Voi että mua oksettaa.

Anonyymi

Telkkarissa mainos jossa valheellista tietoa. Muka itselataava. Bensiinillä se lataa eikä pyhällä hengellä. Ja sitten se loppulause: Stadin murteella joku jannu artikuloi "pualet ajosta sähköllä".

49

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On se kumma Suomessa kun ei selviä valheita kielletä kuten muualla.
      Onhan nuo itsetyydyttävät noloja veronkiertomalleja.

      • Anonyymi

        Virnaomaiset ilmoittivat päätöksessää ettei totuutta voi kieltää, kun asiasta valitettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virnaomaiset ilmoittivat päätöksessää ettei totuutta voi kieltää, kun asiasta valitettiin.

        Ja missähän päätöksessä? Tuskin kukaan on toistaiseksi asiaa vienyt viranomaiskäsittelyyn? Pitäisiköhän se tehdä vihdoinkin?


    • Anonyymi

      Otetaan esimerkksi se kun käynnistät au y osi talvella ja moottorisi lämmitää autoasai paikalaan olesaan.
      Toyota hbriidi samalla lataa akkuja. Sinun autosi tuosutaa tehon hukaan.
      samoin toyoata ei jarruta vaan lataa aina akkuja ,joilla sitten löhdetään liikkeelle .

      Se on vaikee käsit t ää j os eiei ole koe. Ajanut hybriidi autoa.

      Ja kaikki tämä automaattisesti ja maailma pelastuu.

      • Anonyymi

        Mutta kun ei lataa kylmäkäynnistyksen yhteydessä ja moottorin lämmitessä.
        Ladattava ei kulje metriäkään sähköllä jos pakkasta on yli -10 astetta, eikä sitä pysty edes esilämmittämään silloin.


      • Anonyymi

        KAIKISSA (myös Toyotan) itselataavissa autoissa kiihdytetään ensin vauhtiin bensiinillä ja jarruttaessa se bensiinin energia siirretään takaisin akkuun. Samoin kun ensin ajetaan bensiinillä auto mäen päälle, niin alas tullessa energiaa siirretään takaisin akkuun. Mutta kummassakin tapauksessa koko bensiinin energiamäärää ei saada talteen, vaan siitä menee suuri osa hukkaan pääosin lämpönä.

        Jos auton akkua voidaan ladata sähköverkosta, hyötysuhde on lähellä 100 % ja lataaminen maksaa murto-osan bensiinin hinnasta. Hybrideistä ainoa järkevä on plugari ja se on käyttökelpoinen ihmiselle joka ei pysty hankkimaan eikä käyttämään sähköautoa. Plugari on kelvollinen sellaisellekin henkilölle joka voisi ladata sähköverkosta vaikka satunnaisesti.

        Toyotalla itselataavat uhkaa jäädä varastoon, koska kukaan ei enää halua ostaa sellaista, niin pitää yrittää markkinoida keinolla millä tahansa autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAIKISSA (myös Toyotan) itselataavissa autoissa kiihdytetään ensin vauhtiin bensiinillä ja jarruttaessa se bensiinin energia siirretään takaisin akkuun. Samoin kun ensin ajetaan bensiinillä auto mäen päälle, niin alas tullessa energiaa siirretään takaisin akkuun. Mutta kummassakin tapauksessa koko bensiinin energiamäärää ei saada talteen, vaan siitä menee suuri osa hukkaan pääosin lämpönä.

        Jos auton akkua voidaan ladata sähköverkosta, hyötysuhde on lähellä 100 % ja lataaminen maksaa murto-osan bensiinin hinnasta. Hybrideistä ainoa järkevä on plugari ja se on käyttökelpoinen ihmiselle joka ei pysty hankkimaan eikä käyttämään sähköautoa. Plugari on kelvollinen sellaisellekin henkilölle joka voisi ladata sähköverkosta vaikka satunnaisesti.

        Toyotalla itselataavat uhkaa jäädä varastoon, koska kukaan ei enää halua ostaa sellaista, niin pitää yrittää markkinoida keinolla millä tahansa autoja.

        Nyt on tällä kaverilla hukassa Toyotan hybridin toiminta periaate.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on tällä kaverilla hukassa Toyotan hybridin toiminta periaate.

