Ensimmäiseksi myönnän, että en ole vihreä äheltäjä. Silti en ymmärrä ruoan roskiin lappamista kotona, kaupoissa tai missään missä se on edes mahdollista. Olen pitkään ihmetellyt, että päivämäärältään kohta vanhentuneita, mutta vielä kelpo tuotteitakaan ei jakseta tarroittaa alennukseen aina, eikä joka kaupassa. Voisimme luoda kauppoihin painetta, että vanhenevat tuotteet saisivat onnellisen lopun perheiden vatsoissa. Tämmöinen hävikkilaatikko ajatus olisi kanssa mainio, kun ei keksi mitä tekisi ruoaksi. Nappaisi laatikon mukaansa ja soveltaisi. Mikään ei ärsytä niin paljon kun ruoan heittäminen roskiin, vähävaraisen perheen päänä.
Hävikkilaatikoita myös Keuruun kauppoihin?
6
146
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tämmöinen Keuruulla onnistu, köyhille kantasuomalaisille ei pidä antaa mitään. Toivoo: lehmän aamupala MARINoiduilla porsaan kyljyksillä.
- Anonyymi
Eskimopuikko, niga
- Anonyymi
Toimisi kyllä keuruullakin, on se kumma kun tämmöistä "kierrätystä" tai "ympäristö" asiaa ei saa tapahtua. Pitäisi ostaa helkutin kallis sähköauto, että pääsisi talkoisiin mukaan. Hävikkiruoka on yksi mihin jokainen voi helposti vaikuttaa, ilman isoja taloudellisia ponnisteluita. Miksi maailmanpelastajat eivät puhu asiasta? Autoilua ja lihansyöntiä kirotaan, mutta itse tilataan Kiinasta asti jotakin kasvisjauheita, jotka tulevat lentokoneella.
- Anonyymi
Tämä on "vihreää" siirtymää. Nykynuoret kyllä jaksavat istua kaduilla poliisin suojelussa, tulisi tänne metsään hyttysten tykö, kasvattamaan vaikka metsää.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla vihreä. Tuo on hyvä aihe ottaa esille. Varsinkin kaupoissa on sääli, että ruokaa heitetään roskiin, jos kukaan ei halua ylihintaan sitä ostaa. Voisi kyllä näitä sitten köyhille jaella, joilla ei varaa syömiseen ole, vaan ovat sitten leipäjonossa.
- Anonyymi
Voisihan sitä jaellakkin, vaan Keuruun "leipäjonossa" jaellaan EU:n tarjoamia jauhoja. Tämä on aivan käsittämätöntä ja naurettavaa. (leivo itse leipäsi, me heitämmä nämä meidän leivät pois). Enkä yleistä, on Suomessa paikkoja jossa saa ihan oikeasti hyödykkeitä kaappeihinsa esim lihoja, leipiä, leivänpäällisiä yms. Paljon olisi varmasti tässäkin asiassa tehtävää, toivotaan että tähän saataisiin edes jonkinlaista maalaisjärkeä, noita jauhoja voisi saada ihan avainlipullakin ja eivätkä ne nyt kauppalaskussa isoa kolosta tee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1081955- 2531727
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611096Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K641003En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67967Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉66848Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37847The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49815