Kuumailmapallo.

Anonyymi

Palloja on monenlaisia tutuimpina versioina Pattayan rakkaille gofpallo ja jalkapallo.
Jalkapallo on nyt poppista ja siitä eri maakunnissa käytetään sanaa futis ja syrjäisemmillä seuduilla fudis.
Ilmapallo sen sijaan yleisimmin on nykyisellään foliopussi kaasulla syrjäyttäen perinteisen.
On myös vesiilmapalloja joka hauska nimitys koska eihän vesi-ilmapallossa ole ilmaa.
Kun vesi-ilmapallon tipauttaa Pattayalla parvekkeelta tatamiin, niin ilmenee mitä tapahtuu liito-oravaksi ryhtyvälle.
Kuumailmapallon toimintaperiaate on, että ilmaa kuumennetaan koska kuuman ilman kitka on suurempi kuin kylmän ilman.
Kuumalla ilmalla on taipumus pyrkiä ylöspäin koska korkeammalla on kuumempaa.
Kun kuumailma pallon sisällä on kuumempaa kuin kylmä ilma pallon ulkopuolella ja kuumailma nousee jossa kitka on suurempi, niin kun se hivelee pallon sisäkylkeä, niin syntyy noste.
Kun kuuma ilma törmää pallon yläosaan niin noste voimistuu ja pallo nousee entisestään.
On myös karttapalloja, pyöriviä sellaisia.
Kun karttapallon panee pyörimään ja jarruttaa sitä etusormella, niin ymmärtää maailman vallitsevat tuulet, sen tietää lapsikin.
Kuumailmapallolla on niin jänskä diudiu lennähdellä, että vallan valokuvaus unohtuupi.
Lisätään kateuslistalle kuumailmapallokateus ja kajakkikatkeruus.

79

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mainittakoon suomalaisten junttien paljolti käyttäen puhekielessään vierasmaalaisten sanojen slanggilyhenteitä kuten tämä fudis tulee ruotsin kielestä ja kun menevät bisselle, niin sen alkuperä lienee englanninkielessä.
      Yksi vielä duunaa lomaheilaansa tietämättä mistä duunisana on alkujaan lähtöisin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkos sensei "sgruudannut skeidaa" viime aikoina "sburgujen" kanssa "appelsiinit kainaloissa", kuten sinun stadin slangisi kuuluu? Lennelty on jo suunnitelman mukaan. https://aijaa.com/60phie En jaksa suttaa naamoja (oli yksi suomalainenkin mukana) joten saattaa poistua.
        Monta paikkaa vielä edessä ja ohjelmanumeroa suorittamatta.
        Tähän sopii yksi maailman lyhimmistä sananlaskuista. -Nuori, elä nuorena.

        TT

        Jotakin se sensukka keksii tuostakin väärää ikävää rumaa halpaa jumalatonta ja vääntää viikon tarinaa kuinka arabi lennättää lumppua väärin koska on vittumikäidiootti köyhä pallomaha eikä ymmärrä edes aitotonnikalasta mitään eikä aidoista thaimaalaisista koirista varsinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotakin se sensukka keksii tuostakin väärää ikävää rumaa halpaa jumalatonta ja vääntää viikon tarinaa kuinka arabi lennättää lumppua väärin koska on vittumikäidiootti köyhä pallomaha eikä ymmärrä edes aitotonnikalasta mitään eikä aidoista thaimaalaisista koirista varsinkaan.

        Saako kommentoida vaikka ei ole senssu? Kokeilen! Jos minä olisin lentänyt kuumailmapallolla niin minä olisin valinnut valokuvistani kuvan jostain muusta kuin siitä, että pallot valmiustilassa. Tarkoitan että kuva korista otettuna pallon ollessa ilmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako kommentoida vaikka ei ole senssu? Kokeilen! Jos minä olisin lentänyt kuumailmapallolla niin minä olisin valinnut valokuvistani kuvan jostain muusta kuin siitä, että pallot valmiustilassa. Tarkoitan että kuva korista otettuna pallon ollessa ilmassa.

        Parikymmentä kuvaa otin. Tässä lennetään laittomassa korkeudessa 1600m. 1500m korkeammalle ei saisi kuulema nousta. Olisi mukavaa kuulla numeromiehen kommentti ammattilaisena asiaan, onhan hän lentänyt säähavaintopallollakin Tikkakoskella.
        https://aijaa.com/mHkJv9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parikymmentä kuvaa otin. Tässä lennetään laittomassa korkeudessa 1600m. 1500m korkeammalle ei saisi kuulema nousta. Olisi mukavaa kuulla numeromiehen kommentti ammattilaisena asiaan, onhan hän lentänyt säähavaintopallollakin Tikkakoskella.
        https://aijaa.com/mHkJv9

        Ilmiselvän todisteellisesti suomalainen mies thaimaan ilmatilassa päivystäen suomipalstaa thaimaasta suomen ruokatunnin aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parikymmentä kuvaa otin. Tässä lennetään laittomassa korkeudessa 1600m. 1500m korkeammalle ei saisi kuulema nousta. Olisi mukavaa kuulla numeromiehen kommentti ammattilaisena asiaan, onhan hän lentänyt säähavaintopallollakin Tikkakoskella.
        https://aijaa.com/mHkJv9

        Sallittaneenko kysymys miksi valokuvat on päivätty 12.6. kun lennähdys oli viikkoa aiemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sallittaneenko kysymys miksi valokuvat on päivätty 12.6. kun lennähdys oli viikkoa aiemmin?

        Tarkennan aihekokonaisuutta koska tämä matkailija TT suinkaan kertomuksiensa mukaan ei jämähtänyt kuumailmapallopitäjään toukokuussa.

        24.05.2021.
        Hah! En usko että olet huolissasi vaan olet innoissasi koska olet vittumainen mies. Katkeruuspäissäsi kuvittelet ettei kukaan matkusta nyt Thaimaassa. Kyllä matkustaa varsinkin me kenellä on täällä heila. Parin viikon lomailijat ei vielä vähään aikaan. Kaikki toipuu kyllä ja odotettavissa on valtaisa rynnistys kun tilanne sen sallii. Se on totta että harvalla on nyt mahdollisuutta olla karanteenit ja maksella siitä extrat. Se on varmaa että Thaimaan matkailu ja ravintola-ala toipuu nopeammin koronasta kuin Suomen vastaava. Moni uhonnut laittavansa pillit pussiin pysyvästi. Kysyntä ja tarjonta. Ne kohtaa aina.
        https://aijaa.com/fXHoPh Tänää hieman melomista joella ja käytiin myös putouksella.
        Jos säät sallii niin ohjelmassa on kuumailmapallolennätys tässä lähipäivinä.
        Laatuaikaa ja vain laatuaikaa. Parhaassa seurassa luurangon kanssa.
        TT
        26.05.2021.
        Hotelleja ja aktiviteetteja löytyy niin paljon kuin niitä tarvitaan. Ei olla ilman jääty. Kuumailmapallolento jää viikonlopulle pilvisyydestä johtuen. Täällä Thaimaassa esimerkiksi rafting, hiking, kalastus ja muut firmat avaa ovensa vaikka yhden asiakkaan takia. Suosittelen sinulle joskus jotakin tekemistä muuta kuin internet, niin saatat saada tällaisia asioita selville. Kysyimme esimerkkinä pikkukaupungista kanoottia vuokralle kaupan myyjältä. Hän soitti yhden puhelun ja kohta oltiin jo juttusilla henkilön kanssa jolla oli esite siitä millaisia paketteja on tarjolla.
        Mistä me siis ollaan jääty mielestäsi paitsi? Hotellit on olleet -50% alennuksessa eikä mitään ongelmia minkään kanssa. Miksi väität puutaheinää että matkailu on nyt vaikeaa?
        Tänään huilipäivä. Altaalla ja lueskellen.
        TT


      • Anonyymi

        Olenko ymmärtänyt asian väärin pohdin.
        Kun tekijät selittelee tekemisiään ja aivan selvästi ovat feikkejä, niin eikö nämä kirjoitukset ole tarkoituksella että niitä saisi kommentoida, kuten tämä päivystyksestä syyttävä päivystäjäkin kommentoi päivystäjän tekemisiä.
        Juttu on niin että tuollaisia valokuvia on facekavereiden arkistot täynnä ja internetfeikin elämä on tämä palsta.
        Tuo TT lähetteli jo mamukuviaan aivan muualta kuin pallukkapaikkakunnalta jälkeenpäin ja nyt 12.6. palasi takaisin aiheeseen kun otsikon villalankaan sotkeutui.
        Turva-aikuinen?


      • Anonyymi

        Mikä minä tai sinä olemme ei ole merkitystä puheena olevassa asiassa, kyse on siitä että tämä numero ykkönen, totuustarkkailija TT tarinoi palstalle haaveitaan ja tökerösti niitä pyrkii totuudeksi muuttamaan valokuvilla, jotka ei ole hänen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä minä tai sinä olemme ei ole merkitystä puheena olevassa asiassa, kyse on siitä että tämä numero ykkönen, totuustarkkailija TT tarinoi palstalle haaveitaan ja tökerösti niitä pyrkii totuudeksi muuttamaan valokuvilla, jotka ei ole hänen.

        Ja sinäkö et? Kenen valokuvia julkaiset, omiasiko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä minä tai sinä olemme ei ole merkitystä puheena olevassa asiassa, kyse on siitä että tämä numero ykkönen, totuustarkkailija TT tarinoi palstalle haaveitaan ja tökerösti niitä pyrkii totuudeksi muuttamaan valokuvilla, jotka ei ole hänen.

        Sallittakoon että kerroin pariinkin otteeseen aiemman lennätyksen olleen säävarauksella kuten nämä on aina ja se peruuntui säiden vuoksi, kuten senkin kerroin pariin kertaan. Kaikki kuvani on omiani ja et sinä Savon reppana niitä kykene muuksi todistamaan. Huilipäivä altaalla. Ollaan btw 600 kilsan päässä sieltä edelliseltä lennätyspaikalta. Eri firma.

        TT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä minä tai sinä olemme ei ole merkitystä puheena olevassa asiassa, kyse on siitä että tämä numero ykkönen, totuustarkkailija TT tarinoi palstalle haaveitaan ja tökerösti niitä pyrkii totuudeksi muuttamaan valokuvilla, jotka ei ole hänen.

        Mutta onhan se mukava että sinäkin ikäänkuin pääset Thaimaahan mukaan matkalleni ja tallentelet jopa morsiameni kuvia itsellesi. Älä nyt kamalasti tumputa sitten kun et tykkää luurankolumpuista.

        TT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sallittakoon että kerroin pariinkin otteeseen aiemman lennätyksen olleen säävarauksella kuten nämä on aina ja se peruuntui säiden vuoksi, kuten senkin kerroin pariin kertaan. Kaikki kuvani on omiani ja et sinä Savon reppana niitä kykene muuksi todistamaan. Huilipäivä altaalla. Ollaan btw 600 kilsan päässä sieltä edelliseltä lennätyspaikalta. Eri firma.

        TT

        Ei minun tarvitse sinun feikkikuviasi todistella, lähettele sinä haittamaahanmuuttaja ihan mitä kuvia tahdot, sattumoisin vain aloitus 13.6. ja sinun lennähtäminen 12.6. jutussa jota jauhoit 24.5. lukien.
        Omia voi kuvasi olla vaan eivät tältä vuodelta ja muut kuvasi imuroituja.
        Olet hieman sekoittunut rooleissasi valitessasi nimimerkiksesi totuustarkkailijan, mutta itse et kykene selkotarinoihin selkovalokuvin vaan olet samanlainen puolivihjailija kuin toinen profiilisi 2010, eli tarinaa tulee vaikka lastenvaunujen lykkäämisestä todisteena maisema auringonlaskulla.
        Mukavahan näitä tosin on lukea ja kaikissa kirjoituksissa ilmenee kiukkuisuus, joka rakkaiden kaikkien luonteenpiirre.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvitse sinun feikkikuviasi todistella, lähettele sinä haittamaahanmuuttaja ihan mitä kuvia tahdot, sattumoisin vain aloitus 13.6. ja sinun lennähtäminen 12.6. jutussa jota jauhoit 24.5. lukien.
        Omia voi kuvasi olla vaan eivät tältä vuodelta ja muut kuvasi imuroituja.
        Olet hieman sekoittunut rooleissasi valitessasi nimimerkiksesi totuustarkkailijan, mutta itse et kykene selkotarinoihin selkovalokuvin vaan olet samanlainen puolivihjailija kuin toinen profiilisi 2010, eli tarinaa tulee vaikka lastenvaunujen lykkäämisestä todisteena maisema auringonlaskulla.
        Mukavahan näitä tosin on lukea ja kaikissa kirjoituksissa ilmenee kiukkuisuus, joka rakkaiden kaikkien luonteenpiirre.

        Sellainen teoria tällä kertaa. Sinun kannattaa lukea paremmin ne jutut ja päivämäärät ennen kommentointia. Mutta mukavaa on että olet vähän niinkuin mukana hengessä matkallani!
        Kukahan on asettanut tuohon kylttiin roikkumaan Suomen passin lauantaina....?
        https://aijaa.com/Gvvc5P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parikymmentä kuvaa otin. Tässä lennetään laittomassa korkeudessa 1600m. 1500m korkeammalle ei saisi kuulema nousta. Olisi mukavaa kuulla numeromiehen kommentti ammattilaisena asiaan, onhan hän lentänyt säähavaintopallollakin Tikkakoskella.
        https://aijaa.com/mHkJv9

        Joo niin olen ja myös kuumailmapallolla ja vähän kaikella mitä puolutusvoimista löytyy, tuo säähavaintopallo juttu on hauska, palloja käytetään yleensä vetämään ilmaan teudoliittiä, isolla ilmapallolla thaivaalle pallonkoko on 1-6 metriin teudoliitin painosta riippuen, 10 kilsan korkeudessa se on tuollaisen omakotitalon tai kerrostalonkokoinen kokoinen kunnes puhkeaa...

        teudoliitti lähettää dataa tietokoneelle, ilmakehän kullloisestakin tilanteesta joka menee sieltä ilmatieteenlaitokselle analysoitavaksi, vaikkapa lentoliikennettä varten... tai ilmavoimia varten tiedustelulaivue on tikkakoskella, näitä palloja näkee tikkakoskella aina silloin tällöin, kylläkin pääosin auringonlaskun jälkeen... jotkut muutkin kentät niitä lähettää...

        joskus palloja täytetään hieman ylimääräisiä, sekä ylitäytetään, että niille saadaan enemmän nostetta, kaasuna käytetään yleensä vetyä tai heliumia, sitten nämä pallot kiinnitetään valjaisiin jotka puetaan päälle, tietokoneella voidaan laskea paljonko kaasua tarvitaan että pallot pystyy nostamaan ihmisen ilmaan vaikkapa 80 kiloisen, ja kuinka korkealle... Siellä sitten roikutaan metrin kahden korkeudessa kunnes kaasu purkautuu palloista tai joku vetää sinut alas... en kannata tupakoida varsinkin jos pallo on täytetty vedyllä turvanarusta... tunne on sama kuin eräänlainen painottomuus, jossa tunnut kelluvan ilmassa,

        Joten voin sanoa lentäneeni säähavaintopallolla, aika moni muukin on niin tehnyt ja se on hauskaa...

        Paljon yleisempi säähavaintopallolla lentäminen voi tapahtua vahingossa, on sattunut minulle kymmeniä kertoja, varsinkin kun laitat ison teudoliitin taivaalle, tuulen puuska nappaa pallon ja lähtee viemään johonkin suuntaan, joskus jopa ylöspäin... joskin ei montaa senttiä mutta kuitenkin, näinkin voi lentää säähavaintopallolla... erityisen ikävää se on kun jää on liukastanut asfalttipinnan, tuuli nappaa pallon... ja sitten mennään kiitoradan suuntaisesti ja joskus kovaakin... tätäkin sattuu silloin tällöin.

        Katsos poju maailmassa on monta asiaa jotka kummastuttavaa pientä kulkijaa...

        By NumBall HHN 60v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo niin olen ja myös kuumailmapallolla ja vähän kaikella mitä puolutusvoimista löytyy, tuo säähavaintopallo juttu on hauska, palloja käytetään yleensä vetämään ilmaan teudoliittiä, isolla ilmapallolla thaivaalle pallonkoko on 1-6 metriin teudoliitin painosta riippuen, 10 kilsan korkeudessa se on tuollaisen omakotitalon tai kerrostalonkokoinen kokoinen kunnes puhkeaa...

        teudoliitti lähettää dataa tietokoneelle, ilmakehän kullloisestakin tilanteesta joka menee sieltä ilmatieteenlaitokselle analysoitavaksi, vaikkapa lentoliikennettä varten... tai ilmavoimia varten tiedustelulaivue on tikkakoskella, näitä palloja näkee tikkakoskella aina silloin tällöin, kylläkin pääosin auringonlaskun jälkeen... jotkut muutkin kentät niitä lähettää...

        joskus palloja täytetään hieman ylimääräisiä, sekä ylitäytetään, että niille saadaan enemmän nostetta, kaasuna käytetään yleensä vetyä tai heliumia, sitten nämä pallot kiinnitetään valjaisiin jotka puetaan päälle, tietokoneella voidaan laskea paljonko kaasua tarvitaan että pallot pystyy nostamaan ihmisen ilmaan vaikkapa 80 kiloisen, ja kuinka korkealle... Siellä sitten roikutaan metrin kahden korkeudessa kunnes kaasu purkautuu palloista tai joku vetää sinut alas... en kannata tupakoida varsinkin jos pallo on täytetty vedyllä turvanarusta... tunne on sama kuin eräänlainen painottomuus, jossa tunnut kelluvan ilmassa,

        Joten voin sanoa lentäneeni säähavaintopallolla, aika moni muukin on niin tehnyt ja se on hauskaa...

        Paljon yleisempi säähavaintopallolla lentäminen voi tapahtua vahingossa, on sattunut minulle kymmeniä kertoja, varsinkin kun laitat ison teudoliitin taivaalle, tuulen puuska nappaa pallon ja lähtee viemään johonkin suuntaan, joskus jopa ylöspäin... joskin ei montaa senttiä mutta kuitenkin, näinkin voi lentää säähavaintopallolla... erityisen ikävää se on kun jää on liukastanut asfalttipinnan, tuuli nappaa pallon... ja sitten mennään kiitoradan suuntaisesti ja joskus kovaakin... tätäkin sattuu silloin tällöin.

        Katsos poju maailmassa on monta asiaa jotka kummastuttavaa pientä kulkijaa...

        By NumBall HHN 60v.

        ja voin vakuuttaa että noin on tehnyt moni muukin...
        https://lehti.tek.fi/tekniikka/saahavaintopalloilla-taivaalle


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Minä taidan olla laittanut eniten valokuvia palstalle, joka tapauksessa... sinä ja 2010 jäätte toiseksi vaikka kuvanne laskettaisiin yhteen, minä en tunne palstalta ketään eikä oikein kirjoitusten pohjalta pidä niin väliksikään tuntea, sinulla ja 2010 on surkea thaimaan tuntemus, joka kerta kun on jostain väitelty asia on mennyt pattayaan rakastuneille henkilökohtaisuuksiin, ja yhtään väittelyä 2010 ei ole koskaan voittanut sinusta nyt puhumattakaan , muutakuin suuta olette soittanut... ette pääse jatkoon... putositte jo alkukarsinnoissa.

        Olen jo monen monta kertaa sanonut että olen asunut täällä yli 10 vuotta ja ollut thaikun kanssa aviossa yli 20 vuotta, ollut 30 v,. duunissa puolustusvoimissa, ja nyt eläkkeellä... sinun asiasi on mitä uskot tai olet uskomatta, ei se minulta pois ole,

        By NumBall HHN 60v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taidan olla laittanut eniten valokuvia palstalle, joka tapauksessa... sinä ja 2010 jäätte toiseksi vaikka kuvanne laskettaisiin yhteen, minä en tunne palstalta ketään eikä oikein kirjoitusten pohjalta pidä niin väliksikään tuntea, sinulla ja 2010 on surkea thaimaan tuntemus, joka kerta kun on jostain väitelty asia on mennyt pattayaan rakastuneille henkilökohtaisuuksiin, ja yhtään väittelyä 2010 ei ole koskaan voittanut sinusta nyt puhumattakaan , muutakuin suuta olette soittanut... ette pääse jatkoon... putositte jo alkukarsinnoissa.

        Olen jo monen monta kertaa sanonut että olen asunut täällä yli 10 vuotta ja ollut thaikun kanssa aviossa yli 20 vuotta, ollut 30 v,. duunissa puolustusvoimissa, ja nyt eläkkeellä... sinun asiasi on mitä uskot tai olet uskomatta, ei se minulta pois ole,

        By NumBall HHN 60v.

        Jos oikeasti asuisit Thaimaassa, siitä ei tarvitsisi joka päivä tällä palstalla mainostaa. Jpstain syystä sinulla on pakonomainen tarve uskotella muille että asut Thaimaassa. Jonkinlaista sairautta tuokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikeasti asuisit Thaimaassa, siitä ei tarvitsisi joka päivä tällä palstalla mainostaa. Jpstain syystä sinulla on pakonomainen tarve uskotella muille että asut Thaimaassa. Jonkinlaista sairautta tuokin.

        Niinkuin sanoin on puhtaasti sinun asiasi mihin uskot tai olet uskomatta, ja poju kyllä minä asun aivan varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taidan olla laittanut eniten valokuvia palstalle, joka tapauksessa... sinä ja 2010 jäätte toiseksi vaikka kuvanne laskettaisiin yhteen, minä en tunne palstalta ketään eikä oikein kirjoitusten pohjalta pidä niin väliksikään tuntea, sinulla ja 2010 on surkea thaimaan tuntemus, joka kerta kun on jostain väitelty asia on mennyt pattayaan rakastuneille henkilökohtaisuuksiin, ja yhtään väittelyä 2010 ei ole koskaan voittanut sinusta nyt puhumattakaan , muutakuin suuta olette soittanut... ette pääse jatkoon... putositte jo alkukarsinnoissa.

        Olen jo monen monta kertaa sanonut että olen asunut täällä yli 10 vuotta ja ollut thaikun kanssa aviossa yli 20 vuotta, ollut 30 v,. duunissa puolustusvoimissa, ja nyt eläkkeellä... sinun asiasi on mitä uskot tai olet uskomatta, ei se minulta pois ole,

        By NumBall HHN 60v.

        Numpan kuvat kieltämättä ovat olleet aivan omalla tasollaan tasokkuudessaan.
        Parhaat ikinä palstalla nähdyt kuvat ovat olleet Numpan Thaimaan suurimmasta temppelistä otetut.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taidan olla laittanut eniten valokuvia palstalle, joka tapauksessa... sinä ja 2010 jäätte toiseksi vaikka kuvanne laskettaisiin yhteen, minä en tunne palstalta ketään eikä oikein kirjoitusten pohjalta pidä niin väliksikään tuntea, sinulla ja 2010 on surkea thaimaan tuntemus, joka kerta kun on jostain väitelty asia on mennyt pattayaan rakastuneille henkilökohtaisuuksiin, ja yhtään väittelyä 2010 ei ole koskaan voittanut sinusta nyt puhumattakaan , muutakuin suuta olette soittanut... ette pääse jatkoon... putositte jo alkukarsinnoissa.

        Olen jo monen monta kertaa sanonut että olen asunut täällä yli 10 vuotta ja ollut thaikun kanssa aviossa yli 20 vuotta, ollut 30 v,. duunissa puolustusvoimissa, ja nyt eläkkeellä... sinun asiasi on mitä uskot tai olet uskomatta, ei se minulta pois ole,

        By NumBall HHN 60v.

        Sinun kuvasi on netistä kopioituja ja yksikään kuva ei todista sinun thaimaassa asumistasi, laita kuva vaikka keltaisesta kirjasta ja id kortista kuten Asiantravel teki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kuvasi on netistä kopioituja ja yksikään kuva ei todista sinun thaimaassa asumistasi, laita kuva vaikka keltaisesta kirjasta ja id kortista kuten Asiantravel teki.

        Niinkuin jo aikaisemmin sanoin on puhtaasti sinun ongelma mihin uskot, oletko hieman tyhmä vai täysi idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo niin olen ja myös kuumailmapallolla ja vähän kaikella mitä puolutusvoimista löytyy, tuo säähavaintopallo juttu on hauska, palloja käytetään yleensä vetämään ilmaan teudoliittiä, isolla ilmapallolla thaivaalle pallonkoko on 1-6 metriin teudoliitin painosta riippuen, 10 kilsan korkeudessa se on tuollaisen omakotitalon tai kerrostalonkokoinen kokoinen kunnes puhkeaa...

        teudoliitti lähettää dataa tietokoneelle, ilmakehän kullloisestakin tilanteesta joka menee sieltä ilmatieteenlaitokselle analysoitavaksi, vaikkapa lentoliikennettä varten... tai ilmavoimia varten tiedustelulaivue on tikkakoskella, näitä palloja näkee tikkakoskella aina silloin tällöin, kylläkin pääosin auringonlaskun jälkeen... jotkut muutkin kentät niitä lähettää...

        joskus palloja täytetään hieman ylimääräisiä, sekä ylitäytetään, että niille saadaan enemmän nostetta, kaasuna käytetään yleensä vetyä tai heliumia, sitten nämä pallot kiinnitetään valjaisiin jotka puetaan päälle, tietokoneella voidaan laskea paljonko kaasua tarvitaan että pallot pystyy nostamaan ihmisen ilmaan vaikkapa 80 kiloisen, ja kuinka korkealle... Siellä sitten roikutaan metrin kahden korkeudessa kunnes kaasu purkautuu palloista tai joku vetää sinut alas... en kannata tupakoida varsinkin jos pallo on täytetty vedyllä turvanarusta... tunne on sama kuin eräänlainen painottomuus, jossa tunnut kelluvan ilmassa,

        Joten voin sanoa lentäneeni säähavaintopallolla, aika moni muukin on niin tehnyt ja se on hauskaa...

        Paljon yleisempi säähavaintopallolla lentäminen voi tapahtua vahingossa, on sattunut minulle kymmeniä kertoja, varsinkin kun laitat ison teudoliitin taivaalle, tuulen puuska nappaa pallon ja lähtee viemään johonkin suuntaan, joskus jopa ylöspäin... joskin ei montaa senttiä mutta kuitenkin, näinkin voi lentää säähavaintopallolla... erityisen ikävää se on kun jää on liukastanut asfalttipinnan, tuuli nappaa pallon... ja sitten mennään kiitoradan suuntaisesti ja joskus kovaakin... tätäkin sattuu silloin tällöin.

        Katsos poju maailmassa on monta asiaa jotka kummastuttavaa pientä kulkijaa...

        By NumBall HHN 60v.

        Koelentäjä olit 8000 tunnin kokemuksella ja kerrot lentäneesi säähavaintopallolla 2 metrin korkeudessa ja hydrokopterilla 2 cm korkeudessa. Asia kunnossa. Olisiko vähemmällä kokemuksella selvitetty nuo koelennot kuin 8000 tunnin kokemuksella?

        T 2010

        PS: Nils Holgersson lensi hanhella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koelentäjä olit 8000 tunnin kokemuksella ja kerrot lentäneesi säähavaintopallolla 2 metrin korkeudessa ja hydrokopterilla 2 cm korkeudessa. Asia kunnossa. Olisiko vähemmällä kokemuksella selvitetty nuo koelennot kuin 8000 tunnin kokemuksella?

        T 2010

        PS: Nils Holgersson lensi hanhella.

        Niinkö kerroin, juu totta mutta irroitit asian asiayhteydestä, palstalla oli oikein valehteleijoiden klupi meneillään, joten laitoin paremmaksi, siis en ole lentänyt 8000 tuntia, mutta olen killunut ilmassa parisen tuntia säähavaintopallojen avustamana, jopa aika monasti, kuten aikaisemmin kerroin, olen myös ohjannut hydrokopteria, monasti, se ottaa helposti ilmaa alleen, muutaman sentin, varsinkin jäänpäällä... jo nousee ajoittain ilmaan parikin senttiä kuten kerroin, olen myös ajanut moottorikelkalla laivaväylien yli jopa useasti, mutta se on vaarallista hommaa jos kelkka ottaa kiinni railon toiseen reunaan vaatii siis osaamista... Sinun puheista uskon ainoastaan osakaslainan, kuvittelit että on hienoa olla osakas jossain kertoo vauraudesta, tosin se kertoo kyllä verottajan ja ulosoton pakoilusta, samaa hommaa käytti eräs Uffe niminen demaripoliikko, mutta silloin oli kyseessä luotollinen shekkitili, eikä ulosottomies päässyt osille, mutta lakia muutettiin, samoin on käymässä osakaslainassa, kko ja kho on tehnyt useita ennakkopäätöksiä lainanoton kriminalisoinnista ilman reaalivakuutta, lainan ottajalle... mutta tuo on aika yleistä ollut tosiaan ulosoton pakoilussa, olet toiminut kertomasi mukaan suurten rakennusyritysten konsulttina isoissa hankkeissa, luulisi kyllä että sen kokoisilla yrityksilla on lakimiehet ja osaaminen ilman sinuakin, enkä viitsi mainita nyt alv:tä mitään tällä kertaa... terveisiä kuopioon, hua hinistä.


      • Anonyymi

        Voi voi niinkö sanoit nyt minua itkettää, olet sinä täysi pelle suomen savosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennan aihekokonaisuutta koska tämä matkailija TT suinkaan kertomuksiensa mukaan ei jämähtänyt kuumailmapallopitäjään toukokuussa.

        24.05.2021.
        Hah! En usko että olet huolissasi vaan olet innoissasi koska olet vittumainen mies. Katkeruuspäissäsi kuvittelet ettei kukaan matkusta nyt Thaimaassa. Kyllä matkustaa varsinkin me kenellä on täällä heila. Parin viikon lomailijat ei vielä vähään aikaan. Kaikki toipuu kyllä ja odotettavissa on valtaisa rynnistys kun tilanne sen sallii. Se on totta että harvalla on nyt mahdollisuutta olla karanteenit ja maksella siitä extrat. Se on varmaa että Thaimaan matkailu ja ravintola-ala toipuu nopeammin koronasta kuin Suomen vastaava. Moni uhonnut laittavansa pillit pussiin pysyvästi. Kysyntä ja tarjonta. Ne kohtaa aina.
        https://aijaa.com/fXHoPh Tänää hieman melomista joella ja käytiin myös putouksella.
        Jos säät sallii niin ohjelmassa on kuumailmapallolennätys tässä lähipäivinä.
        Laatuaikaa ja vain laatuaikaa. Parhaassa seurassa luurangon kanssa.
        TT
        26.05.2021.
        Hotelleja ja aktiviteetteja löytyy niin paljon kuin niitä tarvitaan. Ei olla ilman jääty. Kuumailmapallolento jää viikonlopulle pilvisyydestä johtuen. Täällä Thaimaassa esimerkiksi rafting, hiking, kalastus ja muut firmat avaa ovensa vaikka yhden asiakkaan takia. Suosittelen sinulle joskus jotakin tekemistä muuta kuin internet, niin saatat saada tällaisia asioita selville. Kysyimme esimerkkinä pikkukaupungista kanoottia vuokralle kaupan myyjältä. Hän soitti yhden puhelun ja kohta oltiin jo juttusilla henkilön kanssa jolla oli esite siitä millaisia paketteja on tarjolla.
        Mistä me siis ollaan jääty mielestäsi paitsi? Hotellit on olleet -50% alennuksessa eikä mitään ongelmia minkään kanssa. Miksi väität puutaheinää että matkailu on nyt vaikeaa?
        Tänään huilipäivä. Altaalla ja lueskellen.
        TT

        Näppärän älykäs tarkennus senssukalta.
        Vastaavaan ei NumPälli pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo niin olen ja myös kuumailmapallolla ja vähän kaikella mitä puolutusvoimista löytyy, tuo säähavaintopallo juttu on hauska, palloja käytetään yleensä vetämään ilmaan teudoliittiä, isolla ilmapallolla thaivaalle pallonkoko on 1-6 metriin teudoliitin painosta riippuen, 10 kilsan korkeudessa se on tuollaisen omakotitalon tai kerrostalonkokoinen kokoinen kunnes puhkeaa...

        teudoliitti lähettää dataa tietokoneelle, ilmakehän kullloisestakin tilanteesta joka menee sieltä ilmatieteenlaitokselle analysoitavaksi, vaikkapa lentoliikennettä varten... tai ilmavoimia varten tiedustelulaivue on tikkakoskella, näitä palloja näkee tikkakoskella aina silloin tällöin, kylläkin pääosin auringonlaskun jälkeen... jotkut muutkin kentät niitä lähettää...

        joskus palloja täytetään hieman ylimääräisiä, sekä ylitäytetään, että niille saadaan enemmän nostetta, kaasuna käytetään yleensä vetyä tai heliumia, sitten nämä pallot kiinnitetään valjaisiin jotka puetaan päälle, tietokoneella voidaan laskea paljonko kaasua tarvitaan että pallot pystyy nostamaan ihmisen ilmaan vaikkapa 80 kiloisen, ja kuinka korkealle... Siellä sitten roikutaan metrin kahden korkeudessa kunnes kaasu purkautuu palloista tai joku vetää sinut alas... en kannata tupakoida varsinkin jos pallo on täytetty vedyllä turvanarusta... tunne on sama kuin eräänlainen painottomuus, jossa tunnut kelluvan ilmassa,

        Joten voin sanoa lentäneeni säähavaintopallolla, aika moni muukin on niin tehnyt ja se on hauskaa...

        Paljon yleisempi säähavaintopallolla lentäminen voi tapahtua vahingossa, on sattunut minulle kymmeniä kertoja, varsinkin kun laitat ison teudoliitin taivaalle, tuulen puuska nappaa pallon ja lähtee viemään johonkin suuntaan, joskus jopa ylöspäin... joskin ei montaa senttiä mutta kuitenkin, näinkin voi lentää säähavaintopallolla... erityisen ikävää se on kun jää on liukastanut asfalttipinnan, tuuli nappaa pallon... ja sitten mennään kiitoradan suuntaisesti ja joskus kovaakin... tätäkin sattuu silloin tällöin.

        Katsos poju maailmassa on monta asiaa jotka kummastuttavaa pientä kulkijaa...

        By NumBall HHN 60v.

        Näppärän älykäs tarina NumBallilta.
        Vastaavaan ei senssukaan pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näppärän älykäs tarina NumBallilta.
        Vastaavaan ei senssukaan pysty.

        Papukaija?


      • Kiitos kysymästä, asiantravelilla menee ihan hyvin tällä hetkellä suomessa. Kuten joskus aiemmin kirjoitin, niin kesäksi suomeen ja sitten loppusyksystä taas takaisin kakkoskotiin Thaimaahan. Täytyy hoidella työasioita ja valmistella kaikki että voi sitten talven Thaimaassa viettää huoletta tai ainakin tuollaisella muutama tunti viikossa työpanoksella. Terveiset kaikille rakkaille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kuvasi on netistä kopioituja ja yksikään kuva ei todista sinun thaimaassa asumistasi, laita kuva vaikka keltaisesta kirjasta ja id kortista kuten Asiantravel teki.

        Mukava että muistetaan, en ole tosiaan muilta palstalaisilta aijaata yellow bookista ja id:stä nähnyt suurista puheista huolimatta. Ainahan niistä voi kuvan ottaa vaikka täällä suomen maisemissakin, minun ei tosiaan tarvitse uskotella kenellekään asuvani thaimaassa joten terveiset täältä suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkos sensei "sgruudannut skeidaa" viime aikoina "sburgujen" kanssa "appelsiinit kainaloissa", kuten sinun stadin slangisi kuuluu? Lennelty on jo suunnitelman mukaan. https://aijaa.com/60phie En jaksa suttaa naamoja (oli yksi suomalainenkin mukana) joten saattaa poistua.
        Monta paikkaa vielä edessä ja ohjelmanumeroa suorittamatta.
        Tähän sopii yksi maailman lyhimmistä sananlaskuista. -Nuori, elä nuorena.

        TT

        "Nuori elä nuorena" tosa kuvasa ei ole noita 2 thaikku poikaa lukuunottamatta yhtään alle 50 vuotiasta " nuortamiestä".


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, asiantravelilla menee ihan hyvin tällä hetkellä suomessa. Kuten joskus aiemmin kirjoitin, niin kesäksi suomeen ja sitten loppusyksystä taas takaisin kakkoskotiin Thaimaahan. Täytyy hoidella työasioita ja valmistella kaikki että voi sitten talven Thaimaassa viettää huoletta tai ainakin tuollaisella muutama tunti viikossa työpanoksella. Terveiset kaikille rakkaille.

        Asiantravelia kiitän kuulumisista ja terveisistä.

        Mitäpä tähän muuta kirjoittaisin, kuin että kyllä vaan on kaunis ja ihana tämä Suomen suvi.
        Jos asuisin Thaimaassa, niin varmasti harmittaisi sellainen tilanne, että en pääsisi kesällä lomailemaan Suomessa.

        Terveisiä ja kaikkea hyvää sinulle Asiantravel.

        T feikki rakas


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Mukava että muistetaan, en ole tosiaan muilta palstalaisilta aijaata yellow bookista ja id:stä nähnyt suurista puheista huolimatta. Ainahan niistä voi kuvan ottaa vaikka täällä suomen maisemissakin, minun ei tosiaan tarvitse uskotella kenellekään asuvani thaimaassa joten terveiset täältä suomesta.

        Laitahan Asiantravel taas kuvia tulemaan kun thaimaahan palailet, mukavaa seurattavaa toisin kun erään ääliön kuvat kuralammikosta tai navaran takavalosta.


    • Anonyymi

      Näillä pärjää ihan mukavasti. Pienen puuhanurkkauksen rakensin "autokatoksen" nurkkaan ja Danielsin Jaska jeesaa remonteissa.
      https://aijaa.com/8kWoSY

      T 2010

      • Anonyymi

        Laitoin joskus vaimon ja omasta ajokortista kuvan ja sitten toisen kuvan jossa oli vain minun ajokortti. Ajatusten Tonava numerosensei totesi että minulla on kuvassa eri paita päällä kuin vaimolla. Kaikkien ihmisnerojen äiti!

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin joskus vaimon ja omasta ajokortista kuvan ja sitten toisen kuvan jossa oli vain minun ajokortti. Ajatusten Tonava numerosensei totesi että minulla on kuvassa eri paita päällä kuin vaimolla. Kaikkien ihmisnerojen äiti!

        T 2010

        Siinähän nyt 2 passia.
        Sivut auki leimakohdista juhannus ja joulu suomessa, niin ei tarvitse vihjailukuvia nilkin aijailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän nyt 2 passia.
        Sivut auki leimakohdista juhannus ja joulu suomessa, niin ei tarvitse vihjailukuvia nilkin aijailla.

        Miksi päivystät tätä palstaa jatkuvasti vuorokaudet ympäriinsä vuodesta toiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän nyt 2 passia.
        Sivut auki leimakohdista juhannus ja joulu suomessa, niin ei tarvitse vihjailukuvia nilkin aijailla.

        Huomasitko numerosensei että minulla ja vaimolla erilainen tukka? Eikö olekin outoa? 8)
        Juhannuksenahan me nähdään, niin ei tarvi sinun enää kauaa odottaa. Hyvää yötä!

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasitko numerosensei että minulla ja vaimolla erilainen tukka? Eikö olekin outoa? 8)
        Juhannuksenahan me nähdään, niin ei tarvi sinun enää kauaa odottaa. Hyvää yötä!

        T 2010

        Ei ole feikillä leimoja, ei kykene, siis ei myöskään tapaa vihollistaan, pienestä on kiinni vuosilukuhenkilön feikkaus.
        Outo tuo päivystysnainen itse 3 minuutin päivystyksellää, lienee saavan oravia papukaijakirjoituksistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän nyt 2 passia.
        Sivut auki leimakohdista juhannus ja joulu suomessa, niin ei tarvitse vihjailukuvia nilkin aijailla.

        Mitäpä uattelit laettaa vastineeksi?

        Savon ukko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole feikillä leimoja, ei kykene, siis ei myöskään tapaa vihollistaan, pienestä on kiinni vuosilukuhenkilön feikkaus.
        Outo tuo päivystysnainen itse 3 minuutin päivystyksellää, lienee saavan oravia papukaijakirjoituksistaan.

        Kun laitat sen ensimmäisen oman tuoreen kuvan Chiang Maista missä kuksa seikkailee, niin laitan sen lupaamani perhepotretin altaalta. Niitä on useita ja saat ne kaikki. Sensuroimattomana.

        Toinen vaihtoehto on että ehdotat juhannusaaton aamupäivän tapaamispaikan Chiang Maissa, jossa tapaamme. Saat vastineeksi leimakuvat ja juhannuskuvan takavuosilta.

        Kumman valitset? Edelleenkin tarjoan sinulle 5000 euroa mille tilille tahansa, kun kuksa saapuu Chiang Maihin kuvattavaksi. Tarjous on voimassa 4 päivää. Sitä nopeammin et saa sitä postitettua perille.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun laitat sen ensimmäisen oman tuoreen kuvan Chiang Maista missä kuksa seikkailee, niin laitan sen lupaamani perhepotretin altaalta. Niitä on useita ja saat ne kaikki. Sensuroimattomana.

        Toinen vaihtoehto on että ehdotat juhannusaaton aamupäivän tapaamispaikan Chiang Maissa, jossa tapaamme. Saat vastineeksi leimakuvat ja juhannuskuvan takavuosilta.

        Kumman valitset? Edelleenkin tarjoan sinulle 5000 euroa mille tilille tahansa, kun kuksa saapuu Chiang Maihin kuvattavaksi. Tarjous on voimassa 4 päivää. Sitä nopeammin et saa sitä postitettua perille.

        T 2010

        Hyvä Neiti.
        Etkö saanutkaan unta, no mikä vialla, vaivaako feikkaus unensaantia?
        Minulla ei ole pienintäkään tarvetta kanssasi tavata.
        Tapaamiseen olen suostunut oman vedonlyötiehdotuksesi johdosta ainoastaan.
        Vetosi hyväksyin ehdoin että osoitat uskottavuutesi mm. selityksillesi juhannus ja joulu.
        Olet sen jälkeen ainoastaan kiemurrellut feikki.
        Minua kuules sun haaveilluusioaltaasi ja internetimuroitu perheesi ei piirun vertaa kiinnosta.
        20 donaa olet pa esittänyt ja tiputtanut sen vitoseen.
        En minä rahojasi tarvitse, olen sanonut että saat ne luovuttaa tarvitseville täällä.
        Tarjouksesi voimassa .... vedä handuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun laitat sen ensimmäisen oman tuoreen kuvan Chiang Maista missä kuksa seikkailee, niin laitan sen lupaamani perhepotretin altaalta. Niitä on useita ja saat ne kaikki. Sensuroimattomana.

        Toinen vaihtoehto on että ehdotat juhannusaaton aamupäivän tapaamispaikan Chiang Maissa, jossa tapaamme. Saat vastineeksi leimakuvat ja juhannuskuvan takavuosilta.

        Kumman valitset? Edelleenkin tarjoan sinulle 5000 euroa mille tilille tahansa, kun kuksa saapuu Chiang Maihin kuvattavaksi. Tarjous on voimassa 4 päivää. Sitä nopeammin et saa sitä postitettua perille.

        T 2010

        Rehellisen Miehen puhetta.

        Rehelliset, reilut ja konstailemattomat säännöt vaihtareihin.
        Vastaavaan ei vaan eräs senssukka pysty.

        Toteen lienee näytetty, että täällä sanan ressukka synonyymi on senssukka.

        T feikki rakas


    • Anonyymi

      Jotkut pelaavat taskubiljardia kävellessään.

    • Anonyymi

      Kerran nousin tikka koskella omiin korkeuksiini lento kentällä hydrokopterilla. Mitattiin 2,7 senttiä joka on yli tuuman. Huimasi jonkun verran mutta se voi johtua siitä että olin juonut propanolia kolme litraa illalla ja aamulla metyyliä sienillä.
      Näin sieltä korkeudesta basilan teevee tornit.

      NumBaII, 60 vuotta jo iki omissa korkeuksissa

    • Anonyymi

      Näppärän älykäs aloitus senssukalta.
      Vastaavaan eivät gofpalloilijat pysty.

      • Anonyymi

        En menisi luonnehtimaan älykkääksi ja varsinkin kun itse sanot.
        Se on ainakin varmaa että tähän ei senssukka pysty https://aijaa.com/iG2r8d nimittäin lentämään Bangkokiin vajaan kolmen tunnin päästä. Läppärilaukussa oli myös edellisiä lippuja, niin laitoin koristeeksi. Viimeksi lensin viime jouluksi. Silloin tuli vietettyä joulu karanteenissa, palasin kuukausi sitten käymään lasten valmistujaisjuhlien vuoksi ja nyt takaisin.
        Ennen koronaa lensin Cathayn busineksessa, nyt mennään rahvaan joukossa tosin otin comfortti-parannuksen.

        Hyvää matkaa minulle! Kiitos kiitos!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En menisi luonnehtimaan älykkääksi ja varsinkin kun itse sanot.
        Se on ainakin varmaa että tähän ei senssukka pysty https://aijaa.com/iG2r8d nimittäin lentämään Bangkokiin vajaan kolmen tunnin päästä. Läppärilaukussa oli myös edellisiä lippuja, niin laitoin koristeeksi. Viimeksi lensin viime jouluksi. Silloin tuli vietettyä joulu karanteenissa, palasin kuukausi sitten käymään lasten valmistujaisjuhlien vuoksi ja nyt takaisin.
        Ennen koronaa lensin Cathayn busineksessa, nyt mennään rahvaan joukossa tosin otin comfortti-parannuksen.

        Hyvää matkaa minulle! Kiitos kiitos!

        Onko resupetteri nyt muka jo vuosi 2026 jolloin ennustan massan palaavan jos silloinkaan...? Onko muka...? Ymmärrätkö mitään massoista...? Et sinä ketään auta matkustamalla... autat vain itseäsi... sinne mennään käyttämään halpaa massattomuutta hyväksi ja ale hintaan johonkin halvalla petongista rakennettuun taloon asumaan... sekö se on sitä rakkaan viihdettä...? Et sitten saanut Suomessa? Ilmasto höyryä tulee kun lento kone kohtaa ilman vastuksen ja ruiskuttaa saastetta niin että varpusten ja talitinttien silmiä kirveltää....
        ei nää paljoa nää rakkaat kyllä aattele maailman asioita... vai mitä hua hinin mies? On nää yksiä rakkaita... laita passi ikkunan eteen kalkuttan yläpuolella... ai et pysty aha....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En menisi luonnehtimaan älykkääksi ja varsinkin kun itse sanot.
        Se on ainakin varmaa että tähän ei senssukka pysty https://aijaa.com/iG2r8d nimittäin lentämään Bangkokiin vajaan kolmen tunnin päästä. Läppärilaukussa oli myös edellisiä lippuja, niin laitoin koristeeksi. Viimeksi lensin viime jouluksi. Silloin tuli vietettyä joulu karanteenissa, palasin kuukausi sitten käymään lasten valmistujaisjuhlien vuoksi ja nyt takaisin.
        Ennen koronaa lensin Cathayn busineksessa, nyt mennään rahvaan joukossa tosin otin comfortti-parannuksen.

        Hyvää matkaa minulle! Kiitos kiitos!

        Omaishoitajasi siis lähtee kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En menisi luonnehtimaan älykkääksi ja varsinkin kun itse sanot.
        Se on ainakin varmaa että tähän ei senssukka pysty https://aijaa.com/iG2r8d nimittäin lentämään Bangkokiin vajaan kolmen tunnin päästä. Läppärilaukussa oli myös edellisiä lippuja, niin laitoin koristeeksi. Viimeksi lensin viime jouluksi. Silloin tuli vietettyä joulu karanteenissa, palasin kuukausi sitten käymään lasten valmistujaisjuhlien vuoksi ja nyt takaisin.
        Ennen koronaa lensin Cathayn busineksessa, nyt mennään rahvaan joukossa tosin otin comfortti-parannuksen.

        Hyvää matkaa minulle! Kiitos kiitos!

        Hyvää matkaa ja tervetuloa lämpimästi takaisin Thaimaahan! https://aijaa.com/RjJckU

        Kas kummaa kun joku laittaa Buriramin Nangrongista terkkuja myös aloittajalle joka on todellä näppärän älykäs henkilö.

        Kukahan mahtaa olla tuo suomalaismies joka työpajan sahanpuruun on kirjoittanut aloittajan kutsumanimenkin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En menisi luonnehtimaan älykkääksi ja varsinkin kun itse sanot.
        Se on ainakin varmaa että tähän ei senssukka pysty https://aijaa.com/iG2r8d nimittäin lentämään Bangkokiin vajaan kolmen tunnin päästä. Läppärilaukussa oli myös edellisiä lippuja, niin laitoin koristeeksi. Viimeksi lensin viime jouluksi. Silloin tuli vietettyä joulu karanteenissa, palasin kuukausi sitten käymään lasten valmistujaisjuhlien vuoksi ja nyt takaisin.
        Ennen koronaa lensin Cathayn busineksessa, nyt mennään rahvaan joukossa tosin otin comfortti-parannuksen.

        Hyvää matkaa minulle! Kiitos kiitos!

        Juuri saamamme tiedon mukaan Sensei heitti puurolautasen seinään Hoivakoti HelläHelvissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää matkaa ja tervetuloa lämpimästi takaisin Thaimaahan! https://aijaa.com/RjJckU

        Kas kummaa kun joku laittaa Buriramin Nangrongista terkkuja myös aloittajalle joka on todellä näppärän älykäs henkilö.

        Kukahan mahtaa olla tuo suomalaismies joka työpajan sahanpuruun on kirjoittanut aloittajan kutsumanimenkin....

        Arvelisin että ei ainakaan se suomalaismies jonka passin leimasivuilla on thaimaasta suomeen leimat juhannuksena ja jouluna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelisin että ei ainakaan se suomalaismies jonka passin leimasivuilla on thaimaasta suomeen leimat juhannuksena ja jouluna.

        Mitä sä teet jonkun leimoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä teet jonkun leimoilla?

        Mitä sä teet jonkun kahvikupilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En menisi luonnehtimaan älykkääksi ja varsinkin kun itse sanot.
        Se on ainakin varmaa että tähän ei senssukka pysty https://aijaa.com/iG2r8d nimittäin lentämään Bangkokiin vajaan kolmen tunnin päästä. Läppärilaukussa oli myös edellisiä lippuja, niin laitoin koristeeksi. Viimeksi lensin viime jouluksi. Silloin tuli vietettyä joulu karanteenissa, palasin kuukausi sitten käymään lasten valmistujaisjuhlien vuoksi ja nyt takaisin.
        Ennen koronaa lensin Cathayn busineksessa, nyt mennään rahvaan joukossa tosin otin comfortti-parannuksen.

        Hyvää matkaa minulle! Kiitos kiitos!

        Hetkisen häivähti mielessäni ajatus, että onko oikein kiusata ressukka senssukkaa tällaisilla kuvilla, mutta oikein hyvää matkaa sinulle.

        T feikki rakas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkisen häivähti mielessäni ajatus, että onko oikein kiusata ressukka senssukkaa tällaisilla kuvilla, mutta oikein hyvää matkaa sinulle.

        T feikki rakas

        Omaan jakeluuni ei mene sitten millään ilveellä tuo sensukka ja katkeruutensa määrä, miten ihmeessä jonkun elämä voi romahtaa jonkun lentolipusta Bangkokiin, oli sitten tuttu tai anonyymi.

        Minusta on mukavaa kuinka elämä pikkuhiljaa palaa kaikkialle. On yleisöllä varustettua EM-jalkapalloa, on konsetteja luvassa, yleisötapahtumia, ihmiset on aloittaneet taas matkustelun ja matkojen suunnittelun. Paremmat ajat on tulossa ja ehkä tästä koronasta jotakin otetaan opiksi, jos ei muuta niin se että se on elettävä, tehtävä ja matkusteltava heti silloin kun siihen on mahdollisuus, koska huomisesta ei koskaan tiedä. Nostan hattua kaikille rohkeille ja aikaansaaville siitä että ovat saaneet asiansa järjestettyä matkailuun mahdolliseksi, oli karanteeneja tai ei. Monesta ei ole siihen vieläkään. Syssymmällä sitten itse saan asiat sille mallille taas.

        44


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaan jakeluuni ei mene sitten millään ilveellä tuo sensukka ja katkeruutensa määrä, miten ihmeessä jonkun elämä voi romahtaa jonkun lentolipusta Bangkokiin, oli sitten tuttu tai anonyymi.

        Minusta on mukavaa kuinka elämä pikkuhiljaa palaa kaikkialle. On yleisöllä varustettua EM-jalkapalloa, on konsetteja luvassa, yleisötapahtumia, ihmiset on aloittaneet taas matkustelun ja matkojen suunnittelun. Paremmat ajat on tulossa ja ehkä tästä koronasta jotakin otetaan opiksi, jos ei muuta niin se että se on elettävä, tehtävä ja matkusteltava heti silloin kun siihen on mahdollisuus, koska huomisesta ei koskaan tiedä. Nostan hattua kaikille rohkeille ja aikaansaaville siitä että ovat saaneet asiansa järjestettyä matkailuun mahdolliseksi, oli karanteeneja tai ei. Monesta ei ole siihen vieläkään. Syssymmällä sitten itse saan asiat sille mallille taas.

        44

        Hieman oudoksuttaa tuo ainainen kateus ja katkeruusteema mitä nämä pattayaan rakastuneet kuorossa toistelevat, minulla tämä taas ei mene jakeluun, tälläisessä tilanteessa en edes pidä matkailua edes järkevänä, ennenkuin korona on saatu paremmin hallintaan, lisäksi nänään thaimaan hallitus on päättänyt että o-a ja o-x viisumeissa vaadintaan 3.000.000 100.000 usd pankkitalletus, tai vastaavasti korvaava vakuutus ei koske vielä non 0 viisumia, tämä tulee taas aiheuttamaan ongelmia... varsinkin kun se pitää olla thaiyhtiölt, eikä suomaliset matkavakuutuksetkaan enää toimisi kuin niissä on se kuuden kuukauden rajoitus.

        Mistähän löytyy henkilö joka tallettaa 100.000 dollaria että pääsee vuodeksi thaimaahan eläkkeellään, minä en ainakaan sitä teksisi, järjetön sijoitus...

        Thaimaan hallituksen päätöksen pohjalta on helppo havaita, että voimme odottaa ettei thaimaan matkailu avaudu vielä vuosiin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman oudoksuttaa tuo ainainen kateus ja katkeruusteema mitä nämä pattayaan rakastuneet kuorossa toistelevat, minulla tämä taas ei mene jakeluun, tälläisessä tilanteessa en edes pidä matkailua edes järkevänä, ennenkuin korona on saatu paremmin hallintaan, lisäksi nänään thaimaan hallitus on päättänyt että o-a ja o-x viisumeissa vaadintaan 3.000.000 100.000 usd pankkitalletus, tai vastaavasti korvaava vakuutus ei koske vielä non 0 viisumia, tämä tulee taas aiheuttamaan ongelmia... varsinkin kun se pitää olla thaiyhtiölt, eikä suomaliset matkavakuutuksetkaan enää toimisi kuin niissä on se kuuden kuukauden rajoitus.

        Mistähän löytyy henkilö joka tallettaa 100.000 dollaria että pääsee vuodeksi thaimaahan eläkkeellään, minä en ainakaan sitä teksisi, järjetön sijoitus...

        Thaimaan hallituksen päätöksen pohjalta on helppo havaita, että voimme odottaa ettei thaimaan matkailu avaudu vielä vuosiin,

        "3.000.000 100.000 usd pankkitalletus"??

        Laita linkki uutiseen. Sadantonnin vakuutus löytyy jo ihan perusvakuutuksista. Mikään ei ole muuttunut. Päinvastoin kaikenlaisia helpotuksia ja höllennyksiä on tullut.

        Toki Thaimaahan muuttava ottaa vakuutuksen myös Thaimaasta viimeistään sen puolenvuoden jälkeen. Ei ne kummoisia maksa, joten äläpäs taas höpötä lerppauutisiasi humalassa.

        Toljake menit eilen taas ihan sekaisin parista kuvasta ja jonkun lentolipusta. Sairastahan tuo katkeruutesi on. Todella sairasta. Siitä ei päästä mihinkään. Matkailu on käynnissä koko ajan ja lokakuussa rysähtää kunnolla. Eilinen finskin kone taas täynnä ollut kuulema.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "3.000.000 100.000 usd pankkitalletus"??

        Laita linkki uutiseen. Sadantonnin vakuutus löytyy jo ihan perusvakuutuksista. Mikään ei ole muuttunut. Päinvastoin kaikenlaisia helpotuksia ja höllennyksiä on tullut.

        Toki Thaimaahan muuttava ottaa vakuutuksen myös Thaimaasta viimeistään sen puolenvuoden jälkeen. Ei ne kummoisia maksa, joten äläpäs taas höpötä lerppauutisiasi humalassa.

        Toljake menit eilen taas ihan sekaisin parista kuvasta ja jonkun lentolipusta. Sairastahan tuo katkeruutesi on. Todella sairasta. Siitä ei päästä mihinkään. Matkailu on käynnissä koko ajan ja lokakuussa rysähtää kunnolla. Eilinen finskin kone taas täynnä ollut kuulema.

        T 2010

        Uutinen löytyy Richard Barrow sivustolta, aluperin oli myös bangkok postissa mutta siinä oli lukuisia virheitä, se poistettiin ... tosin uutinen löytyy monesta muustakin paikasta, hallitus on tehnyt päätöksen eilen tai maanantaina. Poju opettele nyty vihdoinkin erottelemaan minun ja Senssun kirjoitukset...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutinen löytyy Richard Barrow sivustolta, aluperin oli myös bangkok postissa mutta siinä oli lukuisia virheitä, se poistettiin ... tosin uutinen löytyy monesta muustakin paikasta, hallitus on tehnyt päätöksen eilen tai maanantaina. Poju opettele nyty vihdoinkin erottelemaan minun ja Senssun kirjoitukset...

        Tosin löytyy se tuoltakin https://siamrath.co.th/n/253073


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutinen löytyy Richard Barrow sivustolta, aluperin oli myös bangkok postissa mutta siinä oli lukuisia virheitä, se poistettiin ... tosin uutinen löytyy monesta muustakin paikasta, hallitus on tehnyt päätöksen eilen tai maanantaina. Poju opettele nyty vihdoinkin erottelemaan minun ja Senssun kirjoitukset...

        Yritätkö muka väittää että suomessa olisi KAKSI noin tyhmää ihmistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin löytyy se tuoltakin https://siamrath.co.th/n/253073

        mitä hemmetin lentolippuja, oks joku idiootti taas kuvaillut matkalippujaan, kuopiosta pieksämäelle, usko nyt jo poju että olen 100% varmuudella hua hinissä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä hemmetin lentolippuja, oks joku idiootti taas kuvaillut matkalippujaan, kuopiosta pieksämäelle, usko nyt jo poju että olen 100% varmuudella hua hinissä....

        Toki toki olet....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä hemmetin lentolippuja, oks joku idiootti taas kuvaillut matkalippujaan, kuopiosta pieksämäelle, usko nyt jo poju että olen 100% varmuudella hua hinissä....

        Joten tuo kateus ja katkeruus teema voisi vaihtua johonkin toiseen, valtaosalla on sen luokan mt ongelmat, että ei se elämä mitä sinäkin elät anna aihetta muuhun kuin sääliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä hemmetin lentolippuja, oks joku idiootti taas kuvaillut matkalippujaan, kuopiosta pieksämäelle, usko nyt jo poju että olen 100% varmuudella hua hinissä....

        Kännissä sinä olet etkä mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten tuo kateus ja katkeruus teema voisi vaihtua johonkin toiseen, valtaosalla on sen luokan mt ongelmat, että ei se elämä mitä sinäkin elät anna aihetta muuhun kuin sääliin.

        "valtaosalla on sen luokan mt ongelmat, että ei se elämä mitä sinäkin elät anna aihetta muuhun kuin sääliin"

        Juuri siksi sinäkin olet siellä osastolla. Ei sinne huvikseen jouduta. Mielenterveysosastot on juuri sitä varten. Terveet on kotiloloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numerosenseille.
        https://www.bangkokpost.com/thailand/general/2133431/prayut-sets-120-day-deadline-for-fully-reopening-thailand

        Kyllä, luin uutisen se että Thaimaan pääministeri kertoo että avaamme rajat ei todellakaan tarkoita sitä että tänne tulisi yhtään sen enempää turisteja, kun on tullut viimeisen 18 kuukauden aikana, kun riski infektiosta vyörytetään vakuutusyhtiöiden ja turistien harteille tässä mittakaavassa ollaan aika harmaallla alueella, varsinkin kun koronaa vuotaa maahan lähi-alueiden halpatyövoimasta, todella paljon. Hua hinissä lähes kaikki koronat on peräisin joko ananasviljelmiltä tai muilta maatalousaloilta jossa käytetään naapurin halpatyövoimaa, jota salakuljetetaan maahan.
        Factaa ón tietysti sekin jos tilanne jatkuu samana vielä kauan, kohta ei ole enää mitään tarjota matkalaisille, tämä koskee varsinkin pattayaa... ja phukettia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "valtaosalla on sen luokan mt ongelmat, että ei se elämä mitä sinäkin elät anna aihetta muuhun kuin sääliin"

        Juuri siksi sinäkin olet siellä osastolla. Ei sinne huvikseen jouduta. Mielenterveysosastot on juuri sitä varten. Terveet on kotiloloissa.

        Voitko kertoa missä hua hinissä on tuo maitsemasi osasto niin tuon sinulle tupakkaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, luin uutisen se että Thaimaan pääministeri kertoo että avaamme rajat ei todellakaan tarkoita sitä että tänne tulisi yhtään sen enempää turisteja, kun on tullut viimeisen 18 kuukauden aikana, kun riski infektiosta vyörytetään vakuutusyhtiöiden ja turistien harteille tässä mittakaavassa ollaan aika harmaallla alueella, varsinkin kun koronaa vuotaa maahan lähi-alueiden halpatyövoimasta, todella paljon. Hua hinissä lähes kaikki koronat on peräisin joko ananasviljelmiltä tai muilta maatalousaloilta jossa käytetään naapurin halpatyövoimaa, jota salakuljetetaan maahan.
        Factaa ón tietysti sekin jos tilanne jatkuu samana vielä kauan, kohta ei ole enää mitään tarjota matkalaisille, tämä koskee varsinkin pattayaa... ja phukettia.

        Olet lukenut ihan eri uutisia kuin minä.

        Koronan aikakausi on pikkuhiljaa ohi. Thaimaa on todennut että ei ole enää varaa olla ilman turisteja, ja juuri siksi matkustussääntöjä ollaan höllentämässä.

        Rokotukset ja karanteenit on toimineet lähes 100% ja laumasuojaan riittää 75%. Matkalaisille on tarjota täsmälleen samat palvelut kuin aina ennenkin, sitä mukaa kun matkalaisia tulee. Aina on uusia yrittäjiä jos vanha on kaatunut.

        Se on se circle of life. Mikään ei lopu eikä pääty. Ihmisluonto ei muutu jonkun tilapäisen koronan vuoksi. Pörssikurssit pitkällä tähtäimellä jatkaa nousuaan.

        Pattayan turismi tulee saavuttamaan huippunsa jo vuonna 2024 ja silloin saavutetaan maksimi. Tilaa ei ole enemmälle. Ensi vuosi tulee olemaan luokkaa 2011 ja seuraavana vuonna ollaan 2018 huippuvuoden tasolla.

        Tämä on hyvä asia Thaimaalle, joka on tulevaisuuden menestyjämaita. Suomi valitettavasti ei ole.

        Sinä "factamies" voit painua hevon sinne mistä olet tullutkin keittelemään pontikkaasi lerppauutisiesi kanssa.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet lukenut ihan eri uutisia kuin minä.

        Koronan aikakausi on pikkuhiljaa ohi. Thaimaa on todennut että ei ole enää varaa olla ilman turisteja, ja juuri siksi matkustussääntöjä ollaan höllentämässä.

        Rokotukset ja karanteenit on toimineet lähes 100% ja laumasuojaan riittää 75%. Matkalaisille on tarjota täsmälleen samat palvelut kuin aina ennenkin, sitä mukaa kun matkalaisia tulee. Aina on uusia yrittäjiä jos vanha on kaatunut.

        Se on se circle of life. Mikään ei lopu eikä pääty. Ihmisluonto ei muutu jonkun tilapäisen koronan vuoksi. Pörssikurssit pitkällä tähtäimellä jatkaa nousuaan.

        Pattayan turismi tulee saavuttamaan huippunsa jo vuonna 2024 ja silloin saavutetaan maksimi. Tilaa ei ole enemmälle. Ensi vuosi tulee olemaan luokkaa 2011 ja seuraavana vuonna ollaan 2018 huippuvuoden tasolla.

        Tämä on hyvä asia Thaimaalle, joka on tulevaisuuden menestyjämaita. Suomi valitettavasti ei ole.

        Sinä "factamies" voit painua hevon sinne mistä olet tullutkin keittelemään pontikkaasi lerppauutisiesi kanssa.

        T 2010

        Kaunis kiitos kommenteistasi, mutta tosiaan suomen savosta kiljupöhnässä on vaikea etsiä oikeita uutisia Thaimaasta, ei thaimaan koronatilanne ole mihinkään parantunut, joka päivä on tuhansia tartuntoja, jotka tulevat ilmi, todellinen luku on ihan eri mittakaavassa...

        Eilen pääministeri piti tv puheen jossa hän totesi ettei turismilla elävällä maalla ole mahdollista sulkea rajojaan pidemmäksi ajaksi kun mitä nyt on tehty, hassua on kuitenkin että rajat on suljettu vain meiltä farangeilta, jotka on yleisesti ottaen kontrollissa kun taas rajan yli burmasta tulee koronaa pilvin pimein.... Ainoa iso firma joka on hoitanut asiansa hyvin on dole muutama kymmenen kilsaa hua hinistä sisämaahan päin, siellä ei ole koronaa tavattu edes halpatyövoimalla, kun niillä on luvat kunnossa, hua hinissä on aikakin neljä isohkoa yritystä jotka ovat toimineet korona clustereina, juuri tuon salakuljetetun työvoiman takia...

        On täysin ymmärrettävää että thaimaan on pakko avata rajansa, aivan pakko... mutta kuinka isolla riskillä se tehdään on toinen juttu sitten, aika näyttää oliko päätös oikea...

        Otan vielä kantaa väitteeseesi että korona on väistymässä, ei ole se on mukana vielä vuosia, jopa kymmeniä, uusia variaatioita tulee jatkuvasti, ja osa niistä tulee olemaan niin muuntuneita ettei rokotukset toimi, niinkaun kun riskinä on kuolema tautiin, matkailu on ns. kusessa, ja vielä korviaan myöten...

        Ihmiskunta elää tilanteessa että suurien ikäluokkien jälkeen syntyneillä on ollut sellainen harhainen kuvitelma että ihminen on kaiken mitta, ja tullut todella ylimieliseksi, vaikka useat biologit varoittelivat että näin tulee käymään, ja näin kävi... Aika näyttää mikä on uusi normaali, ja mitä se vaikuttaa maailman menoon, mutta toivotaan että tilanne paranee...

        By NumBall HHN 60v.
        ps. Terkkuja Suomen savoon tai buriramiin jos se on sama paikka, sinusta... minusta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet lukenut ihan eri uutisia kuin minä.

        Koronan aikakausi on pikkuhiljaa ohi. Thaimaa on todennut että ei ole enää varaa olla ilman turisteja, ja juuri siksi matkustussääntöjä ollaan höllentämässä.

        Rokotukset ja karanteenit on toimineet lähes 100% ja laumasuojaan riittää 75%. Matkalaisille on tarjota täsmälleen samat palvelut kuin aina ennenkin, sitä mukaa kun matkalaisia tulee. Aina on uusia yrittäjiä jos vanha on kaatunut.

        Se on se circle of life. Mikään ei lopu eikä pääty. Ihmisluonto ei muutu jonkun tilapäisen koronan vuoksi. Pörssikurssit pitkällä tähtäimellä jatkaa nousuaan.

        Pattayan turismi tulee saavuttamaan huippunsa jo vuonna 2024 ja silloin saavutetaan maksimi. Tilaa ei ole enemmälle. Ensi vuosi tulee olemaan luokkaa 2011 ja seuraavana vuonna ollaan 2018 huippuvuoden tasolla.

        Tämä on hyvä asia Thaimaalle, joka on tulevaisuuden menestyjämaita. Suomi valitettavasti ei ole.

