Ensimmäiseksi myönnän, että en ole vihreä äheltäjä. Silti en ymmärrä ruoan roskiin lappamista kotona, kaupoissa tai missään missä se on edes mahdollista. Olen pitkään ihmetellyt, että päivämäärältään kohta vanhentuneita, mutta vielä kelpo tuotteitakaan ei jakseta tarroittaa alennukseen aina, eikä joka kaupassa. Voisimme luoda kauppoihin painetta, että vanhenevat tuotteet saisivat onnellisen lopun perheiden vatsoissa. Tämmöinen hävikkilaatikko ajatus olisi kanssa mainio, kun ei keksi mitä tekisi ruoaksi. Nappaisi laatikon mukaansa ja soveltaisi. Mikään ei ärsytä niin paljon kun ruoan heittäminen roskiin, vähävaraisen perheen päänä.
Vastaukset 6
- Anonyymi
Ei tämmöinen Keuruulla onnistu, köyhille kantasuomalaisille ei pidä antaa mitään. Toivoo: lehmän aamupala MARINoiduilla porsaan kyljyksillä.
- Anonyymi
Eskimopuikko, niga
- Anonyymi
Toimisi kyllä keuruullakin, on se kumma kun tämmöistä "kierrätystä" tai "ympäristö" asiaa ei saa tapahtua. Pitäisi ostaa helkutin kallis sähköauto, että pääsisi talkoisiin mukaan. Hävikkiruoka on yksi mihin jokainen voi helposti vaikuttaa, ilman isoja taloudellisia ponnisteluita. Miksi maailmanpelastajat eivät puhu asiasta? Autoilua ja lihansyöntiä kirotaan, mutta itse tilataan Kiinasta asti jotakin kasvisjauheita, jotka tulevat lentokoneella.
- Anonyymi
Tämä on "vihreää" siirtymää. Nykynuoret kyllä jaksavat istua kaduilla poliisin suojelussa, tulisi tänne metsään hyttysten tykö, kasvattamaan vaikka metsää.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla vihreä. Tuo on hyvä aihe ottaa esille. Varsinkin kaupoissa on sääli, että ruokaa heitetään roskiin, jos kukaan ei halua ylihintaan sitä ostaa. Voisi kyllä näitä sitten köyhille jaella, joilla ei varaa syömiseen ole, vaan ovat sitten leipäjonossa.
- Anonyymi
Voisihan sitä jaellakkin, vaan Keuruun "leipäjonossa" jaellaan EU:n tarjoamia jauhoja. Tämä on aivan käsittämätöntä ja naurettavaa. (leivo itse leipäsi, me heitämmä nämä meidän leivät pois). Enkä yleistä, on Suomessa paikkoja jossa saa ihan oikeasti hyödykkeitä kaappeihinsa esim lihoja, leipiä, leivänpäällisiä yms. Paljon olisi varmasti tässäkin asiassa tehtävää, toivotaan että tähän saataisiin edes jonkinlaista maalaisjärkeä, noita jauhoja voisi saada ihan avainlipullakin ja eivätkä ne nyt kauppalaskussa isoa kolosta tee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa651386Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää921037- 164947
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105874Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30873Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as27849Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201772Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks47767Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu128738- 27724
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93717Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.171657- 63624
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa45623Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12595- 85558
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187521sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75497- 55497