Holkeri joi kahvia aikoinaan jne. ja rakkaat kaikki kala-asiantuntijoita kuhankin ollen neidon asiantuntemuksen mukaan ahven.
Surströmming, eli hapansilakka kielellä kirjoitettuna jota juntti ymmärtää, tuoksahtaa jonnii verran kuten hällä tapana sanoa.
Mainitun kalan nauttiminen ruotsissa tapahtuu juhlissa, jossa lauluna Helan går ja snapsit ovat yleensä akvaviittia.
Kaikkihan toki tietävät kuminan ja tillin olevan tyypillisiä akvaviitin mausteita, joten en aiheesta enempää.
Äkta Sundoms böckling on kyseisestä kalasta parempi versio, minun mielestäni paras.
Tällä palstalla kun puhetta esim. Sinievätonnifisusta, Japanin Piparjuuresta, ja vaikkapa Meksikolaisesta alkoholijuomasta, niin johan tietäjämme Kläppi toki kaikesta kaiken tietää ja on kaiken maistanut, kokenut ja pätevöitynyt maistaja, jopa havaitsemaan oikean ja väärän tequilaa lipittäessään.
Esitän kaksi väitettä ja yhden kysymyksen:
Kläppi ei ole ollut akvaviittipöhnässä hajusaatejuhlissa laulamassa Helan går … och den som inte helan tar
han heller inte halvan får … hoppfallerallalej!
Kläppi ei ole ollut pelipaikalla syömässä böcklingkiä suoraan tarjoiltuna savustusuunista.
Thaimaassa on yksi ruokalaji, jota thaimaalaiset pitää herkkunaan ja haju karmeampi kuin ruotsalaisten herkuissa.
Onko tietoa, kysyn?
S
Kala-asiaa Pattayan Savoon.
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806567- 1481814
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan243853- 41819