BMW 530 hybridin akut

Anonyymi

Kävin koeajamassa kyseisen auton, hyvältä tuntui. Unohtui kuitenkin kysyä tuon auton akkujen paino. Voisiko joku antaa tietoa, painaviahan ne lienevät?

8

3011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole tietoa kyseisestä ratkaisusta, mutta... Li ion akkujen tehotiheys on luokkaa 100 - 265 kWh/kg.

Kun kyseisessä autossa taitaa olla 12kWh akku, tulisi äkkiä laskettuna akkupaketin painoksi 45 - 120 kg.

• Anonyymi

Eikös ne paina enemmän?

• Anonyymi

Tuossa kysyttiin akkujen painoa. 18650 kenno painaa aika tarkkaan 50 grammaa, siihen menee energiaa noin 13 Wh. Eli 259 kWh/kg. Jolloin 12kW akun painoksi tulisi tuo 46 kg.

Tuon päälle voi toki tulla jäähdytysjärjestelmä, jossa voi olla putkia, jäähdytysnestettä, puhaltimia, venttiileitä, säätimiä, antureita ym ym. Oletettavasti akustoon liitetään jonkinlainen latausjärjestelmä ja siitä otettava virta vaatii myös kaapeleita ja moottorit joihin se virta viedään. Ohjausjärjestelmä tulee myös mieleen.

Kaikki nuo painaa.

Mutta itse akusto.... 46 kg.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa kysyttiin akkujen painoa. 18650 kenno painaa aika tarkkaan 50 grammaa, siihen menee energiaa noin 13 Wh. Eli 259 kWh/kg. Jolloin 12kW akun painoksi tulisi tuo 46 kg.

Tuon päälle voi toki tulla jäähdytysjärjestelmä, jossa voi olla putkia, jäähdytysnestettä, puhaltimia, venttiileitä, säätimiä, antureita ym ym. Oletettavasti akustoon liitetään jonkinlainen latausjärjestelmä ja siitä otettava virta vaatii myös kaapeleita ja moottorit joihin se virta viedään. Ohjausjärjestelmä tulee myös mieleen.

Kaikki nuo painaa.

Mutta itse akusto.... 46 kg.

Teslan akkukennojen ja koko akuston painon suhde on 1,65.

Eli jos tuosta äkkiseltään laskee niin 46 kg *1,65 = 76 kg voisi olla arvio akuston painoksi tuossa BMW:ssä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teslan akkukennojen ja koko akuston painon suhde on 1,65.

Eli jos tuosta äkkiseltään laskee niin 46 kg *1,65 = 76 kg voisi olla arvio akuston painoksi tuossa BMW:ssä.

Koko paska 120 kg.

• Anonyymi

Uusi kilohinta näkyy hintalapussa, iha ku lihatiskissä!💩💩💩

• Anonyymi

On kyllä hienoi ajettava, ajatellut samaa, Mersu olis parempi mut hinta siinä jumalaton.

• Anonyymi

Aloittajalla ei ole ajokorttia. Siis kuvitteellinen koeajo. Pidämme häntä lepositeissä. Täytyy vähän kiristää sidettä, ettei se pyöritä käsiään kuin väkkärä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3125
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      65
      2713
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2250
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1711
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      106
      1529
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe