Kun olen kerran plagioinut vanhan runon niin tuomitkaa toki.
Mielelläni olisin nähnyt alkuperäisen runoversion.
Kivittäkää!
24
3431
Vastaukset
- ei löytynyt
En löytänyt Googlesta samanlaista runoa,
joten uskon että runosi oli sinun oma. - Kirsikka
Voi sinua Ruuneperi, mikä mielessä mättää. Runosi on ollut ja on kauniita jotka tuovat viestin mukanaan, jopa lyyrisiä.Minulle ne ovat olleet jopa henkireikä mielikuvituksen maailmaan.
Toisille on annettu lahja tuottaa tuosta vaan runoja, itse saan vääntää aikatavalla ajatuksiani että saan edes jonkun kyhäelmän paperille.
Pidän palstoja vapaina ilmaista ajatuksiaan. Jokatapauksessa dementia kiertää kaukaa henkilöt joilla on taito tuoda tunnelmallisia tuotoksia
lluettavaksi. Runoillaan ja satuillaan kaikkien iloksi. Muuten muinoin se runosi señora Lyylille on yksi parhaimmistasi, siinä on sitä tunteen ytyä! - Maalaismies*
Jos kiljaiset tai karjaiset, niin Viljaiset ja Marjaiset on kohta kimpussas, lausui runoilija Heikki Asunta silloisista kirjallisuusarvostelijoista Viljanen ja Marjanen.
Sibeliuksella oli kerran vieraanaan ulkomainen kapellimestari. Janne näytti Ainolaa ympäröivää kesäistä maisemaa. Vieras ihasteli lintujen laulua, kunnes varis äkkiä raakkui. Kas vaan, tuumasi Sibelius, arvostelijakin on paikalla. - syyntakeettomia
Alla alkuperäinen runo. Tekijä Sakari Karppinen
Löytyy Google ,kevätruno, sivu 6.
Runoja
Kevätruno:
Kevät tuli.
Lumi suli.
Puro sanoi: "Puli puli".
Talviruno:
Nnn nnnnnnnnnnnnn.
Nnnnn nnnnnnn.
Syysruno:
Nnnnnn nnnnnnn.
Nnnnnn nnnnnn.
Nnnn nn nnnn.
ylös ^
© Sakari Karppinen
Etusivu | CV | Anguillara | Kartta | Neuvontaa | Runoja | Kuvagalleria | In English | Italiano | Lue vieraskirjaa- Maalaismies*
Nythän tämä valan tehnyt tuomari Sakari Karppinen myrkyn lykkäsi. Piti mennä hänen kotisivuilleen toteamaan, että peijakas, siellä oli tämä kevätruno yhdessä talvi ja syysrunon kanssa - siinä ilmeisesti koko hänen tuotantonsa.
Mutta milloin tämä ansiokas runo sinne oli ilmestynyt, ei käy selville. Sen sijaan monet ovat nähneet näitä hauskoja sanoja tuli, suli ja puli kuka Osuuskaupun julkaisussa 1950-luvulla, kuka jossakin vanhassa vappulehdessä, kuka missäkin yhteydessä.
Etköhän Ruuneperi voine huokaista helpotuksesta. Tuskin me kuitenkaan otamme tätä lakimiestä asioitamme hoitamaan, koska hänen mielestään olemme syyntakeettomia kylähulluja.
Kyllä useampikin ihminen voi toisistaan tietämättään ja ilman tahallista plagiointia kirjoittaa samalla tavalla.
Jos on vähän sanoja, niin ei ole mikään ihme että ne sattuvat menemään samaan järjestykseen jo loppusointujenkin takia.
beataB ( näin uskon..- ei mitään uutta auringon alla -)- MUMMELI1
Kyllä tuo kevät runo puli,suli on ikivanha runo.
En edes ymmärtänyt että Ruuneperi yritti sitä tuoda omanaan. Ajattelin että hän muistuttaa mieleemme vanhaa runoa. MUMMELI1 kirjoitti:
Kyllä tuo kevät runo puli,suli on ikivanha runo.
En edes ymmärtänyt että Ruuneperi yritti sitä tuoda omanaan. Ajattelin että hän muistuttaa mieleemme vanhaa runoa.mieltä,tarkoitus oli varmaan piristää teitä runoilemalla eikä saada vihaisiksi,
pääsky kirjoitti:
mieltä,tarkoitus oli varmaan piristää teitä runoilemalla eikä saada vihaisiksi,
tarvitse takertua,niin paljon on yhteensattuamia,
Runo on kevätruno,eikö se riitä,runoillaan lisää.
Pikkuasioita on pilkut ja pisteet,oikeinkirjoitus ,asia on tärkein,tässä tapauksessa kevät.-
Täällä vilisee sananlaskuja, runoja sun muuta.
Tekijöistä ei tietoa, eikä mainintaa.
Eikä tarvitsekaan, jos nyt ei ole ihan teosto-rahoista kyse :)
Ota lunkisti vaan ja ota uusiksi! Ei jollekin kieronokalle kannata antaa luovutusvoittoa!
Tiedät (ja me tiedämme) että kirjoitit hyvää tarkoittaen.täällä tulee kivitetyksi, onneksi kivet eivät satu tänne asti,ei kannata peljätä kasvojen menetystä ,kun kenelläkään ei ole kasvoja, minä kun teen hullun työn niin sanon että jos menetän kasvoni niin muutan ouluun, silloin kaikki sanovat älä muuta,olet ihan hyvä! uskotaan niin!
- Roope63
pääsky kirjoitti:
täällä tulee kivitetyksi, onneksi kivet eivät satu tänne asti,ei kannata peljätä kasvojen menetystä ,kun kenelläkään ei ole kasvoja, minä kun teen hullun työn niin sanon että jos menetän kasvoni niin muutan ouluun, silloin kaikki sanovat älä muuta,olet ihan hyvä! uskotaan niin!
rakastuin jos muutat Ouluun niin saatampa tulla sit tapaamaan mut en kyllä kivitä.
Ja tahtoisimpa kirjoitella jotain aivan villiä,
niin että kevätrunoni ois aitoa:Aprilliä!!!!
;)) Roope63 kirjoitti:
rakastuin jos muutat Ouluun niin saatampa tulla sit tapaamaan mut en kyllä kivitä.
Ja tahtoisimpa kirjoitella jotain aivan villiä,
niin että kevätrunoni ois aitoa:Aprilliä!!!!
;))roope,en ole vielä niin hullua tehnyt joten olen täällä, tehnyt kyllä olen mutta piilossa ,siksi minäkin jätin loppuosan runosta pois,,,,aitoa runoa yleisö saa lukea vasta kun on poistuttu näyttämöltä, tuleekohan kalpeampi säe jatkossa,kirjoittaisin runooni vielä yhden säikeen,,,,
- Roope63
pääsky kirjoitti:
roope,en ole vielä niin hullua tehnyt joten olen täällä, tehnyt kyllä olen mutta piilossa ,siksi minäkin jätin loppuosan runosta pois,,,,aitoa runoa yleisö saa lukea vasta kun on poistuttu näyttämöltä, tuleekohan kalpeampi säe jatkossa,kirjoittaisin runooni vielä yhden säikeen,,,,
kesän kauneus aivan huumaa pääni ja lintujen helkkyvä konsertti helisee sisimpääni.
ja näen;tupani räystään alle pääskyset laittavat pesää kesämiettehin tahdon toivottaa, sulle hyvää kesää. ;)) Roope63 kirjoitti:
kesän kauneus aivan huumaa pääni ja lintujen helkkyvä konsertti helisee sisimpääni.
ja näen;tupani räystään alle pääskyset laittavat pesää kesämiettehin tahdon toivottaa, sulle hyvää kesää. ;))ma kaksinverroin painon tunnen
elon suuren lain,
ja onnen jok`ei toisten osaks tulle- sinipunaruusu
Roope63 kirjoitti:
ja näen;tupani räystään alle pääskyset laittavat pesää kesämiettehin tahdon toivottaa, sulle hyvää kesää. ;))kaunista joku onnellinen saanut varmaan jo tyttönsä
- Ruislintu
Muistelenpa joskus kouluaikaan 50-luvulla pidetyn "nahkakonvia". En tarkoin muista, oliko tapahtuma keskikoulun lopussa, vaiko lukion alussa. Mutta tuolloin "nahkojen" piti tehdä jos jonkinlaisia temppuja ja osakseni tuli esittää paikallisessa baarissa runo. Tuolloin esitin runon "Huokaus". Ei tuotakaan huokausta liene missään kirjoitettuna ja samoissa bailuissa joku esitti tämän kevätrunon. Joten runo lienee kulkenut ihan suusta - suuhun menetelmällä. Mutta saahan noita runoja aina uudistaa. Ei kai se suuri synti ole näillä palstoilla. Kolmas suosittu runo noihin aikoihin oli runo kahdesta vanhasta variksesta.
Muistan tuon runon "kaksi vanhaa, vanhaa varista", kun Jyrinkoski vieraili koulullamme ja lausui runoja.
Nauru raikui juhlasalissa kun hän lausui runon lituskaisista lahnoista.
En ole ehtinyt tutustua suomalaisiin lausuntataiteilijoihin, mutta Jyrinkoski teki vaikutuksen.
Taiteilija Liisa Majapuro minulla oli opettajana 60-luvun alussa.
Vesku Loirin esiintymisestä pidin myös, ei vaan Nasse-sedän ominaisuudessa!- Ruislintu
MdK-MdK kirjoitti:
Muistan tuon runon "kaksi vanhaa, vanhaa varista", kun Jyrinkoski vieraili koulullamme ja lausui runoja.
Nauru raikui juhlasalissa kun hän lausui runon lituskaisista lahnoista.
En ole ehtinyt tutustua suomalaisiin lausuntataiteilijoihin, mutta Jyrinkoski teki vaikutuksen.
Taiteilija Liisa Majapuro minulla oli opettajana 60-luvun alussa.
Vesku Loirin esiintymisestä pidin myös, ei vaan Nasse-sedän ominaisuudessa!Ihan nostalgisia ajatuksia herätti tuo mainitsemasi Yrjö Jyrinkoski. Hänen esityksiään olisi kuunnellut vaikka kuinka kauan. Taisipa hän vaikuttaa siihen päätökseenikin, että ihannemiehelläni tulisi olla samankaltainen ääni. Ja olihan se!
- matteus
Ruuneperi: " Kun olen kerran plagioinut vanhan runon niin tuomitkaa toki."
Tuskinpa olet plagioinut tietoisesti, ei kukaan voi tietää, mistä olemme omaksuneet kaikki päässä pyörivät sanonnat ja riimitkin. Onneksi vanhat suomalaiset sananlaskut eivät ole tekijänoikeuslain alaisia;-)
Täällä netissä tekstaillessa meidän täytyy karkaista itsemme niin, että niskaan kaatuvan kylmän vesiämpärin jälkeenkin osaamme hymyillä pokerinaamalla. Tarvitaan mursunnahkainen p... siis mursunnahkaiset ratsupaikat, piti sanomani.
"Käynnissä on tyynysota.
Älä väistä, kiinni ota!
Muutoin tyyny halkeaapi,
höyhensateen siitä saapi
koko meidän nettikunta.
Parempi on nähdä unta
pehmeällä polstarilla,
kuin on olla sotasilla"
En uskalla väittää tuota tekelettä omakseni, ennenkuin olette tarkistaneet tekijän Googlella;-)"Kun olen plagioinut j.n.e.. En kyllä tietoisesti näin tehnyt. Jos ajatellaan kevään tuloa ja "lumen suloa", niin tässä loogisessa järjestyksessä, oikessa aikamuodossa, syntyy tuollainen runo.
Joillakin palstalaisilla on halu ja kyky loukata kanssaihmisiään. Kuljetaan "luuppi kädessä" palstalla etsien löydöksiä.
Tällaisista pahoista tekijänoikeusloukkauksista, vastaan vain minä itse ja yleensäkin kirjoittaja,
,ei ylläpito eikä sheriffi lainkaan.
Annan muuten Sinulle suuren tunnustuksen hienolle kotisivullesi. Olet varmaan palstan avoimin kirjoittaja, juuri sellainen kuin pitää. Hävetkkön pussi päässä puskista huutajat.
- krissan
mielestäni oli viestisi aika järkyttävä - make love not war!
Jos olet 60 niin pitäisi jo olla pehmeämpiä arvoja
tsau - ikinuori krissan
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251960- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822