        Jos kerran olet autotekniikkaa tunteva, niin kerro millä muulla kuin bensiinillä Toyotan itselataava hybridi kulkee. Jokainen kilometri ajetaan loppujen lopuksi bensiinillä, joko suoraan tai akun kautta kierrättäen sähkönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerran olet autotekniikkaa tunteva, niin kerro millä muulla kuin bensiinillä Toyotan itselataava hybridi kulkee. Jokainen kilometri ajetaan loppujen lopuksi bensiinillä, joko suoraan tai akun kautta kierrättäen sähkönä.

        Jos kerran olet autotekniikkaa tunteva, niin kerro millä muulla kuin bensiinillä Toyotan itselataava hybridi kulkee. Jokainen kilometri ajetaan loppujen lopuksi bensiinillä, joko suoraan tai akun kautta kierrättäen sähkönä.

        *******

        Tietysti hybridi-Tojotalla ajettaessa jokainen kilometri ajetaan bensiinillä, mutta nerokkaan hybridivoimalinjan vuoksi sitä bensiiniä palaa erittäin vähän reippaassa kaupunkiajossakin. Hyvällä hyötysuhteella toimiva Atkinson-moottori ja tehokas jarrutusenergian talteenotto tekevät autosta erittäin taloudellisen. Kaupunkikulutus putoaa puoleen samankokoiseen bensinikäyttöiseen autoon verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerran olet autotekniikkaa tunteva, niin kerro millä muulla kuin bensiinillä Toyotan itselataava hybridi kulkee. Jokainen kilometri ajetaan loppujen lopuksi bensiinillä, joko suoraan tai akun kautta kierrättäen sähkönä.

        *******

        Tietysti hybridi-Tojotalla ajettaessa jokainen kilometri ajetaan bensiinillä, mutta nerokkaan hybridivoimalinjan vuoksi sitä bensiiniä palaa erittäin vähän reippaassa kaupunkiajossakin. Hyvällä hyötysuhteella toimiva Atkinson-moottori ja tehokas jarrutusenergian talteenotto tekevät autosta erittäin taloudellisen. Kaupunkikulutus putoaa puoleen samankokoiseen bensinikäyttöiseen autoon verrattuna.

        Niin, eli suoraan bensalla tehdystä vauhdista kerätään sähköä talteen jarrutettaessa. Atkinsson tekniikkaa käyttää muutkin merkit mm. Ford.
        Sama ja vastaavaa hybridtekniikkaa on käytössä muillakin, eli ei Toyotalla ole enää mitään poikkeavaa siinä suhteessa, mutta muilla on myös sähköautoja ja muita käyttökelpoisia vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerran olet autotekniikkaa tunteva, niin kerro millä muulla kuin bensiinillä Toyotan itselataava hybridi kulkee. Jokainen kilometri ajetaan loppujen lopuksi bensiinillä, joko suoraan tai akun kautta kierrättäen sähkönä.

        *******

        Tietysti hybridi-Tojotalla ajettaessa jokainen kilometri ajetaan bensiinillä, mutta nerokkaan hybridivoimalinjan vuoksi sitä bensiiniä palaa erittäin vähän reippaassa kaupunkiajossakin. Hyvällä hyötysuhteella toimiva Atkinson-moottori ja tehokas jarrutusenergian talteenotto tekevät autosta erittäin taloudellisen. Kaupunkikulutus putoaa puoleen samankokoiseen bensinikäyttöiseen autoon verrattuna.

        Vajaa 5 litraa keskimäärin. Aikapaljon pitää mokoman säästön vuoksi maksaa ominaisuuksiltaan alemman keskiluokan autosta !


    • Anonyymi

      Puolet ajasta voi olla mitä vain mutta ei puolet matkasta.

      • Anonyymi

        ! Tämä se mainosmiehen jippo onkin. Kaupunkiajossa körötellessä tojon mukahybridillä ei ehkä bensaa pala paljon, vaikka aikaa kuluukin paljon liikennevalojen ja hitaan etenemisen vuoksi. Maantiellä bensaa palaa sitten jatkuvalla syötöllä jopa 7,5 litraa sadalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ! Tämä se mainosmiehen jippo onkin. Kaupunkiajossa körötellessä tojon mukahybridillä ei ehkä bensaa pala paljon, vaikka aikaa kuluukin paljon liikennevalojen ja hitaan etenemisen vuoksi. Maantiellä bensaa palaa sitten jatkuvalla syötöllä jopa 7,5 litraa sadalla.

