AEG:n vanha BS12C akkuporakone, josta meni melko uutena akut, olikohan tyyppivika? Mutta akuissa on kolme liitintä itse koneeseen, loput laturiin. Minä se kolmas liitin koneessa on, kun kahdessa muussa lukee B- j a B , yhdessä ei mitään?
Että toimisiko kone, jos laitan piuhat abikoliittimellä vaikka auton akusta? Tai muuntajasta, joka antaa noin 5A virtaa, riittääkö se mihinkään?
Tuo siis ihmetyttää tuo kolmas napa eniten.
Akun tyyppi on muuten L1215/1,5 Ah12 V, niitä sai joskus rautakaupasta, mutta maksoi 69 euroa. Akkuja oli myytävänä oranssin värisinä ja muistelen lukeneeni, että niissä olisi akkujen tyyppivika korjattu, mutta miten lie? Alkuperäiset oli tuollaisia tummanharmaita.
AEG ja akut rikki
5
415
Vastaukset
- Anonyymi
Avaajana jatkan juttua. Purin tuon kolme akkua sisältävän akkukotelon ja akusta koneeseen menevien plus ja miinusnavan lisäksi siihen kolmanteen napaan menee akkupaketin miinuksesta diodi, lämpövastus, vai mikä lie? Toiset kolme napaa, jotka akussa on, jää nyt tyhjilleen ja ajattelin tehdä vain simppelin paketin niin, että tyhjästä akkukotelosta piuhat ulos ja akkuun tms. Myynnissä näyttää olevan myös noita akkuja, mutta toimiiko tuolla systeemilllä niin, että tökkään akkukoteloon (akut sisältä poistettu) porakoneen kahvaan ja siinä on 12 V johdollinen porakone? Sen lisäksi säilyy akun käyttöoptio.
Edelleen siis ihmetyttää tuo kolmas napa ja sen tarkoitus, jätin toistaiseksi sen komponentin paikoilleen, neuvoja siis. Lopulta paketoin tyhjän akkukotelon jollain hartsilla tms. - Anonyymi
Mittaisko akun lämpötilaa.
- Anonyymi
Eli joutaisi tuossa viritelmässä pois? Tarkoitus olisi siis tehdä akkukotelosta adapteri ulkoiselle 12 V jännitelähteelle poistamalla kolme akkua kotelosta. Tällöin sinänsä näppärää konetta voisi käyttää tuolla koneen kahvalla työnnettävällä adapterilla tai akulla, jos satun vielä sellaisen joskus hankkimaan.
Tämän akun pitäisi käsittääkseni soveltua, mutta on alkuperäisen 1,5 Ah sijasta 4Ah. muoto on erilainen, mutta kahvan sisään ja laturiin menevä osa kai on samanlainen ja tuossa sanotaan soveltuvan kyseiseen koneeseen.
https://akkunetti.fi/porakoneakut-tyokaluakut-/aeg-akut/aeg-12v-4000mah-48wh-liion-porakoneakku-l1215-l1215r
- Anonyymi
Akkuporakone rempaisee akuista melkoisia hetkellisiä virtoja tehdessään työtä. Ulkoisen virtalähteen ja sille tulevan johdotuksen pitää kestää nuo virrat ilman jännitteen notkahtamista tai muuten porakone on hyödytön.
- Anonyymi
Jopa niin että myös itse uudelleen kennotettaessa akkuja, pitää valita kennot jotka pystyvät antamaan riittävän suuren virran, muuten porakoneesta tulee tehoton että hyödytön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022106- 991527
- 1211263
- 771232
- 1121197
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571024- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58976- 36912
- 33794