on Herra? Täällä puhutaan että Hän olisi kaikkivaltias mutta sitä Hänen ei ole. Kun tutkitte vanhaa testamenttia niin siellä mainitaan Kaikkivaltias Jumala kymmeniä kertoja.
Kun Jeesus sai Isältä valtaa vasta uudessa liitossa niin Hän on vallan käyttäjä muttei itse persoona Kaikkivaltias Jumala.
Kun Jeesus todisti opetuslapsilleen että minä olen Herra niin pitääkö sitä muuksi muuttaa? Joh. 13:13
Jos niin minkä takia?
w.
Uskotko sinä että Jeesus
21
60
Vastaukset 21
- Anonyymi
Jumalan ensimmäinen persoona, Isä, on tosi Jumala ja kaikkivaltias.
Jumalan toinen persoona, Jeesus, on tosi Jumala ja kaikkivaltias. Jeesus on ihmisyyden luontonsa osalta täysi ihminen niin, ettei hän ole ollenkaan Jumala ihmisyyden luontonsa osalta. Jeesus on jumaluuden luontonsa osalta täysi Jumala niin, ettei hän ole ollenkaan ihminen jumaluuden luontonsa osalta.
Jumalan kolmas persoona, Pyhä Henki, on tosi Jumala ja kaikkivaltias.- Anonyymi
Tosin Pyhä Henki ei ole persoona vaan Jumalasta lähtöisin oleva voima.
- Anonyymi
Ei ole asia noin. Ajattelutapasi tekisi jumalasta vain tekopyhän esittäjän joka golgatalla veti elämänsä näytöksen ollen samalla kaikesta vastuussa mutta samaillen huutaen itseltään apua.
Poika on poika, eli lapsi. Jumalan poika on jumalan poika.
Väitteesi jakautuneesta personalisuudesta on hapatetta jolla pyritään kieltämään se että Jeesus oli jumalan poika.
- Anonyymi
Jeesukselle annettu kaikki valta tulee Jumalalta ja Jumala itse saattaa kaiken Jeesuksen valtaan. Jeesus istuu Isän oikealla puolella ja odottaa Jumalan lupauksen toteutumista.
Mark. 12:
36 Daavid itse on Pyhän Hengen innoittamana sanonut: -- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle. [Ps. 110:1 ; Ap. t. 2:34,35; 1. Kor. 15:25; Hepr. 1:13, Hepr. 10:12,13]
Toisaalta, eihän UT:ssa mainita Jeesuksen olevan Kaikkvaltias.- Anonyymi
Kovin on vaikeaa joillakin tunnustaa että Jeesus on Herra. Sen Hän itse ilmoitti ja samalla ilmoitti olevansa opettaja, ei ojankaivaja.
Silloin kun epäillään eikä uskota Jeesuksen sanaa ollaan harhassa, ennemmin uskotaan ihmisteorioita, käsityksiä ja oppeja. Siksipä uskontoja ja uskoja on kymmeniätuhansia. On unohdettu että on vain yksi usko ja yksi kaste.
w. - Anonyymi
Ei tule valta jeesukselle jumalalta. Valta jeesukselle tuli jumalalta vain silloin kun hän luopui oikeudestaan olla jumalan veroinen ja tuli ihmiseksi maan päälle. Kun Jeesus nousi ylös taivaaseeb niin hänestä tuli taas normaali itsensä jumalana mikä hän saattoi olla ennen maahantulemista, tähän raamattu ei anna vastausta että oliko jeesus olemassa ennenkuin tuli maanpäälle eikä meidän kenties tarvikkaan saada siihen vastausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovin on vaikeaa joillakin tunnustaa että Jeesus on Herra. Sen Hän itse ilmoitti ja samalla ilmoitti olevansa opettaja, ei ojankaivaja.
Silloin kun epäillään eikä uskota Jeesuksen sanaa ollaan harhassa, ennemmin uskotaan ihmisteorioita, käsityksiä ja oppeja. Siksipä uskontoja ja uskoja on kymmeniätuhansia. On unohdettu että on vain yksi usko ja yksi kaste.
w.Tarkoitus oli tukea avaustasi. Jeesus on Herra ja Jumala kaikkivaltias. Ymmärsit kommentin ehkä väärin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitus oli tukea avaustasi. Jeesus on Herra ja Jumala kaikkivaltias. Ymmärsit kommentin ehkä väärin?
Enhän minä ymmärtänyt, mutta suurin osa on mennyt varhaiskirkon teoriaan ja tehnyt Jeesuksestakin Jumalan. Tämä on sellainen höpökiistely mutta joka uskoo Jeesusta niin hän että hän on Herra jonka teki Jumala. Apt.2:36
Lukekaa sieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enhän minä ymmärtänyt, mutta suurin osa on mennyt varhaiskirkon teoriaan ja tehnyt Jeesuksestakin Jumalan. Tämä on sellainen höpökiistely mutta joka uskoo Jeesusta niin hän että hän on Herra jonka teki Jumala. Apt.2:36
Lukekaa sieltä.Kyllä Jeesus on kolmiyhteisen Jumalan yksi persoona, Poika. Kaikkivaltias Jeesus ei kuitenkaan ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jeesus on kolmiyhteisen Jumalan yksi persoona, Poika. Kaikkivaltias Jeesus ei kuitenkaan ole.
