Mitä tekisitte, jatkaako tapailua

Anonyymi

Kahden naisen välisestä kyse, jos se nyt mitään tähän vaikuttaa.

Eli tutustutte yhteisen harrastuksen kautta, alatte tavata muuallakin, kahvilla, kävelyllä jne. Ihastutte, rakastuttekin molemminpuolin. Toinen teistä on kuitenkin varattu eikä juttu siis etene. Parin vuoden kuluttua toinen muuttaa eri paikkakunnalle ja yhteys katkeaa. Kuluu useita vuosia jolloin ette näe toisianne. Sitten toinen muuttaa takaisin ja törmäätte entisissä merkeissä harrastuksessa. Yhteys löytyy pian ja alatte taas käymään kahvilla jne. Huomaatte että tunteita on edelleen jäljellä. Tilanne on muuttunut ja olette molemmat vapaita. Päädytte viettämään yhteisen yön ja toisenkin. Huomaatte omien tunteidenne syventyneen intiimien tapaamisten myötä, mutta toinen käyttäytyy samoin kuin aikaisemminkin. Vaikuttaa kiinnostuneelta ja haluaa jatkaa tapailua, mutta ei ole enempää innostunut.

Jos saatte kiinni tästä, jatkaako tapailua vaikka toinen ei vaikuta yhtä rakastuneelta kuin vaikutti alussa ja itse olette taas nyt rakastuneet enemmän..

52

1936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En näe mitään syytä, miksi et jatkaisi tapailua. Molemmat ovat kiinnostuneita ja vapaita, eikä välimatkakaan ole esteenä. Mielestäni olisi päinvastoin järjetöntä lopettaa tapailu, kun kerran olet rakastunut häneen. Tapaa vaan edelleen ja katso miten tilanne kehittyy ajan kanssa. Ei tunteet välttämättä yhtäkkiä kohoa taivaaseen asti muutaman tapaamisen perusteella, jos välissä on ollut monta vuotta.

      • Anonyymi

        No odottaa enemmän, jos vietetään kaksi yhteistä yötä. Voisi ainakin vastata samalla mitalla toisen rakkausviestiin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No odottaa enemmän, jos vietetään kaksi yhteistä yötä. Voisi ainakin vastata samalla mitalla toisen rakkausviestiin..

        Siis montako kertaa olette tavanneet uudelleen kohtaamisen jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis montako kertaa olette tavanneet uudelleen kohtaamisen jälkeen?

        Viisi kertaa, kuinka niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No odottaa enemmän, jos vietetään kaksi yhteistä yötä. Voisi ainakin vastata samalla mitalla toisen rakkausviestiin..

        Parempi ettei lähettele rakkausviestejä jos ei rakasta. Minä ainakin arvostan rehellisyyttä. Tunteet ei kehity samaan tahtiin, mutta silti voi olla ihastusta ilmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisi kertaa, kuinka niin?

        Aika epärealistista odottaa rakkaudentunnustuksia muutaman tapaamisen jälkeen. Sillä ei ole merkitystä onko ne tapaamiset yöllä vai päivällä, vaan tapaamisten määrällä ja yhdessä vietetyn ajan määrällä, viisi kertaa ei ole vielä yhtään mitään. Itse en ainakaan odottaisi, enkä missään tapauksessa lähettäisi mitään rakkausjuttuja noin pian, laittaisin varmaan jotain "oli kiva ilta, nähdään".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi ettei lähettele rakkausviestejä jos ei rakasta. Minä ainakin arvostan rehellisyyttä. Tunteet ei kehity samaan tahtiin, mutta silti voi olla ihastusta ilmassa.

        No aikaisemmin oli rakastunut, nyt ei taida enää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika epärealistista odottaa rakkaudentunnustuksia muutaman tapaamisen jälkeen. Sillä ei ole merkitystä onko ne tapaamiset yöllä vai päivällä, vaan tapaamisten määrällä ja yhdessä vietetyn ajan määrällä, viisi kertaa ei ole vielä yhtään mitään. Itse en ainakaan odottaisi, enkä missään tapauksessa lähettäisi mitään rakkausjuttuja noin pian, laittaisin varmaan jotain "oli kiva ilta, nähdään".

        Tunteet voimistui ihan eri tasolle näiden yhdessä vietettyjen öiden jälkeen. Sikäli voisi odottaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteet voimistui ihan eri tasolle näiden yhdessä vietettyjen öiden jälkeen. Sikäli voisi odottaa enemmän.

        Mielipiteeni on, että olet liikaa takertunut tuohon yön viettoon. Ei öissä ole mitään sen maagisempaa kuin päivissäkään, yleensä tapaamisten määrä syventää suhdetta, eikä viisi kertaa riitä siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteeni on, että olet liikaa takertunut tuohon yön viettoon. Ei öissä ole mitään sen maagisempaa kuin päivissäkään, yleensä tapaamisten määrä syventää suhdetta, eikä viisi kertaa riitä siihen.

        En saa kiinni tästä ajatuskulusta millään, mutta hyvä saada mielipiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteet voimistui ihan eri tasolle näiden yhdessä vietettyjen öiden jälkeen. Sikäli voisi odottaa enemmän.

        No jokaiselle kehittyy tunteet eri tahtiin. Ei ole mitään väärää tahtia.
        Jos itse on rakastunut niin se voi kertoa. Ei itseään kannata muuttaa. Jos toinen ei vielä ole mutta on ihastunut ja haluaa jatkaa tapailua niin ehdottomasti kannattaa jatkaa tapailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jokaiselle kehittyy tunteet eri tahtiin. Ei ole mitään väärää tahtia.
        Jos itse on rakastunut niin se voi kertoa. Ei itseään kannata muuttaa. Jos toinen ei vielä ole mutta on ihastunut ja haluaa jatkaa tapailua niin ehdottomasti kannattaa jatkaa tapailua.

        Tuntuisi paremmalta jos toinenkin olisi innostuneempi, mutta kai sitten jatkan kun olette sitä mieltä.


    • Anonyymi

      Tottakai jatkat tapailua, hölmöhän olet jos jätät tuohon ilman aihetta. Ei kaikki suinkaan ole heti kärppänä mukana täysillä, etenkään jollei ole vuosiin nähty. Älä ryhdy tinkaamaan tunteista ja puhu säästeliäästi omistasikin. Ehdota mukavia treffipaikkoja ja kiinnostavaa tekemistä.

      • Anonyymi

        Näin on, tunteet ei toimi aina synkassa. Ap:n tilanteessa ei ole ongelmaa, ellei sitä siihen itse tee. Pääasia on molemmin puolinen kiinnostus, eikä sen määrä. "Miten paljon tykkäät musta" tivaamiset pois nyt alkuun. Omasta rakastumisestaan voi mainita, kun ei huohota niskaan kihlasormuksen kera. Mahdoton sitä yleensä on peittääkään, vaikka yrittäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, tunteet ei toimi aina synkassa. Ap:n tilanteessa ei ole ongelmaa, ellei sitä siihen itse tee. Pääasia on molemmin puolinen kiinnostus, eikä sen määrä. "Miten paljon tykkäät musta" tivaamiset pois nyt alkuun. Omasta rakastumisestaan voi mainita, kun ei huohota niskaan kihlasormuksen kera. Mahdoton sitä yleensä on peittääkään, vaikka yrittäisi.

        Miten teen siinä ongelman, kun olen rakastunut? En tinkaa mitään, olen kertonut tunteistani ja odotin vastakaikua.


    • Anonyymi

      Tämä aihe koskee monia! Älä ainakaan ala murjottaa, jos toinen ei heti tee rakkaudentunnustuksia.

      • Anonyymi

        En murjota mutta vaikuttaa vähän mielialaan, jos toinen ei ole täysillä mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En murjota mutta vaikuttaa vähän mielialaan, jos toinen ei ole täysillä mukana.

        Mistä saat oikeuden vaatia, että toinen on heti täysillä mukana?! Käytä järkeä, ei toinen ole sun mielialan vartija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saat oikeuden vaatia, että toinen on heti täysillä mukana?! Käytä järkeä, ei toinen ole sun mielialan vartija.

        Eikö toiselta voi odottaa samaa minkä itse panostaa suhteessa? Jos on itse täysillä mukana, voisi odottaa samaa takaisin.


    • Anonyymi

      Ihana tarina, myönnän kadehtivani.

      • Anonyymi

        Kiitos, alkaa jo vähän epäilyttää onko mennyt liian yksipuoliseksi.


