Truxalin lopetus

Anonyymi

Vaikean avioeron seuraksena sain Truxalin lääkkeeksi, annos illalla 15-30mg. Siinä meni yli viisi vuotta ja nyt olen lopettanut muutama viikko sitten. Hikipuuskia ja vilun väristyksiä tuli, samoin kuin hermot olisivat tutisseet, vaikeaa nukkua ym.
Huomaan että tunnetasolla herkkyyttä esim exään, ikävää jossain määrin. Ystävän kuolema koskettaa kovasti. Lääkkeissä ei pysty käsittelemään asioita kunnolla vaan siirtyvät.

20

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lääkitysaika pitäisi olla mahdollisimman lyhyt että voi käsitellä asioita myös tunnetasolla paremmin.

      • Anonyymi

        Söin itse mirtazapinia 15mg 10v masennuksen johdosta.
        Lopetin sen kuukausi sitten.
        Tämä lääke lyhentää elinaikaa enemmän kuin tupakka.
        Lisäksi se estää aineenvaihduntaa eli ruumiseen
        kertyy nestettä.
        Lääkkeen lopettamisen jälkeen olen joutunut hankkimaan
        "sorsan" koska nestettä poistuu elimistöstäni ympäri
        vuorokauden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Söin itse mirtazapinia 15mg 10v masennuksen johdosta.
        Lopetin sen kuukausi sitten.
        Tämä lääke lyhentää elinaikaa enemmän kuin tupakka.
        Lisäksi se estää aineenvaihduntaa eli ruumiseen
        kertyy nestettä.
        Lääkkeen lopettamisen jälkeen olen joutunut hankkimaan
        "sorsan" koska nestettä poistuu elimistöstäni ympäri
        vuorokauden?

        Ohos, onpa hurja lääke. Minulle joskus määrättiin kun oli jonkin sortin työuupumus, otin muistaakseni illalla puolikkaan enkä meinannut seuraavana päivänä herätä millään, vasta iltapäivällä pystyin nousemaan, siihen jäi kokeilu.


    • Anonyymi

      Kuukausi ilman Truxalia ja ahdistaa.🤔
      Olen huomannut elämässäni kun ahdistaa löydän sille usein jonkin syyn, asia josta olen huolissani. Nyt koen että tämän laukaisi ja sai isot mittasuhteet pitkäaikaisen ystävän kuolema vaikka hän katkaisi ystävyyssuhteen jo kauan sitten, en tiedä syytä, ehkä mielipiteeni omista asioistani eivät olleet hänelle mieluisia.
      Tuli tämä juttu huonoon aikaan kun halusin lopettaa tuon lääkkeen. En tarvitse masennuslääkettä vaan ahdistukseen jokin mieto lääke. Temesta jo neljänneksenä vie kärjen tuskaisuudelta.
      Kumpa pääsisin tästä.

    • Anonyymi

      Jatkan vielä..olen huomannut että valon määrä kesällä ei sovi psyykkeelleni, niin ihanaa kun se onkin jumittaa oloni. Syksyllä piristyn ja saan voimaa puuhailla kaikenlaista.

    • Anonyymi

      Nyt kokeilussa kärsimyskukkauute.😊

    • Anonyymi

      Aloita uudelleen. Ei ole normaaleja nuo sun oireet enää.

    • Anonyymi

      Truxalista haittavaikutuksia kuten monista lääkkeistä, aika usein rytmäreitä vaikka syön beetasalpaaja.
      Yllätyin suuresti kun eilen ei ahdistuksesta mitään merkkiä, no tänään taas.
      Harmi kun ei ole ketään kenelle voisi jutella joka ymmärtää, siksi kirjoitin tänne.
      Yritän nyt kaikkea mahdollista konstia selviytyä.
      Yöksi ostin melatoniinia kun unet alkoi reikkaamaan.
      Temestaa käytän minimaalisen vähän.

    • Anonyymi

      Hyvä ystävä on parempi kuin palkattu terapeutti, aito vuorovaikutus puolin ja toisin.

      • Anonyymi

        Hyvä ystävä on kullan arvoinen. Mutta ystävän vastuulle ei saa kaataa omaa mielenterveyttään. Ammattilainen on sitä varten ja kestää taakan. Ystävä voi romahtaa sinun taakkasi alle ja ystävyys loppuu.


    • Anonyymi

      Jouduin aloittamaan uudelleen Truxalin, aika jännä juttu, otin yhden 15mg illalla ja seuraavana päivänä en meinannut selvitä ollenkaan, nukutti ihan sairaasti. Sitten tein sen että puolitin pillerin ja se auttaa, ahdistus on poissa ja pystyn nukkumaan.

    • Anonyymi

      Päivitän taas. Aiemmin otin 1-2 15mg truxalia, nyt tauon jälkeen puolitan yhden tabun, eli 7,5 mg ja olo mahtava, saan nukuttua eikä ahdistusta.
      Kuinka moni syökään liikaa lääkettä.

    • Anonyymi

      Kumma miten saat noita viisi vuotta syödä. Vaikka kuinka ahdistaa niin ei mitään tunnu saavan. Keskikaljaa saa kaupasta. Se ei paljoa auta.

      • Anonyymi

        Annostus on ollut pieni, kysyin lääkäriltä taannoin onko paha jos joudun pitkään käyttämään, vastasi ettei ole ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annostus on ollut pieni, kysyin lääkäriltä taannoin onko paha jos joudun pitkään käyttämään, vastasi ettei ole ongelmaa.

        Yksityinenkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityinenkö?

        Terveyskeskuslääkäri, sain sen akuutissa eroahdistustilanteessa terkkarin psykiatrilta, sittemmin ihan normaaleissa yerkkarikäynneissä hoidettu ja reseptin uusiminen netissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveyskeskuslääkäri, sain sen akuutissa eroahdistustilanteessa terkkarin psykiatrilta, sittemmin ihan normaaleissa yerkkarikäynneissä hoidettu ja reseptin uusiminen netissä.

        Mulla ihan samanlainen tilanne. En vaa saanu mitään lääkettä.

        Masennysdiagnoosi taitaa estää kaiken normaalihoidon. Joka asiaan hoito on masennuslääkitys, jopa kipukääkkeet korvataan masennuslääkkeillä. Sain kerran aiemmin vuoSia sitten rauhoittavia yhen purkin ja heti sanottiin ettei uutta sitte saa vaan pitää syödä masennuslääkkeitä. Ei mitään masennusta silloin ollu kunhan tekivät vaan diagnoosin. Nyt kun tätä on kohta kymmenen vuotta jatkunu niin voi olla jo ihan mitä vaan kupolissa kyllä. Ihanko olisin saanu jonku tuhottava ihminen merkinnän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ihan samanlainen tilanne. En vaa saanu mitään lääkettä.

        Masennysdiagnoosi taitaa estää kaiken normaalihoidon. Joka asiaan hoito on masennuslääkitys, jopa kipukääkkeet korvataan masennuslääkkeillä. Sain kerran aiemmin vuoSia sitten rauhoittavia yhen purkin ja heti sanottiin ettei uutta sitte saa vaan pitää syödä masennuslääkkeitä. Ei mitään masennusta silloin ollu kunhan tekivät vaan diagnoosin. Nyt kun tätä on kohta kymmenen vuotta jatkunu niin voi olla jo ihan mitä vaan kupolissa kyllä. Ihanko olisin saanu jonku tuhottava ihminen merkinnän.

        Kyllä on hyvin omituista ettet ole saanut lääkitystä ahdistukseen.
        En muista tarjottiinko mulle masennuslääkettä, jos niin kävi en ota vastaan kun ei ole masennusta vaan ahdistusta ja avioero vei minut pohjamutiin. Nyt olen löytänyt hyvän puolison mutta ahdistus jäi kytemään johon siis pakko ottaa lääkettä ettei tämä onni hajoa.
        Kysyppä jos tuota Truxalia joku sinulle kirjoittaisi, pieninä annoksina mieto lääke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on hyvin omituista ettet ole saanut lääkitystä ahdistukseen.
        En muista tarjottiinko mulle masennuslääkettä, jos niin kävi en ota vastaan kun ei ole masennusta vaan ahdistusta ja avioero vei minut pohjamutiin. Nyt olen löytänyt hyvän puolison mutta ahdistus jäi kytemään johon siis pakko ottaa lääkettä ettei tämä onni hajoa.
        Kysyppä jos tuota Truxalia joku sinulle kirjoittaisi, pieninä annoksina mieto lääke.

        Joo kiitos sinulle välittämisestä.

        Juice - syksyn sävel

        Katu täyttyy askelista
        elämä on kuolemista
        pane käsi käteen ollaan hiljaa
        pyydä minut aamuteelle
        anna vettä kuihtuneelle
        nyt on elokuu ja minä olen viljaa

        En ilosta itke en surusta itke, jos itken
        niin itken muuten vaan
        ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan

        Häntä rakastin paljon
        sua rakastan joskus enemmän
        ole mulle vähän aikaa hän

        Ota minut sinun uniin
        vaikka nousen toisiin juniin
        nyt on lokakuu ja minusta näkee sen
        Kun tulen kiinni sinuun
        jumalatkin uskoo minuun
        vaikka itse aina usko en

        En ilosta itke en surusta itke, jos itken
        niin itken muuten vaan
        ja muualla oon, ennen kuin huomaatkaan

        Häntä rakastin paljon
        sua rakastan ehkä enemmän
        mutta ole mulle vähän aikaa hän

        Häntä rakastin paljon
        sua rakastan joskus enemmän
        ole mulle vähän aikaa hän


    • Anonyymi

      Tuo on koskettava laulu.🧡

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe