KUVAKAAPPAUKSEN OTTAMINEN ILMAN LUPAA

Anonyymi

Olin snäpis sä kun lähetin kuvan naamastani henkilölle jonka tunne mutta hln otto kuvakaappauksen ja levetti sen eteenpäin en tiedä mitä mun pitää tehdä mua pelottaa koska he voivat tehdä ihan mitä vaan.

Pitääkö tehdä rikoilmoitus? Auttakaa!

8

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilmiannatko itsesi?

• Anonyymi

Kuvan luvaton käyttö on rangaistavaa. Rikosilmoitus.

• Anonyymi

Asiasta olisi voinut syntyä jopa keskustelua, kun sen olisi aloittanut ihan älyissään oleva.

• Anonyymi

Kyll mä oon älyisään? Miten niin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyll mä oon älyisään? Miten niin?

Mä en vaan tiedä mitä pitää tehdä oon 17v ja mua pelottaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en vaan tiedä mitä pitää tehdä oon 17v ja mua pelottaa

Oopa roikkunut netissä kohta 30-vuotta enkä ole ensimmäistäkään kuvaani sinne pistänyt.

• Anonyymi

Yksittäistä henkilöä et saa kuvata edes yleisellä paikalla. Et missään muuallakaan ilman henkilön lupaa. Kojelautakameralla et saa kuvata asuntovaunua taikka asuntoautoa siis sisälle toisen asuntoon.

• Anonyymi

Johan pomppas. Yleisellä paikalla SAA kuvata ihan mitä tahansa. Kuvaaminen katsotaan sallituksi kaduilla, toreilla, metsissä tai muilla vastaavilla yleisillä paikoilla. Yleisiksi paikoiksi katsotaan myös muun muassa koulut, kirjastot, ostoskeskukset sekä metroasemien ja lentoasemien aula- ja odotustilat. Julkisilla paikoilla kuvaamisen oikeus perustuu Suomen perustuslakiin.

Sen sijaan kuvaaminen katsotaan aina kielletyiksi muilla kuin yleisillä paikoilla, mikäli kuvan kohde ei ole antanut lupaa kuvaamiseen. Jos kohde oleskelee kotirauhan suojaamassa paikassa, on katsottu, että lupa on välttämätön. Kotirauhan piiriin kuuluviksi tai sen kaltaisiksi paikoiksi katsotaan muun muassa asunnot, mökit, asuntovaunut, hotellihuoneet, peseytymistilat, käymälät sekä muut asuntoihin läheisesti liittyvät rakennukset. Yksinkertaisesti lupa tarvitaan aina silloin, kun kyse ei ole yleisölle vapaasti avoinna olevasta alueesta. Näiden lisäksi kuvaaminen on rajoitettua julkisilla paikoilla, joihin yleisöllä ei ole vapaata pääsyä. Tällaisiksi paikoiksi voidaan katsoa esimerkiksi tehtaat ja ravintoloiden kabinetit. Kuvaaminen on kuitenkin sallittua tällaisissakin tilanteissa, mikäli kuvaamisen kohde antaa siihen luvan. Jos lupaa ei myönnetä, on kuvaaminen rangaistavaa, mikäli se tapahtuu yksityisyyttä loukkaavalla tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      171
      7073
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      64
      2772
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2188
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      66
      1359
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      360
      1310
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      1274
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      18
      1186
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1020
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      988
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      980
    Aihe