Mulla on kytkin (ZyXEL GS-108S v2) jota ei voi mitenkään hallita ja siinä on olevinaan QOS toiminto, eli eri porteilla ei eri prioriteetti. En vaan keksi että kumpaan päähän kuuluu reititin laittaa? 4 low porttia, 2, medium ja 2 high priority porttia löytyy. Kaikki käytössä.
Mihin porttiin QOS kytkimessä kuuluu reititin
4
868
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan sama sillä ne eivät tosiassa toimi lainkaan koska internet-operaattoreilla itsellään on ihan omat QoS -aseukset joihin ei käyttäjä voi vaikuttaa...
- Anonyymi
Nainen vei iPhonen huoltoon – korjaajat laittoivat puhelimella olleet alastonkuvat nettiin
Nainen sai Applelta Yhdysvalloissa miljoonakorvaukset huoltoyhtiön työntekijöiden tempauksesta. Nainen vei iPhonen huoltoon – korjaajat laittoivat puhelimella olleet alastonkuvat nettiin
Nainen sai Applelta Yhdysvalloissa miljoonakorvaukset huoltoyhtiön työntekijöiden tempauksesta.
- Anonyymi
Huomaa: Korkeampi prioriteetti antaa portille paremman pääsyn käytettävissä olevaan kaistanleveyteen. Tämä on tärkeää laitteille, kuten IP-puhelimille, joissa puhelun laatu riippuu tasaisesta kaistanleveydestä laadukkaan yhteyden saamiseksi.
Valmistajallakin on omat ajatuksensa porteista:
https://www.zyxel.com/products_services/8-Port-Desktop-Gigabit-Ethernet-Media-Switch-GS-108S-v2/
Itse kytkisin reitittimen ja sen koneen, jota eniten käytetään Netflixin, videopuheluiden ja videostriimaukseen netistä korkean prioriteetin portteihin ja muilla ei niin hirveästi väliä olekaan.
Tuo kytkin on kuitenkin gigabittinen ja aivan riittävän nopea useimmille ilman sen kummempia porttisulkeisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433020Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262949Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342856Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4422555Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1541871Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51241- 301156
- 741149