    • Anonyymi

      Useita samantapaisia kokemuksia eritahtisuudesta. Melkein poikkeuksetta on mennyt niin, että joko itse tai toinen on enemmän kiinnostunut, eikä millään tunnu osuvan yhtä aikaa. Se pitkittää tilanteita jo itsessään, vaikka ei olisi mitään taukoja näkemisessä. Harvoin ihastutaan yhtä aikaa, tai varsinkaan rakastutaan. Siinä täytyy vain löytää tapa/tapoja ylläpitää suhdetta noiden vaiheiden yli, ettei jompi kumpi katkaise tapaamista suvantovaiheissa.

      • Anonyymi

        Lisään vielä että kannattaa asennoitua niin päin, että jatkaa tapaamista ellei ole mitään selvää syytä lopettaa. Eikä niin että lopettaa tapaamiset, jollei ole selvää syytä jatkaa. Ihmissuhteissa on yleensä lähes mahdoton päästä eteenpäin, jos ei kykene sietämään yhtään noita mainittuja suvantovaiheita. Ihan kokemuksella sanon tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että kannattaa asennoitua niin päin, että jatkaa tapaamista ellei ole mitään selvää syytä lopettaa. Eikä niin että lopettaa tapaamiset, jollei ole selvää syytä jatkaa. Ihmissuhteissa on yleensä lähes mahdoton päästä eteenpäin, jos ei kykene sietämään yhtään noita mainittuja suvantovaiheita. Ihan kokemuksella sanon tämän.

        En ihan saa kiinni tästä ajatuksesta, että jatketaan ilman syytä. Ehkä tarkoitit sen muulla tavalla.


    • Anonyymi

      Tästä ketjusta tulee mieleen eräs omakohtainen kokemus.

      Tapasin aikoinaan tämän naisen, kun olin töissä eräässä paikassa. Hän ei ollut tässä työpaikassa, mutta työn vuoksi jouduin liikkumaan siten, että tapasimme väistämättä vähintään pari kertaa viikossa. Aloimme juttelemaan näissä yhteyksissä ja nopeasti vakiintui tavaksi, että jatkoimme keskustelua siitä mihin se viimeksi jäi. Opin tuntemaan hänet hyvin ja vähitellen välillemme kehittyi jännite ja ihastuimme toisiimme. Juuri mitään konkreettista ei kuitenkaan ehtinyt tapahtua, vaihdoin työpaikkaa, enkä enää liikkunut siellä päin.

      Kului pitkä aika, yli kymmenen vuotta. Elämässä oli tapahtunut monenlaista ja tämän naisen kanssa tapahtunut oli jo kauan sitten jäänyt muistoissani taka-alalle. Kunnes täysin yllättäen kohtasimme eräässä liikennevälineessä, jossa hän tuli istumaan vastapäätä. Yhtäkkiä mieleeni palautui elävästi tuo aikakausi ja kaikki välillämme ollut, tuntui kuin se olisi ollut eilen. Juttelimme koko matkan ja menimme vielä perille päästyä jatkamaan juttua baariin.

      Siitä alkoi suhteemme, tunteet heräsivät uudelleen ja ikään kuin ajattelimme jatkavamme siitä mihin kauan sitten jäimme. Aluksi sujui hyvin, mutta pian kävi ilmi että olimme molemmat muuttuneet niin paljon, ettei ollut mahdollista olettaa mitään entisen perusteella. Ja vaikka tunteita oli, nekään eivät olleet samanlaisia kuin silloin ennen. Suhde jatkui aikansa, mutta ei syventynyt vaan päättyi osasyynä nämä asiat.

      Nyt tuosta kaikesta on jo kauan. Näin jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt aloittaa tutustuminen alusta, kun kohtasimme uudelleen, eikä kuvitella jatkavansa jostain mikä ei enää ollut olemassa. Ehkä suhteella olisi silloin ollut onnistumisen mahdollisuus.

      • Anonyymi

        Tässä on paljon samaa kuin meillä, väliaika on kyllä paljon pitempi. Oliko teillä jo alkuvaiheessa joku suhde mikä katkesi ja yrititte sitä jatkaa? Meillä ei ollut mitään, toinen oli varattu silloin. Mitä tarkoitat tällä uudelleen tutustumisella, eikö aikaisempi yhteinen aika ole pohjalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on paljon samaa kuin meillä, väliaika on kyllä paljon pitempi. Oliko teillä jo alkuvaiheessa joku suhde mikä katkesi ja yrititte sitä jatkaa? Meillä ei ollut mitään, toinen oli varattu silloin. Mitä tarkoitat tällä uudelleen tutustumisella, eikö aikaisempi yhteinen aika ole pohjalla?

        Ei meillä aluksi ollut suhdetta, ihan tuttavana juteltiin ja jotain suutelua. Suhde syntyi vasta kun tapasimme uudelleen. Tarkoitin että olisi kannattanut aloittaa alusta siinä mielessä, ettei olisi kuvitellut yli kymmenen vuoden takaisen tuttavuuden perusteella yhtään mitään. Ei tunteita ja elämää voi säilöä jonnekin ja ottaa esiin myöhemmin, ihmiset muuttuvat ja tunteet muuttavat muotoaan ajan kanssa. Pitää tutustua uudelleen, että jännite ja tunneyhteys voi kehittyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meillä aluksi ollut suhdetta, ihan tuttavana juteltiin ja jotain suutelua. Suhde syntyi vasta kun tapasimme uudelleen. Tarkoitin että olisi kannattanut aloittaa alusta siinä mielessä, ettei olisi kuvitellut yli kymmenen vuoden takaisen tuttavuuden perusteella yhtään mitään. Ei tunteita ja elämää voi säilöä jonnekin ja ottaa esiin myöhemmin, ihmiset muuttuvat ja tunteet muuttavat muotoaan ajan kanssa. Pitää tutustua uudelleen, että jännite ja tunneyhteys voi kehittyä.

        En saa kiinni tästä uudestaan tutustumisesta. Mihin aikaisempi häviää? Kuulumiset päivitetään, mutta muuten voi jatkaa siitä mihin jäätiin. Meillä tunneyhteys on säilynyt ja syveni nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En saa kiinni tästä uudestaan tutustumisesta. Mihin aikaisempi häviää? Kuulumiset päivitetään, mutta muuten voi jatkaa siitä mihin jäätiin. Meillä tunneyhteys on säilynyt ja syveni nopeasti.

        Ilmeisesti tunteesi ovat syventyneet yhtäkkiä muutaman tapaamisen perusteella, mikä on ihan ok. Et voi kuitenkaan puhua molempien puolesta ja jos toinen ei koe samoin, sinun on odotettava. En oikein ymmärrä mikä on ongelma, jos kerran tapailette jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tunteesi ovat syventyneet yhtäkkiä muutaman tapaamisen perusteella, mikä on ihan ok. Et voi kuitenkaan puhua molempien puolesta ja jos toinen ei koe samoin, sinun on odotettava. En oikein ymmärrä mikä on ongelma, jos kerran tapailette jatkossakin.

        No ongelma on siinä että tuntuu loukkaavalta ja välinpitämättömältä, ettei toinen ole täysillä mukana. Haluaisin panostaa tähän suhteeseen enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ongelma on siinä että tuntuu loukkaavalta ja välinpitämättömältä, ettei toinen ole täysillä mukana. Haluaisin panostaa tähän suhteeseen enemmän.

        Vaikutat todella yksioikoiselta ja itsekkäältä. Etkö ymmärrä ettei muutaman hassun tapaamisen jälkeen voi vielä odottaakaan mitään muuta kuin tapailun jatkamista, jos tapaamiset on menneet hyvin. Kerroit että tunsitte aikaisemmin pari vuotta, sehän on ihan eri tason asia kuin viisi vaivaista tapaamista. Juttunne on nyt ikään kuin alkanut alusta.

        En tiedä millainen rakastamasi nainen on, mutta itse ainakin kokisin ajattelutapasi jo ahdistavana ja loukkaavana. Varo ettet karkoita häntä kokonaan tuolla järjettömyydellä.


    • Tuohan on jo paljon. Tuosta se voi vielä kehittyä. Harvoin rakkauden tunteet on justiinsa molemmilla samassa volyymessa.

      Ihmiset muutenkin näyttää tunteitaan erilailla. Itse jatkaisin, koska itselläni olisi tunteita. Eri asia, jos toinen jäätyy ja alkaa vaikuttaa kylmältä.

      Mutta en vaatisi toiselta mitään suuria rakkaudentunnustuksia, siksi että itse niitä vuodattaisin. Anna tunteille tilaa ja syytä kasvaa.

      Ahdistellen ja vaatien näyttöä jollain omalla tavallaan ne katoaa...

      • Pidä nätisti, arvostaen ja hellästi. Ehkä hän rakastuu sinuun, kun olet rakastettava..


      • Anonyymi

        En vaadi kuin samaa mitä itse tunnen ja teen. Odottaminen on vaikeaa tässä vaiheessa, voiko sitäkään vaatia keltään? Tunteet syvenevät nopeasti nyt kun uudestaan ollaan yhdessä. Toinen ei ole jäätynyt, muttei ole täysillä mukana. Haluaa tavata muttei puhu tunteistaan ja viestittelee harvemmin. Ei vaikuta rakastuneelta, juttelee muita asioita, mm. kertoo harrastuksestaan, mökkilomastaan, leffoista mitä katsoo.. tunteista ei paljon mitään. Itse viestittelen ja sanon tunteistani usein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En vaadi kuin samaa mitä itse tunnen ja teen. Odottaminen on vaikeaa tässä vaiheessa, voiko sitäkään vaatia keltään? Tunteet syvenevät nopeasti nyt kun uudestaan ollaan yhdessä. Toinen ei ole jäätynyt, muttei ole täysillä mukana. Haluaa tavata muttei puhu tunteistaan ja viestittelee harvemmin. Ei vaikuta rakastuneelta, juttelee muita asioita, mm. kertoo harrastuksestaan, mökkilomastaan, leffoista mitä katsoo.. tunteista ei paljon mitään. Itse viestittelen ja sanon tunteistani usein.

        No ehkä hänellä ei ole samanlaisia tunteita kun sinulla? Voithan jossain kohtaa ottaa puheeksi tunneasiat, jos hän sitten avautuisi.

        Ei nyt tentti tyylillä, mutta tunneasioista puhuen, omistasi ehkä kertoen. Omia toiveitaankin voi minusta ihan huoleti ääneen puhua. Minusta suhteen pitää kestää puhua asioista, joista kumpi vaan tahtoo puhua.

        Kaksi ihmistä ja persoonaahan siinä yhdessä on. Toisiaan tarvii kyetä ymmärtämään ja kuuntelemaan, ei siitä muuten mitään tule.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En vaadi kuin samaa mitä itse tunnen ja teen. Odottaminen on vaikeaa tässä vaiheessa, voiko sitäkään vaatia keltään? Tunteet syvenevät nopeasti nyt kun uudestaan ollaan yhdessä. Toinen ei ole jäätynyt, muttei ole täysillä mukana. Haluaa tavata muttei puhu tunteistaan ja viestittelee harvemmin. Ei vaikuta rakastuneelta, juttelee muita asioita, mm. kertoo harrastuksestaan, mökkilomastaan, leffoista mitä katsoo.. tunteista ei paljon mitään. Itse viestittelen ja sanon tunteistani usein.

        Minäkin olen tunneihminen, kun ihastunkin on se sellainen kuumotus, että kuivat lehtikasat syttyisi tuleen jo ohi kävellessäni.

        Toiset meistä on ihan alusta asti hehkuvampia osapuolia, kun toiset lämpenee hitaammin.

        Meidän hehkujen pitää kyetä antamaan toiselle aikaa kehittyä omaan hehkuunsa. Loppujen lopuksi kyse on siitä, rakastatko sinä häntä vaikkei hän toimi kuten itse toimit?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Minäkin olen tunneihminen, kun ihastunkin on se sellainen kuumotus, että kuivat lehtikasat syttyisi tuleen jo ohi kävellessäni.

        Toiset meistä on ihan alusta asti hehkuvampia osapuolia, kun toiset lämpenee hitaammin.

        Meidän hehkujen pitää kyetä antamaan toiselle aikaa kehittyä omaan hehkuunsa. Loppujen lopuksi kyse on siitä, rakastatko sinä häntä vaikkei hän toimi kuten itse toimit?

        Sinä MCMLXXVI osaat sanoittaa ja avata ajatuksiasi tosi kauniisti.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Minäkin olen tunneihminen, kun ihastunkin on se sellainen kuumotus, että kuivat lehtikasat syttyisi tuleen jo ohi kävellessäni.

        Toiset meistä on ihan alusta asti hehkuvampia osapuolia, kun toiset lämpenee hitaammin.

        Meidän hehkujen pitää kyetä antamaan toiselle aikaa kehittyä omaan hehkuunsa. Loppujen lopuksi kyse on siitä, rakastatko sinä häntä vaikkei hän toimi kuten itse toimit?

        Hän oli aikaisemmin rakastunut vaikkemme voineet olla yhdessä ja nyt kun voimme menee näin hitaasti. Mikä tässä nyt estää. En ole tentannut mutta puhun tunteistani ja odotan jotain vastausta. Toinen vastaa kevyemmin, mutta puhuu kyllä.

        Kai nyt sitten on siedettävä tätä tahtia, ei voi muutakaan. Rakastan häntä mutta omakin fiilis meinaa jo mennä tähän tilanteeseen. Saatte varmaan kaikki kiinni tästä jos mietitte että olisi omalla kohdalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä MCMLXXVI osaat sanoittaa ja avata ajatuksiasi tosi kauniisti.

        Aijaa. :)

        Kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän oli aikaisemmin rakastunut vaikkemme voineet olla yhdessä ja nyt kun voimme menee näin hitaasti. Mikä tässä nyt estää. En ole tentannut mutta puhun tunteistani ja odotan jotain vastausta. Toinen vastaa kevyemmin, mutta puhuu kyllä.

        Kai nyt sitten on siedettävä tätä tahtia, ei voi muutakaan. Rakastan häntä mutta omakin fiilis meinaa jo mennä tähän tilanteeseen. Saatte varmaan kaikki kiinni tästä jos mietitte että olisi omalla kohdalla.

        Ehkä siihen rakastumiseen aiemmin sekottui sitä lumovoimaa enemmän nuin realiteettia, kun ette voineet olla yhdessä? Nyt kun olette yhdessä, realiteetit on nähty ja näkyvissä.

        Hän myös saattoi parisuhteessaan olla tunnenälässä, joka voi korostaa tunteita siihen suuntaan joka ruokkii ja antaa nälälle?

        Tai sitten olit se kutkuttava toinen? Se salainen haave? Nyt olet realistisesti "hänen", et enää joku tähti taivaalla josta haaveilla.

        Tämä nyt ei kovin nätiltä kuulosta, mutta osa ihmisistä rakastuu haaveiluun ja tuntee enemmän kun ei saisi tuntea. Voisko olla hänessä sitä?

        Olen itse törmännyt kumppaneissa tuohon, että olen kutkuttavan ihastuttava etäältä haluttuna, mutta kun hän saakin minut rinnalleen, hohtoni haihtuu. En ole enää mitään ihmeellisen ihanaa.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ehkä siihen rakastumiseen aiemmin sekottui sitä lumovoimaa enemmän nuin realiteettia, kun ette voineet olla yhdessä? Nyt kun olette yhdessä, realiteetit on nähty ja näkyvissä.

        Hän myös saattoi parisuhteessaan olla tunnenälässä, joka voi korostaa tunteita siihen suuntaan joka ruokkii ja antaa nälälle?

        Tai sitten olit se kutkuttava toinen? Se salainen haave? Nyt olet realistisesti "hänen", et enää joku tähti taivaalla josta haaveilla.

        Tämä nyt ei kovin nätiltä kuulosta, mutta osa ihmisistä rakastuu haaveiluun ja tuntee enemmän kun ei saisi tuntea. Voisko olla hänessä sitä?

        Olen itse törmännyt kumppaneissa tuohon, että olen kutkuttavan ihastuttava etäältä haluttuna, mutta kun hän saakin minut rinnalleen, hohtoni haihtuu. En ole enää mitään ihmeellisen ihanaa.

        Sitä sanotaan myös realismiksi, kun haaveilun kohde onkin vain ihminen. :)

        Tsemiä ja kuulostele onko sun hyvä olla. Sinä itse parhaiten tiedät, me muut vain spekuloidaan.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Ehkä siihen rakastumiseen aiemmin sekottui sitä lumovoimaa enemmän nuin realiteettia, kun ette voineet olla yhdessä? Nyt kun olette yhdessä, realiteetit on nähty ja näkyvissä.

        Hän myös saattoi parisuhteessaan olla tunnenälässä, joka voi korostaa tunteita siihen suuntaan joka ruokkii ja antaa nälälle?

        Tai sitten olit se kutkuttava toinen? Se salainen haave? Nyt olet realistisesti "hänen", et enää joku tähti taivaalla josta haaveilla.

        Tämä nyt ei kovin nätiltä kuulosta, mutta osa ihmisistä rakastuu haaveiluun ja tuntee enemmän kun ei saisi tuntea. Voisko olla hänessä sitä?

        Olen itse törmännyt kumppaneissa tuohon, että olen kutkuttavan ihastuttava etäältä haluttuna, mutta kun hän saakin minut rinnalleen, hohtoni haihtuu. En ole enää mitään ihmeellisen ihanaa.

        Niin, tai sitten hän ei vain enää ole niin rakastunut kuin oli silloin Välissä on ollut useita vuosia,, tunteet ehtii siinä kyllä haaleta ja kaikenlaista tapahtua.
        Varmasti kuitenkin haluaa katsoa tämän kortin eli sinut, kun on voimakkaita tunteita ollut, että vieläkö ottaisi kipinää alleen.
        En ainakaan lähtisi painostamaan tunteiden kertomisesta ja niistä puhumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tai sitten hän ei vain enää ole niin rakastunut kuin oli silloin Välissä on ollut useita vuosia,, tunteet ehtii siinä kyllä haaleta ja kaikenlaista tapahtua.
        Varmasti kuitenkin haluaa katsoa tämän kortin eli sinut, kun on voimakkaita tunteita ollut, että vieläkö ottaisi kipinää alleen.
        En ainakaan lähtisi painostamaan tunteiden kertomisesta ja niistä puhumisesta.

        Tässä puhuu järjen ääni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tai sitten hän ei vain enää ole niin rakastunut kuin oli silloin Välissä on ollut useita vuosia,, tunteet ehtii siinä kyllä haaleta ja kaikenlaista tapahtua.
        Varmasti kuitenkin haluaa katsoa tämän kortin eli sinut, kun on voimakkaita tunteita ollut, että vieläkö ottaisi kipinää alleen.
        En ainakaan lähtisi painostamaan tunteiden kertomisesta ja niistä puhumisesta.

        Sekin saattaa olla joo. Ihmiset muuttuu ja valitettavasti kyynistyykin, joka sekin voi tehdä rakastumisesta vaikeaa.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Sekin saattaa olla joo. Ihmiset muuttuu ja valitettavasti kyynistyykin, joka sekin voi tehdä rakastumisesta vaikeaa.

        Ei se tarkoita että rakastuminen on vaikeaa, jos ei ole muutaman tapaamisen jälkeen taivaissa. Vähän realismia näihin juttuihin, kiitos. Itse en ole ikinä rakastunut parin hassun tapaamisen jälkeen ja tiedän monta muutakin samanlaista. Ap:n kannattaa ottaa järki käteen ja rauhoittua, tuollainen ennenaikainen huuruilu karkoittaa nopeasti rakkauden kohteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tarkoita että rakastuminen on vaikeaa, jos ei ole muutaman tapaamisen jälkeen taivaissa. Vähän realismia näihin juttuihin, kiitos. Itse en ole ikinä rakastunut parin hassun tapaamisen jälkeen ja tiedän monta muutakin samanlaista. Ap:n kannattaa ottaa järki käteen ja rauhoittua, tuollainen ennenaikainen huuruilu karkoittaa nopeasti rakkauden kohteen.

        Puhuin kyynistymisestä, joka minusta on ihan realismia. Sattuu kipeitä juttuja ja pettyy rakkaudessa, voi hyvinkin kyynistyä jolloin rakastumisestakin voi tulla vaikeaa.

        Tässä nyt mietitään eri vaihtoehtoja, vähän perspektiifiä. :)

        Ei kukaan kai ole noin suhtautunut, että heti pitäisi. En minä ainakaan edes oleta mitään tuollaista. Käy julki jo aiemmista kirjoituksistani. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Puhuin kyynistymisestä, joka minusta on ihan realismia. Sattuu kipeitä juttuja ja pettyy rakkaudessa, voi hyvinkin kyynistyä jolloin rakastumisestakin voi tulla vaikeaa.

        Tässä nyt mietitään eri vaihtoehtoja, vähän perspektiifiä. :)

        Ei kukaan kai ole noin suhtautunut, että heti pitäisi. En minä ainakaan edes oleta mitään tuollaista. Käy julki jo aiemmista kirjoituksistani. :)

        Tähän pieni kevennys lapseni suusta.

        Hän oli 4-vuotias ja pihassa käveli muurahaisia. Olin sanonut ettei tallota tahalleen hengiltä niitä murkkuja.

        No muutama murkku käveli lapseni jalkaa pitkin, joten hän pelästyi ja talloi sitten muutaman niitä. Sanoen: Tässä teille mulkuille (murkuille) vähän pelsepektiifiä. Ei osannut ärrää. :D

        Luonnollisesti kuullut perspektiivin aikuisilta.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Puhuin kyynistymisestä, joka minusta on ihan realismia. Sattuu kipeitä juttuja ja pettyy rakkaudessa, voi hyvinkin kyynistyä jolloin rakastumisestakin voi tulla vaikeaa.

        Tässä nyt mietitään eri vaihtoehtoja, vähän perspektiifiä. :)

        Ei kukaan kai ole noin suhtautunut, että heti pitäisi. En minä ainakaan edes oleta mitään tuollaista. Käy julki jo aiemmista kirjoituksistani. :)

        Ap vaikuttaa olettavan liikaa liian nopeasti. Mielestäni se ei ole viisas lähestymistapa. Helposti toinen voi lähteä karkuun, jos alkaa painostamaan heti alussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ap vaikuttaa olettavan liikaa liian nopeasti. Mielestäni se ei ole viisas lähestymistapa. Helposti toinen voi lähteä karkuun, jos alkaa painostamaan heti alussa.

        Kyllä. Suosittelin ja suosittelisin häntä antamaan aikaa rakastetulleen. Kasvaa tunteisiinsa omaan tahtiinsa. Ja eihän ne tunteet ja niiden ilmaisu sittenkään välttämättä ole samanlaiset kuin aloittajalla on. Ilmene samoin.

        Kukin tunteilee miten tunteilee ja näyttää ne tunteet miten näyttää. Sitä tuossa jo aiemmin sivusin. Itsekin olen aikamoinen hehkuttaja, kun olen tunteiden otteessa, jollekin se saattaisi olla ahdistavaa ja epätodellista. Pitää suorastaan kahelina minua. Mutta minä vaan olen sellainen, sytyn sata lasissa tai en lainkaan. :)

        En osaa himmaillen ja hitaasti innostua. Mutta osaan sentään peitellä tunteideni voimakkuutta jonkin verran. Hiukan siis teeskennellä etten olisi niin lääpällään. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Kyllä. Suosittelin ja suosittelisin häntä antamaan aikaa rakastetulleen. Kasvaa tunteisiinsa omaan tahtiinsa. Ja eihän ne tunteet ja niiden ilmaisu sittenkään välttämättä ole samanlaiset kuin aloittajalla on. Ilmene samoin.

        Kukin tunteilee miten tunteilee ja näyttää ne tunteet miten näyttää. Sitä tuossa jo aiemmin sivusin. Itsekin olen aikamoinen hehkuttaja, kun olen tunteiden otteessa, jollekin se saattaisi olla ahdistavaa ja epätodellista. Pitää suorastaan kahelina minua. Mutta minä vaan olen sellainen, sytyn sata lasissa tai en lainkaan. :)

        En osaa himmaillen ja hitaasti innostua. Mutta osaan sentään peitellä tunteideni voimakkuutta jonkin verran. Hiukan siis teeskennellä etten olisi niin lääpällään. :)

        Niin juuri, itse ajattelen että jokainen voi ilmaista tunteitaan omalla tavallaan ja tahdissaan, mutta toisia ei saa eikä kannatakaan painostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri, itse ajattelen että jokainen voi ilmaista tunteitaan omalla tavallaan ja tahdissaan, mutta toisia ei saa eikä kannatakaan painostaa.

        Painostaminen on kaikessa helposti se poistu ja pakene reaktion aihe. Että kyllä olen samaa mieltä kanssasi.

        Muutenkaan rakkaus ei minusta ole eikä tarvitse olla mikään hana, josta valuu yhtä paljon jatkuvasti kummallekkin. Ja samaan tahtiin. Kun itse tiedän, että toinen on minulle rakas, minä jaksan jo sen voimalla olla kärsivällinen ja odottaa. Hän tarvitsee sen ajan minkä tarvitsee ja tapansa näyttää rakkautensa, näillä ajatuksin lähestyn tätä asiaa.

        Siinä jää sitten itselle se osuus, että miettii riittääkö se itselle vai ei. Omat ratkaisut sitten vaan tehtävä omien tuntemusten mukaan.


    • Anonyymi

      Rumia ovat kumpikin erikseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      253
      18560
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3205
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1735
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1436
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1282
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1111
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      970
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      969
    Aihe