"MITÄ MEIDÄN PITÄÄ TEKEMÄN, ETTÄ ME JUMALAN TEKOJA TEKISIMME?" ( Joh. 6:28)

Jeesukselta ympärillä olevat ihmiset kysyivät Häneltä, miten he täyttäisivät Jumalan tahdon elämässään? Jeesus vastasi, että usko Häneen on Jumalan teko ja Jumalan tahto.

Usko Jeesukseen syntien sovittajana on Jumalan tahto elämämme suhteen. Usko on suurin lahja, jonka Jumala meille lahjoittaa. Usko ei ole vain alku johonkin, vaan se omistaa itsensä Jumalan Pojan ja samalla koko hengellisen täyteyden.

Uskoa koetellaan jatkuvasti. Ei ole helppoa uskoa Jeesukseen silloin, kun taakat hiertävät liikaa ja elämä tuntuu aina vain synkistyvän. Ei ole helppoa uskoa silloin, kun Jumala on etäinen ja vaiti. Onneksi Jumala on uskomme alkaja ja myös sen ylläpitäjä.

Mekin mietimme, mitä Jumala haluaisi elämämme suhteen. Tässä meillä on vastaus: Jumalan tahto on, että uskomme Hänen Poikaansa. Miten yksinkertainen ja riemastuttava sanoma evankeliumi onkaan! Jumala haluaa aina nostaa sydämen silmiemme eteen Jeesuksen Kristuksen ja sytyttää uskon Häneen. Se riittää koko hengelliseen elämäämme.

Usko vaikuttaa myös tekoja lähimmäistemme hyväksi. Usko Jeesukseen ei ole pelkkä kauppatositteen saaminen ja sen hallussapitäminen taivaaseen saakka vaan se on elävää yhteyttä ylösnousseeseen Vapahtajaan. Yhteytemme Häneen vaikuttaa meissä halua palvella toisiamme ja rakastaa. Yhteys Jeesukseen luo halua lukea Raamattua ja viettää aikaa Jumalan kanssa.

Vaarana tosin on, että alamme etsiä näitä uskon seurauksia elämässämme ja samalla kadotamme uskomme kohteen. Kun Jeesus jää taka-alalle, katoavat myös armon vaikutukset. Muistakaamme siis, mikä on Jumalan tahto elämämme suhteen. Kaikki muu on puhdasta ja vääjäämätöntä seurausta.

( Lähde: Jaakko Pirttiaho/Yksin Armosta)

102

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paavali kirjoittaa, että

      1) Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa (2 Kor. 5)
      2) Jumala LOI kaiken Kristuksessa, hänen kauttaan ja häneen ja TEKI RAUHAN hänen verensä kautta ja SOVITTI hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa (Kol. 1)
      3) Jumala sovitti meidät silloin kun olimme a) heikkoja b) jumalattomia c) syntisiä ja d) Jumalan vihollisia (Room. 5)

      1) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä, jolloin Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa
      2) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä jolloin Jumala LOI kaiken Kristuksessa, hänen kauttaan ja häneen ja TEKI RAUHAN hänen verensä kautta ja SOVITTI hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa
      3) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA ollessaan a) heikko b) jumalaton c) syntinen ja d) Jumalan vihollinen, ts. hetkenä, JOLLOIN JUMALA SOVITTI MEIDÄT.

      Sovitus tapahtui KRISTUKSESSA. Meidät eli KOKO MAAILMA sovitettiin Kristuksessa meidän ollessamme vielä heikkoja, jumalattomia, syntisiä ja Jumalan vihollisia.

      Ketjun aloittajan mukaan yllä esitetty sanoma samoin kuin Paavalin julistama

      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maaiilman itsensä kanssa"

      EI ole evankeliumia vaan järjen päätelmää, kun taas sanoma

      "Ei Jumala suinkaan ole sovittanut maailmaa Kristuksessa vaan ainoastaan asettanut sovituksen TARJOLLE"

      ON evankeliumia, eikä järjen päätelmää.

      Lisksi hänen mukaansa sellaiset ilmaukset kuin "ASIAYHTEYS" ja "Raamatun KOKONAISilmoitus" EIVÄT ole järjen päätelmiä vaan evankeliumia, kun taas turvautuminen yksinomaan Paavalin sanaan

      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

      ON järjen päätelmää EIKÄ evankeliumia.

      Miksikähän tällaista oppia tulisi kutsua? Kuinka siivilöin hyttysen ja nielen kamelin -opiksi?

      • 35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        -
        44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        ( Joh. 6)


        Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
        ( Hebr. 11:6)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        -
        44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        ( Joh. 6)


        Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
        ( Hebr. 11:6)

        Ja nuo sitaatit vastaavat yllä olevaan kommenttiin miten?? Kaikki, mitä siinä sanotaan, on totta.


      • Anonyymi

        >> 1) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä, jolloin Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa >>

        Oletkos aivan varma tuosta oppisi teesistä.

        Evankeliumeissahan on Jeesuksen sanomina sanat "Sinun uskosi on sinut pelastanut".
        Myös Jeesus sanoi rukoilleensa Pietarin puolesta, ettei hänen uskonsa raukeisi tyhjäksi.

        Ja entäpä toinen pahantekijöistä ristillä, kun hän sanoi :

        "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". (Luuk 23:42)

        Mistä valtakunnasta pahantekijä puhui, kun hän sanoi Jeesuksella olevan valtakunnan?
        Ja keneen pahantekijä siis uskoi?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> 1) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä, jolloin Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa >>

        Oletkos aivan varma tuosta oppisi teesistä.

        Evankeliumeissahan on Jeesuksen sanomina sanat "Sinun uskosi on sinut pelastanut".
        Myös Jeesus sanoi rukoilleensa Pietarin puolesta, ettei hänen uskonsa raukeisi tyhjäksi.

        Ja entäpä toinen pahantekijöistä ristillä, kun hän sanoi :

        "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". (Luuk 23:42)

        Mistä valtakunnasta pahantekijä puhui, kun hän sanoi Jeesuksella olevan valtakunnan?
        Ja keneen pahantekijä siis uskoi?

        Usko Toivonen

        Milloinka tuohon arvontaan siis saattoikaan osallistua? Minne arpalippu palautetaan? Arvontapäivääkään e ole päätetty.
        Taidan meluummin lotota, siinnä on jotain tolkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> 1) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä, jolloin Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa >>

        Oletkos aivan varma tuosta oppisi teesistä.

        Evankeliumeissahan on Jeesuksen sanomina sanat "Sinun uskosi on sinut pelastanut".
        Myös Jeesus sanoi rukoilleensa Pietarin puolesta, ettei hänen uskonsa raukeisi tyhjäksi.

        Ja entäpä toinen pahantekijöistä ristillä, kun hän sanoi :

        "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". (Luuk 23:42)

        Mistä valtakunnasta pahantekijä puhui, kun hän sanoi Jeesuksella olevan valtakunnan?
        Ja keneen pahantekijä siis uskoi?

        Usko Toivonen

        Usko on toivoa .


    • Anonyymi

      >> ( Lähde: Jaakko Pirttiaho/Yksin Armosta) >>

      Jaakko Pirttiaho on ateisti.

    • Anonyymi

      Ps.32:2 Autuas se ihminen, jolle Herra lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hegessä eo ole vilppiä! Room.3:25. Room.4:8 Autuas se mies, jolle Herra ei luje syntiä. Kol.1:19-20 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovitti itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaassa. 2Kor.5:18-19

      • Anonyymi

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Vapaista suunnista käydään kristittyjen päälle kirotaan ja uhotaan . Room.4 . Sovitettujen päälle käydään syyttämään . Kol1 . Kristitty on jo sovitettu . Mymmynkiviä tulee kristityn kiroojille.


    • Anonyymi

      Jeesuksen tekemä leipäihme oli Jumalan teko, jonka kautta monet juutalaiset uskoivat häneen... mutta miten vakavaa ja syvää tämä usko oli?

      Kun Jeesus tämän jälkeen piti kovan puheen, niin kaikki muut hylkäsivät hänet, paitsi ne valitut ja harvat opetuslapset.

      Juutalaiset eivät siis uskoneetkaan Jeesuksen olevan Kristus: he uskoivat vain hänen tekemänsä ihmeen olevan Jumalan teko, mutta se ei riittänyt pitämään totena sitä, että Jeesus oli heille luvattu Kuningas ja Messias.

      Sanat "se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt", ei ole viittausta siihen, että juutalaisten usko olisi Jumalan teko, vaan siihen, että Jeesuksen tekemä leipäihme oli Jumalan teko, ja sen vuoksi juutalaiset uskoivat Jeesukseen, mutta vain hetken, minkä jälkeen sitten hylkäsivät hänet...

      • Anonyymi

        No näinhän se on (juutalaiset uskoivat Jeesukseen hänen tekemänsä leipäihmeen vuoksi, joka oli Jumalan teko - ei niin, että juutalaisten usko olisi ollut Jumalan teko, sillä se ei kestänyt kuin hetken, ja sitten ne juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen, jotka olivat uskoneet häneen leipäihmeen vuoksi).

        On jännää, miten virheellisestä Raamatun tulkinnasta tehdään "kiveen hakattu oppi", ja sitä sitten levitetään pää pystyssä kaikille "harhaoppisille", jotka tietävät sen olevan virhetulkinta, mutta eivät silti ymmärrä kyseistä kohtaa oikein. Näin on myös helluntailaisten laita, koska heiltä puuttuvat pätevät Raamatun opettajat (en ole helluntailainen).

        Meillä unitaarien keskuudessa on tunnistettu ja hylätty monia virheellisiä Raamatun tulkintoja, koska opettajamme on huippuluokkaa. Käytämme myös omia aivoja sen sijaan, että pitäisimme sokeasti totena katolisilta isiltä ja seurakuntien johtajilta perittyjä oppeja. Omakohtainen tutkimus ja aiempien näkemysten kyseenalaistaminen johtaa totuuteen... hurmahenget johtavat harhaan, mikä näkyy mm. helluntailaisten menestysteologian tyyppisessä eksytyksessä (valehdellaan sairaiden parantamisesta jne.).


      • Anonyymi

        "Leipäihme"oli pelkkää joukkojen hallintaa, ei siis mikään ihme. Pelkkää normaalia psykologiaa, käyttäytymistuntemustakin ehkä.


      • Anonyymi

        Jumalan teko . Jumalan teko. Kristitty on Jumalan teko . Myllynkivi niille jotka kristittyjä kiroo vainoo laittaa saatanalle uhkailee varastaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näinhän se on (juutalaiset uskoivat Jeesukseen hänen tekemänsä leipäihmeen vuoksi, joka oli Jumalan teko - ei niin, että juutalaisten usko olisi ollut Jumalan teko, sillä se ei kestänyt kuin hetken, ja sitten ne juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen, jotka olivat uskoneet häneen leipäihmeen vuoksi).

        On jännää, miten virheellisestä Raamatun tulkinnasta tehdään "kiveen hakattu oppi", ja sitä sitten levitetään pää pystyssä kaikille "harhaoppisille", jotka tietävät sen olevan virhetulkinta, mutta eivät silti ymmärrä kyseistä kohtaa oikein. Näin on myös helluntailaisten laita, koska heiltä puuttuvat pätevät Raamatun opettajat (en ole helluntailainen).

        Meillä unitaarien keskuudessa on tunnistettu ja hylätty monia virheellisiä Raamatun tulkintoja, koska opettajamme on huippuluokkaa. Käytämme myös omia aivoja sen sijaan, että pitäisimme sokeasti totena katolisilta isiltä ja seurakuntien johtajilta perittyjä oppeja. Omakohtainen tutkimus ja aiempien näkemysten kyseenalaistaminen johtaa totuuteen... hurmahenget johtavat harhaan, mikä näkyy mm. helluntailaisten menestysteologian tyyppisessä eksytyksessä (valehdellaan sairaiden parantamisesta jne.).

        Niillä on budhahinduhallelujaa Mooses Manala ja munkit.


    • Anonyymi

      Mikäli uskonnollisista harhoista ei itse pääse eroon niin varmaankin myös julkisen terveydenhuollon kautta apuja saa.

      • Anonyymi

        Ei saa siellä vasta uskotohulluja onkin töissä .


    • Anonyymi

      Aloituksen tekstikohta:

      28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
      29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
      ..
      33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
      34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
      35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
      36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
      37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
      38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
      39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
      ( Joh 6)

      Juuri noin, monet näkivät Jumalan Pojan tekemät tunnusteot, mutta eivät uskoneet Häneen.

      Jumalan teko, että ihmiset uskovat Herranaan Jeesukseen Kristukseen, näkyy siten kuten Raamattu sen meille ilmoittaa, eli uskovan tuntomerkin.

      Uskovia, Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen pyhiä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä alettiin vainoamaan heti Jumalan seurakunnan alusta lähtien.

      1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
      2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
      ( Apt 9)

      Eli kuten tässä on ilmoitettu, Herran opetuslapset, Jeesuksen opetuslapset, "sen tien vaeltajat", olivat vainojen kohteena, siis uskovat, joissa Jumalan tahto oli toteunut ( "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt").

      Uskovan tunniste käy ilmi juuri vainojen kohteena olleista Jeesuksen pyhistä.

      13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
      21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
      ( Apt 9)

      Uskova, Jeesuksen pyhä, Jeesuksen sovitusveressä pyhitetty, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetty, voidaan tunnistaa:

      "Kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat"

      Ja tämä usko on todellista, kuinka moni tuon ajan uskova menettikään henkensä, koska uskoi.

      4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia, ( Apt 22)

      9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
      10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
      ( Apt 26)

      Jumalan seurakunta on siis tunnistettavissa:

      2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
      ( 1Kor 1)

      Eikä usko ole kiinni pään viisaudesta, koska usko on sydämen uskoa.
      (5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.)

      8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
      12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
      14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
      ( Room 10)

      Kuten voimme tästä lukea.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Sinun ja ketjun aloittajan mukaan Paavalin julistama

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maaiilman itsensä kanssa"

        EI ole evankeliumia vaan järjen päätelmää, kun taas sanoma

        "Ei Jumala suinkaan ole sovittanut maailmaa Kristuksessa vaan ainoastaan asettanut sovituksen TARJOLLE"

        ON evankeliumia, eikä järjen päätelmää.

        Lisksi teidän mukaanne sellaiset ilmaukset kuin "ASIAYHTEYS" ja "Raamatun KOKONAISilmoitus" EIVÄT ole järjen päätelmiä vaan evankeliumia, kun taas turvautuminen yksinomaan Paavalin sanaan

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        ON järjen päätelmää EIKÄ evankeliumia.

        Tällaista korkkiruuvioppia te julistatte ja jaarittelette täällä itseenne tekonöyrän tyytyväisinä. :)


      • Anonyymi

        Jokainen, joka tunnustaa Apostolisen uskontunnuksen on ateisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ja ketjun aloittajan mukaan Paavalin julistama

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maaiilman itsensä kanssa"

        EI ole evankeliumia vaan järjen päätelmää, kun taas sanoma

        "Ei Jumala suinkaan ole sovittanut maailmaa Kristuksessa vaan ainoastaan asettanut sovituksen TARJOLLE"

        ON evankeliumia, eikä järjen päätelmää.

        Lisksi teidän mukaanne sellaiset ilmaukset kuin "ASIAYHTEYS" ja "Raamatun KOKONAISilmoitus" EIVÄT ole järjen päätelmiä vaan evankeliumia, kun taas turvautuminen yksinomaan Paavalin sanaan

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        ON järjen päätelmää EIKÄ evankeliumia.

        Tällaista korkkiruuvioppia te julistatte ja jaarittelette täällä itseenne tekonöyrän tyytyväisinä. :)

        Tätähän me olemme siteeranneet ja paljon.

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        ( 2Kor 5)

        Onhan siinä aivan samaa julistusta Paavalilta, kuin esim. Roomalaiskirjeen 3. luvussa.

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Room 3)

        Tässähän on aivan sama sisältö.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätähän me olemme siteeranneet ja paljon.

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        ( 2Kor 5)

        Onhan siinä aivan samaa julistusta Paavalilta, kuin esim. Roomalaiskirjeen 3. luvussa.

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Room 3)

        Tässähän on aivan sama sisältö.

        Usko Toivonen

        Ihminen joka ei näe ristiriitaaa kahden ao. jakeen välillä

        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        ei kykene kommentoimaan yhtikäs minkään sisältöä yhtikäs mitenkään.


      • Anonyymi

        Tuska ja ahdistus pahantekijöille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätähän me olemme siteeranneet ja paljon.

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        ( 2Kor 5)

        Onhan siinä aivan samaa julistusta Paavalilta, kuin esim. Roomalaiskirjeen 3. luvussa.

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Room 3)

        Tässähän on aivan sama sisältö.

        Usko Toivonen

        Vanhurskautta nyt kristityt joilla usko Jeesukseen . Jotkut kiroaa kristittyjä myllynkivi kaulassa.


    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja Usko T. pyllistävät seuraaville faktoille:

      1) Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa (2 Kor. 5)
      2) Jumala LOI kaiken Kristuksessa, hänen kauttaan ja häneen ja TEKI RAUHAN hänen verensä kautta ja SOVITTI hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa (Kol. 1)
      3) Jumala sovitti meidät silloin kun olimme a) heikkoja b) jumalattomia c) syntisiä ja d) Jumalan vihollisia (Room. 5)

      1) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä, jolloin Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa
      2) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä jolloin Jumala LOI kaiken Kristuksessa, hänen kauttaan ja häneen ja TEKI RAUHAN hänen verensä kautta ja SOVITTI hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa
      3) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA ollessaan a) heikko b) jumalaton c) syntinen ja d) Jumalan vihollinen, ts. hetkenä, JOLLOIN JUMALA SOVITTI MEIDÄT.

      Pyllistyksensä he kruunaavat julistamalla, että ihminen asetetaan Kristukseen uskoon tultaessa, mikä väite loistaa poissaolollaan Raamatussa.

      Erityisesti he kaihtavat ja välttellevät korkkiruuviopissaan seuraavaa faktaa:

      "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; 15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut."

      Ja vaikka he hylkäävät tuon Paavalin evankeliumin ydinasian, silti heillä on otsaa puhua Kristuksesta ja Kristukseen uskomisesta.

      • Anonyymi

        >> 1) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä, jolloin Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa >>

        Oletkos aivan varma tuosta oppisi teesistä.

        Evankeliumeissahan on Jeesuksen sanomina sanat "Sinun uskosi on sinut pelastanut".
        Myös Jeesus sanoi rukoilleensa Pietarin puolesta, ettei hänen uskonsa raukeisi tyhjäksi.

        Ja entäpä toinen pahantekijöistä ristillä, kun hän sanoi :

        "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". (Luuk 23:42)

        Mistä valtakunnasta pahantekijä puhui, kun hän sanoi Jeesuksella olevan valtakunnan?
        Ja keneen pahantekijä siis uskoi?

        Usko Toivonen


      • Ja tässä koko luku 2 Kor. 5:

        1 Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
        2 Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
        3 sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
        4 Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
        5 Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
        6 Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
        7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
        8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
        9 Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
        10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
        12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
        13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.

        14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

        16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> 1) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä, jolloin Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa >>

        Oletkos aivan varma tuosta oppisi teesistä.

        Evankeliumeissahan on Jeesuksen sanomina sanat "Sinun uskosi on sinut pelastanut".
        Myös Jeesus sanoi rukoilleensa Pietarin puolesta, ettei hänen uskonsa raukeisi tyhjäksi.

        Ja entäpä toinen pahantekijöistä ristillä, kun hän sanoi :

        "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". (Luuk 23:42)

        Mistä valtakunnasta pahantekijä puhui, kun hän sanoi Jeesuksella olevan valtakunnan?
        Ja keneen pahantekijä siis uskoi?

        Usko Toivonen

        Tällaiset aivopierut, joita sinä toistuvasti möläyttelet, syntyvät siitä, ettet ole ymmärtänyt edes evankeliumin perusasioita. Sinä kuvittelet, että sovitus ja pelastuminen ovat synonyymejä keskenään. Kuinka pihalla (hukassa, kadoksissa) ihminen voi olla???!!!


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Ja tässä koko luku 2 Kor. 5:

        1 Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
        2 Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
        3 sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
        4 Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
        5 Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
        6 Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
        7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
        8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
        9 Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
        10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
        12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
        13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.

        14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

        16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)

        Juuri näin, Saviseutulainen, juuri näin.

        Kun haluat tehdä Paavalin julistaman evankeliumin

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        tyhjäksi,

        rukoilet paikalle ASIAYHTEYS-epäjumalasi ja häntä palvoen pyllistätt Paavalin evankeliumille ja ripuloit sen päälle.

        Tuota epäjumalaasi palvomalla häivytät ne YDINkohdat, jotka Paavali tuossa luvussa tuo julki

        "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; "

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

        Ihmeellistä, että JUURI NUO JAKEET siinä tuosta luvusta häivytätä ripiloidessasi niiden päälle!
        Ihmeellistä on tuo sinun EPPÄJUMALANPALVONTASI.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Ja tässä koko luku 2 Kor. 5:

        1 Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
        2 Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
        3 sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
        4 Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
        5 Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
        6 Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
        7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
        8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
        9 Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
        10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
        12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
        13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.

