Wallas Safeflame 900, hehkuvastus päällä koko ajan?

Anonyymi

Mistä hakea vikaa kun Wallaksen SafeFlame 900 levyt on lämpiää uudelleen käytön jälkeen vaikka laite ei ole päällä. Tyypillisesti kuumenee kun laittaa akut päälle kun vaikka tuntia aikaisemmin on levyä käyttänyt. Käytön jälkeen levy jäähtyy kylmäksi, eikä kuumene. Sitten jos käyttää akut pois päältä, ja kun laittaa akut uudestaan päälle, laiteen päälevy on niin kuuma (esim 30 min päästä) ettei kestä oikein kädellä koskea.

Pumppu ei käynnisty itsekseen, ei mikään viittaa siihen että palo olisi päällä. Meneekö mulla hehkutusvastus itsekseen päälle ja kuumentaa levyn. Apulevykin lämpenee jonkin verran, eli virtaako lämmin ilma ulos ja kuumentaa samalla toisen levyn? Onko tuo vastus niin iso että päälle jäädessään kuumentaa levyn?

Jos vika on vastus, niin mistä hakea vikaa; vastus oikkarissa vai vuotaako jostain virtaa (pääkytkin)?

3

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hehkuhan se virtaa ottaa. Rele (jos se oli hehkun rele,
      onko näissä muita releitä) näyttää olevan kolvattu oikein kunnolla kiinni piirilevyyn. Voikohan tuota relettä mitata ja mitähän arvoja pitäisi vastaan tulla?

      • Anonyymi

        Jos se on mekaaninen rele, voit kuunnella napsahtaako se päälle, kun virran kytkee. Äänen pitäisi olla selvästi kuultavissa.

        Jos se ei napsahda, se on rikki koska releen pitää todennäköisesti olla auki ilman virtaa. Muitakin releitä on, joten tämä on arvaus.

        Releen vaihtaminen auttaa rikkinäiseen releeseen, mutta jos se on hajonnut jonkun vian takia, uusi rele hajoaa myös. Erityisesti alijännitteellä on tapana hitsata releen kärjet kiinni.

        Ai niin, älä tee itse. Kysymyksestäsi paistaa läpi, ettei homma ole sinun ydinosaamistasi. Polttimen kanssa voi saada paljon pahaa aikaan, jos ei mene ihan oikein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe