Ajan jo sinänsa melko mukavalla autolla.
Olen kuitenkin miettinyt voisiko autooni vaihtaa pehmeämmät jouset?
Siis selliaiset amerikkailaisen maantieajoon tarkoitetun tasoiset.
Inhoan ajatusta "urheilullisesta" jousituksesta.
Jos autoa madalletaan ja vaihdetaan renkaat matalaprofiilisiin tuloksena on tärylätkän tasoinen ajomukavuus.
Onko siis toimittajia jolta voisi ostaa alkuperäisiä pehmeämmät jouset?
Jousituksen pehmentäminen
23
2773
Vastaukset
- Anonyymi
Osta sellainen auto jossa on sopiva jousitus ja voi käyttää korkeita ja kapeita renkaita.
- Anonyymi
No tottakai tuo onnistuu.
Suosittelen nostamaan autoa 20 - 30 mm niillä uusilla (vähemmän jäykillä) jousilla ja sitten laadukkaat, ei jäykät iskunvaimentimet.
Tuo siis sillä arvauksella, että autossasi on kierrejouset.- Anonyymi
Autossa on kierrejouset
Mistääs niitä 20 -30 mm nostavia jousia vo ostaa?
Pimp your ride tyyliäkään en halua, vain lisää mukavuutta normaaliin ajoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autossa on kierrejouset
Mistääs niitä 20 -30 mm nostavia jousia vo ostaa?
Pimp your ride tyyliäkään en halua, vain lisää mukavuutta normaaliin ajoon.Jos ei mallisarjan muista malleista suoraan löydy niin ne joutuu teettämään.
Vallilan takomo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autossa on kierrejouset
Mistääs niitä 20 -30 mm nostavia jousia vo ostaa?
Pimp your ride tyyliäkään en halua, vain lisää mukavuutta normaaliin ajoon.Nyt olen löytänyt ratkaisun.
Vaidoin rautajouset Hydractive 3 jousitettuun autoon.
Jousitusta voi vielä helposti pehmentää helposti vaihtamalla matalampipaineiset kaasupallot.
- Anonyymi
Riippunee auton merkistä ja mallistakin, mutta näillä tiedoilla voinee vastata että joo tai sit ei.
- Anonyymi
Vetelillä jousilla menetät ajo-ominaisuudet ja nopeassa västössä voi muuttua hengenvaaralliseksi ja lähtee helposti lapasesta. Hanki hyvälaatuiset kaasuiskunvaimentimet. Niillä pintakovuus häviää, mutta nopeissa heitoissa ei käytös muutu.
- Anonyymi
nykyisin autot on tehty jo vuosikymmeniä rata-ajo silmällä pitäen ja mukavuus unohtaen
noita väistöliikkeitä joutuu tekemään 0,3 kertaa elämänsä aikana että en hirveän korkealle määrittelisi sellaisen tarvetta - Anonyymi
sullahan solvaukset irtoaa ihan tuosta vaan, taitaa olla jonninverran paha olla
käy ajamassa 70-luvun citroenia tai peugeotia, sitten tutustu tämän päivän täristäviin kuoppatutkiin, voit havaita että mukavuudesta on tingitty sen kustannuksella, että saadaan kova aika nurburgringillä - Anonyymi
Preussilainen askeettisuus on tavoiteltava ominaisuus autossa.
Umpikumirenkaat, jäykät jouset, madallus sarja, kovat iskarit, puupenkit.
Siinä lippalakkimiehen unelma-auto.
Kaikki muut ominaisuudet tekeävät autoilijasta idiootin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sullahan solvaukset irtoaa ihan tuosta vaan, taitaa olla jonninverran paha olla
käy ajamassa 70-luvun citroenia tai peugeotia, sitten tutustu tämän päivän täristäviin kuoppatutkiin, voit havaita että mukavuudesta on tingitty sen kustannuksella, että saadaan kova aika nurburgringilläRiittää kun tutustuu 20 vuotta vanhaan Xantiaan. Viimeinen auto, jossa ei tärinästä eroita, onko se paikallaan parkkipaikalla, vai liikkkeessä maantiellä. Ja se aktiivijousitus on jo toiselta planeetalta, jos sellaisen löytää.