        14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

        16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)

        konteksti jatkuu..

        2 Kor. 6 : 1

        "....kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, Saviseutulainen, juuri näin.

        Kun haluat tehdä Paavalin julistaman evankeliumin

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        tyhjäksi,

        rukoilet paikalle ASIAYHTEYS-epäjumalasi ja häntä palvoen pyllistätt Paavalin evankeliumille ja ripuloit sen päälle.

        Tuota epäjumalaasi palvomalla häivytät ne YDINkohdat, jotka Paavali tuossa luvussa tuo julki

        "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; "

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

        Ihmeellistä, että JUURI NUO JAKEET siinä tuosta luvusta häivytätä ripiloidessasi niiden päälle!
        Ihmeellistä on tuo sinun EPPÄJUMALANPALVONTASI.

        En minä halua tehdä Paavalin julistamaa evankeliumia tyhjäksi.
        Väitteesi on käsittämätön.
        Enhän minä noita kyseisiä jakeita mihinkään ole häivyttänyt!!
        Enkä häivytä.
        Mene nyt itseesi, ole itsellesi rehellinen, ja näe eli tunnusta, että sinä itse poimit sopivat jakeet kirjoitetusta Raamatun sanasta omaan korvasyyhyoppiisi istuviksi.
        Niin tekevät kaikki omien oppiensa lumoamat eksyttäjät.
        Universalismi on harhaoppi.
        Unitarismi on harhaoppi.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä halua tehdä Paavalin julistamaa evankeliumia tyhjäksi.
        Väitteesi on käsittämätön.
        Enhän minä noita kyseisiä jakeita mihinkään ole häivyttänyt!!
        Enkä häivytä.
        Mene nyt itseesi, ole itsellesi rehellinen, ja näe eli tunnusta, että sinä itse poimit sopivat jakeet kirjoitetusta Raamatun sanasta omaan korvasyyhyoppiisi istuviksi.
        Niin tekevät kaikki omien oppiensa lumoamat eksyttäjät.
        Universalismi on harhaoppi.
        Unitarismi on harhaoppi.

        s-seutulainen

        Jos pidät väitettäni aidosti käsittämättömänä, silloin sinua suojelee sinun patologinen typeryytesi. SEN syytä en uskalla arvailla; pidetäänkö sinun evankeliumin päälle paskomisetasi syyntakeettomuudesta kumpuavana vaiko ei, se ei ole minun tiedettävissäni eikä päätettävissäni.

        Mutta kuuuroudesta ja sokeudesta sinä olet antanut tminulle elävän esimerkin. Ihan kuin yrittäisin selostaa jotakin 7-vuotiaalle ymmärrettävää asiaa 3-vuotiaalle.

        Sinä et nytkään kommentoinut lainkaan jakeita 2 Kor. 5: 14 ja 19.
        Tämä on hämmästyttävää. Ikään kuin jokin paha voima varjoaisi sinun ymmärryksesi hetkenä jolloin sinun silmäsi alkavat lukea noita jakeita. Ehkä niin onkin. Mutta onneksi Herra on armollinen; jos Kristuksessa tapahtunut sovitus ei kattaisi koko maailmaa, sinä kyllä kärventyisit helvetissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos pidät väitettäni aidosti käsittämättömänä, silloin sinua suojelee sinun patologinen typeryytesi. SEN syytä en uskalla arvailla; pidetäänkö sinun evankeliumin päälle paskomisetasi syyntakeettomuudesta kumpuavana vaiko ei, se ei ole minun tiedettävissäni eikä päätettävissäni.

        Mutta kuuuroudesta ja sokeudesta sinä olet antanut tminulle elävän esimerkin. Ihan kuin yrittäisin selostaa jotakin 7-vuotiaalle ymmärrettävää asiaa 3-vuotiaalle.

        Sinä et nytkään kommentoinut lainkaan jakeita 2 Kor. 5: 14 ja 19.
        Tämä on hämmästyttävää. Ikään kuin jokin paha voima varjoaisi sinun ymmärryksesi hetkenä jolloin sinun silmäsi alkavat lukea noita jakeita. Ehkä niin onkin. Mutta onneksi Herra on armollinen; jos Kristuksessa tapahtunut sovitus ei kattaisi koko maailmaa, sinä kyllä kärventyisit helvetissä.

        14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
        ( 2 Kor. 5)

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38):

        Room. 6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. 
        Room. 6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, 

        Room. 14:7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä. 
        Room. 14:8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.

        1Kor. 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? 

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. 

        1Tess. 5:10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan. 

        1Tim. 2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, 

        Hebr. 2:9 Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa. 

        1Piet. 4:2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos pidät väitettäni aidosti käsittämättömänä, silloin sinua suojelee sinun patologinen typeryytesi. SEN syytä en uskalla arvailla; pidetäänkö sinun evankeliumin päälle paskomisetasi syyntakeettomuudesta kumpuavana vaiko ei, se ei ole minun tiedettävissäni eikä päätettävissäni.

        Mutta kuuuroudesta ja sokeudesta sinä olet antanut tminulle elävän esimerkin. Ihan kuin yrittäisin selostaa jotakin 7-vuotiaalle ymmärrettävää asiaa 3-vuotiaalle.

        Sinä et nytkään kommentoinut lainkaan jakeita 2 Kor. 5: 14 ja 19.
        Tämä on hämmästyttävää. Ikään kuin jokin paha voima varjoaisi sinun ymmärryksesi hetkenä jolloin sinun silmäsi alkavat lukea noita jakeita. Ehkä niin onkin. Mutta onneksi Herra on armollinen; jos Kristuksessa tapahtunut sovitus ei kattaisi koko maailmaa, sinä kyllä kärventyisit helvetissä.

        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Ja yllä oleva johtaa tähän:

        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        ( 2 Kor. 5)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        konteksti jatkuu..

        2 Kor. 6 : 1

        "....kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon..."

        Sehän se vasta tekeekin jakeet 14 ja 19 edelllisestä luvusta tyhjäksi, eiks je? Paavali kun tykkää niin kovasti kirjoittaa järkähtämättömiä lausumia, joiden päälle kotvan kuluttua sitten paskantaa itse? Ja tällainen asioiden esitystapa henkii evankeliumia, Jumalan pyytetöntä rakkautta ja Kristuksen uhrin kaikkiriittävyyttä, niinhän?


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Ja yllä oleva johtaa tähän:

        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        ( 2 Kor. 5)

        Se, ettet kykenen näkemään ristiriitaa noiden kahden jakeen välillä, osoittaa, ettei sinusta ole keskustelemaan yhtikäs mistään mitään.

        Ihminen, joka kuvittelee, että Jumalan kanssa SOVITETUKSI TULLEEN (mennyt aikamuoto) ihmisen tulee ottaa sovitus vastaan, on uhrannut järkensä ja rehellisyytensä oman paskauskontonsa alttarille.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
        ( 2 Kor. 5)

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38):

        Room. 6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. 
        Room. 6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, 

        Room. 14:7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä. 
        Room. 14:8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.

        1Kor. 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? 

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. 

        1Tess. 5:10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan. 

        1Tim. 2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, 

        Hebr. 2:9 Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa. 

        1Piet. 4:2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.

        Ja sieltä tupsahti esille KOLMAS EPÄJUMALA: "rinnakkaisviitteet"!!!

        :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sieltä tupsahti esille KOLMAS EPÄJUMALA: "rinnakkaisviitteet"!!!

        :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
        ( Room. 1)

        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room. 3)


        "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
        ( Joh. 14:1-4)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pidät väitettäni aidosti käsittämättömänä, silloin sinua suojelee sinun patologinen typeryytesi. SEN syytä en uskalla arvailla; pidetäänkö sinun evankeliumin päälle paskomisetasi syyntakeettomuudesta kumpuavana vaiko ei, se ei ole minun tiedettävissäni eikä päätettävissäni.

        Mutta kuuuroudesta ja sokeudesta sinä olet antanut tminulle elävän esimerkin. Ihan kuin yrittäisin selostaa jotakin 7-vuotiaalle ymmärrettävää asiaa 3-vuotiaalle.

        Sinä et nytkään kommentoinut lainkaan jakeita 2 Kor. 5: 14 ja 19.
        Tämä on hämmästyttävää. Ikään kuin jokin paha voima varjoaisi sinun ymmärryksesi hetkenä jolloin sinun silmäsi alkavat lukea noita jakeita. Ehkä niin onkin. Mutta onneksi Herra on armollinen; jos Kristuksessa tapahtunut sovitus ei kattaisi koko maailmaa, sinä kyllä kärventyisit helvetissä.

        Minä uskon kaiken mitä Raamatussa on kirjoitettu. Etenkin koska Pyhä Henki on sen jokaisen jakeen täysin selvästi kirkastanut, Samoin persoonallinen yhteys kolmiyhteiseen Jumalaani, vahvistaa Raamatun jakeiden ja kokonaisuuden ehdottoman totuuden. Jumalan valtakunta ja helvetti ovat olemassa ja Jumala haluaa, että kaikki pelastuisivat, siksi Hän antaa armonaikaa langenneille, että he kääntyisivät ja tekisivät parannuksen. Jeesuksen sovitustyö on otettava vastaan yksilöllisesti ja tunnustettava Hänet Herrakseen. Noudatettava Hänen käskyjään, ei lain pakottamana, vaan rakkaudesta Jeesukseen. Jos kaikki pääsisivät suoraan Jumalan valtakuntaan, miksi me vielä täällä väittelisimme toisarvoisista asioista, Väittelymme ja rumat nimittelyt siirtyisivät Taivaan Isän silmien alle? Sallisiko Hän pahan ja ruman käytöksen pyhässä kodissaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon kaiken mitä Raamatussa on kirjoitettu. Etenkin koska Pyhä Henki on sen jokaisen jakeen täysin selvästi kirkastanut, Samoin persoonallinen yhteys kolmiyhteiseen Jumalaani, vahvistaa Raamatun jakeiden ja kokonaisuuden ehdottoman totuuden. Jumalan valtakunta ja helvetti ovat olemassa ja Jumala haluaa, että kaikki pelastuisivat, siksi Hän antaa armonaikaa langenneille, että he kääntyisivät ja tekisivät parannuksen. Jeesuksen sovitustyö on otettava vastaan yksilöllisesti ja tunnustettava Hänet Herrakseen. Noudatettava Hänen käskyjään, ei lain pakottamana, vaan rakkaudesta Jeesukseen. Jos kaikki pääsisivät suoraan Jumalan valtakuntaan, miksi me vielä täällä väittelisimme toisarvoisista asioista, Väittelymme ja rumat nimittelyt siirtyisivät Taivaan Isän silmien alle? Sallisiko Hän pahan ja ruman käytöksen pyhässä kodissaan?

        Sinä uskot aivan mitä tahansa muttet tätä:

        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

        Tämä on Raamatun sana ja Paavalin evankeliumin ydin. Ja tämän päälle sinä paskannat väääristämällä sen sanakieroilullasi tuntematta minkäänlaista häpeää. Ja kehtaat sen päälle läpättää jotain pahasta ja rumasta käytöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä uskot aivan mitä tahansa muttet tätä:

        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

        Tämä on Raamatun sana ja Paavalin evankeliumin ydin. Ja tämän päälle sinä paskannat väääristämällä sen sanakieroilullasi tuntematta minkäänlaista häpeää. Ja kehtaat sen päälle läpättää jotain pahasta ja rumasta käytöksestä.

        Jos me kaikki olemme jo nyt pelastetut, niin miksi meidän n. 2000 v. sitten pelastettujen pitäisi täällä maanpäällä vieläkin pelleillä. Mikään ei muutu, vaikka meidät temmattaisiin taivaaseen. Sinä, kiihkeä, omaa uskoasi julistava, julistaisit edelleen omiasi. Jumalaa pilkkaava pilkkaisi edelleen ja Jumalaa syyttävä neropatti, läksyttäisit Jumalaa Hänen "pahoista" teoistansa ja väärin tehdystä luomistyöstä ja ihmisten ja Jeesuksen tappamisesta.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Ja tässä koko luku 2 Kor. 5:

        1 Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
        2 Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
        3 sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
        4 Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
        5 Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
        6 Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
        7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
        8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
        9 Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
        10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
        12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
        13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.

        14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

        16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)

        Kristitty on Jumalan vanhurskas . Myllynkiviä niille jotka kristityiltä varastaa ja heitä meitä kiroaa . 2kor5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        konteksti jatkuu..

        2 Kor. 6 : 1

        "....kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon..."

        Kristitty on vastaan ottanut armon Jumalalta. Myllynkivi kaulassa joka kristittyjä kiroaa varastaa heiltä murhaa heitä .


    • Anonyymi

      Usko Toivonen väittää, että (ainakin) hän OLI USKOSSA hetkenä, jolloin Jeesus antoi henkensä ristillä.

      En tiedä, pitäisikö tässä itkeä vai nauraa. Ilmeisesti itkeä.

      Tällaiset surkuhupaiset pellehermannit täällä katsovat voivansa opettaa muita.

      • Anonyymi

        Et sitten vastannut kommenttiini:

        >> 1) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä, jolloin Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa >>

        Oletkos aivan varma tuosta oppisi teesistä?

        Evankeliumeissahan on Jeesuksen sanomina sanat "Sinun uskosi on sinut pelastanut".
        Myös Jeesus sanoi rukoilleensa Pietarin puolesta, ettei hänen uskonsa raukeisi tyhjäksi.

        Ja entäpä toinen pahantekijöistä ristillä, kun hän sanoi :

        "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". (Luuk 23:42)

        Mistä valtakunnasta pahantekijä puhui, kun hän sanoi Jeesuksella olevan valtakunnan?
        Ja keneen pahantekijä siis uskoi?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten vastannut kommenttiini:

        >> 1) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä, jolloin Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa >>

        Oletkos aivan varma tuosta oppisi teesistä?

        Evankeliumeissahan on Jeesuksen sanomina sanat "Sinun uskosi on sinut pelastanut".
        Myös Jeesus sanoi rukoilleensa Pietarin puolesta, ettei hänen uskonsa raukeisi tyhjäksi.

        Ja entäpä toinen pahantekijöistä ristillä, kun hän sanoi :

        "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". (Luuk 23:42)

        Mistä valtakunnasta pahantekijä puhui, kun hän sanoi Jeesuksella olevan valtakunnan?
        Ja keneen pahantekijä siis uskoi?

        Usko Toivonen

        Usko Toivonen.

        TÄSSÄ ON ATEISTIEN USKONTUNNUSTUS!!!

        tämä Uskontunnustus on Suomessa monen huulilla...onko sinunkin huulilla?

        Apostolinen uskontunnustus

        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Ja Pyhään Henkeen, PYHÄN KATOLISEN KIRKON pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.
        Aamen

        Teille tiedoksi, Korostin tuossa tuon Kristuksen kirkon tunnustamisen ja halun rakentaa tuota maailmanlaajuista Kristuksen Kirkkoa!!! Kylläkin EV.LUT-kirkko on piilottanut tuon ja korvannut tuon korostamani kohdan v 1977 uusilla sanoilla seuraavasti ” pyhän yleisen seurakunnan”

        Tuolla tunnustusteolla te edistätte pyrkimyksiä rakentaa Kristuksen kirkkoa. Tuolla teolla Te tunnustatte Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi ja Vapahtajaksi ja tunnustatte hyväksyvänne Raamatun sellaisena kuin se on kirjoitettu ja tunnustatte toimivanne Raamatun mukaan ja tunnustatte pyrkivänne toimimaan yhden Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kunniaksi.

        Tuossa on tuo ateistien Usko ja tunnustus!!!

        Keitä nuo ovat Suomessa?????

        kuka Suomessa tuota Uskoa tunnustaa? no Ateistit tietty!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten vastannut kommenttiini:

        >> 1) Kukaan ihminen EI OLLUT USKOSSA hetkenä, jolloin Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa >>

        Oletkos aivan varma tuosta oppisi teesistä?

        Evankeliumeissahan on Jeesuksen sanomina sanat "Sinun uskosi on sinut pelastanut".
        Myös Jeesus sanoi rukoilleensa Pietarin puolesta, ettei hänen uskonsa raukeisi tyhjäksi.

        Ja entäpä toinen pahantekijöistä ristillä, kun hän sanoi :

        "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". (Luuk 23:42)

        Mistä valtakunnasta pahantekijä puhui, kun hän sanoi Jeesuksella olevan valtakunnan?
        Ja keneen pahantekijä siis uskoi?

        Usko Toivonen

        Sinuakin vauvelia on kaiketi sitten talutettava ihan kädestä pitäen - aikuista miestä. :D

        Jos me 1. a) SILLOIN, kun b) VIELÄ c) OLIMME Jumalan d) VIHOLLISIA, TULIMME SOVITETUIKSI hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me 2. a) PELASTUMME hänen elämänsä kautta b) NYT, kun c) OLEMME D) SOVITETUT.

        Kertaus: Sovitus tapahtui 1. a) meidän OLLESSAMME Jumalan vihollisia b) Jeesuksen KUOLEMAN kautta,
        pelastuminen tapahtuu 2. a) NYT b) Jeesuksen ELÄMÄN KAUTTA.

        Ajankohta ja keino/ympäristö on näissä eri.
        Sovitus: menneisyydessä ja Jeesuksen kuoleman kautta.
        Pelastuminen: nykyisyydessä ja Jeesuksen elämän kautta.

        Ja sinä vauveli väniset siitä, että MINÄ en vastaa sinun ääliömäisiin vauvelikysymyksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuakin vauvelia on kaiketi sitten talutettava ihan kädestä pitäen - aikuista miestä. :D

        Jos me 1. a) SILLOIN, kun b) VIELÄ c) OLIMME Jumalan d) VIHOLLISIA, TULIMME SOVITETUIKSI hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me 2. a) PELASTUMME hänen elämänsä kautta b) NYT, kun c) OLEMME D) SOVITETUT.

        Kertaus: Sovitus tapahtui 1. a) meidän OLLESSAMME Jumalan vihollisia b) Jeesuksen KUOLEMAN kautta,
        pelastuminen tapahtuu 2. a) NYT b) Jeesuksen ELÄMÄN KAUTTA.

        Ajankohta ja keino/ympäristö on näissä eri.
        Sovitus: menneisyydessä ja Jeesuksen kuoleman kautta.
        Pelastuminen: nykyisyydessä ja Jeesuksen elämän kautta.

        Ja sinä vauveli väniset siitä, että MINÄ en vastaa sinun ääliömäisiin vauvelikysymyksiin?

        Niin, voineeko noita vastaamiseksi kutsua.

        Näyttää vaan siltä, että käsityksesi uskosta on oppisi mukainen ja sen vuoksi vastaat, kuten vastaat.

        Asiallisuutta on turha odottaa.

        Evankeliumeissa on selkeästi ilmoitettu joidenkin ihmisten uskoneen Jeesukseen, se on fakta, mm.

        42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
        43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        ( Joh 12)

        39 Ja monet samarialaiset siitä kaupungista uskoivat häneen naisen puheen tähden, kun tämä todisti: "Hän on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt".
        40 Kun nyt samarialaiset tulivat hänen luoksensa, pyysivät he häntä viipymään heidän luonaan; ja hän viipyi siellä kaksi päivää.
        41 Ja vielä paljoa useammat uskoivat hänen sanansa tähden,
        42 ja he sanoivat naiselle: "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja".
        ( Joh 4)

        Joten miksi kiivastut?
        Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, voineeko noita vastaamiseksi kutsua.

        Näyttää vaan siltä, että käsityksesi uskosta on oppisi mukainen ja sen vuoksi vastaat, kuten vastaat.

        Asiallisuutta on turha odottaa.

        Evankeliumeissa on selkeästi ilmoitettu joidenkin ihmisten uskoneen Jeesukseen, se on fakta, mm.

        42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
        43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        ( Joh 12)

        39 Ja monet samarialaiset siitä kaupungista uskoivat häneen naisen puheen tähden, kun tämä todisti: "Hän on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt".
        40 Kun nyt samarialaiset tulivat hänen luoksensa, pyysivät he häntä viipymään heidän luonaan; ja hän viipyi siellä kaksi päivää.
        41 Ja vielä paljoa useammat uskoivat hänen sanansa tähden,
        42 ja he sanoivat naiselle: "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja".
        ( Joh 4)

        Joten miksi kiivastut?
        Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena.

        Usko Toivonen

        Vauveli ei siis ymmärrä, että sovitus ja pelastuminen ovat kaksi eri asiaa? Ymmärrän. Tämä toki on kovin naurettavaa, mutta pakko se on uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, voineeko noita vastaamiseksi kutsua.

        Näyttää vaan siltä, että käsityksesi uskosta on oppisi mukainen ja sen vuoksi vastaat, kuten vastaat.

        Asiallisuutta on turha odottaa.

        Evankeliumeissa on selkeästi ilmoitettu joidenkin ihmisten uskoneen Jeesukseen, se on fakta, mm.

        42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
        43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        ( Joh 12)

        39 Ja monet samarialaiset siitä kaupungista uskoivat häneen naisen puheen tähden, kun tämä todisti: "Hän on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt".
        40 Kun nyt samarialaiset tulivat hänen luoksensa, pyysivät he häntä viipymään heidän luonaan; ja hän viipyi siellä kaksi päivää.
        41 Ja vielä paljoa useammat uskoivat hänen sanansa tähden,
        42 ja he sanoivat naiselle: "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja".
        ( Joh 4)

        Joten miksi kiivastut?
        Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena.

        Usko Toivonen

        >> Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena. >>

        U. Toivonen sinä olet ateisti!!!

        Tuolla tunnustusteolla te edistätte pyrkimyksiä rakentaa Kristuksen kirkkoa. Tuolla teolla Te tunnustatte Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi ja Vapahtajaksi ja tunnustatte hyväksyvänne Raamatun sellaisena kuin se on kirjoitettu ja tunnustatte toimivanne Raamatun mukaan ja tunnustatte pyrkivänne toimimaan yhden Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kunniaksi.

        Tuossa on tuo ateistien Usko ja tunnustus!!!

        Keitä nuo ovat Suomessa????? oikea vastaus on toivoset ja saviseutulaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, voineeko noita vastaamiseksi kutsua.

        Näyttää vaan siltä, että käsityksesi uskosta on oppisi mukainen ja sen vuoksi vastaat, kuten vastaat.

        Asiallisuutta on turha odottaa.

        Evankeliumeissa on selkeästi ilmoitettu joidenkin ihmisten uskoneen Jeesukseen, se on fakta, mm.

        42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
        43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        ( Joh 12)

        39 Ja monet samarialaiset siitä kaupungista uskoivat häneen naisen puheen tähden, kun tämä todisti: "Hän on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt".
        40 Kun nyt samarialaiset tulivat hänen luoksensa, pyysivät he häntä viipymään heidän luonaan; ja hän viipyi siellä kaksi päivää.
        41 Ja vielä paljoa useammat uskoivat hänen sanansa tähden,
        42 ja he sanoivat naiselle: "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja".
        ( Joh 4)

        Joten miksi kiivastut?
        Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena.

        Usko Toivonen

        Yksi kummallisuus Usko Toivosen vauvanpukluopissa on se, että kun hänelle selittää, että sovitus ja pelastuminen ovat kaksi eri asiaa, hän alkaa jauhaa siitä, kuinka ihmiset uskoivat ja uskovat Jeesukseen - ikään kuin hän tuolla toteamuksellaan KOMMENTOISI ASIAA JOTENKIN.

        Tämä on niin omituista ja outoa, että siitä ei tahdo saada otetta. Mitä hän yrittää tuolla sanoa?

        Kun totean Paavalin kirjoittaneen ykskantaan, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN, siis KOKO MAAILMAN, itsensä kanssa, Usko T. kokee jotenkin sopivaksi/asiaankuuluvaksi/täsmälliseksi alkaa höpöttää siitä, kuinka ihmiset uskoivat Jeesukseen. Esimerkkinä on ristin ryöväriä ja ties ketä.

        Jos joku kommentoi jotakin täysin irrallista ja kytkee tuohon täysin irralliseen kommenttiinsa yhtä irrallisen ja omituisen KYSYMYKSEN, mitä siihen pitäisi vastata? Tilanne on hieman samanlainen kuin Linnan Tuntemattomassa sotilaassa, jossa ankarassa taistelutilanteessa sotamies Viirilä kysyy Rokalta: "Tiiätsie mikä on musta kissa ranskaks?"

        Usko T:n kommentointi puhuttaessa Jumalan aikaansaamasta sovituksesta Kristuksessa tuntuu suurin piirtein yhtä kummalliselta kuin jos joku toteaisi fysiikan luennolla opettajan opetetettua gravitaatiosta: "Tiiätsie opettaja, että on ihmisiä, jotka uskoo Maan vetovoimaan?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, voineeko noita vastaamiseksi kutsua.

        Näyttää vaan siltä, että käsityksesi uskosta on oppisi mukainen ja sen vuoksi vastaat, kuten vastaat.

        Asiallisuutta on turha odottaa.

        Evankeliumeissa on selkeästi ilmoitettu joidenkin ihmisten uskoneen Jeesukseen, se on fakta, mm.

        42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
        43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        ( Joh 12)

        39 Ja monet samarialaiset siitä kaupungista uskoivat häneen naisen puheen tähden, kun tämä todisti: "Hän on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt".
        40 Kun nyt samarialaiset tulivat hänen luoksensa, pyysivät he häntä viipymään heidän luonaan; ja hän viipyi siellä kaksi päivää.
        41 Ja vielä paljoa useammat uskoivat hänen sanansa tähden,
        42 ja he sanoivat naiselle: "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja".
        ( Joh 4)

        Joten miksi kiivastut?
        Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena.

        Usko Toivonen

        Se pilkkaa sinua, koska Jeesuksen veri on pessyt sinut. Se ei kestä sitä. Eikä se näe itse sitä. Ei tiedä mitä kirjoittaa, vaan kirjoitaa mitä valheen henki käskee. Suosittelisin, ettet jatka enää. Jumala vahvistakoon joukkojemme puolustuksen. Tämä laji ei lähde ennenkuin taivas ja maa katoaa. Varkauden ja eksytyksen henki. Legioona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, voineeko noita vastaamiseksi kutsua.

        Näyttää vaan siltä, että käsityksesi uskosta on oppisi mukainen ja sen vuoksi vastaat, kuten vastaat.

        Asiallisuutta on turha odottaa.

        Evankeliumeissa on selkeästi ilmoitettu joidenkin ihmisten uskoneen Jeesukseen, se on fakta, mm.

        42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
        43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        ( Joh 12)

        39 Ja monet samarialaiset siitä kaupungista uskoivat häneen naisen puheen tähden, kun tämä todisti: "Hän on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt".
        40 Kun nyt samarialaiset tulivat hänen luoksensa, pyysivät he häntä viipymään heidän luonaan; ja hän viipyi siellä kaksi päivää.
        41 Ja vielä paljoa useammat uskoivat hänen sanansa tähden,
        42 ja he sanoivat naiselle: "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja".
        ( Joh 4)

        Joten miksi kiivastut?
        Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena.

        Usko Toivonen

        Tämä se on. Eikä se päästä n ei ole kiveä kiven päällä. Murhaaja.

        19:41 Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä

        19:42 ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.

        19:43 Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;

        19:44 ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pilkkaa sinua, koska Jeesuksen veri on pessyt sinut. Se ei kestä sitä. Eikä se näe itse sitä. Ei tiedä mitä kirjoittaa, vaan kirjoitaa mitä valheen henki käskee. Suosittelisin, ettet jatka enää. Jumala vahvistakoon joukkojemme puolustuksen. Tämä laji ei lähde ennenkuin taivas ja maa katoaa. Varkauden ja eksytyksen henki. Legioona.

        Äitin tisua on tarjolle vauvelille, humps sylkkyyn siitä, sikaporsas! :D


      • Anonyymi

        Näyttää siltä, että tämä kiihkeä negatiivinen tyyppi hermostuu aina, kun Raamattua siteerataan. Tämä todistaa, että täällä riehuu demonin vallassa oleva henkilö. Saatana tietää, että hänellä ei ole paljoa aikaa jäljellä, villitä ihmisiä, jotka hän haluaa taluttaa ominaan, Jeesuksen eteen tuomiolle. Mutta vielä on aikaa. Ala etsiä Jeesusta, kysy olenko oikeassa, jos en, niin johdata minut oikeaan. Pese minut puhtaaksi ja ota omaksesi. Polvistu Jeesuksen eteen ja huuda armoa. Jeesus armahtaa lupauksensa mukaisesti ja heittää syntisi pois, eikä enää niitä muistele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä se on. Eikä se päästä n ei ole kiveä kiven päällä. Murhaaja.

        19:41 Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä

        19:42 ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.

        19:43 Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;

        19:44 ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut.

        Jospa sinä vauveli siteeraisit jotakin kohtaa Raamatusta, jossa puhutaan sovituksesta, niin et tekisi itsestäsi niin patologista idioottia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että tämä kiihkeä negatiivinen tyyppi hermostuu aina, kun Raamattua siteerataan. Tämä todistaa, että täällä riehuu demonin vallassa oleva henkilö. Saatana tietää, että hänellä ei ole paljoa aikaa jäljellä, villitä ihmisiä, jotka hän haluaa taluttaa ominaan, Jeesuksen eteen tuomiolle. Mutta vielä on aikaa. Ala etsiä Jeesusta, kysy olenko oikeassa, jos en, niin johdata minut oikeaan. Pese minut puhtaaksi ja ota omaksesi. Polvistu Jeesuksen eteen ja huuda armoa. Jeesus armahtaa lupauksensa mukaisesti ja heittää syntisi pois, eikä enää niitä muistele.

        Näyttää siltä, että sinä olet trolli. Yritän kovasti kuvitella mielessäni alhaisempaa ihmistä kuin se, joka ei osallistu itse keskusteluun vaan huutelee taustalta järjettömyyksiä silkasra huutelemisen riemusta, mutta en kykene. Sinulle on turha edes sanoa mitään, koska sinun moraalinen ymmärryksesi on niin alhaisella tasolla - se on kuin yrittäisi esitellä hienoa jalokiveää sialle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, voineeko noita vastaamiseksi kutsua.

        Näyttää vaan siltä, että käsityksesi uskosta on oppisi mukainen ja sen vuoksi vastaat, kuten vastaat.

        Asiallisuutta on turha odottaa.

        Evankeliumeissa on selkeästi ilmoitettu joidenkin ihmisten uskoneen Jeesukseen, se on fakta, mm.

        42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
        43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        ( Joh 12)

        39 Ja monet samarialaiset siitä kaupungista uskoivat häneen naisen puheen tähden, kun tämä todisti: "Hän on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt".
        40 Kun nyt samarialaiset tulivat hänen luoksensa, pyysivät he häntä viipymään heidän luonaan; ja hän viipyi siellä kaksi päivää.
        41 Ja vielä paljoa useammat uskoivat hänen sanansa tähden,
        42 ja he sanoivat naiselle: "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja".
        ( Joh 4)

        Joten miksi kiivastut?
        Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena.

        Usko Toivonen

        >> >> Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena. >>

        Usko Toivonen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta.

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia. Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta ylesisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> >> Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena. >>

        Usko Toivonen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta.

