Galant 1992

Anonyymi

Hommasin pojalle Galantin kesäautoksi, joka on seissyt n. 3 vuotta. Auto lähtee hyvin käyntiin mutta ei kestä yhtään painaa kaasua, sammuu heti. Starttasin kaasupohjassa ja sain kierroksia vähän koneeseen mutta paukkuu putkessa ihan julmetusti. Onko ideoita mistä lähtis etsimään vikaa?

15

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heikolta kipinältä kuulostaa, itse vaihtaisin sytytystulpat ihan ensimmäisenä.

    • Anonyymi

      Tarkista sytytyksen ajoitus? Kuullostaisi olevan jotensakin myöhässä?

      • Anonyymi

        Meinaat että kun on 3 vuotta seisonut niin ajoitus olisi kääntynyt siinä seisoessaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat että kun on 3 vuotta seisonut niin ajoitus olisi kääntynyt siinä seisoessaan?

        Missä ja kuka on sanonut, että vika on tullut seisonnan aikana tai sen takia? Vika ollut jo ennen seisontaa ja sen takia lopetettu ajaminen ja nyt myyty vihdoin pois, kun ei ex-omistaja osannut vikaa korjata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ja kuka on sanonut, että vika on tullut seisonnan aikana tai sen takia? Vika ollut jo ennen seisontaa ja sen takia lopetettu ajaminen ja nyt myyty vihdoin pois, kun ei ex-omistaja osannut vikaa korjata!

        Koskaan, ei koskaan kannata kertoa kaikkea.

        Sen jälkeen kun on saanut parikymmentä syväluotaavaa vastausta ongelmasta ja sen luonteesta, kannattaa kaivaa ässä hihasta ja paljastaa että autoon on vaihdettu wartburgin moottori !!


      • Anonyymi

        Sytytyksen ajoitus ?????


    • Anonyymi

      Jos on ruiskukone, luultavasti siinä on vaijerikäyttöinen kaasuläppä, minkä asentotunnistin ei toimi. Eli kun painetaan kaasua, moottorinohjausboksin pitäisi antaa lisää bensaa., mutta se luulee, että kaasu on ylhäällä ja siksi seos menee liian laihalle.

      • Anonyymi

        Tuo kuulostaa järkeen käypäselle! Kiitos vinkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuulostaa järkeen käypäselle! Kiitos vinkistä.

        Eihän kukaan sanonut että siinä on ruiskukone!!!

        Autohan voi olla vaikka vuosimallia 1988 ja reisteröity vasta 1992 kun ei tuota ole erikseen sanottu !

        Voihan se olla vaikka diesel, eihän sitäkään ole kukaan sanonut, tai wankel.


    • Anonyymi

      katalysaattori tukossa, pakokaasuilla ei ole tietä poistua tarpeeksi nopeasti.

      • Anonyymi

        Autossa ei ole katalysaattoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autossa ei ole katalysaattoria.

        Suomessa katalysaattoripakkoa käytännössä tarkoittavat, henkilöautojen bensiinimoottorien päästövaatimukset astuivat voimaan vuoden 1991 alussa, mutta katalysaattoriautoja tuli myyntiin jo vuonna 1990, koska niille myönnettiin ylimääräinen alennus autoverosta.
        Aivan viimeiset ilman katalysaattoria olleet uudet autot myytiin vuoden 1991 aikana, viimeisille eli varastoon jääneille myönnettiin erivapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa katalysaattoripakkoa käytännössä tarkoittavat, henkilöautojen bensiinimoottorien päästövaatimukset astuivat voimaan vuoden 1991 alussa, mutta katalysaattoriautoja tuli myyntiin jo vuonna 1990, koska niille myönnettiin ylimääräinen alennus autoverosta.
        Aivan viimeiset ilman katalysaattoria olleet uudet autot myytiin vuoden 1991 aikana, viimeisille eli varastoon jääneille myönnettiin erivapaus.

        mutta ei se sitä tarkoita että kyseisessä autossa olisi katalysaattoria

        se on poistettu ennenkuin laitettiin auto seisomaan


    • Anonyymi

      Kun oli mainittu ihan vuosimallikin, mutta ei mitään muita tietoja, oletuksena on silloin se normaalitapaus, eli että Galant olisi ruiskulla ja katalysaattorilla, jollaisia autojen piti olla jo 1992.
      Ilmeisesti auto on siis bensiinikäyttöinen ja kaasarikoneella? Vaiko diesel? Wankelia ei ole niihin aikoihin ollut kuin Mazdalla RX-7:ssa, joten sitä ei tarvinne miettiä, jollei sitten jälkikäteen ole vaihdettu vaikka pyykkikoneen moottori siihen.

      Imuilmavuoto voisi olla yksi mahdollisuus, seos liian laiha ottaakseen kierroksia. Jakohihna hypännyt hampaan verran pieleen?
      Liikkuuko venttiilit normaalisti? Eräässä Jeepissä oli irronnut pakoventtiilin keinuvipuja parista pytystä, eikä auto ottanut kierroksia, alkoi tukehtua hyvin pian, tosin erittäin vaikeasti suostui edes käynnistymään.

    • Anonyymi

      Taitaa olla niin hirveä ranetettu sätös, että ei muuta kuin paaliin koko paska.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8053
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5657
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5003
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4943
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe