitä vääntämättä toiseksi.

        Et ymmärrä mitä herrasmiesmäisyys tarkoittaa.
        Herrasmies iästä riippumatta arvostaa kumppaniaan enemmän kuin kertalaakin tai kuukauden vuokrasuhteen verran.
        En luokitellut herrasmiehiä iän mukaan, vaan totesin huomioni, että samanikäisten parien määrä lisääntynyt, en siis vaikka tahdotkin, arvostellut eri-ikäisten suhdetta.
        Arvostan suuresti vanhempia miehiä jotka tosiasiallisesti ovat ottaneet vastuun nuorempien naisten elämästä 24/7.
        Minun vaimoni on noin 20 vuotta minua nuorempi.
        Tässä käynyt ajatus että jos joudun ulkoruokintaan, niin seuraava vaimoni on minua 40 vuotta nuorempi, hyvin hoikka kitaran muotoinen mielellään pituudeltaan 140, tumman suklaan värinen.

        Koet että olen solvannut sinua.
        Pahoittelen tapahtunutta, täytynee käydä optikolla ja lukea uudelleen palstakirjoituksia joissa senssutellaan.

        Sanoisinko miten täällä Chiang Maissa muuten … en taida … mutta jos kuitenkin … ei, antaas olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitän vaivannäöstäsi analysoida kattavasti kirjoitustani, joten kohteliaisuudesta pohdintoihisi selvennän seuraavaa:

        Sinulla on mielenkiinto seurata kellonaikoja.
        Kyllä, minä en elä lainkaan kellonaikojen mukaan, minulla on oma vuorokausirytmi, elämäntilanteeni mahdollistaa sen.

        Nautin kahvia erittäin paljon, kyllä se lienee joskus vaikuttavan yöuniin, mutta en katso sen olevan ongelma.
        Thaimaan paras kahvi on kasvatettu täällä, tervetuloa maistamaan, makuasia.

        Olet syönyt sinievää Japanissa ja kalatorillakin ollut.
        Niinhän kirjoitinkin, että joku jossain maailman kolkassa, mutta varmuudella ei bodari puffassaan.

        Ei tietenkään kaikki suomalaiset tiedä Helsingin parhaita ruokapaikkoja, oudoksun näkökantaasi.
        Bangkokissa kaikki …. Ei ole kyse että kaikki tietäisivät hyvänen aika.
        Tottakai thaimaalainen valitsee ruokailupaikkansa monesta eri syystä, esimerkiksi ruoan tason ja hinnan vaikuttaen, siksi suosittelinkin.
        Asiaa ei toiseksi muuta toiset sanankäyttösi samasta asiasta, kuten hintalaatusuhde.
        En ottanut kirjoituksessani näkökannaksi ruokailulle oheisohjelmaa, eipä käynyt edes mielessäni.

        Pyydät määrittelemään köyhät ja rikkaat, sekä sanan paremmin ja mainitset tietäväsi ravintoarvoiltaan huonoja ruokia.
        Oikeassa olet sairauksien lisääntymisestä, joka samansuuntainen myös suomessa.
        En lähde kanssasi vertailemaan määritelmää suomen rikkaat ja thaimaan köyhät koska tiedät kyllä eron.
        Kysymykseesi paremmin totean tosiseikkana vaikka sen, että vihannekset on merkittävä osa thaimaalaisen ruokavaliota selviönä, mutta suomessa tuota selviötä joudutaan opettamaan alakoulusta lähtien. Mikäli olet asiasta oikeasti kiinnostunut etkä vänkätarkoituksella, niin lue THL:n lihavuuskartoitus.

        Kerrot bodarien tietävän purkkitonnikalojensa ravintoarvot, sekä puutut niiden hintaan.
        Kyse ei ole ollut ravintoarvojen tietämisestä, vaan siitä että bodarit ovat hämmästyttävän tyhmiä mainitsemiesi opiskelijoiden tavoin, kun eivät ole edes tietoisia mitä ovat syöneet.

        Puutut hanakasti sanaan kaikki reppureissaajienkin ohella.
        En kirjoituksessani väittänyt kaikki.
        Tiedustelet aktiivien lukumäärää, mielestäsi palstan päämielenkiinnot on eri kuin minun havainnot, sekä mainitset optikon, jonka johdosta ilmoitan, että en lähde asiassa kanssasi sananvaihtoon.

        Et muista lukeneesi ns. vientituotteista, ei kaikkea voikaan tietää pelkän lukemisen perusteella.
        Pääsit aiheessasi afrikkamainintani johdosta vääräuskoisuuteen, hienoa.
        En kirjoittanut toteutuneista “tulemisista”, vaan kirjoitin tahdon voimistuneen runsaasti korona-aikana ….. luetun ymmärtäminen ja ehkä optikko voisi olla avuksi, että asiasta voisi keskustella asiana sitä vääntämättä toiseksi.

        Et ymmärrä mitä herrasmiesmäisyys tarkoittaa.
        Herrasmies iästä riippumatta arvostaa kumppaniaan enemmän kuin kertalaakin tai kuukauden vuokrasuhteen verran.
        En luokitellut herrasmiehiä iän mukaan, vaan totesin huomioni, että samanikäisten parien määrä lisääntynyt, en siis vaikka tahdotkin, arvostellut eri-ikäisten suhdetta.
        Arvostan suuresti vanhempia miehiä jotka tosiasiallisesti ovat ottaneet vastuun nuorempien naisten elämästä 24/7.
        Minun vaimoni on noin 20 vuotta minua nuorempi.
        Tässä käynyt ajatus että jos joudun ulkoruokintaan, niin seuraava vaimoni on minua 40 vuotta nuorempi, hyvin hoikka kitaran muotoinen mielellään pituudeltaan 140, tumman suklaan värinen.

        Koet että olen solvannut sinua.
        Pahoittelen tapahtunutta, täytynee käydä optikolla ja lukea uudelleen palstakirjoituksia joissa senssutellaan.

        Sanoisinko miten täällä Chiang Maissa muuten … en taida … mutta jos kuitenkin … ei, antaas olla.

        ”Sanoisinko miten täällä Chiang Maissa muuten … en taida … mutta jos kuitenkin … ei, antaas olla.”

        Jaahas ja että näin.
        Kuinka harmillista.


    • Anonyymi

      Vieläkö on senseillä eläkkeestä jäljellä ryypätttäväksi saakka? Taisi mennä Jorvin hoidot hyvin viime viikolla niin nyt on reipas mieli vähän aikaa. Tänään on taas viinakaupat auki vai tuleeko mannemersu pihaan ja peräkontista löytyy baltian aarteita? Viimeistään huomenna olet taas synkkänä ja vihaisena kuin pesätön ampiainen ukkosen ilmalla. Pienet on kuviot senseillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe