Olin snäpis sä kun lähetin kuvan naamastani henkilölle jonka tunne mutta hln otto kuvakaappauksen ja levetti sen eteenpäin en tiedä mitä mun pitää tehdä mua pelottaa koska he voivat tehdä ihan mitä vaan.
Pitääkö tehdä rikoilmoitus? Auttakaa!
KUVAKAAPPAUKSEN OTTAMINEN ILMAN LUPAA
8
271
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmiannatko itsesi?
- Anonyymi
Kuvan luvaton käyttö on rangaistavaa. Rikosilmoitus.
- Anonyymi
Asiasta olisi voinut syntyä jopa keskustelua, kun sen olisi aloittanut ihan älyissään oleva.
- Anonyymi
Kyll mä oon älyisään? Miten niin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyll mä oon älyisään? Miten niin?
Mä en vaan tiedä mitä pitää tehdä oon 17v ja mua pelottaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en vaan tiedä mitä pitää tehdä oon 17v ja mua pelottaa
Oopa roikkunut netissä kohta 30-vuotta enkä ole ensimmäistäkään kuvaani sinne pistänyt.
- Anonyymi
Yksittäistä henkilöä et saa kuvata edes yleisellä paikalla. Et missään muuallakaan ilman henkilön lupaa. Kojelautakameralla et saa kuvata asuntovaunua taikka asuntoautoa siis sisälle toisen asuntoon.
- Anonyymi
Johan pomppas. Yleisellä paikalla SAA kuvata ihan mitä tahansa. Kuvaaminen katsotaan sallituksi kaduilla, toreilla, metsissä tai muilla vastaavilla yleisillä paikoilla. Yleisiksi paikoiksi katsotaan myös muun muassa koulut, kirjastot, ostoskeskukset sekä metroasemien ja lentoasemien aula- ja odotustilat. Julkisilla paikoilla kuvaamisen oikeus perustuu Suomen perustuslakiin.
Sen sijaan kuvaaminen katsotaan aina kielletyiksi muilla kuin yleisillä paikoilla, mikäli kuvan kohde ei ole antanut lupaa kuvaamiseen. Jos kohde oleskelee kotirauhan suojaamassa paikassa, on katsottu, että lupa on välttämätön. Kotirauhan piiriin kuuluviksi tai sen kaltaisiksi paikoiksi katsotaan muun muassa asunnot, mökit, asuntovaunut, hotellihuoneet, peseytymistilat, käymälät sekä muut asuntoihin läheisesti liittyvät rakennukset. Yksinkertaisesti lupa tarvitaan aina silloin, kun kyse ei ole yleisölle vapaasti avoinna olevasta alueesta. Näiden lisäksi kuvaaminen on rajoitettua julkisilla paikoilla, joihin yleisöllä ei ole vapaata pääsyä. Tällaisiksi paikoiksi voidaan katsoa esimerkiksi tehtaat ja ravintoloiden kabinetit. Kuvaaminen on kuitenkin sallittua tällaisissakin tilanteissa, mikäli kuvaamisen kohde antaa siihen luvan. Jos lupaa ei myönnetä, on kuvaaminen rangaistavaa, mikäli se tapahtuu yksityisyyttä loukkaavalla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1717073
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes642772- 562188
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se661359Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3601310- 561274
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181186Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171020Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384988Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980