Olenko uhri, vai tulossa hulluksi?

Anonyymi

Eli homma meni niin, että tuli avioero. Vaimo muuttui aluksi kylmäksi ja etäiseksi, sitten paljastui ennen erohakemusta, että hänellä oli salasuhde toiseen mieheen. Sain tuolloin kuvakaappaukset viesteistä, ja vaimo jäi verekseltään kiinni. Kaikeksi ihmetykseksi hän kiisti kaiken ja sanoi että kuvittelen vain ja syytti minua sairaaksi stalkkeriksi. Ja sanoi että kaveri vain, ei muuta. Kiinnijäädessään vaikutti lähinnä suuttuneelta siitä, että jäi kiinni. Eron jälkeen exä muutti saman tien tämän miehen luo asumaan, ja aluksi valehteli lapsillekin kaikenlaista, kun lapset kyselivät ja ihmettelivät. Sanoin sitten myöhemmin, että kannattaa kertoa lapsille että sinulla on uusi mies, kun ne muuten ihmettelee missä majailet. Ex vaimoni hankki toki lasten takia vuokra-asunnon, missä "asuu" joka toinen viikko, ja joka toinen viikko miehen luona. Hän sitten yhtäkkiä sanoikin ilouutisena asian lapsille, ja kertoi tietysti omna totuutensa, että hän on sattumalta eron jälkeen tutustunut heti uuteen mieheen. Jätti kertomatta, että sutinaa ollut jo avioliiton aikana. En viitsi tätä lapsille kertoa, etteivät järkyty.

No, välillä minusta on alkanut tuntua, että mitä jos oikeasti kuvittelenkin kaiken. Toki minulla on todisteena kuvakaappaukset viesteistä, ja olen niitä joutunut näyttämään mm parhaalle kaverilleni, että katsoo nyt hänkin, että lukeeko viesteissä tosiaan noin. Kaverini on sanonut että tuohan on aivan selvä tapaus, horo mikä horo. Siitä huolimatta kadotan välillä todellisuuden tajuni, olen ehkä liikaa yksin, ja mietin välillä, että kuvittelinko kaverini mielipiteen myös, että mitä jos kuvittelen kaiken. Ja että vaimo jätti minut muista syistä, koska käyttäytyy kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Toki muistan ja olen tallentanutkin usb tikulle joskus jo vuonna 2015 eri juttuja persoonallisuus häiriöistä, koin tuolloin että vaimoni oli jollain tapaa vaikea ihminen, jonka kanssa tunsin koko ajan olevani väärässä tai hänellä oli aina parempi idea jne. Lisäksi hän välillä syytti minua sanomisista, mitä en ollut mielestäni sanonut. Esim hän saattoi yhtäkkiä väittää aivan poskettomia juttuja, ihan keksittyjä, ja sitten kun hieman provosoiduin, niin hän käänsikin yhtäkkiä koko jutun aivan toisinpäin, ja putosin aina kärryiltä, ja jouduin pyytämään anteeksi, ilman että tiesin mistä edes pyysin anteeksi.

Myös kaverini ja siskoni on maininnut sanan persoonallisuushäiriö ja narsisti. Siitä huolimatta tunnen välillä, että olenko vain kuvitellut kaiken. Varsinkin kun exä puhuu kylmän viileästi ilman minkäänlaista empatiaa erostamme, aivan hän puhuisi jostain maanantaipäivän kauppareissusta.

Käyn töissä ja elän normaalisti, pääosin tunnen oloni normaaliksi. Mutta välillä kun mietin asioita, niin ajatukseni hämärtyy, ja tunnen että kuvittelenko vain.

Mitä tämä on?

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

taas näitä höpö tarinoita joo joo kyllä .

• Anonyymi

Miten niin höpinöitä? Meidän perheessä kävi täsmälleen samoin, mutta ei tarvinnut lueskella vaimon viestejä tms. osasi ihan itse pyytää eroa.

Avioero on helppo nakki, ei sitä kannata ihmetellä. Paperit vaan viranomaisille ja sillä se.

• Anonyymi

Ai mikä on vialla?Se että sä haikailet exän perään.Välillä ihmiset löytää toisen ihmisen ja pettää puolisioaan.Miksi elät meneessä kun exällä on uusi mies.Jatka elämääsi ja etsi itsellesi uusi nainen.

• Anonyymi

En haikaile, oksettaa koko ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No miksi sitten kirjoitat exästä jos et haikaile hänen peräänsä?Miksi sua kiinostaa niin paljon mitä exä tekee?Anna hänen jatkaa elämäänsä ja jatka sinäkin.Hän on pettänyt sua ja löytänyt uuden niin miks pohdit vielä hänen pettämisiään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No miksi sitten kirjoitat exästä jos et haikaile hänen peräänsä?Miksi sua kiinostaa niin paljon mitä exä tekee?Anna hänen jatkaa elämäänsä ja jatka sinäkin.Hän on pettänyt sua ja löytänyt uuden niin miks pohdit vielä hänen pettämisiään.

Onko tarkoituksesi provota? Jos on, niin irtisanoudun tämmöisestä keskustelusta saman tien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kuvaamasi kaltainen ihminen oksettaa, olet terve. Uutta naista ei kannata lähteä etsimällä etsimään. Anna itsellesi aikaa toipua ja mieti, mitä olet menneestä oppinut, niin et liukastu toista kertaa saman tyyppiseen kökköhenkilöön. Tuo naistyyppi nääs vetää miehiä puoleensa kuin magneetti.

• Anonyymi

Provosointi on ihan normaalia naiselta, kuinka päin vain selität, niin aina olet syyllinen. Toki ihminen muuttuu ajan kuluessa, itsellä meni aika lähelle samoin mutta elin jossain omituisessa kostokierteessä ja petin. Oli kuin olisin tullut vieraaseen asuntoon ja lapsetkin jotenkin etäisenä.

• Anonyymi

Olet nähnyt viestit ja se on kiistatonta. Exällä onuusi. Turha siitä on enää vääntää, vatvoa tai murehtia. Eteenpäin ja uusia ajatuksia. Toki prosessointi vie aikaa mutta älä mieti liikaa.

• Anonyymi

Tarpeeksi kauan kun elää narsistin kanssa niin ei pysty luottamaan enää itseensä, koska narsistit tuhoaa ajan kanssa tarkoituksella toisten itseluottamuksen - koska se takaa sen, että narsisti voi kääntää kaikki toisten syyksi ja jopa väittää heitä hulluksi. Se menee läpi kun ei luota itseensä. Molisin huolissani teidän lapsista, koska heillä ei tule olemaan hyvä elämä narsistin ja traumatisoituneen narsisti uhrin kasvattamana.
      Mene terapiaan jos yhtään välität lapsistasi ja yritä kehittyä sen avulla heille ainoaksi oikeaksi ja vakaaksi vanhemmaksi ennen kuin lapset saa ikuisia traumoja, josta ne ei ikinä selviä. Sinulla on vielä mahdollisuus auttaa ja korjata itseäsi, olettaen, ettet ole itse koko lapsuuden ajan ollut narsistien hallitsemana - silloin se on paljon vaikeampi asia saada itsensä kohdilleen.

• Anonyymi

Totta tuo edellinen. Olen narsistien lapsi. - sivustaseuraaja

• Anonyymi

Tutun provoilijan tekstiä taas. Olet ajanut itsesi niin pahaan takalukkoon, juntturaan, ettet omin avuin siitä irti pääse. Niin se vaan on.

• Anonyymi

Heippa sinulle keskustelun aloittaja. Haluan sanoa sinulle, että et ole yksin. Minulla itselläni on vaikeata todellisuudentajun kanssa painimista ollut vuosia. Tämä johtuu mielestäni siitä, että olen herkkä ihminen mutta myöskin siitä, että olen kokenut herkälle sielulleni liian isoja ja sietämättömiä asioita ja elämänvaiheita niin päässäni kuin oikeastikin. Kun ihmisen arkielämään astuu jotakin tarpeeksi pahaa tai jopa vain erilaista, ajattelen, on ihan ihmismielelle luonnollista kokea outoa, epätodellista tunnetta. Vähän kuin lottovoiton kohdalla. Tulee olo, että voiko tämä olla totta.

Maailma on outo paikka ja me emme voi ihmisinä olla mistään varmoja. Lopulta, ei kukaan voi toiselle sanoa yhtään mistään mitään lopullista totuutta. Sen kanssa on vaikeaa välillä elää, mutta sitten taas elämä yhtäkkiä tuntuukin jossain hetkessä täysin mahtavalta.

Omalla kohdallani olen järjelläni hyväksynyt sen mikä olen. Tunne pistää vielä vastaan, mutta välillä koen todella puhdistuneita sielunhetkiä. Elämässä voi tehdä itselleen sellaisen palveluksen, että yrittää opetella avaamaan tietoisuutensa. Itse istun toisinaan rauhassa alas, selvin päin ja keho puhtaana. Minusta kehon puhtaus on avain mielen puhtauteen. Pyrin hyväksymään sen, etten tiedä ja toivon hyvää. Etsin hyvää. Se tuo lohtua.

Elämä on kummallista ja me ihmispolot heittelehdimme täällä kukin vähän kuin tuuliajolla. Välillä me joudumme kohtaamaan niin isoja juttuja, että pää menee sekaisin. Mielestäni kuitenkin on normaalimpaa olla tällainen niin sanottu "hullu" kuin niin sanottu "normaali". Jos hulluutta on, että ei pysty tahdostaan huolimatta hahmottamaan, mikä on totta ja mikä ei ja vieläpä tekee töitä sen eteen, että saisi asian selville ja kokee kaikesta syyllisyyttä, niin mielestäni hullu on kyllä arvojärjestyksessäni siellä moraalisemman ja pidettävämmän ihmisen puolella. Kaikille asioille ei ihminen voi mitään.

Voi meitä ihmispoloja. Kaikkea me joudummekin kokemaan.

Onneksi ulkona on kaunis ja ihanan tuoksuinen kesä.

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus tuo edellinen -sivustaseuraaja

• Anonyymi

Kiitos vastauksista, kyllä tästä selvitään, enkä haikaile tietenkään oksettavan eksäni perään. Enemmänkin sitä vain automaattisesti hakee vastauksia asioihin, joita ei oma pää ymmärrä. Uskon että nämä ajatukset tästä ajan kanssa rauhoittuu, ja pääsen eteenpäin. Juoksulenkit on hyvä lääke, sen olen huomannut. Mutta myös positiiviset kommentit auttaa minua tajuamaan, että kai tässä sittenkin normaaleita ollaan, ja aina ei vain voi vaikuttaa muuta kuin omaan osuuteensa. En voi vaikuttaa toisen ihmisen tekoihin, niin se vain täytyy ajatella. Sairaasti tämä ero silti meni toisen osapuolen käytöksen osalta, siitä ei mihinkään pääse, ja siitä nämä päässä pyörivät ajatukset varmasti johtuukin. Kiitos.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe