Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa taannoin ostamaani Suzuki DT-85 moottoria. Oli aika sykähdyttävä kokemus kun laitoin pakin päälle ja hevosvoimat eivät kirjaimellisesti pysyneet pilttuissaan, vaan vene karkasi osin laiturin päälle. Hetken tutkiminen antoi tulokseksi että koneessa on eteenpäinvaihde jatkuvasti päällä. Neutraaliasennossa kaukosäädin tosin kliksahtaa kuten pitääkin ja kierrokset ovat suht alhaalla. Kuitenkin sekä eteen- että taaksepäin vaihtaessa, samoin kuin neutraalilla, vaihteisto toimii eteenpäin. Myöskin käsikaasun lisääminen onnistuu niin eteen- kuin taakse asennossa.
Viittaavatko oireet johonkin vakavaan, vai vain säätöhommeliin? Mistäpäin pitäisi aloittaa? Tiedän suurinpiirtein miten päin ruuvimeisseliä pidetään kädessä, mutta ei toivoakaan esim. ammattislangin ymmärtämisestä.
Kiitos asiallisista vastauksista!
Suzuki DT-85 vaihde jumittunut
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tänään kiristelin vaihdevivustoja sillä tuloksella että käsikaasu ei enää mene päälle muuten kuin vapaa-asennossa. Muuten sama kuin ennenkin, ei väliä missä asennossa kaukosäädin on, potkuri työntää eteenpäin.
Vaihdevivusto näyttää liikkuvan kuten pitäisi, ainakin kopan alaosassa olevaan vaaka-asennossa olevaan tankoon asti, jota alemmas en näe.
Auttakaa nyt hyvät ihmiset, maakrapuilu saisi jo riittää minulle. - Anonyymi
Älä säädä vaijereita vaan irrota vaihdevaijeri koneen päästä ja koita laittaa vapaalle käsin vipua käyttämällä. Potkurista pyörittää käsin jos menee vapaalle. Jollei moottorin vivusta toimi vaihteet niin sitten on vaihteensiirto koneen sisältä rikki tai säädöt pielessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984