- Anonyymi
Minulla on hyvälaatuiset kaasuiskarit. Pintakovuutta nei ei poistaneet. Kävi päinvastoin.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä siitä että kaasuiskari tuo vain pintakovuutta.
Progressiivinen jousi yhdistettynä öljyvaimentimeen on ollut perinteisesti se jousi vaimenninyhdistelmä jolla saadaan kovuus pois.
- Anonyymi
Olisko niitä citroenin aircross jousituksia muihinkin merkkeihin?
PS autoni on tonnin peli ja renkaiden vaihdon jälkeen vähän arvokkaampi.
Renkeet olen muuten jo vaihtanut korkeaprofiilisiin.- Anonyymi
Rolls Roycessa on ainakin ollut kaasunestejousitus takapäässä. Ostivat Citikalta lisenssin. Jospa kokeilisit Rollssin jousien pehmeyttä?
Kerro sitten meillekin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rolls Roycessa on ainakin ollut kaasunestejousitus takapäässä. Ostivat Citikalta lisenssin. Jospa kokeilisit Rollssin jousien pehmeyttä?
Kerro sitten meillekin!Mersukin käytti hetken samaa Citroenin tekniikkaa lisenssillä, mutta vaihtoi ilmajousiin, joita käyttää yhä. Ilmajouset ovat muutenkin yleistyneet monella merkillä paremman pään malleissa.
- Anonyymi
Mulla on kaikissa ajoneuvoissa lähtenyt pintakovuus kaasuilla. Ei kannata mitään sportti-iskareita hankkia jos haluaa ajomukavuutta.
Viime kesänä vaihdoin prätkän takaiskarin kaasuiskariksi. Alkuperäinen oli pintakova eikä kuitenkaan kaksi päällä ajaessa vaimentanut isomissa heitoissa. Löllyi kuin vanha jenkkiauto. Pintakovuus katosi eikä mukulakivilla ajossa tunnu että hampaat putoaa suusta. Nyt vaimenee hyvin myös isommat heitot. Tosin tuosta löytyy myös vaimennuksen säätö, jota ruuvasin pari pykälää tiukemmalle kuin oli tehdasasetuksena. Nyt tuli mieleinen.
Kaasuiskarin ideana on että lyhyissä terävissä epätasaisuuksissa kaasu puristuu kokoon ja varsinainan vaimennus ei vietä juuri toimi. Isommissa vaimentimen liikkeissä öljy virtaa reilummin vaimennin komponenttien läpi.
Toki alunperin kaasuiskarit kehitettiin kilpakäyttöön. Kaasunpaine esti rajussa käytössä vaimenninnesteiden vaahtoontumisen ja pahimmassa tapauksesa kiehahtamisen. Tästä puhutaan vieläkin joissain teknisissä julkaisuissa. Katukäyttöön idea on toinen.- Anonyymi
Etpä sitten ole tutustunut autotekniikkaan ollenkaan ja silti tulet tänne itsesi nolaamaan - taas kerran.
Iskuja vaimentavia kone-elimiä autoissa kutsutaan jousiksi. Jouset muuttavat renkaista tulevat iskut auton korin heilahduksiksi. Heilahdukset vaimennetaan heilahduksenvaimentimilla. Heilahduksenvaimentimissa yleensä laitteen varsi menee itse sen sylinterinmuotoisen osan sisään. Jotta se sopisi menemään sinne sisälle, siellä täytyy olla kaasutilaa. Kaksiputkivaimentimissa (esim. Koni) ulomman putken ja männän välissä on toinen putki, joka ei ole aivan täynnä nestettä ja männänvarren mennessä vaimentimen sisälle sen syrjäyttämä neste menee sinne ulompaan tilaan pohjaventtiilin kautta. Kaasuvaimentimessa on vaimentimen alapäässä irrallinen mäntä jonka alapuolella on kaasua, esimerkiksi typpeä. Vaimentimen männän mennessä sisään sen syrjäyttämä neste painaa irrallista mäntää alaspäin pienentäen sen alla olevaa kaasutilaa.
Teknisesti näillä ei ole mitään väliä, kumpaa rakennetta käytetään. Oikein mitoitettuna molemmat täytävät tehtävänsä yhtä hyvin. Luonnollisesti kauppias pitää sitä parempana, mistä jää itselle kassaan eniten. Teinipojat sitten suurella asiantuntemuksella kinaavat asiasta ja kantavat taskurahansa sinne, missä härskeimmin osataan valehdella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etpä sitten ole tutustunut autotekniikkaan ollenkaan ja silti tulet tänne itsesi nolaamaan - taas kerran.
Iskuja vaimentavia kone-elimiä autoissa kutsutaan jousiksi. Jouset muuttavat renkaista tulevat iskut auton korin heilahduksiksi. Heilahdukset vaimennetaan heilahduksenvaimentimilla. Heilahduksenvaimentimissa yleensä laitteen varsi menee itse sen sylinterinmuotoisen osan sisään. Jotta se sopisi menemään sinne sisälle, siellä täytyy olla kaasutilaa. Kaksiputkivaimentimissa (esim. Koni) ulomman putken ja männän välissä on toinen putki, joka ei ole aivan täynnä nestettä ja männänvarren mennessä vaimentimen sisälle sen syrjäyttämä neste menee sinne ulompaan tilaan pohjaventtiilin kautta. Kaasuvaimentimessa on vaimentimen alapäässä irrallinen mäntä jonka alapuolella on kaasua, esimerkiksi typpeä. Vaimentimen männän mennessä sisään sen syrjäyttämä neste painaa irrallista mäntää alaspäin pienentäen sen alla olevaa kaasutilaa.
Teknisesti näillä ei ole mitään väliä, kumpaa rakennetta käytetään. Oikein mitoitettuna molemmat täytävät tehtävänsä yhtä hyvin. Luonnollisesti kauppias pitää sitä parempana, mistä jää itselle kassaan eniten. Teinipojat sitten suurella asiantuntemuksella kinaavat asiasta ja kantavat taskurahansa sinne, missä härskeimmin osataan valehdella.No siinähän oli varsinainen iskunvaimennuksen helppoheikki joka luulee tietävänsä asioita.
- Anonyymi
Vaihda istuin pehmoiseksi pehmoinen nojatuoli.
- Anonyymi
Kun istuimet ovat jo pehmoiset uutena, erotukseksi saksalaisista "sport autoista"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun istuimet ovat jo pehmoiset uutena, erotukseksi saksalaisista "sport autoista"
Molemmista löytyy hyviä istuimia, joilla voi istua vaikka koko päivän väsymättä. Pehmeistä ja kovista.
Ja sitten myös niitä, joilla ei istu erkkikään lepäämättä vähän väliä kahvilla.
- Anonyymi
Kuluneet iskarit ovat aika yleinen syy miksi vanhemman auton jousitus tuntuu kovalta. Oikeastaan se juositus ei välttämättä ole kova vaan se on kulunut iskari joka ei enää vaimenna tärähdyksiä.
Tuli vaan mieleen kun itse uusin tällä viikolla kolisevat takaiskarit, perä muuttui paljon pehmeämmäksi vaikka jouset pysyi samana.
Iskarihan on jo 100tkm jälkeen menettänyt osan vaimennusominaisuuksista, 200tkm jälkeen alkaa jo olla epämukavan pintakova alusta koska iskarit ei vaimenna kunnolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225071
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23463Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1011292
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61773- 36757