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia. Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta ylesisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        No nuo on jo kuultu, keksi lisää haukkumisia. Pistä vielä paremmaksi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa sinä vauveli siteeraisit jotakin kohtaa Raamatusta, jossa puhutaan sovituksesta, niin et tekisi itsestäsi niin patologista idioottia?

        😁😅😆😂🤣

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> >> Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena. >>

        Usko Toivonen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta.

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia. Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta ylesisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisella ei ihmisen pelastumisen suhteen ole palaneen puupennin arvoa.
        Jeesus Kristus, Jumalan Poika, yksin merkitsee Jumalan edessä - KAIKKEA.
        Jumala katsoo vain Poikaansa Jeesukseen Kristukseen, joka on kantanut kaiken taakkamme, kärsinyt ja kuollut meidän syntiemme tähden, sovittanut meidät Jumalan kanssa ja ylösnoussut kuolleista meidän vanhurskauttamiseksemme.
        Kaiken on Jumala tehnyt meidän edestämme, KAIKEN TÄYTTÄNYT meidän puolestamme.
        Jumala lukee suuressa armossaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen vanhurskauden meidän hyväksemme.
        Uskon kautta Häneen, Jeesukseen Kristukseen, me saamme olla vanhurskautetut.
        Itsessään on jokainen ihminen ansainnut kadotustuomion. Meillä ei ole muuta Jumalalle antaa kuin syntimme.
        Yksin Jeesus Kristus voi meidät pelastaa.

        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
        ( Joh. 11)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisella ei ihmisen pelastumisen suhteen ole palaneen puupennin arvoa.
        Jeesus Kristus, Jumalan Poika, yksin merkitsee Jumalan edessä - KAIKKEA.
        Jumala katsoo vain Poikaansa Jeesukseen Kristukseen, joka on kantanut kaiken taakkamme, kärsinyt ja kuollut meidän syntiemme tähden, sovittanut meidät Jumalan kanssa ja ylösnoussut kuolleista meidän vanhurskauttamiseksemme.
        Kaiken on Jumala tehnyt meidän edestämme, KAIKEN TÄYTTÄNYT meidän puolestamme.
        Jumala lukee suuressa armossaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen vanhurskauden meidän hyväksemme.
        Uskon kautta Häneen, Jeesukseen Kristukseen, me saamme olla vanhurskautetut.
        Itsessään on jokainen ihminen ansainnut kadotustuomion. Meillä ei ole muuta Jumalalle antaa kuin syntimme.
        Yksin Jeesus Kristus voi meidät pelastaa.

        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
        ( Joh. 11)

        >>Jeesus Kristus, Jumalan Poika, >>( Joh. 3) >> ( Joh. 11) >>

        saviseutulainen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta. Ja jätät huomiotta >>Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisen>>

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia.
        Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta yleisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Tuosta seuraa että olet kaiken muun lisäksi Ateistien- omanopin levittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Jeesus Kristus, Jumalan Poika, >>( Joh. 3) >> ( Joh. 11) >>

        saviseutulainen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta. Ja jätät huomiotta >>Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisen>>

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia.
        Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta yleisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Tuosta seuraa että olet kaiken muun lisäksi Ateistien- omanopin levittäjä.

        ja tuo tarkoittaa, että Ateistit saviseutulaiset ja toivoslaiset ja monet muut eivät pelastu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Jeesus Kristus, Jumalan Poika, >>( Joh. 3) >> ( Joh. 11) >>

        saviseutulainen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta. Ja jätät huomiotta >>Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisen>>

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia.
        Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta yleisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Tuosta seuraa että olet kaiken muun lisäksi Ateistien- omanopin levittäjä.

        1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
        2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
        9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
        10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
        12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
        13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
        14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
        ( 2 Piet. 3)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
        2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
        3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
        4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
        5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
        9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
        10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
        12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
        13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
        14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
        ( 2 Piet. 3)

        >>( 2 Piet. 3)>> Herran ja Vapahtajan käskyä >> Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa >>Jeesus Kristus, Jumalan Poika, >>( Joh. 3) >> ( Joh. 11) >>

        saviseutulainen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta. Ja jätät huomiotta >>Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisen>>

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia.
        Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta yleisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Tuosta seuraa että olet kaiken muun lisäksi Ateistien- omanopin levittäjä.

        ja tuo tarkoittaa, että Ateistit saviseutulaiset ja toivoslaiset ja monet muut eivät pelastu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>( 2 Piet. 3)>> Herran ja Vapahtajan käskyä >> Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa >>Jeesus Kristus, Jumalan Poika, >>( Joh. 3) >> ( Joh. 11) >>

        saviseutulainen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta. Ja jätät huomiotta >>Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisen>>

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia.
        Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta yleisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Tuosta seuraa että olet kaiken muun lisäksi Ateistien- omanopin levittäjä.

        ja tuo tarkoittaa, että Ateistit saviseutulaiset ja toivoslaiset ja monet muut eivät pelastu.

        Voisitko kertoa, sinä, kuka lienetkin, mitä uskontokuntaa ja oppia sinä edustat?


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Voisitko kertoa, sinä, kuka lienetkin, mitä uskontokuntaa ja oppia sinä edustat?

        saviseutulainen.

        nyt on kyse sinun toiminnastasi.

        saviseutulainen.

        Ota opeissasi huomioon myös mitä Jumala on käskenyt:

        2 moos. 20
        "3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

        Miksi rikot Jumalan käskyä???ala noudattaa tuota ensin!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen.

        nyt on kyse sinun toiminnastasi.

        saviseutulainen.

        Ota opeissasi huomioon myös mitä Jumala on käskenyt:

        2 moos. 20
        "3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

        Miksi rikot Jumalan käskyä???ala noudattaa tuota ensin!!!

        ja laadi tuolta Jumaln käskyn perustalta pohjalta jokainen tuleva kommenttisi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen.

        nyt on kyse sinun toiminnastasi.

        saviseutulainen.

        Ota opeissasi huomioon myös mitä Jumala on käskenyt:

        2 moos. 20
        "3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

        Miksi rikot Jumalan käskyä???ala noudattaa tuota ensin!!!

        Jos olet Jehovan todistaja/vartiotorniseuralainen, ymmärrän ettet voi paljastaa uskontokuntaasi.
        Jehovan todistajat eivät saa kirjoittaa, kommunikoida, "vääräuskoisten" foorumeilla, ylipäätään "eksyä" helluntailaisten, luterilaisten jne. kanssa debattia käymään.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet Jehovan todistaja/vartiotorniseuralainen, ymmärrän ettet voi paljastaa uskontokuntaasi.
        Jehovan todistajat eivät saa kirjoittaa, kommunikoida, "vääräuskoisten" foorumeilla, ylipäätään "eksyä" helluntailaisten, luterilaisten jne. kanssa debattia käymään.

        s-seutulainen

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia. Kehtaatkin vouhottaa täällä

        selvitetään sinun Ateistin - omaoppisi ja tominnastasi aiheutuvat häiritsevät käytösongelmat täällä palstalla?

        Tuosta on kysymys!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet Jehovan todistaja/vartiotorniseuralainen, ymmärrän ettet voi paljastaa uskontokuntaasi.
        Jehovan todistajat eivät saa kirjoittaa, kommunikoida, "vääräuskoisten" foorumeilla, ylipäätään "eksyä" helluntailaisten, luterilaisten jne. kanssa debattia käymään.

        s-seutulainen

        Miksi rikot Jumalan käskyä???ala noudattaa tuota ensin!!!


        Äänestä

        Kommentoi

        Anonyymi
        15.06.2021 21:02
        UUSI

        Anonyymi kirjoitti:
        saviseutulainen.

        nyt on kyse sinun toiminnastasi.

        saviseutulainen.

        Ota opeissasi huomioon myös mitä Jumala on käskenyt:

        2 moos. 20
        "3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

        Miksi rikot Jumalan käskyä???ala noudattaa tuota !!

        ja laadi tuota Jumalan käskyä noudattaen jokainen tuleva kommenttisi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet Jehovan todistaja/vartiotorniseuralainen, ymmärrän ettet voi paljastaa uskontokuntaasi.
        Jehovan todistajat eivät saa kirjoittaa, kommunikoida, "vääräuskoisten" foorumeilla, ylipäätään "eksyä" helluntailaisten, luterilaisten jne. kanssa debattia käymään.

        s-seutulainen

        saviseutulainen.

        noudata Jumalan käskyjä.

        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Ja lisäksi noudata Jumalan käskyä:

        "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen.

        noudata Jumalan käskyjä.

        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Ja lisäksi noudata Jumalan käskyä:

        "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton.

        7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
        13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
        -
        26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        ( Joh. 10)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että sinä olet trolli. Yritän kovasti kuvitella mielessäni alhaisempaa ihmistä kuin se, joka ei osallistu itse keskusteluun vaan huutelee taustalta järjettömyyksiä silkasra huutelemisen riemusta, mutta en kykene. Sinulle on turha edes sanoa mitään, koska sinun moraalinen ymmärryksesi on niin alhaisella tasolla - se on kuin yrittäisi esitellä hienoa jalokiveää sialle.

        Missä täällä on keskusteltu? On vain sama sekavuuksia lateleva demonin orja, jonka houreista ei saa mitään tolkkua. Anteeksi , jos sanoin pahasti, mutta sinun on tajuttava tilasi, jotta ymmärtäisit kääntyä vapahtajasi Jeesuksen puoleen rehellisesti, mitään peittelemättä. Kun jokin Raamatun jae karkottaa demonin hetkellisesti ja jäät omillesi, muutut kovin lapselliseksi. Tämä myös todistaa tilasi. Antaudu Jeesukselle, Hän rakastaa sinuakin ja haluaa johdattaa sinut pelastukseen. Bonuksena saat Jumalan rauhan ja ilon siunauksineen loppuelämäsi ja ikuisuutesi ajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä täällä on keskusteltu? On vain sama sekavuuksia lateleva demonin orja, jonka houreista ei saa mitään tolkkua. Anteeksi , jos sanoin pahasti, mutta sinun on tajuttava tilasi, jotta ymmärtäisit kääntyä vapahtajasi Jeesuksen puoleen rehellisesti, mitään peittelemättä. Kun jokin Raamatun jae karkottaa demonin hetkellisesti ja jäät omillesi, muutut kovin lapselliseksi. Tämä myös todistaa tilasi. Antaudu Jeesukselle, Hän rakastaa sinuakin ja haluaa johdattaa sinut pelastukseen. Bonuksena saat Jumalan rauhan ja ilon siunauksineen loppuelämäsi ja ikuisuutesi ajaksi.

        Se, että sinä et saa tolkkua tästä:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        paljastaa kyllä, kenen pussiin sinä peliäsi pelaat. Tuota Kristusta sinä et tunne. Mutta jos oolet autuas mielikuvitus-Jeesuksesi kanssa, kuka sinua estää? Kuulostat muuten hieman tuurijuopolta.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
        13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
        -
        26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        ( Joh. 10)

        >> Joh. 10 : 36 >>( 2 Piet. 3)>> Herran ja Vapahtajan käskyä >> Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa >>Jeesus Kristus, Jumalan Poika, >>( Joh. 3) >> ( Joh. 11) >>

        saviseutulainen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta. Ja jätät huomiotta >>Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisen>>

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia.
        Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta yleisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Tuosta seuraa että olet kaiken muun lisäksi Ateistien- omanopin levittäjä. Tuosta seuraa, että rikot Jumalan käskyjä. Olet Jumaln vastustaja, tottelematon uppiniskainen ev.luterilainen.

        ja tuo tarkoittaa, että Ateistit saviseutulaiset ja toivoslaiset ja monet muut eivät pelastu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Joh. 10 : 36 >>( 2 Piet. 3)>> Herran ja Vapahtajan käskyä >> Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa >>Jeesus Kristus, Jumalan Poika, >>( Joh. 3) >> ( Joh. 11) >>

        saviseutulainen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta. Ja jätät huomiotta >>Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisen>>

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia.
        Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta yleisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Tuosta seuraa että olet kaiken muun lisäksi Ateistien- omanopin levittäjä. Tuosta seuraa, että rikot Jumalan käskyjä. Olet Jumaln vastustaja, tottelematon uppiniskainen ev.luterilainen.

        ja tuo tarkoittaa, että Ateistit saviseutulaiset ja toivoslaiset ja monet muut eivät pelastu.

        Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
        ( Jesaja 1:18)

        Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan.
        ( Sakarja 13:1)

        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
        ( Jesaja 53)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Voisitko kertoa, sinä, kuka lienetkin, mitä uskontokuntaa ja oppia sinä edustat?

        Olen perehtynyt heihin. Heidän päämääränsä on valmistaa ihmuskuntaa Jeesujsen tulemiselke. Tavallaan puhdistaa ja jakaa heidän mielestään oikeaa evankeliumua. Tuo on jaikkein suurin tehtävä, joka näkyy agressiivisenä hyökkäyksenä. Ymmärtää heudän käytöksensä tuokta pihjalta. Koko heidän itsensä ja uskinsa olemassa olo perustuu tuohon yhteen asiaan eli taistella Jumalansotureina Unitarismin puolesta. He eivät halua ymmärtää, että Jumaka on yksi, kun ilmestyy Pyhässähengessä ja pojassaan. He ovat kitkemässätuota juurineen irti ja tuo on heidän elämäntehtävänsä. Monikin vaemasti heistä kojee, että jopa taivaspaikan ansaitseminen riippuu tuosta kuin hyvin taistelet tuon asian puolesta. Kaikki kulminoituu tuohon yhteen asiaan eli hyökkää ja taistele niin pelastut, kirjoittamaton sääntö, joka valitettavasti ahdistaa usein lopulta myös ihmistä itseään, eikä tuo vapautta eikä rauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen perehtynyt heihin. Heidän päämääränsä on valmistaa ihmuskuntaa Jeesujsen tulemiselke. Tavallaan puhdistaa ja jakaa heidän mielestään oikeaa evankeliumua. Tuo on jaikkein suurin tehtävä, joka näkyy agressiivisenä hyökkäyksenä. Ymmärtää heudän käytöksensä tuokta pihjalta. Koko heidän itsensä ja uskinsa olemassa olo perustuu tuohon yhteen asiaan eli taistella Jumalansotureina Unitarismin puolesta. He eivät halua ymmärtää, että Jumaka on yksi, kun ilmestyy Pyhässähengessä ja pojassaan. He ovat kitkemässätuota juurineen irti ja tuo on heidän elämäntehtävänsä. Monikin vaemasti heistä kojee, että jopa taivaspaikan ansaitseminen riippuu tuosta kuin hyvin taistelet tuon asian puolesta. Kaikki kulminoituu tuohon yhteen asiaan eli hyökkää ja taistele niin pelastut, kirjoittamaton sääntö, joka valitettavasti ahdistaa usein lopulta myös ihmistä itseään, eikä tuo vapautta eikä rauhaa.

        Ja tämän kirjoitti ST. Olikohan kyseessä jotku messiaaniset 🤔 hirveän kärkästä porukkaa.

        ST


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
        ( Jesaja 1:18)

        Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan.
        ( Sakarja 13:1)

        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
        ( Jesaja 53)

        Aapeli Saarisalo toteaa tuosta avoimesta lähteestä syntiä ja saastaisuutta vastaan hienosti, että Jeesuksen antaessa henkensä Golgatan kukkulalla, jossa ei ollut väliverhoja eikä erottavia temppelin seiniä vaan joka sijaitsi avoimen taivaan alla avoimena kaikkiin mahdollisiin ilmansuuntiin, se merkitsi sitä, että Hänen uhrinsa sovitti KOKO ihmiskunnan; muussa tapauksessahan lähde ei olisi AVOIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuakin vauvelia on kaiketi sitten talutettava ihan kädestä pitäen - aikuista miestä. :D

        Jos me 1. a) SILLOIN, kun b) VIELÄ c) OLIMME Jumalan d) VIHOLLISIA, TULIMME SOVITETUIKSI hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me 2. a) PELASTUMME hänen elämänsä kautta b) NYT, kun c) OLEMME D) SOVITETUT.

        Kertaus: Sovitus tapahtui 1. a) meidän OLLESSAMME Jumalan vihollisia b) Jeesuksen KUOLEMAN kautta,
        pelastuminen tapahtuu 2. a) NYT b) Jeesuksen ELÄMÄN KAUTTA.

        Ajankohta ja keino/ympäristö on näissä eri.
        Sovitus: menneisyydessä ja Jeesuksen kuoleman kautta.
        Pelastuminen: nykyisyydessä ja Jeesuksen elämän kautta.

        Ja sinä vauveli väniset siitä, että MINÄ en vastaa sinun ääliömäisiin vauvelikysymyksiin?

        Elämän kautta . Myllynkiviä kristittyjen kiroajille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Hyväksy vain Raamatun ilmoitus totuutena. >>

        U. Toivonen sinä olet ateisti!!!

        Tuolla tunnustusteolla te edistätte pyrkimyksiä rakentaa Kristuksen kirkkoa. Tuolla teolla Te tunnustatte Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi ja Vapahtajaksi ja tunnustatte hyväksyvänne Raamatun sellaisena kuin se on kirjoitettu ja tunnustatte toimivanne Raamatun mukaan ja tunnustatte pyrkivänne toimimaan yhden Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kunniaksi.

        Tuossa on tuo ateistien Usko ja tunnustus!!!

        Keitä nuo ovat Suomessa????? oikea vastaus on toivoset ja saviseutulaiset.

        Myllynkivi kaulassa joka kristityiltä varastaa ja syyttää tuomitsee uhkailee murhaa kristittyjä . ( Tulikivijärvi )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä se on. Eikä se päästä n ei ole kiveä kiven päällä. Murhaaja.

        19:41 Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä

        19:42 ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.

        19:43 Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;

        19:44 ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut.

        Juutalainen peite silmiltä salattu ei voi nähdä . Eivät tunteneet etsikko aikaansa . Myllynkivi kaulassa kristittyjen vihaajilla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen.

        nyt on kyse sinun toiminnastasi.

        saviseutulainen.

        Ota opeissasi huomioon myös mitä Jumala on käskenyt:

        2 moos. 20
        "3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."

        Miksi rikot Jumalan käskyä???ala noudattaa tuota ensin!!!

        Juu ja jumala ei ole sellainen kuin kuvittelet . Hindu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen.

        noudata Jumalan käskyjä.

        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Ja lisäksi noudata Jumalan käskyä:

        "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton.

        Myllynkivi kaulassa joka murhaa kristittyjä. Ikuisesti gehenna.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
        13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
        -
        26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        ( Joh. 10)

        Myllynkivi kaulassa joka varastaa kristyiltä raiskaa ja kiroaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myllynkivi kaulassa joka murhaa kristittyjä. Ikuisesti gehenna.

        kristittyjen kiroajat ja tappajat onkin tulijä
        rvessämyllynkivi kaulassa . Luterilaiset katoliset kristityt Jumalan lapsia Jeesuksen elämän kautta . Minkä olette tehnyt yhdelle näitä pienimmistä sen te olette tehnyt Jeesukselle. Mitä te olette tehnyt Jeesukselle mitä olette varastaneet huijanneet tappaneet teillä on myllynkivi kaulassa .


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
        ( Jesaja 1:18)

        Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan.
        ( Sakarja 13:1)

        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
        ( Jesaja 53)

        ( Jesaja 1:18) >> ( Sakarja 13:1) >>Jes. 53>>>> Joh. 10 : 36 >>( 2 Piet. 3)>> Herran ja Vapahtajan käskyä >> Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa >>Jeesus Kristus, Jumalan Poika, >>( Joh. 3) >> ( Joh. 11) >>

        saviseutulainen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta. Ja jätät huomiotta >>Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisen>>

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia.
        Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta yleisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Tuosta seuraa että olet kaiken muun lisäksi Ateistien- omanopin levittäjä. Tuosta seuraa, että rikot Jumalan käskyjä. Olet Jumaln vastustaja, tottelematon uppiniskainen ev.luterilainen.

        ja tuo tarkoittaa, että Ateistit saviseutulaiset ja toivoslaiset ja monet muut eivät tule pelastumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ( Jesaja 1:18) >> ( Sakarja 13:1) >>Jes. 53>>>> Joh. 10 : 36 >>( 2 Piet. 3)>> Herran ja Vapahtajan käskyä >> Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa >>Jeesus Kristus, Jumalan Poika, >>( Joh. 3) >> ( Joh. 11) >>

        saviseutulainen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta. Ja jätät huomiotta >>Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisen>>

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia.
        Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta yleisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Tuosta seuraa että olet kaiken muun lisäksi Ateistien- omanopin levittäjä. Tuosta seuraa, että rikot Jumalan käskyjä. Olet Jumaln vastustaja, tottelematon uppiniskainen ev.luterilainen.

        ja tuo tarkoittaa, että Ateistit saviseutulaiset ja toivoslaiset ja monet muut eivät tule pelastumaan.

        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
        18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
        19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
        20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.
        ( 1 Joh. 4)


      • Anonyymi

        Enpä nyt sanoisi, vaan sinä itse osoitat millainen olet, ei tarvitse olla luterilainen huomatakseen kuinka on asian laita.

        ST


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
        18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
        19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
        20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.
        ( 1 Joh. 4)

        >> (1 Joh. 4) >> ( Jesaja 1:18) >> ( Sakarja 13:1) >>Jes. 53>>>> Joh. 10 : 36 >>( 2 Piet. 3)>> Herran ja Vapahtajan käskyä >> Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa >>Jeesus Kristus, Jumalan Poika, >>( Joh. 3) >> ( Joh. 11) >>

        saviseutulainen.

        Kehtaatkin vouhottaa täällä tuota ihmisoppia Raamatun sanan totuudesta. Ja jätät huomiotta >>Kirkkohistoriallisen totuuden tuntemisen>>

        Kertakaikkiaan tyhmää ja osaamatonta kommentointia.
        Yleinen kirkkohistoriallinen totuuden tunteminen puuttuu sinulta. Tuosta yleisestä tiedosta sinun oma tietoutesi on nolla.

        Tuosta seuraa että olet kaiken muun lisäksi Ateistien- omanopin levittäjä. Tuosta seuraa, että rikot Jumalan käskyjä. Olet Jumaln vastustaja, tottelematon uppiniskainen ev.luterilainen.

        ja tuo tarkoittaa, että Ateistit saviseutulaiset ja toivoslaiset ja monet muut eivät tule pelastumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että sinä et saa tolkkua tästä:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        paljastaa kyllä, kenen pussiin sinä peliäsi pelaat. Tuota Kristusta sinä et tunne. Mutta jos oolet autuas mielikuvitus-Jeesuksesi kanssa, kuka sinua estää? Kuulostat muuten hieman tuurijuopolta.

        Diaknoosisi on väärä. Olen ollut koko ikäni absolutisti. Myös tämä erehdyksesi todistaa kirjoituksiesi tason. Taivaan Isä oli taivaassa, kun Jeesus ristiinnaulittiin, Minun Jeesukseni sovitti kaikkien ihmisten synnit. Ihminen itse valitsee, ottaako hän sovituksen vastaan ja tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja alkaa totella Hänen käskyjään ja neuvojaan, ei lain pakosta, vaan rakkaudesta Jeesukseen. Olet nuori vielä. Minäkin olin nuorena kuin villi härkä. Mutta Jumalani kesytti minut lähes samoin kuin Nebugatnesarin.
        Kun tulin järkiini, sain Pyhän Hengen. joka johdatti minua rakkaasti pelastus varmuuteen.


    • Usko ei ole koetuksella sellaisella koskaan ,joka on täysin kokenut Jumalan läsnäolon.
      Se usko ei ole kauppatavaraa tai taivaan pilviä tai aaltojen hajoamista rantaan.
      Usko on uskoa ja se usko ei katoa.

    • Anonyymi

      Pitäisi myös muistaa kivittää huorintekijät.

    • Anonyymi

      Englantilainen ilmavoimen pastori (1950 -luvulla) ja opettaja (v:een 2020) Daniel Pawson on saanut minut ymmärtämään, että Raamatun mukaan pelastuminen (gehennalta eli jätepolttamolta) viimeisellä tuomiolla ei ole mahdollinen omien temppujen avulla, muttei myöskään ilman niitä eli ilman parannusta.

      Alku omaan parannukseen on tehtävä itse - vaikka kynsien pureskelun lopettaminen Jeesuksen nimeen - koska se ei ole terveellistä ja Jeesus tahtoo terveyttä. Jatkokin riippuu kestävästä rukouksesta ja näin saatavasta Pyhän Hengen johdatuksesta. Luther siis on hieman arveluttava opas liikoine tulkintoineen.

      Jeesuksen maallinen taival, kuolema, kuolleista herääminen ja taivaaseen astuminen on mysteeri, joka tekee mahdolliseksi syntisen ihmisen pelastumisen e.m. edellytyksin viimeisellä tuomiolla.

      • Anonyymi

        Pawson on sellainen paskan puhuja, ettei paremmasta väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pawson on sellainen paskan puhuja, ettei paremmasta väliä.

        Joo, valehteli että "Jeesus pesi saatanan pois": kertoi valhetarinan siitä, miten joku oli ottanut rintaansa ison saatanan kuvan tatuointina ollessaan uskosta osaton. Kun tuli uskoon, niin ei kehdannut kasteelle käydä, kun tatuointi olisi näkynyt muille (miten vitussa kastekaavun läpi?). Kun sitten kuitenkin kastettiin, nousi vedestä ja katsoi rintaansa, niin tatuointi oli ihmeen kautta hävinnyt: "Jesus washed Satan away!" Todellisuudessa näin ei tapahtunut (jos tatuointi olisi ollut todellinen ja kadonnut, niin sehän olisi poistettu ihmisten keinoin, tai ei ollenkaan).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, valehteli että "Jeesus pesi saatanan pois": kertoi valhetarinan siitä, miten joku oli ottanut rintaansa ison saatanan kuvan tatuointina ollessaan uskosta osaton. Kun tuli uskoon, niin ei kehdannut kasteelle käydä, kun tatuointi olisi näkynyt muille (miten vitussa kastekaavun läpi?). Kun sitten kuitenkin kastettiin, nousi vedestä ja katsoi rintaansa, niin tatuointi oli ihmeen kautta hävinnyt: "Jesus washed Satan away!" Todellisuudessa näin ei tapahtunut (jos tatuointi olisi ollut todellinen ja kadonnut, niin sehän olisi poistettu ihmisten keinoin, tai ei ollenkaan).

        Tässä tuo tarina (kastaja ei ollut Pawson itse vaan hänen ystävänsä: joka tapauksessa, Pawson levitti valheen sanomaa "todisteena" kasteen pelastavasta ja puhdistavasta voimasta, sillä hän saarnasi kasteen sakramenttia):

        "And some of you must have heard me talking about a young man who lives only a mile or two from our present home. When he came to Christ a few years ago, he was a hell’s angel and he had been to all kind of things he shouldn’t have touched. And he knew that the first thing he should do is to get baptized but he wouldn’t want to be baptized because he is covered with tattoos and he noticed that church people did not go in tattoos as much. He knew that your shirt runs transparent in the water. So he went to a plastic surgeon and he said, “Could you get this tattoo out of my body?” because one of his tattoos is a picture of the devil which he had done as a hell’s angel. He could not face being baptized and letting Christian’s see the devil in his body. So he said to the plastic surgeon, “Could you get this off?” The surgeon said, “Not on the national health, that is cosmetic surgery. It would cost you a few hundred pounds and takes months”. He said, “I could burn it off but it would leave a scar. He said, “What we normally do is to graph some skin from another part of your body to replace that skin”. And the boy said, “Well I haven’t the money and I haven’t the time”. So he went into a friend of mine to baptize him. I think he was baptized in a swimming pool. He went down in the water to bury his past, to wash his sins away and when he came up out of the water one tattoo had gone, just one. Not the less just that one tattoo had gone. In that water, H2O, God had washed the devil off his child. God will not have the mark of Satan on that child. "

        https://blog.daum.net/urmymt/1393

        Pawson oli harhaoppinen sakramentalisti. (uus-sakramentalisti, joka saarnasi upotuskastetta ja sen tuomaa pelastusta uskoville - hän piti vain vedessä kastettuja uudestisyntyneinä ja pelastuneina kristittyinä, mutta veljeili mm. katolisten kanssa tuon tuostakin, huomion ja julkisuuden kipeä ja rahanhimoinen kun oli, niin kuin muutkin huijarit ja harhaoppiset pyrkyrit, opportunistit)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pawson on sellainen paskan puhuja, ettei paremmasta väliä.

        Juutalaisilla on peite ja myllynkivi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tuo tarina (kastaja ei ollut Pawson itse vaan hänen ystävänsä: joka tapauksessa, Pawson levitti valheen sanomaa "todisteena" kasteen pelastavasta ja puhdistavasta voimasta, sillä hän saarnasi kasteen sakramenttia):

        "And some of you must have heard me talking about a young man who lives only a mile or two from our present home. When he came to Christ a few years ago, he was a hell’s angel and he had been to all kind of things he shouldn’t have touched. And he knew that the first thing he should do is to get baptized but he wouldn’t want to be baptized because he is covered with tattoos and he noticed that church people did not go in tattoos as much. He knew that your shirt runs transparent in the water. So he went to a plastic surgeon and he said, “Could you get this tattoo out of my body?” because one of his tattoos is a picture of the devil which he had done as a hell’s angel. He could not face being baptized and letting Christian’s see the devil in his body. So he said to the plastic surgeon, “Could you get this off?” The surgeon said, “Not on the national health, that is cosmetic surgery. It would cost you a few hundred pounds and takes months”. He said, “I could burn it off but it would leave a scar. He said, “What we normally do is to graph some skin from another part of your body to replace that skin”. And the boy said, “Well I haven’t the money and I haven’t the time”. So he went into a friend of mine to baptize him. I think he was baptized in a swimming pool. He went down in the water to bury his past, to wash his sins away and when he came up out of the water one tattoo had gone, just one. Not the less just that one tattoo had gone. In that water, H2O, God had washed the devil off his child. God will not have the mark of Satan on that child. "

        https://blog.daum.net/urmymt/1393

        Pawson oli harhaoppinen sakramentalisti. (uus-sakramentalisti, joka saarnasi upotuskastetta ja sen tuomaa pelastusta uskoville - hän piti vain vedessä kastettuja uudestisyntyneinä ja pelastuneina kristittyinä, mutta veljeili mm. katolisten kanssa tuon tuostakin, huomion ja julkisuuden kipeä ja rahanhimoinen kun oli, niin kuin muutkin huijarit ja harhaoppiset pyrkyrit, opportunistit)

        Niin se oli aikana 2000 vuotta sitten ja ennen Jeesusta puhdistuskasteet eläin uhrit .


    • Anonyymi

      Ootteko istuttanut maahan ja purkkeihin syötävää ettei tarvi käydä kerjäämään . Sipulia ja kurkkuja kurpitsaa ja kaalia . Persiljaa ja retiisiä . Porkkanaa. Katiska vedessä saa kalaa syödäkseen ja kun leipoo itse saa liikuntaa. Onko nyt tehty päivän työt autettu heikkoja ja ruokittu köyhiä .

    • Anonyymi

      Yks lysti. Sitä paljo teidän touhut kiinnosta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      41
      8004
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4666
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3371
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2196
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1697
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1606
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      359
      1533
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1209
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1128
    Aihe