Jos heräät siihen, että elät väärässä elämässä

Anonyymi

Väärä käsikirjoitus, mutta juoni jo niin pitkällä, ettei varmasti vaihdukaan.

25

1172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aina voi tehdä radikaalejakin, yllättäviä juonenkäänteitä. Tylsä kässäri muuten.

    • Anonyymi

      Ei kukaan voi toisen elämää käsikirjoittaa. Jokainen valitsee itse esim. sen kenen kanssa haluaa elämänsä jakaa ja kenen kanssa ei.

    • Anonyymi

      Siihen auttaa, että ottaa ohjat omiin käsiin.

    • Anonyymi

      Kyllä se on näin, että jos on mennyt naimisiin ihan muista syistä kuin syvästä rakkaudesta ja on ollut täysin hukassa itseltään silloin. On valinnut alan, joka ei tunnu omalta. Kasvattanut lapset eri tavalla kuin ajatteli, koska parisuhdekin oli jotain, mitä ei koskaan ajatellut. Ostanut talon ja sitonut itsensä isoon lainaan, koska elämäsi vain kulkee kuin juna eteenpäin. Olen pelkkä sivusta seuraaja. Nyt voi jo kai sanoa, etten koskaan saanut tuntea, mitä on todellinen rakkaus, vastavuoroinen. Puolisoni petti minua ja ihastuin joskus toiseen, mutta koska minulle ei ole tarkoitettu onnea tässä elämässä, palaan samaan junaan aina. On myöhäistä tehdä enää mitään.

      Olen varottava esimerkki siitä, miten käy, kun unohtaa itsensä.

      • Anonyymi

        Toisille elämisestä on mahdollista murtaa itsensä ulos. Jos käy hyvin kumppanisi rakastaa sinua ja antaa sinun elää omana itsenäsi ja tukee sinua kasvussadi. Joskus itse huomaa, että oma parisuhde on vain velvollisuus, joka ei tuota mitään hyvää eikä kumppania kiinnosta sinun hyvinvointisi. Silloin on vain rimpuiltava itsensä irti. Lapset ovat fiksuja näkevät etteivät vanhemmat ole onnellisia. Heillekin äidin hyvinvointi näkyy ja he saavat paremman mallin omaan elämäänsä (he itse ovat onnensa arvoisia).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisille elämisestä on mahdollista murtaa itsensä ulos. Jos käy hyvin kumppanisi rakastaa sinua ja antaa sinun elää omana itsenäsi ja tukee sinua kasvussadi. Joskus itse huomaa, että oma parisuhde on vain velvollisuus, joka ei tuota mitään hyvää eikä kumppania kiinnosta sinun hyvinvointisi. Silloin on vain rimpuiltava itsensä irti. Lapset ovat fiksuja näkevät etteivät vanhemmat ole onnellisia. Heillekin äidin hyvinvointi näkyy ja he saavat paremman mallin omaan elämäänsä (he itse ovat onnensa arvoisia).

        Juuri näin! Itsensä irti repiminen ei ole helppoa. Puoliso, joka ei osaa olla muutenkaan empaattinen tai ajatella muuta kuin itseään, tuskin päästää helpolla irti. Rimpuilu irti vaatii voimia, silti pääseminen takaisin elämään, jota itse haluaa elää kannattaa.

        Oma eroprosessi vie ensin oman pään sisällä 1.5v, sitten meni vuosi ennen kuin pääsin oikeasti muuttamaan erikseen.


    • Anonyymi

      Jos juoni ei vaihdu, niin jäljelle jää vain suhtautuminen? Alistuminen tai apaattisuus tai katkeroituminen tai kaikkia noita ja jotain muutakin varmaan. Oravanpyörää vielä päälle. Suoraa viivaa aasta beehen. Sellainen viivasuora juoksuhauta minkä päätä ei näe, kuin vasta99 vuotiaana. - cu-

      • Anonyymi

        Selvityminen, yrittää vaan suorittaa tehtävänsä käsikirjoituksen mukaan, päivästä toiseen. Tämä voi myös olla onnellisuuttaa kun taas toiselle aiheuttaa katkeruutta kun huomaa että elää toisten sanelemaa elämää. Sanoisin että käsikirjoitus on se oravanpyörä ja kirjoittajaksi ryhtyminen vaatii aikaa, työtä ja uskallusta. Harvalta onnistuu se että "oksennetaan", hetken mielenjohteesta, teos parissa tunnissa paperille ja uusi käsikirjoitus on syntynyt.

        Jatkuvaa, eufoorista onnellisuuden tunnetta ei voi saavuttaa mutta hetkellisesti niitä kuuluu olla. Jos niitä ei ole niin kynä käteen.

        T. Käsikirjoittajan alkeiskurssilla


    • Anonyymi

      Suhtautuminen, sopeutuminen. Oravanpyörä, sehän se. Jospa Korkein säälii minua viimeisillä metreillä, kun en itse tajunnut sääliä.

    • Anonyymi

      Olen pahoillani menetetyistä tilaisuuksista olla oma itseni, tuntea jotakin todellista, kuunnella omaa itseä.

      Selviytymiseen meni niin paljon aikaa, että ajan merkityksen mitätöi. Ajan hammas unohtui. Nyt sen nakertama todellisuus hirvittää.

      Mihin kaikki aikani meni? Elämäni tarkoitus oli vain elää toisille. Aikani kului huolehtimiseen, että toiset saavat, mitä tahtovat. En nähnyt muita vaihtoehtoja olemiselle. Irroitin silti mieleni elämään toista elämää. Olin poissa koko ajan. Keho ja mieli irrallaan. Kuolleena. Ei kuollut tajua tai välitä, että aika kuluu.

    • Anonyymi

      Itse ryhdyin tekemään asialle jotain. Ehkä elämä pelastuu…

      • Anonyymi

        Aloin opettelemaan rakkautta!


    • Kaikkea ei voi saada ja moneen kertaan ei voi valita.

      • Anonyymi

        Ikä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikä?

        Minunko?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Minunko?

        Niin tuo nimimerkki :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuo nimimerkki :)

        Syntymävuosi. :)

        Ja joo, ikäkin siitä selviää. Parin viikon päästä on synttärit.


    • Anonyymi

      Voiko ylipäätään valita…

    • Anonyymi

      Ehkä ihminen kaipaa aina sitä, mitä ei voi saada tai saavuttaa. Ollapa läsnä hetkessä, tässä ja nyt. Täysillä.

      • Anonyymi

        Kaipaan sitä, mikä oli vuosi sitten saatavissa ja saavutettavissa. Se katosi ainakin väliaikaisesti ilman omaa syytäni. En tiedä, voiko sitä enää saavuttaa, vai täytyykö tyytyä nykyiseen tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipaan sitä, mikä oli vuosi sitten saatavissa ja saavutettavissa. Se katosi ainakin väliaikaisesti ilman omaa syytäni. En tiedä, voiko sitä enää saavuttaa, vai täytyykö tyytyä nykyiseen tilanteeseen.

        Siitä pitää ottaa selvää. On se varmaan saavutettavissa jos se aikaisemmin oli? Ennen kuin teet mitään niin mieti mitä itse haluat, tyytyminen on sanana suhteessa olevalta ainakin melko julma.


    • Anonyymi

      Käsikirjoitus oli väärä alun perin, mutta sitten vaihtui useaankin kertaan. Vaimo kuoli, ja sitten vaihtui ja taas vaihtui. Sitten uusi naisystävä sairastui ja taas vaihtui. Sitten tuli taas Tuonelan viikate uuteen suhteeseen. Sitten löysin unelmieni naisen, jonka kanssa tuli taas tauko olosuhteiden vuoksi. Sitten eräs nainen suunnilleen rakastui minuun. Entä sitten? Nainen rakastaa minua (tai ainakin haluaisi elää loppuikänsä kanssani). Muistan ja kaipaan edelleen unelmieni naista, jolta ei ole selvää vastausta vielä saanut.

      "Confused? You won't be after the next episode."

    • Anonyymi

      Ei auta muuta kuin hyväksyä asiat jos niitä ei tosiaan voi muuttaa.

      • Anonyymi

        Elämän voi aina muuttaa! Se vain vaatii usein aikaa ja pitkäjänteistä työtä!


    • Anonyymi

      Väärä käsikirjoitus on ollut käytössä yli kymmenen vuoden ajan. Sen käsikirjoituksen mukaan on mahdotonta toimia, koska sen aiheuttama tuska ja kipu on jotain niin suurta, että jos toimisi niin silloin tuntisi kuolevansa lopullisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe