Takaportti taloudellisena kannustimena?

Anonyymi

"Avoimen koodin koodarit: huono palkka, raskas työ. Vastuusta huolimatta homma ei välttämättä juuri täytä palkkapussia. Tideliftin tuoreen kyselyn mukaan 46 prosenttia ylläpitäjistä ei saa lainkaan palkkaa tekemisestään. Niistä, jotka rahaa saavat, vain 26 prosenttia saa enemmän kuin 1000 dollaria vuodessa. Moni kyselyyn vastannut ilmoitti lopettaneensa tai ainakin harkinneensa jonkin projektin lopettamista, ja suurimmalla osalla näistä syynä olivat muut asiat elämässä ja työssä. Hyvin usein tämä ”muu asia” oli rahan tekeminen palkkatyöllä."

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä ketju oli jo aiemmien esillä, johon todettiin mm. että,

Harvemminhan sitä kukaan palkkaa harrastuksesta saa.

että,

Oli ihan omasta mielenkiinnosta osallistuttu avoimen lähteen koodaukseen saadakseen valtavirran laitevalmistajan reitittimeen parempi ja tietoturvallisempi järjestelmä, koska laitevalmistaja itse julkaisi päivityksiä aika harvoin, ja sitten lopuksi vielä lopetti tuen. Nyt tuki kuitenkin jatkuu avoimen lähdenkoodin OpenWRT -puolella, ja päivityksiä tulee tasaiseen tahtiin, niin pysyy reititin tietoturvallisena vastaisuudessakin, josta hyötyy koko yhteisö.

windows-tubuttajat puolestaan maksavat siitä että antavat kaikki tietonsa microsoftille ja erilaisille "yhteistyökumppaneille"...

• Anonyymi

Seliseliä pukkaa kovasti. Miksi kaikki koodarit eivät ole linulks-koodareitten tapaan harrastelijoita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seliseliä pukkaa kovasti. Miksi kaikki koodarit eivät ole linulks-koodareitten tapaan harrastelijoita?

Tätä pitää kysyä jokaiselta koodarilta ihan henkilökohtaisesti...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä pitää kysyä jokaiselta koodarilta ihan henkilökohtaisesti...

Vai olisko se niin, että fiksuimmille koodareille maksetaan paremmin ja työkin on palkitsevampaa. Tubuttimen koodaus ei varmasti sitä ole, jos vielä palkkana on toimimaton kurttaus ja purukumia.

• Anonyymi

Ihmisillä on mutakin harrastuksia kuin älypuhelimen räplääminen ja tietokoneella pelaaminen.

• Anonyymi

Parhaat ohjelmoijat tekevät isot rahat osaamisellaan, harrastelijat ovat sitten erikseen.

• Anonyymi

Kaikki suuret keksinnöt ja innovaatiot ovat tulleet harrastuksen kautta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki suuret keksinnöt ja innovaatiot ovat tulleet harrastuksen kautta...

Höpö höpö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö.

No mitäs ne sitten ovat tulleet?

• Anonyymi

Ilmaista lounasta ei ole!

• Anonyymi

Kaikki lounaat jotka joku toinen on maksanut ovat olleet minulle ilmaisia.
        Ei niitä lounaita sinne kopperoon kukaan tuo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      85
      3250
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1859
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1703
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      140
      1533
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1458
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1413
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1331
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      93
      1329
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1274
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1247
    Aihe