Jumala on kaikkiyhteinen ja kaikissa. Se Häntä voi rajata vain kolmeen, se on pakanallista alkuperää oleva käsitys.
Ef.4:6 ja 1.Kor. 15:28. Lukekaa sieltä.
- Anonyymi
Saattoi se olla rouvakin. Ainakin se pukeutui mekkoon, sai kohtauksia ja oli niin miesten perään.
- Anonyymi
Raamattu on tässä ristiriitainen. Toisaalta Joh. 10:30 ”Minä ja Isä olemme yhtä.” Toisaalta Joh. 14:28 ”…sillä Isä on minua suurempi.”
- Anonyymi
Yhtä ei tarkoita että on yksi ja sama persoona. Lukekaapa Joh. 17. 12-24 niin toteatte että yhtä tarkoittaa aivan muuta. Ja lukekaakin tarkkaan, se sana on tarkoitettu kaikille hänen opetuslapsilleen.
w. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä ei tarkoita että on yksi ja sama persoona. Lukekaapa Joh. 17. 12-24 niin toteatte että yhtä tarkoittaa aivan muuta. Ja lukekaakin tarkkaan, se sana on tarkoitettu kaikille hänen opetuslapsilleen.
w.Jumalia on vain yksi, jolla on kolme eri persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Yksi kolmiyhteinen Jumala.
Jokaisen jumaluuden persoonan tehtävät ilmenevät hyvin apostolisesta uskontunnustuksesta.
Kirkon halkaisi v. 1054 filioque-kiista, lähteekö Pyhä Henki vain Isästä (ortodoksinen käsitys) vai sekä Isästä että Pojasta (katolilainen käsitys). Katolilainen käsitys pohjautuu selvästi Raamattuun, vaikka sitä ei alkuperäisessä Nikean uskontunnustuksessa ollutkaan. Esim. "Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."" (Joh. 20:22.) Vaikka kyseinen puhallus oli eleenä symbolinen, Jeesu selvästi ilmaisee sillä, että Pyhä Henki lähtee Isän Jumalan lisäksi myös Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalia on vain yksi, jolla on kolme eri persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Yksi kolmiyhteinen Jumala.
Jokaisen jumaluuden persoonan tehtävät ilmenevät hyvin apostolisesta uskontunnustuksesta.
Kirkon halkaisi v. 1054 filioque-kiista, lähteekö Pyhä Henki vain Isästä (ortodoksinen käsitys) vai sekä Isästä että Pojasta (katolilainen käsitys). Katolilainen käsitys pohjautuu selvästi Raamattuun, vaikka sitä ei alkuperäisessä Nikean uskontunnustuksessa ollutkaan. Esim. "Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."" (Joh. 20:22.) Vaikka kyseinen puhallus oli eleenä symbolinen, Jeesu selvästi ilmaisee sillä, että Pyhä Henki lähtee Isän Jumalan lisäksi myös Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta.Mihin te ihmisten tekemää uskontunnustusta tarvitsette. Eikö selvinnyt Joh. 17. mitä yhtä tarkoittaa.? Ne sanat sanoi Jeesus itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin te ihmisten tekemää uskontunnustusta tarvitsette. Eikö selvinnyt Joh. 17. mitä yhtä tarkoittaa.? Ne sanat sanoi Jeesus itse.
Apostolinen uskontunnustus perustuu Raamatun teksteihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostolinen uskontunnustus perustuu Raamatun teksteihin.
Mutta se on ihmisen sanaa, ei lähtöisin Jeesuksesta eikä Jumalasta. Pysytään nyt mitä Jeesus sanoi Joh 17 ?
w. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se on ihmisen sanaa, ei lähtöisin Jeesuksesta eikä Jumalasta. Pysytään nyt mitä Jeesus sanoi Joh 17 ?
w.No joko teille selvisi mitä tarkoittaa yhtä? Joh. 17. on erittäin selventävä mitä yhtä tarkoittaa. Se ei tarkoita lainkaan että Jumala on kolmiyhteinen. Siinä on kysymys paljon suuremmasta asiasta uskovan ihmisen kannalta.
w. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joko teille selvisi mitä tarkoittaa yhtä? Joh. 17. on erittäin selventävä mitä yhtä tarkoittaa. Se ei tarkoita lainkaan että Jumala on kolmiyhteinen. Siinä on kysymys paljon suuremmasta asiasta uskovan ihmisen kannalta.
w.Isän ja Pojan yhtä oleminen viittaa kolmiyhteyteen ( Pyhä Henki), mutta kerro toki oma käsityksesi asiasta.
