"Avoimen koodin koodarit: huono palkka, raskas työ. Vastuusta huolimatta homma ei välttämättä juuri täytä palkkapussia. Tideliftin tuoreen kyselyn mukaan 46 prosenttia ylläpitäjistä ei saa lainkaan palkkaa tekemisestään. Niistä, jotka rahaa saavat, vain 26 prosenttia saa enemmän kuin 1000 dollaria vuodessa. Moni kyselyyn vastannut ilmoitti lopettaneensa tai ainakin harkinneensa jonkin projektin lopettamista, ja suurimmalla osalla näistä syynä olivat muut asiat elämässä ja työssä. Hyvin usein tämä ”muu asia” oli rahan tekeminen palkkatyöllä."
Takaportti taloudellisena kannustimena?
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä ketju oli jo aiemmien esillä, johon todettiin mm. että,
Harvemminhan sitä kukaan palkkaa harrastuksesta saa.
että,
Oli ihan omasta mielenkiinnosta osallistuttu avoimen lähteen koodaukseen saadakseen valtavirran laitevalmistajan reitittimeen parempi ja tietoturvallisempi järjestelmä, koska laitevalmistaja itse julkaisi päivityksiä aika harvoin, ja sitten lopuksi vielä lopetti tuen. Nyt tuki kuitenkin jatkuu avoimen lähdenkoodin OpenWRT -puolella, ja päivityksiä tulee tasaiseen tahtiin, niin pysyy reititin tietoturvallisena vastaisuudessakin, josta hyötyy koko yhteisö.
windows-tubuttajat puolestaan maksavat siitä että antavat kaikki tietonsa microsoftille ja erilaisille "yhteistyökumppaneille"...- Anonyymi
Seliseliä pukkaa kovasti. Miksi kaikki koodarit eivät ole linulks-koodareitten tapaan harrastelijoita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seliseliä pukkaa kovasti. Miksi kaikki koodarit eivät ole linulks-koodareitten tapaan harrastelijoita?
Tätä pitää kysyä jokaiselta koodarilta ihan henkilökohtaisesti...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä pitää kysyä jokaiselta koodarilta ihan henkilökohtaisesti...
Vai olisko se niin, että fiksuimmille koodareille maksetaan paremmin ja työkin on palkitsevampaa. Tubuttimen koodaus ei varmasti sitä ole, jos vielä palkkana on toimimaton kurttaus ja purukumia.
- Anonyymi
Ihmisillä on mutakin harrastuksia kuin älypuhelimen räplääminen ja tietokoneella pelaaminen.
- Anonyymi
Parhaat ohjelmoijat tekevät isot rahat osaamisellaan, harrastelijat ovat sitten erikseen.
- Anonyymi
Kaikki suuret keksinnöt ja innovaatiot ovat tulleet harrastuksen kautta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki suuret keksinnöt ja innovaatiot ovat tulleet harrastuksen kautta...
Höpö höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö.
No mitäs ne sitten ovat tulleet?
- Anonyymi
Ilmaista lounasta ei ole!
- Anonyymi
Kaikki lounaat jotka joku toinen on maksanut ovat olleet minulle ilmaisia.
Ei niitä lounaita sinne kopperoon kukaan tuo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984