        ! Tämä se mainosmiehen jippo onkin. Kaupunkiajossa körötellessä tojon mukahybridillä ei ehkä bensaa pala paljon, vaikka aikaa kuluukin paljon liikennevalojen ja hitaan etenemisen vuoksi. Maantiellä bensaa palaa sitten jatkuvalla syötöllä jopa 7,5 litraa sadalla.

        ***********

        Nyt kirjoittaja ei ollenkaan tunne hybridi-Tojotaa. Kaupunkiajossa hybridi-Tojotalla ei tarvitse hidastella valoissa, vaan kiihdytykset ja jarrutukset voivat olla hyvinkin reippaita, ja siltikin kulutus on vain luokkaa 4 -4,5 l/100 km. Maantieajossa kulutus on pitkällä matkalla (300 - 500 km) 4,2 l/100 km, jos noudatetaan nopeusrajoituksia. Juuri pieni kulutus tekeekin hybridi-Tojotasta niin halutun auton.


    • Anonyymi

      Kateelliset trollit solvaavat Toyotaa.

      • Anonyymi

        Kateelliset mistä? Ei ymmärrä.


    • Anonyymi

      Väärin taas skosda myyjä

      Siis hybriidi lähtee kiikkeel a i na sähköllä neli y oisena. Ja sitten j isnt t vi t aan käynniatetään bensamootoei jantai myös ajetaan sähköllä
      Kun taas j iljenne y ään kupuniajossa esim biin smauttetaan bensamoottoei ja jarrutetaan n lataamlla akkuja. Valoissa seisotaan ilman bensankulutustanja liikeell taa sähköllä.

    • Anonyymi

      Näin saadaanisonkin au y on esim rav ja vamry bensankulutus alle viiden ja samala kiih t yvyys sataan on kahdeksaa sekunttia.

      • Anonyymi

        Ja kulutus saadaan helposti jopa 7,5 litraan ja se kuuluisa "neliveto" jää paikoileen jos yksikin rengas menettää pitonsa.


    • Anonyymi

      Erikoisinta tuossa esim rav nelosen pienessä kulutuksessa on se että sei o le numeroita paperilla vaan ihan aloitus väkrikinpäösee siihen kulutukseen jis vaan kehtaa natsipuskassan mennä toyota likeeenseen koe ajoleen.

    • Anonyymi

      Hybriidi toyotan sähkön loppues s a käynnistyy bensmoottori ja kevyessä kuormituksessa kun ei tarvita b oimaa saadaabån samalla ladattua akkua.

      Notmaali vaakenissa aloittajalla bensa kone tuttaa osakuormaal vaan lämpöö , mutta toyota sähköö ja kulkee jatkossa ilmiseksi.

      Aika neeokasta.

      Vaikea tajuta asiaa jos panostaa siihen että se eivoi toimia.

      Itse olen todella hämmöstynyt ravini kulutukseen.

      Miksi hankia kallista tösysakua auyoa kun. Bensan k i lutus on noin pieni.

      Ja se äänettömyys likkeele lähdössä mykistää aina matkustajat

      • Anonyymi

        "Ja se äänettömyys likkeele lähdössä mykistää aina matkustajat"

        Sähköautossa se äänettömyys on läsnä koko matkan. Ei vain silloin tällöin.

        Ja tietysti lisäksi se että tuo äänettämyys johtuu siitä että auto kulkee aina halvalla verkkosähköllä. Ei koko ajan uberverotetulla bensalla niinkuin tojon latauskelvottomat.


      • Anonyymi

        Miksi et opettelisi kirjoittamaan ? Rasittavaa lukea tuollaista sepustusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et opettelisi kirjoittamaan ? Rasittavaa lukea tuollaista sepustusta.

        Ei se pysty kirjoittamaan muuten. Peukalot vaan viuhuu puhelimen näytöllä, eikä tekstiä viitsi korjata. Pääasia että saa suollettua mahdollisimman monta viestiä nopeasti palstalle.


    • Anonyymi

      Ei se verkkosähkö aina ole edullista

      • Anonyymi

        Minä Abdi sanota että Toyota hyvä ja Kela hyvä ja Suomi hyvä.


    • Anonyymi

      KAIKKI AUTOT ON ITSELATAAVIA! Turha sitä on itkeä, jos jotain sanotaan itselataavaksi.

      • Anonyymi

        Väärin. Perusauto lataa akkua bensamoottorin ja laturin avulla ja Toyota lataa bensalla tuotetusta liikkeestä kun sitä hillitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Perusauto lataa akkua bensamoottorin ja laturin avulla ja Toyota lataa bensalla tuotetusta liikkeestä kun sitä hillitään.

        Oikeinpas! Sekä perusautot että Toyotan hybridit lataavat akkunsa itse eli ovat itselataavia mutta itselataava hybridi on vain jälkimmäinen. Toyota pystyy lataamaan akkuaan myös polttomoottorilla vaikka paikallaan seisten miinkuin perusautokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeinpas! Sekä perusautot että Toyotan hybridit lataavat akkunsa itse eli ovat itselataavia mutta itselataava hybridi on vain jälkimmäinen. Toyota pystyy lataamaan akkuaan myös polttomoottorilla vaikka paikallaan seisten miinkuin perusautokin.

        Perusauto (polttomoottoriauto) ei liiku senttiäkään akkusähköllä, eikä se pieni 12 V akku ole sellaiseksi tarkoitettukaan. Sillä enintään käynnistetään polttomoottori ja sitten käynnistykseen käytetty sähkömäärä ladataan akkuun takaisin.

        Itselataavat hybridiautot saavat polttomoottoriautoon verrattuna hyödykseen vain sähkömoottorilla suoritetun moottorijarrutuksen energian, kun sitä ei kuluteta lämmöksi jarruissa. Mutta jos hybridillä jarruttaa normaalisti, sekin hukkaa energiaa lämpönä jarruista. Kaikissa muissa vaihtoehdoissa itselataavan hybridiauton jokaiseen ajettuun metriin poltetaan bensiiniä, joko suoraan tai akun kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusauto (polttomoottoriauto) ei liiku senttiäkään akkusähköllä, eikä se pieni 12 V akku ole sellaiseksi tarkoitettukaan. Sillä enintään käynnistetään polttomoottori ja sitten käynnistykseen käytetty sähkömäärä ladataan akkuun takaisin.

        Itselataavat hybridiautot saavat polttomoottoriautoon verrattuna hyödykseen vain sähkömoottorilla suoritetun moottorijarrutuksen energian, kun sitä ei kuluteta lämmöksi jarruissa. Mutta jos hybridillä jarruttaa normaalisti, sekin hukkaa energiaa lämpönä jarruista. Kaikissa muissa vaihtoehdoissa itselataavan hybridiauton jokaiseen ajettuun metriin poltetaan bensiiniä, joko suoraan tai akun kautta.

        Ei se itselataavuutta muuta mihinkään, kulkeeko auto sähköllä vai ei. Perusauto on itselataava ja sillä siisti - hybridi se ei kuitenkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se itselataavuutta muuta mihinkään, kulkeeko auto sähköllä vai ei. Perusauto on itselataava ja sillä siisti - hybridi se ei kuitenkaan ole.

        Perusautoksi voi kutsua VAIN polttomoottoriautoa, muut ovat hybridi- tai sähköautoja. Hybridiautoa ei voi missään nimessä kutsua perusautoksi koska niitä on sentään aika vähän kaikkiin autoihin verrattuna.


    • Anonyymi

      Kateellinen skodisti oksentaa Toyotan ylivoiman edessä.

      • Anonyymi

        Ja minäpäs kävin päkistämässä naapurin skodan konepellille.


    • Anonyymi

      Ymmärtäähän tän pahoinvoinnin Toyotan hybrideitä kohtaan. Skoda keijot ja Volkkari jormat joutuu tyytymään henkseli hybrideihin. Nolot jälkeen jääneet ja tekniikasta mitään ymmärtämättömät peräkammarin eläkeläis ukot esson baarissa yrittävät parjata parasta. Ja kohta se koira älähtää johon kalikka kolahti...

      • Anonyymi

        Skoda on niin paljon edellä tekniikassa, että luulisi Toyotan insinöörejä hävettävän. Ovat sentään reilut 20 vuotta touhunneet sähkö ja hybridin kanssa ja vasta nyt ovat kohta saamassa ensimmäisen sähköauton myyntiin, joka sekin on Subarun ehkä jopa kokonaan tekemä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on niin paljon edellä tekniikassa, että luulisi Toyotan insinöörejä hävettävän. Ovat sentään reilut 20 vuotta touhunneet sähkö ja hybridin kanssa ja vasta nyt ovat kohta saamassa ensimmäisen sähköauton myyntiin, joka sekin on Subarun ehkä jopa kokonaan tekemä

        Onko sinulla uusi Skoda sähköauto vai miksi vouhkaat bensiiniautoista? Vai ajatko kenties jollain ”Taunuksella” ja koitat täällä päteä? Mitäpä luulet jos nyt ”napsusta” kaikki autot muuttuisi kerralla sähköautoiksi? Niin mieti sitä apina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on niin paljon edellä tekniikassa, että luulisi Toyotan insinöörejä hävettävän. Ovat sentään reilut 20 vuotta touhunneet sähkö ja hybridin kanssa ja vasta nyt ovat kohta saamassa ensimmäisen sähköauton myyntiin, joka sekin on Subarun ehkä jopa kokonaan tekemä

        Ensimmäinen Tojon sähköauto on Proace. Psa.n tekemä. Muita tulee, kun joku myy Tojolle sellaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen Tojon sähköauto on Proace. Psa.n tekemä. Muita tulee, kun joku myy Tojolle sellaisen.

        Henkilöautopuolella on tulossa Subarun tekemä sähköauto. Esiteltiin jo ja ehkäpä jo ensi vuonna alkaa myynti.


    • Anonyymi

      Toyota on oksettanut aina Skoda-myyjää.

      • Anonyymi

        Miksi? Ehkä silloin jos joutuu ottamaan Toyotan vaihdossa ja tietää, ettei ole kovin haluttu ruosteisena.


    • Anonyymi

      Miksi muun merkiset myyjät täällä aina niin kobia selittään.kunkerran toyota on niin huono.

      Luulis kaupan käyvän ja skkoda myyjänolevan onnelinen kun måoma on niihyvä ja ka u ppa käy .

      Vai onko se vaan oma mielipidw.
      Ostajat k y llämtietää kun toyotan suurin om i naisuus onsen ylivoimainne luotetavuus autona.äelikkä wi b ikaa koskaan .
      Jo kolmella ajwllut ja olen sanaton swn toiminta varmuuteen .äonkoilu

      Peugeot. Volvo , fiat , ja muut

    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja osoitti tyhmyytensä. Hävettää hänen puolestaan.

    • Anonyymi

      Totuudella on merkitystä
      Vain sille,
      Joka on valmis
      Totuuteen

      Asiantuntiaja , politiikka ,sähköö ,autotekniikka

    • Anonyymi

      Erittäin hyvä mainos! Toivon Toyotalta lisää vastaavia, jotta aloittaja saisi vaikkapa sydänkohtauksen!

      • Anonyymi

        Aika sairas toive. Surkeaa on jos Toyota fanille menee ikävä fakta noin ihon alle, että pitää toivoa toiselle tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika sairas toive. Surkeaa on jos Toyota fanille menee ikävä fakta noin ihon alle, että pitää toivoa toiselle tuollaista.

        Miksi näin noin paljon vaivaa automerkin kanssa josta et pidä?


    • Anonyymi

      Toyota on oksettavin auto.

    • Anonyymi

      Toyotan ajaminen on kovaa työtä, hiki virtaa, jalat tärisee, rystyset on valkoisina, kädet kramppaa ja vatsa menee ruipulille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Martina Aitolehti tuo Anne-äitinsä tv:seen: "Ei ole varmasti aina ollut helppoa olla mun äiti"

      Martina Aitolehden lapsuuden perhe on osittain tuttu julkisuudesta, mutta ehkä äiti vähiten. Nyt Anne-äiti nähdään tv:ssä yhdessä Martinan kanssa. Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      232
      7566
    2. Eriksenin hypetys mennyt yli

      Jos huuhkajien pelaaja olisi saanut samanlaisen sairauskohtauksen häntä ei olisi kohdeltu yhtä hyvin. Kun kyse oli jumaloitujen pallosankarien pel
      Maailman menoa
      198
      6228
    3. Sofia haukkuu Martinaa

      Jaaha.. Nyt Sofia haukkuu Martinaa, että M on hänelle niin kamala. Ja jutun mukaan S aloitti kuvauksien aikana myös terapian, johon tietenkin myös kam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      360
      3610
    4. Kauhea kuva Stefun instassa

      Onko itse piru sarvineen? Saa aikaan kylmiä väreitä.....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      3368
    5. Äänestysaktiivisuus oli vaalien suurin häviäjä - demokratia kärsii

      Äänestys­aktiivisuus oli vaalien suurin häviäjä: ”Alkaa olla demokratian kannalta kriisitasolla”, sanoo tutkija. https://www.hs.fi/politiikka/art-200
      Maailman menoa
      200
      2245
    Aihe