Siellä mainitaan kymmeniä kertoja myös tuleva Messias, jolla on kaikki valta.
Piitäsiköhän Sinun myös tajuta se, että VT on Jumalan puhetta kaikkivaltiaana omalle kansalleen Israelille (Jumala rakastaa hebr.) ensisijaisesti, josta pakanoilla on lupa ottaa hyviä elämänohjeista, mutta esim Mooseksen Laki on yksin Israelin.
Laki, eli synnit, jolla on aina nimi on 618 kappaletta, ja Jaakob, Jeesuksen veli sanoo siitä todella vahvasti tämän päivän ihmisille; Jaak. 2:10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.
Miksi se on vaarallista, siksi kun VT;ssä synnistä ei ollut armoa, ainoastaan viattoman eläimen veri tuli vuodattaa, pienimmästäkin rikkeestä.
Tämä tieto ei ole kulkeutunut vielä SRK;hon.
Sitten esimerkkejä koko Raamatun punaiseen lankaan, eli Luvattuun kaikkivaltiaaseen Messiaaseen; Dan 7; 13 Yhä minä katselin yöllisiä näkyjä ja näin, miten taivaan pilvien keskellä tuli eräs, näöltään kuin ihminen. Hän saapui Ikiaikaisen luo. Hänet saatettiin Ikiaikaisen eteen, (Tähän pohjautuu nimitys »Ihmisen Poika», joka esiintyy Uudessa testamentissa).
14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen VALTANSA ON IKUINEN VALTA JOKA EI KOSKAAN KATOA, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
Tämä on vahvistus valtakysymyksessä Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Jolla on myös kolme vahvistusta UT;ssa ja yksi lisää VT;ssä
Otan vielä maininnan, jonka Jeesus lausui jo vuotta aikaisemmin, Matt 11;27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Turha on vängätä Jeesuksen kaikkivaltiaisuutta vastaan, jonosi on ilmeisesti jo valittu.
Ehkä Sinulla on luki häiriö? Vai oletko Jehovan todistaja.
Kirjoitat myös- Kun Jeesus sai Isältä valtaa vasta uudessa liitossa niin Hän on vallan käyttäjä muttei itse persoona Kaikkivaltias Jumala.
Etkö tunne alkutekstiä, mitä Jeesus itse sanoo Jumaluudesta? Joh 10;30 30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.
KAIKKI MUU ON VIRHELLISESTI KÄÄNETTY.
En tiedä, onko tämä Sinulle liian vaikeaa.- Anonyymi
Sinun olisi aika uskoa Herraan Jeesukseen, ei kaikkivaltiaaseen Jeesukseen. Aika rientää ja päiväsi vähenevät.
Ap. t. 5:14
ja Herraan uskovien määrä kasvoi yhä, niin miesten kuin naistenkin. [Ap. t. 2:47 ]
Ap. t. 9:35
Kaikki, jotka asuivat Lyddassa ja Saaronin tasangolla, näkivät hänet, ja he kääntyivät ja uskoivat Herraan.
Ap. t. 9:42
Tapahtumasta levisi tieto ympäri Joppea, ja monet uskoivat nyt Herraan.
Ap. t. 11:17
Jos siis Jumala silloin, kun heistä tuli Herraan Jeesukseen uskovia, antoi heille samanlaisen lahjan kuin meille, mikä olin minä estämään Jumalaa?"
Ap. t. 11:21
Herran käsi oli heidän tukenaan, ja suuri joukko ihmisiä kääntyi ja uskoi Herraan. [Ap. t. 2:47 ]
Ap. t. 11:23
Kun hän perille tultuaan näki, mitä Jumalan armo oli saanut aikaan, hän ilahtui ja kehotti kaikkia järkkymättä pysymään uskossa Herraan.
Ap. t. 16:15
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. [Hepr. 13:2]
Ap. t. 16:31
He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." [Luuk. 19:9]
Ap. t. 18:8
Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset, jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin. [1. Kor. 1:14]
Ef. 1:15
Saatuani kuulla teidän uskostanne Herraan Jeesukseen ja rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan [Kol. 1:3,4; 1. Tess. 1:2,3]
Fil. 2:24
Herraan luottaen uskon, että pääsen itsekin pian tulemaan luoksenne. [Fil. 1:26]
Kol. 3:18
Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon, niin kuin Herraan uskoville sopii. [Ef. 5:22-6:9; 1. Piet. 2:18-3:7 : 1. Kor. 14:34 ]
Filem. 1:5
Olenhan kuullut sinun uskostasi Herraan Jeesukseen ja rakkaudestasi häntä ja kaikkia pyhiä kohtaan.
Jaak. 2:1
Veljeni, te jotka uskotte meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen, kirkkauden Herraan, älkää erotelko ihmisiä. [3. Moos. 19:15; Sananl. 24:23]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4051696- 1451101
- 871055
- 661046
- 94952
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku142802- 94731
- 45691
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50669En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57644