Kunnan äänikuningas on poliisi Mikko Korkeakoski 285 ääntä, Kokoomus. Vähiten ääniä Jesse Löytynoja, SDP, nolla ääntä, eli ei äänestänyt edes itseään?
Muuten suurimpana jatkaa keskusta, ja valtuustoon menee useita maataloustukijusseja. Itse ihmettelen suuresti juuri Ylivieskan vaalitulosta.
En paljasta ketä äänestin itse, mutten ketään edellämainituista henkilöistä tai puolueista.
Mitä ajattelet politiikasta Ylivieskalaisena?
43
1348
Vastaukset
Ai niin, linkki tuloksiin unohtui. https://vaalit.yle.fi/kv2021/fi/regions/12/municipalities/977
- Anonyymi
Suutariksi jäi persujytky.
- Anonyymi
Mutta keskusta putosi useimmissa kunnissa. Esim. Kannuksessa lähes 20 %. Se on hyvä asia. Valta turmelee.
- Anonyymi
Ei niin voi sanoa. Ylivieskassakin persut saivat 3 lisäpaikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin voi sanoa. Ylivieskassakin persut saivat 3 lisäpaikkaa.
Torsoksi jytky hupeni koko maassa kun edeltäkäsin hekumoitiin joko suurimman tai toiseksi suurimman puolueen asemaa niin kyllä siitä tuli suutari.!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Torsoksi jytky hupeni koko maassa kun edeltäkäsin hekumoitiin joko suurimman tai toiseksi suurimman puolueen asemaa niin kyllä siitä tuli suutari.!
No, ei sitä kuntavaaleissa edetä niin nopeasti, kun moni ihminen äänestää tuttua, naapuria tms. Kyllä PS eteni todella paljon. Ensi vaaleissa lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ei sitä kuntavaaleissa edetä niin nopeasti, kun moni ihminen äänestää tuttua, naapuria tms. Kyllä PS eteni todella paljon. Ensi vaaleissa lisää.
prosentualisesti perussuomalaiset voitti vaalit,mennen tullen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi vaaleissa tulee Persuille noutaja koko maassa eikä vain Ylivieskassa kun noita persuvalittuja katsoo mistä lie hourulasta lähtöisin koko porukka.
- Anonyymi
Persut jytkähteli vain Soinin aikana. Halla-aho ei haluaisi enää käyttää koko jytkysanaa, koska se profiloituu liikaa Soiniin. Mitä Soinin tulee, niin olihan hän paljon parempi poliitikkona, mitä Halla-aho. Hallitsi populismin paljon paremmin ja sai suuria rivejä taakseen. Tosin populismi kaatuu aina lopulta omaan mahdottomuuteen ja näin kävi myös Perussuomalaisille. Kun lopulta mentiin hallitukseen, lupauksia ei voitu, eikä edes haluttu toteuttaa, koska ne olisivat olleet täysin mahdottomia. Tämä johti Perussuomalaisten hajoamiseen. Nykyiselle Halla-ahon persuille käy ihan varmasti sama, jos ne hallitukseen joskus pääsisivät/lähtisivät. Puskista on tosi helppo jutella, mutta kun asioita pitää toteuttaa, niin se onkin sitten ihan eri juttu.
- Anonyymi
Olen suruissaan, että Ylivieskassa ei ymmärretä litteän maan päälle. Olen käynyt erään kerran tekemässä gallupia kyseisestä aiheesta ja minut naurettiin pihalle. Tosi ikävää. Onneksi minun paikkakunnalla litteänmaan aate on sentään saanut laajaltikin kannatusta!
- Anonyymi
Alhainen äänestysprosentti vei persujen veret seisauttavan jytkyn, 45 prosenttia suomalaisista jätti äänestämättä ja näiden joukossa todennäköisesti suurin osa persujen äänestäjiä. Seuraaviin vaaleihin mentäessä persujen on mietittävä sitä, miten ihmiset saadaan houkuteltua vaaliuurnille. Äänestysinto täytyy saada kasvamaan, jatkossa 75 prossan tai siitä yli menevä äänestysprosentti tietää persuille jo melkoista jytkyä.
- Anonyymi
Tuohan nyt oli taas sitä Persujen huuhaata että nukkujat oi ainoastaan Persuja eiköhän se ole nimenomaan niin että Persut on kyllä agiteerannu kannattajansa liikkeelle kaikin keinoin mutta nukkujat löytyy näistä jotka muutenkin ovat äänessä vähemmässä määrin ja jotka ei missään nimessä lähde näiden Persuöyhöttäjien kelkkaan.!
- Anonyymi
Delphin. Suora kysymys sulle. Sinä kun olet profiloitunut litteän maan vankkumattomana kannattajana ja olet hyvin onnistunut perustelemaan litteän maan puolesta puhuvia argumentteja mm. salaliitto-palstalle, niin kysyn että oletko verkostoitunut hyvin muiden litteän maan kannattajien kanssa? Missä jaatte tietoutta? Onko teillä jotain kokouksia tms. Itseä kiinnostaisi tietää, koska olen ollut suruissani, että Pohjois-Pohjanmaalla ja Keski-Pohjanmaalla ei liiemmin litteän maan kannattajia löydy. Ite asun Lestijärvellä ja sielläkään ei ole ainuttakaan litteän maan kannattajaa. Haapavedellä olisi, mutta se on liian pohjoisessa minun mentäväksi. Kysyn sulta, missä olet verkostoitunut muihin litteän maan tovereihin, jos olet? Auta minua löytämään hengenheimolaisia!
- Anonyymi
Delphin on yksi parhaimpia litteänmaan puolesta puhujia. Olen lukenut hänen silmiä avaavia kirjoituksia salaliittoteoria-palstan alta. Siellä Delphin on ansiokkaasti pitänyt esillä litteän maan tietoisuutta! Hän on avannut useimpien silmät tajuamaan, että palloja vilisevä avaruus on humpuukia, jolla ei ole todellista perustaa lainkaan. Itse haapavetisenä totean, että täällä päin onneksi asuu viisautta ja on meitä muutamia, jotka tiedämme jo, ettei maa ole pallo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Delphin on yksi parhaimpia litteänmaan puolesta puhujia. Olen lukenut hänen silmiä avaavia kirjoituksia salaliittoteoria-palstan alta. Siellä Delphin on ansiokkaasti pitänyt esillä litteän maan tietoisuutta! Hän on avannut useimpien silmät tajuamaan, että palloja vilisevä avaruus on humpuukia, jolla ei ole todellista perustaa lainkaan. Itse haapavetisenä totean, että täällä päin onneksi asuu viisautta ja on meitä muutamia, jotka tiedämme jo, ettei maa ole pallo!
Delphin tosiaan jytisee paljon litteän maan saagaa, mutta lieneekö Delphin itse oikeasti uskovan siihen. Hän esiintyy Salaliitto-palstalla yhtenä litteänmaan profeettana. Täällä ja muilla palstoilla hän ei litteästä maasta liiemmin puhu ja kirjoituksetkin menevät vähän eri kaavan mukaan. Epäilen, että Delphin lienee puhdas trolli.
Ylivieskassa täytyy sanoa äänestäneensä Keskustalaisia maataloustukijussi pummituen hajikoita että voi edes sanoa äänestäneensä.
Siinä on vedetty viemäristä alas tämän kylän vaalisalaisuus.
Maatalous sossupummi tukijussit haluaa päästä valtuustoon jakamaan toisilleen veronmaksajien kustantamaa maatalousrahaa, vaikka esim. itse boikoptoin suomalaista ruokaa ja ostan Lidlistä tänään esin. venäläistä juustoa ja ruotsalaisia uusia perunoita.
Kassalla oli ilo ajatella ettei suomalaiset pummiviljelijät kostuneet lanttiakaan minun ruoka ostoksistani :)
- Anonyymi
Kepulle Ylivieskassa selkeä tappio, mahtavaa! Kolme paikkaa miinusta ja yli 7 pinnan kannatuksen lasku, yksinvaltius on menetetty. Tupailloissa on vitutus päällä, kun suuret maatalon isännät joutuu pohtiin mistä saadaan tukea päätöksille, kun ei enää itse voi kaikkea päättää. Läpi menneistä kepulaisista valtuutetuista yllättävän vähän on rauhanyhdistyksen porukkaa, onkohan nekin saaneet jo luvan äänestää muitakin kuin kepua?
- Anonyymi
Hyvä tosiaan, kun kepun yksinvaltius tuntuu päättyneen useassa kunnassa. Esim. Reisjärvellä kepun kannatus pudonnut 26 %, Oulaisissa 10 %!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä tosiaan, kun kepun yksinvaltius tuntuu päättyneen useassa kunnassa. Esim. Reisjärvellä kepun kannatus pudonnut 26 %, Oulaisissa 10 %!
Paljonko tekee valtuustopaikossa nuo prosentit? Sehän se ratkaisee. Esim. Kokkolassa Kepu laski 4% (tuhansia ääniä) , mutta vain kaksi paikkaa. Täällä valtuustossa on 42 jäsentä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko tekee valtuustopaikossa nuo prosentit? Sehän se ratkaisee. Esim. Kokkolassa Kepu laski 4% (tuhansia ääniä) , mutta vain kaksi paikkaa. Täällä valtuustossa on 42 jäsentä.
Siis menetti ainoastaan 2 paikkaa. Ei silti, en minä keskustaa tahi persuja, joissa yksi ääniharava veti 3kpl alle sata ääntä saanutta mukaansa, äänestänyt vaan siskoani eri puolueesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4 % onkin aika vähän. Mutta 26 % on jo romahdus. Jos suunta jatkuu, kannatus lähentelee kohta nollaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Kannuksessa 18 %!
- Anonyymi
Kohtuullisen hyvin meni vaalit. Äänikuninkaana järkimies, keput menetti enemmistöaseman ja persujen ryhmä kasvoi peräti kolmella ja heistä kaksi sai erinomaisen äänipotin. Laakkosen Tanja ensikertalaisena rymisteli upealla tuloksella valtuustoon, vaikka sen kyllä arvasin etukäteen. Veikkaan, että kepun ryhmä pienenee seuraavissa vaaleissa vielä enemmän.
- Anonyymi
toivottavasti uudet valtuutetut muistavat,kuormasta eisaa syödän,niinkuin marina teki,
- Anonyymi
Todennäköisesti äänestit jotain perussuomalaista, joka on mahdollisimman lähellä litteän maan käsitystä. Mitä olen sinun ansioituneita kirjoituksia salaliittoteoria-palstalla lukenut, niin niistä päätellen veikkaan, että valintasi on ollut mahdollisimman maatietoinen flättäri… Perussuomalaisilla ei tietääkseen ollut ainuttakaan täysin flättäriä, mutta ainakin heillä oli eräs nuori heppu Ylivieskassa ehdolla, joka liputti kyllä monien niiden aatteiden puolesta, minkä puolesta lukuisat flättäritkin liputtavat. Tämä heppu ei mennyt valitettavasti läpi.
Ylivieskassa täytyy sanoa äänestäneensä Keskustalaisia maataloustukijussi pummituen hajikoita että voi edes sanoa äänestäneensä.
Maatalous sossupummi tukijussit haluaa päästä valtuustoon jakamaan toisilleen veronmaksajien kustantamaa maatalousrahaa, vaikka esim. itse boikoptoin suomalaista ruokaa ja ostan Lidlistä tänään esin. venäläistä juustoa ja ruotsalaisia uusia perunoita.
Kassalla oli ilo ajatella ettei suomalaiset pummiviljelijät kostuneet lanttiakaan minun ruoka ostoksistani :)Lättäpää kirjoitti:
Kassalla oli ilo ajatella ettei suomalaiset pummiviljelijät kostuneet lanttiakaan minun ruoka ostoksistani :)Julkisia varoja ei ole tarkoitettu tuollaiseen kähmintään, lopputuloksena on lähes koko Suomen korkein veroprosentti, yli 100 miljoonan velat, ylipaisunut julkinen sektori ja kasvun hidastuminen.
On olemassa vaihtoehto, kyse on vain siitä, että haluaako sitä nähdä.
- Anonyymi
Kepu menetti 3 ja PS tuplasi edustajansa määrän. Monelle kepulaiselle pettymys suuri.
- Anonyymi
Parasta on se, ettei kommarit, demarit eikä piipertäjät Ylivieskassa juhli.
- Anonyymi
onneksi lessut ja keskusta menetti ylivallan,
- Anonyymi
Eipä persut juhli se onhyvä asia täälläkin ja paranee aikojen saatossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä persut juhli se onhyvä asia täälläkin ja paranee aikojen saatossa.
niin paranee perussuomalaiset lisäskannatusta kepu ja lessut menetti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin paranee perussuomalaiset lisäskannatusta kepu ja lessut menetti.
Persujen populismi on hetken huumaa vaan kun joutuvat tositoimiin päättämään valtion tai kunnan asioita siinä se veri punnitaan eikä voi enää harrastaa tä tä Trumpin populismia jota Halla uho kannatti.,!
- Anonyymi
Totuus kestää koetuksen, valhe lähtee pois. #siksips
- Anonyymi
Hyvä kun kepu väheni, ps kasvoi ja fiksun oloisia ihmisiä, vihreissä fiksuja myös kun jututin. Sdp oli nolo, ehdokkaissa oli vähän typeriä otettu listalle, toki muutamia hyviä yli 20 ääntä saanutta jäi pois, mikä harmillista. Kd ulla paras. Hyvä lista, viinanläträäjät ja pahimmat narsistit poissa päättäjistä.
Luotan parhaaseen tulokseen ja onnittelen kaikkia läpimenneitä! - Anonyymi
Hyvä tulos, jäi kepulaiset vähän vähemmäksi ja sdp:stä ulos juo
- Anonyymi
Liike nyt tulee ja jyllää tulevaisuudessa
- Anonyymi
Outoa että ykan ääniharava pollari korkeakoski ei osannu sanua jaa tai ei tuulivoimasta, pittää äänestää vaan tyhjää, ei paljoa arvostusta saa pyllynnuolennalla ilman mielipiteitä, ensivaalit tulee ja tämä muistetaan sitten, ei oo ees mielipidettä ääniharavalla! Turha valtuustosa on tyhjää huutaa
- Anonyymi
taitaa olla poliisilessu
Kassalla oli ilo ajatella ettei suomalaiset pummiviljelijät kostuneet lanttiakaan minun ruoka ostoksistani :)Kun en saa maatalous sossupummitukia niin tässä videota junasta kun joudun matkustamaan ilman maataloustuen kustantamaa matkalippua.
https://www.youtube.com/watch?v=OfEGxUVkzMk- Anonyymi
jalkapallovanit pitää laittaa linnaan,onsevaan ihmeellistä ulkomaalaisilta vaaditaan karanteeni mutta suomalaiset eivät itsekkään noudata korona vaatimuksia,tietentahtoen mennään oikein korona pesään ja viranomaiset päästävät rajanyli takaisin ilmantestiä ja valvontaa kyllä on leväperäistä r´touhua,
Anonyymi kirjoitti:
jalkapallovanit pitää laittaa linnaan,onsevaan ihmeellistä ulkomaalaisilta vaaditaan karanteeni mutta suomalaiset eivät itsekkään noudata korona vaatimuksia,tietentahtoen mennään oikein korona pesään ja viranomaiset päästävät rajanyli takaisin ilmantestiä ja valvontaa kyllä on leväperäistä r´touhua,
Keskustahan suo aina maataloustukia saaville pummeille erivapauksia muihin kansalaisiin nähden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125