        Sinä "factamies" voit painua hevon sinne mistä olet tullutkin keittelemään pontikkaasi lerppauutisiesi kanssa.

        T 2010

        Olen muuten hieman ihmeissäni siitä miksi suhtaudut minuun negatiivisesti, asiat ja mielipiteet tässä pitäisi tapella ei ukot, minulla on thaimaahan huomattavasti pessimistisempi suhtautuminen kuin sinulla, johtuen todennäköisesti siitä että olen asunut täällä jo kauan, ja ollut vielä kauemmin aviossa thaikun kanssa, kun sinä... Olen useasti kirjoittanut että thaimaassa on paljon hyvää ja kaunista mutta kuitenkin vastapainoksi paljon ei niin hyvää, useita thaimaalaisten mielestä täysin loogisia päätöksiä kun farangi ajattelee ei helvetti, ei voi olla totta... otampa esimerkin vaikkapa liikenne, thaimaassa on parempi autokanta kuin suomessa, huomattavasti... mutta ajotaidot on täysin retuperällä, siksi thaimaan on yksi maailman vaarallisimmista maista liikenteen suhteen, suhteessa väkilukuun kuolee liikenteessä 12x enemmän ihmisiä kuin vaikkapa suomessa...

        Luulempa sinulla on vielä pitkä tie kuljettavana jos meinaat tänne asettua, minullakin oli muutama vuosi hienoa, mutta pikku hiljaa silmät avautuvat.. .missä oikeastaan asun, tämä on sinullakin jonain päivänä edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen muuten hieman ihmeissäni siitä miksi suhtaudut minuun negatiivisesti, asiat ja mielipiteet tässä pitäisi tapella ei ukot, minulla on thaimaahan huomattavasti pessimistisempi suhtautuminen kuin sinulla, johtuen todennäköisesti siitä että olen asunut täällä jo kauan, ja ollut vielä kauemmin aviossa thaikun kanssa, kun sinä... Olen useasti kirjoittanut että thaimaassa on paljon hyvää ja kaunista mutta kuitenkin vastapainoksi paljon ei niin hyvää, useita thaimaalaisten mielestä täysin loogisia päätöksiä kun farangi ajattelee ei helvetti, ei voi olla totta... otampa esimerkin vaikkapa liikenne, thaimaassa on parempi autokanta kuin suomessa, huomattavasti... mutta ajotaidot on täysin retuperällä, siksi thaimaan on yksi maailman vaarallisimmista maista liikenteen suhteen, suhteessa väkilukuun kuolee liikenteessä 12x enemmän ihmisiä kuin vaikkapa suomessa...

        Luulempa sinulla on vielä pitkä tie kuljettavana jos meinaat tänne asettua, minullakin oli muutama vuosi hienoa, mutta pikku hiljaa silmät avautuvat.. .missä oikeastaan asun, tämä on sinullakin jonain päivänä edessä.

        Asiaan on vielä toisiakin näkökulmia, ennenkuin muutin tänne olin ollut jo kymmenisen vuotta aviossa thaikun kanssa, tutustunut hänen kauttansa muihin suomessa ja jyväskylässä asuviin thaikkuihin, heidän siipoihinsa, sekä muutama kaveri toinen lohjalla ja toinen jyväskylässä ottanut siipan minun kokemusten pohjalta, vuonna 1999 jyväskylässä oli ainoastaan kaksi thaikkua ennen vaimoani, nyt niitä on jo varmaan satakunta tai enemmän, lähes kaikki lomani vietin thaimaassa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta... Olen nähnyt thaikkuperheitä toimivia sekä ei niin toimivia, osalla perseen myynti jatkui suomessa.

        Mitä taas tulee suomen ja thaimaan eroihin, vaimoni sukupolvesta iso osa ei osaa lukea, minun äitini äiti luki ja kirjoitti virheettömästi, rakenna siinä sitten toimivaa yhteiskuntaa, kun perusosaaminen on hukassa, vaikea löytää ammattia missä pärjäisi ilman luku ja kirjoitustaitoa... edes thaimaassa, kyllä thaimaa on vielä kehitysmaa siinä missä suomi on jo informaatioyhteiskunta, thaimaa on suomea jo vuosi kymmeniä jäljessä, tosin ei kaikissa asioissa.

        Minulla on parhaillaan ongelmia toisen polven kanssa, vanha vamma muistuttaa olemassa olostaan aina muutaman vuoden välein, muutama viikko menee hiljakseltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaan on vielä toisiakin näkökulmia, ennenkuin muutin tänne olin ollut jo kymmenisen vuotta aviossa thaikun kanssa, tutustunut hänen kauttansa muihin suomessa ja jyväskylässä asuviin thaikkuihin, heidän siipoihinsa, sekä muutama kaveri toinen lohjalla ja toinen jyväskylässä ottanut siipan minun kokemusten pohjalta, vuonna 1999 jyväskylässä oli ainoastaan kaksi thaikkua ennen vaimoani, nyt niitä on jo varmaan satakunta tai enemmän, lähes kaikki lomani vietin thaimaassa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta... Olen nähnyt thaikkuperheitä toimivia sekä ei niin toimivia, osalla perseen myynti jatkui suomessa.

        Mitä taas tulee suomen ja thaimaan eroihin, vaimoni sukupolvesta iso osa ei osaa lukea, minun äitini äiti luki ja kirjoitti virheettömästi, rakenna siinä sitten toimivaa yhteiskuntaa, kun perusosaaminen on hukassa, vaikea löytää ammattia missä pärjäisi ilman luku ja kirjoitustaitoa... edes thaimaassa, kyllä thaimaa on vielä kehitysmaa siinä missä suomi on jo informaatioyhteiskunta, thaimaa on suomea jo vuosi kymmeniä jäljessä, tosin ei kaikissa asioissa.

        Minulla on parhaillaan ongelmia toisen polven kanssa, vanha vamma muistuttaa olemassa olostaan aina muutaman vuoden välein, muutama viikko menee hiljakseltaan.

        Tunnetko itsesi yksinäiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaan on vielä toisiakin näkökulmia, ennenkuin muutin tänne olin ollut jo kymmenisen vuotta aviossa thaikun kanssa, tutustunut hänen kauttansa muihin suomessa ja jyväskylässä asuviin thaikkuihin, heidän siipoihinsa, sekä muutama kaveri toinen lohjalla ja toinen jyväskylässä ottanut siipan minun kokemusten pohjalta, vuonna 1999 jyväskylässä oli ainoastaan kaksi thaikkua ennen vaimoani, nyt niitä on jo varmaan satakunta tai enemmän, lähes kaikki lomani vietin thaimaassa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta... Olen nähnyt thaikkuperheitä toimivia sekä ei niin toimivia, osalla perseen myynti jatkui suomessa.

        Mitä taas tulee suomen ja thaimaan eroihin, vaimoni sukupolvesta iso osa ei osaa lukea, minun äitini äiti luki ja kirjoitti virheettömästi, rakenna siinä sitten toimivaa yhteiskuntaa, kun perusosaaminen on hukassa, vaikea löytää ammattia missä pärjäisi ilman luku ja kirjoitustaitoa... edes thaimaassa, kyllä thaimaa on vielä kehitysmaa siinä missä suomi on jo informaatioyhteiskunta, thaimaa on suomea jo vuosi kymmeniä jäljessä, tosin ei kaikissa asioissa.

        Minulla on parhaillaan ongelmia toisen polven kanssa, vanha vamma muistuttaa olemassa olostaan aina muutaman vuoden välein, muutama viikko menee hiljakseltaan.

        "Sinun kokemusten pohjalta" siis sensei otti Suomeen thaivaimon omaishoitajaksi, joka palasi Thaimaahan parivuotta sitten? Vai onko se niin että sinä olet tämä sensei ja elät mielikuvituksessasi jonkun kaverisi elämää?

        Oli niin tai näin, et sinä ole elossa. Jossakin halvassa kopperossa mököttävä ennenaikojaan vanhentunut raihnainen ukkeli. Tiedätkö mistä nuo sinun vaivat johtuu? Siitä kun sinä et tee mitään ja syöt ja juot ihan miten sattuu. Käytät sitten niitä vaivoja tekosyynä sille ettet voi tehdä mitään. Samaa tekee monet superlihavat. Ensin on lihotettu itsensä ja sitten sanotaan ettei voi tehdä mitään kun on niin lihava. Ei kehtaa uimaankaan mennä ja pieni liukastuminen vie aina sairaalaan.

        Negatiivinen suhtautuminen sinuun johtuu siitä että olet vittumainen kyrpäjooseppi joka kuvittelee olevansa ainoa joka on Thaimaassa ja kuvittelet tuossa olevan jotakin hienoa.
        Se on aivan se ja sama oletko savossa vai timbuktussa kun kummassakaan et tee mitään, kummassakaan et viihdy, kummassakaan et haluaisi olla, kummassakin näet vain pahaa ympärilläsi ja kumpaankaan sinua ei kaivata. Tämä nettielämäsi ei ole oikeaa elämää. Huijaat itseäsi ja (mielikuvitus)vaimoasi lojumalla koneen ääressä.
        Suosittelen että menet lääkäriin, kerrot kaikki vaivasi ja kerrot masennuksestasi, alat ulkoilemaan, lopetat spagetin ja ranskalaisten ahtamisen itseesi, luovut korvikeviinoista ja ylimääräisistä lääkkeistä, aloitat liikuntaharrastuksen ohjattuna, otat ystävällisessä hengessä yhteyttä läheisiisi ja aloitat elämän.

        Jos olet Hua Hinissa, niin palaa hyvä mies sieltä Suomeen ja äkkiä. Suomessa pääset vielä melkein ilmaiseksi hoitoon ja saat lääkkeistä kunnon alennukset. Ei ole mitään järkeä kiukutella ja mököttää vieraassa maassa josta et tajua mitään etkä ymmärrä ketään, vaan pelkäät vaan kaikkea.


    • Anonyymi

      Kohta tulee pallokulttuuria telkkarista. Suomi-Venäjä. Areenasta suorana myös TÄÄLLÄ THAIMAASSA VPN:n avulla.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe