Liukastuin keväällä ja nilkkani murtui sekä leikattiin. Nyt on menossa fysikaalinen kuntoutus yksityisellä. Mitä tuollaiseen yleensä kuuluu? Ensimmäinen tunti meni siihen kun minulta kyseltiin kaikki mahdollinen sairauksista, lääkityksestä ja muusta sekä kirjoitettiin muistiin. Lopuksi annettiin kylmähoitoa suihkuttamalla hiilidioksidia jalkaan vajaan minuutin verran.
Toisella kerralla sama juttu sekä valohoitoa muutama minuutti. Sen jälkeen manipuloitiin selkää, joka oli kuulemma pois tasapainosta ja annettiin lymfahierontaa kaikkialle ja erityisesti pään alueelle. Selkä kipeytyi seuraavana päivänä ja iskiasoiretta tuli toiseen jalkaan kuin milloinkaan aiemmin on ollut. Leikattuun jalkaan on aikoinaan tullut liikkuvan nikaman vuoksi voimakastakin iskiasoiretta joka on pysynyt poissa useita kymmeniä vuosia.
Koska minulla on kokemusta lukuista fysikaalisista hoidoista, olin odottanut jotain aivan muuta. Onko normaalia ettei itse leikattuun nilkkaan suoriteta mitään hierontaa tai muuta vaan ainoastaan pari minuuttia kylmää ja valoa? Olen kuullut, että lymfahieronta auttaisi leikatun jalan turvotukseen ja siksi pyysin myös sitä. Mutta luulisi, että se kohdistettaisiin juuri jalkaan eikä muualle.
Mitä sisältyy nilkkaleikkauksen fysikaaliseen hoitoon?
Anonyymi
0
121
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261770
- 1091269
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401110- 491009
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni55940- 130930
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v242902Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?76786Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu58769Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla178749