Terve,
Täys aloittelija ja tiedostan sen.
Veneen (4,5m pulpettivenen, 40 heppanen kone) mukana tuli hydrofoilit ja laitoin ne paikalleen. Yksin tai kaksin ajaessa en huomannut eroa, paitsi että pystyn ajaa liussa matalempaa nopeutta. Tänään meitä oli 4 henkilö ja vähän tarvikkeita mukana. Vene kulki suht kivasti, mutta käännöksen jälkeen vene ei noussut enää pystyyn vaan jäi kulkemaan kyljelleen. Onko tämä hydrofoilien ansiota, veneen koon ominaisuus, vai kuormausasia?
Hydrofoilit, ohjattavuus
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuskin ainakaan veneen koko ratkaisee. Jos kuormaa oli toisella sivulla enemmän, niin lisäsiivekkeet ei veneen asentoa oikaise. Ehkä ne jaksoi pitää veneen suorassa kääntymiseen asti.
- Anonyymi
Kuorma oli tasaisesti ja vene tasan vaaterissa kun lähdettiin. Ajatus mikä tuli oli siis se että aiheuttivatko ne lisäsiivekkeet lisääntyneen kallistuksen? Onko täällä kokemuksia lisäsiivekkeiden haitoista?
- Anonyymi
Poista hydrofoilit ja testaa.
En käyttäisi noita omassa veneessä. - Anonyymi
Mulla on ollut foileja useammassa koneessa, mutta tuollaista ominaisuutta en ole tavannut.
Hydrofoilit auttaa liukuunnostossa ja alentaa liukukynnystä. Vastapainoksi huippunopeus laskee 1-2 solmua, ellei pysty pitämään konetta niin ylhäällä, ettei foili täydellä kaasulla enää osu lainkaan veteen.
Selvititkö onko foilit edelleen kunnolla paikallaan tai sinne tarttunut jotain joka aiheuttaa toispuoleisen nosteen/jarrutuksen?- Anonyymi
Käytin veneen ylhäällä eilen. Kaikki on kiinni kuten ennenkin. Oliskohan vaan ollu kuormausongelma? Esim tavarat liikahtaneet sen verran että jäi kallelleen. Tosin kun tipuiti plaanista pois niin oikeni jonka jälkeen taas matka meni mukavasti suorassa, joskin en enää tehnyt kovin isoja käännöksiä plaanissa.
Täytyy varmaan ottaa ne pois ja katella seuraavalla reissulla kun on enemmän painoa matkassa että miten käy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984