en tiiä mitä teen

Anonyymi

en osaa ees tiivistää mun ajatuksia lauseiks mut tuntuu melkee koko ajan siltä että en ansaitse elää enkä haluu elää. elän koko ajan häpeän olossa koska oon pan eikä mun perhe hyväksy mua nii mul on olo että oon tehny jotai väärin mun elämäs ja että oon suuri pettymys. haluisin tappaa itteni mut en voi tehä sitä mun iskän takii koska se on menettäny yhen lapsen enkä haluu et se joutuis kärsii enemmän. MIKÄ HELPOTTAIS SIIHE TUSKAN TUNTEESEE? haluisin olla vaa ilonen ja tuntee hyvältä mun kropasta, aina kun katon itteeni peilistä alan itkee eikä sekää paljoo auta ku mun kaverit vitsailee mun painost ja siit kuinka säälittävä oon. mut en oo halunnu sanoo niille siitä koska tiiän et se on vaa vitsi. ja mieluusti laihduttaisin ja treenaisin mut tuntuu siltä että ei vaa pysty ja sit syön kaikkee roskaruokaa yms.(btw oon 13, 155cm ja painan 48kg) en sinäänsä paina paljoo mut vihaan mun vatsaa ja reisiä, tuntuu vaa siltä että oon syntyny väärää kehoon ja toivoisin et olisin poika. mut onks mitää keinoo miten vähennän tätä tunnetta muutaku tappamal itten

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! Jos haluat jutella kertomistasi ajatuksista jonkun turvallisen aikuisen kanssa, niin tässä tiedoksesi muutamia mahdollisia paikkoja:

      https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      Myös Tukinetissä on monenlaisia palveluita, joita voit halutessasi käyttää. Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa itseään mietityttävästä aiheesta. Tukinetissä on monia tukisuhdepalveluia, joista esim. Mieli Tukisuhde https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/ tai Etsivan nettityön tukisuhde voisivat sopia sinulle https://tukinet.net/teemat/etsivan-nettityon-tukisuhde/tukisuhteet/.

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi Sinuiksi palvelun Sinuiksi-chateissä käsitellään seksuaalisuuteen ja identiteettiin liittyviä asioita. https://tukinet.net/teemat/sinuiksi-chat-sateenkaari-ihmisille/ryhmachatit/

      Myös sukupuolen moninaisuuden osaamiskeskuksella on viikoittain ryhmächattejä Tukinetissä. https://tukinet.net/teemat/sukupuolen-moninaisuuden-osaamiskeskusksen-avoimet-ryhmachatit-nuorille-maanantaisin-klo-16-18/ryhmachatit/

      Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tukinetin kaikki palvelut saa maksutta käyttöönsä, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut sivuille.

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Kannattaa alkaa miettii sellaisia asioita mitä itellä on ja hyviä asioita yleensäkkin. Asiasi voisi olla vielä huonommin ja oikeesti noi sun asiat on oikeesti pikkuasioita. Se vaan tuntuu tuossa iässä ihan mahottomalta ja mukamas kaikilla muilla menee paremmin yms... Oikeesti se murehtiminen on kuin heittäisi elämää hukkaan.

      Jotkut istuu rullatuolissa ja elämässä on paljon paljon hankalampia asioita kuin jalan koko ja mahan muoto, mutta olen huomannut että sellaisilla ihmisillä onkin huippu hyvä mieli ja ovat iloisia ihmisiä. Siis sellaisilla ihmisillä jotka onkin kokenut paljon huonompiakin asioita ja eivät murehdi vaikka heidänhän pitäisi ollla tosi tosi murehtivaisia. Sitä vaan tottuu liian helppoon ja hyvään ja sitten murehtii kaikkea.
      Mutta oikeeesti olet normaali nuori jolla on normaalia murehtia ulkoisia juttuja ja niin tekevät kaikki sun kaveritkin vaikkei sitä myönnäkkään...

      • Anonyymi

        "btw oon 13, 155cm ja painan 48kg"


        BTW niin noi sun mitathan on monen nuoren unelma mittoja !!! Hei tsemppiä nyt !


    • Anonyymi

      Itse olin sun iässä alle 150cm ja 48kg (nyt aikuisena 154cm/50kg)Pukeuduin silloin kieltämättä aika rumiin vaatteisiin. Liian isoja vaatteita ja outoja värejä yhdistin. En yhtään miettinyt miltä vartaloni näyttää muiden mielestä, koska keskityin muuhun olemukseeni. Kävelin vaan vartalo ihan mutkalla ja kädet tiukasti sivuilla. Jatkuvasti oli itsetuhoisia ajatuksia, mutta pelokkaana ihmisenä uskalsin vaan kopauttaa silloin tällöin vasenta (en sentään parempaa) kättäni seinään siinä mielessä, että saisin jäädä sairaslomalle. Ysillä mukaan tuli paastoaminen. Välillä tein niin että söin pelkästään iltapalan. Koulussa lopetin ruokalassa käynnin ja otin mukaan välipalapatukan tms. Sama jatkui lukionkin ajan.

      Asiat rupesi muuttumaan vasta sitten kun tapasin puolisoni. Olin jo aiemmin lakannut lukemasta uutisia (koko ajan ulkonäköön keskittyviä otsikoita) ja somessa en ole. Nykyään kaikki seuraa jotain henkilöitä siellä ja saa tosi pahat ulkonäköpaineet. Onneksi itse säästyin siltä. En siis tiedä miksi rupesin muuttamaan pukeutumistyyliäni kun aloin seurustella. Osasta vaatteista hän sanoi että heitä pois mutta itse olin päävastuussa. Kerran poikaystävä vaatekaupassa ehdotti että sovittaisiin harmaata neuletakkia. Sen jälkeen suurin osa huppareista sai häipyä. Samana vuonna tajusin että voin käyttää kokoa xs(välillä xxs). Aiemmat vaatteet kokoa S ja M. En ikinä hävennyt käyttää "isoja" kokoja joten siirtyminen alaspäin ei aiheuttanut onnellisuutta siinä mielessä. Enemmänkin vihasin sitä että en itse ollut osannut valita vartalolleni sopivia vaatteita. Viimeisin rohkea teko tapahtui puoli vuotta sitten. Rupesin käyttämään hameita ja mekkoja 90% ajasta. Ostin myös ensimmäisen sydänkaula-aukkoisen paidan. Aiemmin en olisi kehdannut koska olin mielestäni vähemmän arvokas kuin muut. Eihän huonosta itsetunnosta kärsivä voi pukeutua miten haluaa. Edelleen on negatiivisia ajatuksia, koitan kuitenkin vakuuttaa että olen itse pahin viholliseni. Et ikinä voita sitä taistelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe