Läpituntipalkkauksen laillisuus

Anonyymi

Onko läpituntipalkka päiväraha laillinen palkkausmuoto? Vähän on nyt hämärän peittoon jäänyt tämä muoto alottelijalle. Meille kun opetettiin vaan km liksojen laittomuudesta. Riippuuko tuo vaan siitä palkan suuruudesta tuo laillisuus? 17€/h on toki parempi kuin kärrykuskin TES ilman lisiä, mutta mutta... Millasia lisiä sitä alalla yleensä edes maksetaan, kovasti kun on taottu kalloon ettei tällä alalla mm. ylitöitä korvata.

44

1527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysy ammattiliitolta.

      • Anonyymi

        Niin lopulta kysyin. Laskevat mulle mitä mun olis pitäny saada ja alkavat karhuamaan mun saatavia pomolta. Tässä on otettu takkiin ihan huolella ja työsuhteen jatkuminen vaakalaudalla, kun koeaikana kehtasin alkaa saatavistani pitämään huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin lopulta kysyin. Laskevat mulle mitä mun olis pitäny saada ja alkavat karhuamaan mun saatavia pomolta. Tässä on otettu takkiin ihan huolella ja työsuhteen jatkuminen vaakalaudalla, kun koeaikana kehtasin alkaa saatavistani pitämään huolta.

        Taitaa olla sulla tiukassa kuljetusalantyöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin lopulta kysyin. Laskevat mulle mitä mun olis pitäny saada ja alkavat karhuamaan mun saatavia pomolta. Tässä on otettu takkiin ihan huolella ja työsuhteen jatkuminen vaakalaudalla, kun koeaikana kehtasin alkaa saatavistani pitämään huolta.

        Laillista palvelua tarjoavien vuokrafirmojen kautta saat laillisen palkan ja kaikki edut, lomat, lomarahat. Suurimmat vuokrafirmat ovat hyvä ja luotettava ratkaisu, niillä ei ole varaa rikkoa lakeja mihin valitettavan usein sekä isot että pienet kuljetusliikkeet syyllistyvät. Vuokratyöntekijänä voit jopa valita millaista liikennettä haluat ajaa, yöllä vai pöivällä, saat korttia korotettua ym ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla sulla tiukassa kuljetusalantyöt.

        Seuraavan työpaikan suhteen varmistus TES noudattamisesta. Kyllä niitä paikkailmotuksien mukaan on kunnollisia firmoja olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavan työpaikan suhteen varmistus TES noudattamisesta. Kyllä niitä paikkailmotuksien mukaan on kunnollisia firmoja olemassa.

        Siis käytännössä kaikki ilmoittaa maksavansa TES mukaan ja soppariinkin se lautetaan mutta parin tilipäivän jälkeen näkee paremmin mikä on käytäntö


    • Anonyymi

      On laillinen mutta sen tulee olla parempi kuin mikä keskituntiansiosi olisi TES palkalla. Eli tuntipalkkaan pitäisi olla sisällytetty kaikki lisät, pekkaset, ylityöt ym. ja jonkun laskelman näin että sen pitäisi olla jossain reilusti yli 20e/tunti kieppeillä, riippuen tietty paljonko tulee ylitöitä. Käytännössä kukaan ei sellaista maksa ja tarkoitus on säästää palkkakuluissa sekä teettää järjettömiä tuntimääriä.

      • Anonyymi

        KM- palkka on paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KM- palkka on paras.

        Ei km- liksa ole laiton.


      • Anonyymi

        Se on tätä kilpailukykyä. Tällä hetkellä suurethuolitsiat maksavat isännälle niin heikosti että niillä tuloilla mahdoton maksaa lailistapalkkaa. Puolikkaan kaksi akselinen saa suunnilleen 0.96€ kilsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KM- palkka on paras.

        Jos on vähintään 26 senttiä kilsa eikä tarvitse venailla lastauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei km- liksa ole laiton.

        Ei ole jos ylittää tessin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on vähintään 26 senttiä kilsa eikä tarvitse venailla lastauksissa.

        tuo voi olla hyvä jos pystyy pitämään koko palkkajakson ajan keskinopeuden 80 km/h ja km- palkan lisäksi saa ilta-ja yölisät sekä erikseen vuosilomapalkan, lomarahat ja pekkaset. Ellei saa niin häviää vuodessa 7-8000 euroa verokirjapalkkaa ja päivärahat, ehkä 5000 euroa verotonta rahaa vuodessa. Ja tietysti eläkekertymää menettää eläkevuosilta ehkä 180-200 eur/kk. Jos elää elökkeellä 15 vuotta niin menettää sielläkin sitten yli 30000 euroa..
        Vain idiootit ajavat pelkällä km-korvauksella? Vapaa maa mutta useimmat käyvät työssä palkan vuoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tätä kilpailukykyä. Tällä hetkellä suurethuolitsiat maksavat isännälle niin heikosti että niillä tuloilla mahdoton maksaa lailistapalkkaa. Puolikkaan kaksi akselinen saa suunnilleen 0.96€ kilsa.

        Kilpailukyky syntyy just sillä, että poljetaan palkkoja. Tavaran pitää kulkea, autot ei vielä toimi kuskitta, ulkomaalasten toimijoiden toiminta rajotettua, joten jos kaikilla on kaikki kulut oikein huomioitu tarjouksissa ei huolitsijoille riitä halpaa autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tätä kilpailukykyä. Tällä hetkellä suurethuolitsiat maksavat isännälle niin heikosti että niillä tuloilla mahdoton maksaa lailistapalkkaa. Puolikkaan kaksi akselinen saa suunnilleen 0.96€ kilsa.

        Eiköhän tuo ole isännän ongelma jos ottaa töitä jotka ei tuota…


    • Anonyymi

      Tere Suomi pelle Trolli poro. Ei edes Eestipoika ota sinua tosissaan.

      • Anonyymi

        Reissupalkka on vielä parempi.


      • Anonyymi

        Mitä Virolainen määki mene kotiisi.


    • Anonyymi

      TES palkka kaikkein paras ja kun on vielä AKT:n jäsen niin ei jää senttiäkän saamatta riitatilanteessa.

    • Anonyymi

      iltalisä 15%, yölisä 20%, lomapalkka ja lomaraha n. 17%, pekkaset n. 15% joten laillinen verokirjapalkka E kortilla ja yöllä ajettaessa n. 45-50000 eur/v, tuntia kohti jos ajettu 2000 h/v on siis 23-25 eur/h. Jos mikä tahansa ”sovittu kokonaispalkka” ei anna kuljettajalle vähintään tuota tuntipalkkaa, on se laiton. Urakkapalkalla ajettaessa on ”kohtuullista joutuisuutta noudattaen” saatava n. 30% yli AKT TES tuntipalkan.
      Päivärahakeinottelu on rikos, johon osallistuessaan kuljettaja voi saada veronkorotuksia kun havaitaan että päivärahoja on maksettu aiheetta.
      Hämmästyttävää on, että ammattikuljettajat antavat kusettaa itseään noilla 17-21 euroa suorana tuntipalkkana olevilla läpituntipalkoilla, jolloin tuhannet kuljettajat menettävät 5-6000 eur/v verokirjapalkkaa ja eläkepalkkana n. 150-200 euroa/kk elökevuosina saatavaa eläkettä! Ja kuljettajia riistävät kovin monet työnantajat, erityisesti suurimmat alihankkijoitaan riistävät yhtiöt, joiden pitäisi tilaajavastuulain mukaan valvoa, että kuljettajille maksetaan oikein ja työaika, ajoaikasäädös ja muut määräykset toimivat käytännössä. Usea iso kuljetusliike tekee voittonsa pelkästään ryöstämällä kuljettajia!

    • Anonyymi

      Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Rekankuljettaja on 3 123 euroa kuukaudessa.
      Palkka oli yksityisellä sektorilla 3 123 € (995 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2018.

      Keskipalkka kasvoi 388 € (14,2 %) vuodesta 2017 vuoteen 2018.

    • Anonyymi

      E-kortillisten kuljettajien verokirjapalkkoja2019-2020 kalenterivuodelta, eurot joista kuljettaja maksaa verot ja työeläkemaksun ja työttömyysmaksun:
      41556 eur, 37505 eur, 40394 eur, 44407 eur, 43119 eur, 45318 eur, 44719 eur.

      Tunteja 1750-1900 eur eli ei pahoja ylitöitäkään. Kaikki pitivät täydet lomat ja myös pekkaset. Verotettava tuntipalkka n. 23-24 eur/h.
      Valitettavasti monet isännät ja yhtiöt eivät maksa oikein, poliisi ei valvo joten laiton liikenne kukoistaa.
      https://yle.fi/uutiset/3-10623028
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/11/25/postin-hukatut-miljoonat-kasikirjoitus

      https://svenska.yle.fi/artikel/2018/10/23/patrik-bjorkman-om-bb-kuljetus-konkurs-pappas-bortgang-i-april-var-en-hard-small

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kuljetusyrittaja-oli-lopulta-voimaton-postin-ylivaltaa-vastaan-teki-konkurssin-yrittaja-meilla-oli-aivan-terve-yritys/7de9b7cc-0eca-41cf-b26f-1acc28dfb316

    • Anonyymi

      Pimee palkka käteisellä on paras.

      • Anonyymi

        Taas tosi ammattilainen tempaisi upean slouganin " Pimeä palkka käteisellä paras "
        Taas kirjoittajana tosi "elämäntapa intiaani eli alkoholisti" Eletään niin nyt ja juuri tätä päivää. Tänään olen selvä joten painetaan pitkää päivää ja totta mooses pimeästi. Sitten kyseisellä kaverilla on liksa kourassa ja seuraava kuukausi menee ihan kuutamolla koska alkoholi on niin jumalattoman hyvä tuote ja ei voi vastata edes puhelimeen jos olisi töitä tarjolla,kas elämästä pitää nauttia. vasta kun rahat on loppu niin sitten työ kiinnostaa. Näin se menee ihan yliopisto tutkimustenkin mukaan kun kyseessä on alkoholisti. Asia mitä nämä luuserit jotka tälläkin sivustolla mainostavat omaa elämäntapaansa unohtavat. Ainoastaan virallisesta palkasta kertyy eläkekertymää. Se eläke kertyy todella hitaasti,vielä 50 vuotiaana voit todeta eläketurvaotteesta joka kolahtaa postilaatikkoon ettei eläke ole häävi vaikka olet painanut työtä pitkää päivää. Jokaisen työeläke on 60 % palkasta keskimäärin.
        Miten näiden pimeä palkkamiesten, niin sossu ja seurakuntien ruoka-apu pitää heidät hengissä. Ja turuilla ja toreilla valitetaan kuinka yhteiskunta on tyly.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tosi ammattilainen tempaisi upean slouganin " Pimeä palkka käteisellä paras "
        Taas kirjoittajana tosi "elämäntapa intiaani eli alkoholisti" Eletään niin nyt ja juuri tätä päivää. Tänään olen selvä joten painetaan pitkää päivää ja totta mooses pimeästi. Sitten kyseisellä kaverilla on liksa kourassa ja seuraava kuukausi menee ihan kuutamolla koska alkoholi on niin jumalattoman hyvä tuote ja ei voi vastata edes puhelimeen jos olisi töitä tarjolla,kas elämästä pitää nauttia. vasta kun rahat on loppu niin sitten työ kiinnostaa. Näin se menee ihan yliopisto tutkimustenkin mukaan kun kyseessä on alkoholisti. Asia mitä nämä luuserit jotka tälläkin sivustolla mainostavat omaa elämäntapaansa unohtavat. Ainoastaan virallisesta palkasta kertyy eläkekertymää. Se eläke kertyy todella hitaasti,vielä 50 vuotiaana voit todeta eläketurvaotteesta joka kolahtaa postilaatikkoon ettei eläke ole häävi vaikka olet painanut työtä pitkää päivää. Jokaisen työeläke on 60 % palkasta keskimäärin.
        Miten näiden pimeä palkkamiesten, niin sossu ja seurakuntien ruoka-apu pitää heidät hengissä. Ja turuilla ja toreilla valitetaan kuinka yhteiskunta on tyly.

        Miksi pitää tulla töihin kuljetusalalle,jos ala ei edes kiinnosta. Tämä kysymys on vaivannut jo pitkään mieltäni. Kaikki tietämäni kuljetusalasta innostuneet nuoret ovat pärjänneet alalla vallan mainiosti. he ovat saaneet ihan laadukkaat työpaikat ja nauttivat työstään.
        En ymmärrä näitä ihmisiä joille on tärkeä asia luoda kuvaa kuljetusalasta huonona ammattina. Todellisuudessa kuljetusala on mahdollisuuksia täynnä.Pitää vain itse löytää oikeat työpaikat ja se asia mitä mitä itse haluaa elämältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää tulla töihin kuljetusalalle,jos ala ei edes kiinnosta. Tämä kysymys on vaivannut jo pitkään mieltäni. Kaikki tietämäni kuljetusalasta innostuneet nuoret ovat pärjänneet alalla vallan mainiosti. he ovat saaneet ihan laadukkaat työpaikat ja nauttivat työstään.
        En ymmärrä näitä ihmisiä joille on tärkeä asia luoda kuvaa kuljetusalasta huonona ammattina. Todellisuudessa kuljetusala on mahdollisuuksia täynnä.Pitää vain itse löytää oikeat työpaikat ja se asia mitä mitä itse haluaa elämältä.

        Niin samaa mieltä olen. kuljetusalalla on valtavasti eri mahdollisuuksia tehdä hyvä työura.
        Kun nuori pitää silmät auki ja etsii hyvän työpaikan niin kuljettajan ura on juuri se mitä itse haluaa. Juuri näin asiat sujuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin samaa mieltä olen. kuljetusalalla on valtavasti eri mahdollisuuksia tehdä hyvä työura.
        Kun nuori pitää silmät auki ja etsii hyvän työpaikan niin kuljettajan ura on juuri se mitä itse haluaa. Juuri näin asiat sujuvat.

        Tunnen kaverin joka on tienannut pimeillä töillä 2 asunto osaketta pääkaupunkiseudulta ja suurehkon metsäpälstan, elää nyt eläkkeellä pääomatuloilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kaverin joka on tienannut pimeillä töillä 2 asunto osaketta pääkaupunkiseudulta ja suurehkon metsäpälstan, elää nyt eläkkeellä pääomatuloilla.

        Tässä tullaan taas siihen kysymykseen,että millä pimeällä työllä tämä unelma on toteutettu.
        Ei ainakaan kuljetusalalla. Nykyisin kuljetusyrittäjät eivät suosi "pimeää " työntekoa. Digikortti vaikeuttaa huijaamista ja jos jää kiinni niin se käy liikenneluvan päälle.
        Lisäksi yrittäjien on vaikea saada ihan laillisilla perusteilla osaavaa kuljettajaa saati sitten jotain umpi kieroa luuseria pimeästi ajamaan.
        On todella erikoista "Elvistellä" sillä kuinka joku idiootti on tehnyt tiliä epärehellisesti.
        Kunnon kansalainen maksaa ilolla veroja. Näillä veroilla pyöritetään koko Suomea.
        Terveyspalvelut, kunnalliset toiminnot, koulutus ja palo-ja pelastustoimi ym... kaikki perustuu siihen ,että työtätekevät ja eläkeläiset maksavat veroja. Näin yhteiskunta toimii ,siksi on täysin ala-arvoista mainostaa sitä kuinka joku k..sipää on matkustanut siivellä ja sitten tulevaisuudessa haluaa nauttia niistä palveluista jotka muut on veroissa maksanut. HÄVETKÄÄ........!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tullaan taas siihen kysymykseen,että millä pimeällä työllä tämä unelma on toteutettu.
        Ei ainakaan kuljetusalalla. Nykyisin kuljetusyrittäjät eivät suosi "pimeää " työntekoa. Digikortti vaikeuttaa huijaamista ja jos jää kiinni niin se käy liikenneluvan päälle.
        Lisäksi yrittäjien on vaikea saada ihan laillisilla perusteilla osaavaa kuljettajaa saati sitten jotain umpi kieroa luuseria pimeästi ajamaan.
        On todella erikoista "Elvistellä" sillä kuinka joku idiootti on tehnyt tiliä epärehellisesti.
        Kunnon kansalainen maksaa ilolla veroja. Näillä veroilla pyöritetään koko Suomea.
        Terveyspalvelut, kunnalliset toiminnot, koulutus ja palo-ja pelastustoimi ym... kaikki perustuu siihen ,että työtätekevät ja eläkeläiset maksavat veroja. Näin yhteiskunta toimii ,siksi on täysin ala-arvoista mainostaa sitä kuinka joku k..sipää on matkustanut siivellä ja sitten tulevaisuudessa haluaa nauttia niistä palveluista jotka muut on veroissa maksanut. HÄVETKÄÄ........!

        Ei ole ilo silmälle yötyöläisellä lukea näitä mielipiteitä kahvitauolla. Minun mielestäni jokainen rehellinen suomalainen maksaa veroja jotta yhteiskunta toimisi. Minä pieni työmuurahainen maksan pienestä palkastani merkittävän osan veroja joilla yhteiskuntaa pyöritetään ja ymmärrän täysin sen,että ei niitä palveluja kunnassani ja valtiotasolla pyöritetä ilman verotuloja. Tällaiset pimeät työntekijät eivät edes ymmärrä sitä ,että sellainen työnteko on rikollista toimintaa ja sellaisesta ilakointi täällä on häpeällistä. Näin se nyt vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ilo silmälle yötyöläisellä lukea näitä mielipiteitä kahvitauolla. Minun mielestäni jokainen rehellinen suomalainen maksaa veroja jotta yhteiskunta toimisi. Minä pieni työmuurahainen maksan pienestä palkastani merkittävän osan veroja joilla yhteiskuntaa pyöritetään ja ymmärrän täysin sen,että ei niitä palveluja kunnassani ja valtiotasolla pyöritetä ilman verotuloja. Tällaiset pimeät työntekijät eivät edes ymmärrä sitä ,että sellainen työnteko on rikollista toimintaa ja sellaisesta ilakointi täällä on häpeällistä. Näin se nyt vaan on.

        5,5 milj. asukkaan Suomessa virkamiehiä ja viranhaltijoita 723000.
        8,5 milj. asukkaan Sveitsissä virkamiehiä ja viranhaltijoita 265000.
        (Sveitsissä tulovero 10%.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5,5 milj. asukkaan Suomessa virkamiehiä ja viranhaltijoita 723000.
        8,5 milj. asukkaan Sveitsissä virkamiehiä ja viranhaltijoita 265000.
        (Sveitsissä tulovero 10%.)

        Ei muuta kuin muutat Sveitsiin. Sveitsiläiset pankit ovat jo tunnettuja siitä etteivät kysele turhia asiakkaiden rahojen alkuperästä. joka maassa on omat säännöt siitä kuka on virkamies ja kuka on viranhaltija. Suomessa on vanhaa perua (Venäjän tsaarin aijoilta)
        ,että jotkut työtehtävät ovat nimikkeellä virkamies ja viranhaltija. Työntekijäjärjestöt pitävät tiukasti kiinni tästä järjestelmästä edelleen sillä virkamies ja viranhaltija ei ole niin helppo irtisanoa tuotannollisista ja taloudellisista syistä kuin työntekijä eli duunari.
        Viime vuosina kun valtion laitoksia on yhtiöitetty. Niin tällaiset Virkamies/ viranhaltija nimikkeet ovat sitä myöten poistuneet ja kaikki niissä ovat työntekijöitä.
        Se ,että tulovero Sveitsissä on 10 % ei kerro mitään totuutta aidosta onnellasta.
        Suomessa tulovero hyvätuloisella duunarilla 1980 luvulla oli 35% ja ylittävä osuus 50%
        Nykyisin vastaavilla tuloilla maltilliset 18 % ja ylittävä osuus 38%. Aina pitää muistaa se tosiasia,että haluammeko pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa terveyspalveluineen ,jossa sydänpotilas leikataan Yliopistollisessa sairaalassa ja siitä joutuu maksamaan ainoastaan pienen pienen maksun. Vaihtoehtona keski-euroopan malli jossa kaikki asiat tällaisessa tapauksessa eivät olen edullisia. Suomi on hyvä maa ja myös meidän nuorten tulee muistaa ettemme ole ikuisesti nuoria ja tarvitsemme yhteiskunnan palveluja niin sairaanhoito kuin lastemme koulutus asioissa( niin sekin on ilmaista aina 2-asteen loppuun asti .Tässä oli monta hyvää syytä miksi meidän kannattaa maksaa veromme iloisin mielin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta kuin muutat Sveitsiin. Sveitsiläiset pankit ovat jo tunnettuja siitä etteivät kysele turhia asiakkaiden rahojen alkuperästä. joka maassa on omat säännöt siitä kuka on virkamies ja kuka on viranhaltija. Suomessa on vanhaa perua (Venäjän tsaarin aijoilta)
        ,että jotkut työtehtävät ovat nimikkeellä virkamies ja viranhaltija. Työntekijäjärjestöt pitävät tiukasti kiinni tästä järjestelmästä edelleen sillä virkamies ja viranhaltija ei ole niin helppo irtisanoa tuotannollisista ja taloudellisista syistä kuin työntekijä eli duunari.
        Viime vuosina kun valtion laitoksia on yhtiöitetty. Niin tällaiset Virkamies/ viranhaltija nimikkeet ovat sitä myöten poistuneet ja kaikki niissä ovat työntekijöitä.
        Se ,että tulovero Sveitsissä on 10 % ei kerro mitään totuutta aidosta onnellasta.
        Suomessa tulovero hyvätuloisella duunarilla 1980 luvulla oli 35% ja ylittävä osuus 50%
        Nykyisin vastaavilla tuloilla maltilliset 18 % ja ylittävä osuus 38%. Aina pitää muistaa se tosiasia,että haluammeko pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa terveyspalveluineen ,jossa sydänpotilas leikataan Yliopistollisessa sairaalassa ja siitä joutuu maksamaan ainoastaan pienen pienen maksun. Vaihtoehtona keski-euroopan malli jossa kaikki asiat tällaisessa tapauksessa eivät olen edullisia. Suomi on hyvä maa ja myös meidän nuorten tulee muistaa ettemme ole ikuisesti nuoria ja tarvitsemme yhteiskunnan palveluja niin sairaanhoito kuin lastemme koulutus asioissa( niin sekin on ilmaista aina 2-asteen loppuun asti .Tässä oli monta hyvää syytä miksi meidän kannattaa maksaa veromme iloisin mielin .

        Sille tyypille joka kehui Sveitsiä. Numeronikkaria leikit . Numeroilla on kiva leikkiä Silti laitat koulutielle lapsukaisesi keskiviikkona aloittamaan uutta lukukautta ilmaiseksi, myös ilmaiset oppi-materiaalit aina 18 vuotiaaksi asti. Teini-ikään ehtinyt jälkikasvusi saa ilmaisen koronarokotuksen heti tällä viikolla kun valtio sen maksaa. Näin Suomessa. Itse 16 vuotta keski-euroopassa asuneena voin todeta ,että jo ilmainen kouluruokailu on todella harvinaista herkkua. Kyllä täällä Suomessa asiat on kuitenkin mallillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sille tyypille joka kehui Sveitsiä. Numeronikkaria leikit . Numeroilla on kiva leikkiä Silti laitat koulutielle lapsukaisesi keskiviikkona aloittamaan uutta lukukautta ilmaiseksi, myös ilmaiset oppi-materiaalit aina 18 vuotiaaksi asti. Teini-ikään ehtinyt jälkikasvusi saa ilmaisen koronarokotuksen heti tällä viikolla kun valtio sen maksaa. Näin Suomessa. Itse 16 vuotta keski-euroopassa asuneena voin todeta ,että jo ilmainen kouluruokailu on todella harvinaista herkkua. Kyllä täällä Suomessa asiat on kuitenkin mallillaan.

        Verotus on mallilaan
        https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-tuloveroprosentit-eraissa-OECD-maissa/#df28fd10
        Sveitsin perustuslain mukaan pakollinen ilmainen keskiasteen koulutus on pakollista kaikille sveitsiläisille.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Unohtakaa Skandinavia – oikea utopia on Sveitsi”

        https://www.verkkouutiset.fi/unohtakaa-skandinavia-oikea-utopia-on-sveitsi/#b6516f36

        Miksi Suomessa eletään velaksi
        http://www.velkakello.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kaverin joka on tienannut pimeillä töillä 2 asunto osaketta pääkaupunkiseudulta ja suurehkon metsäpälstan, elää nyt eläkkeellä pääomatuloilla.

        Etkä tunne. Eikä se kaveri tunne sua. Nää on niitä juttuja kun itsellä menee huonosti ja pitää pönkittää huonoa oloa muiden keksityillä jutuilla.
        Kuljetusalalla pärjää ainoastaan pitkällä päivällä ja tämä oli totta silloin kun töitä sai tehdä paljon. Nykyisin on helppoa laskea mitä alalla voi tienata koska päivät ei voi olla niin pitkiä kun ennen saattoi olla. Muutaman vuoden kokemuksella (45v) voin kertoa, että nykyisin ei kuljetusalalla voi tienata niinkuin ennen. Olen nyt eläkkeellä ja eläke on hyvä, kiitos niiden pitkien päivien, pitkien reissujen, rehellisen oikein maksavan isännän ja TES palkan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hyvinvointi Suomi rapistuu.

      • Anonyymi

        Jos siltä tuntuu niin kaikki halukkaat muuttakaa Sveitsiin. Suomessa ei ole pakko asua sillä emme ole Valko Venäjä tai Pohjois Korea.Täältä voi ihan vapaasti muuttaa pois. ja hyvä niin jos suomalaisuus ahdistaa. Jostain kummansyystä Suomi on valittu maailman onnellisimmaksi maaksi jo useana vuotena. Kanadasta Roy "maajussi" muutti Helsinkiin kun poika halusi tulla Suomen armeijaan. Itse en olisi kyllä lähtemässä täältä mihinkään. Työt kun ajohommissa hoidetaan särmästi niin vapaa-ajalla ollaan kuin Ellun kanat, lapsetkin tykkäävät hyvin temmeltää Suomen maaperällä..... on tämä kuitenkin tosi hyvä maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siltä tuntuu niin kaikki halukkaat muuttakaa Sveitsiin. Suomessa ei ole pakko asua sillä emme ole Valko Venäjä tai Pohjois Korea.Täältä voi ihan vapaasti muuttaa pois. ja hyvä niin jos suomalaisuus ahdistaa. Jostain kummansyystä Suomi on valittu maailman onnellisimmaksi maaksi jo useana vuotena. Kanadasta Roy "maajussi" muutti Helsinkiin kun poika halusi tulla Suomen armeijaan. Itse en olisi kyllä lähtemässä täältä mihinkään. Työt kun ajohommissa hoidetaan särmästi niin vapaa-ajalla ollaan kuin Ellun kanat, lapsetkin tykkäävät hyvin temmeltää Suomen maaperällä..... on tämä kuitenkin tosi hyvä maa.

        Pitää muistaa,että Sveitsi ei ole EU maa ja näin ollen vapaa maahanmuutto voi olla vaikeampaa. Eli Vaasan leipomon pullakuskin ei kannata kerätä kimpsuja ja kamppeita muuttoa varten upeamman elämän toivossa jos ei tee huolellisia etukäteisvalmisteluja Saksaksi tai Ranskaksi.Sveitsiin ei nääs muuteta työnperään ihan noin vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää muistaa,että Sveitsi ei ole EU maa ja näin ollen vapaa maahanmuutto voi olla vaikeampaa. Eli Vaasan leipomon pullakuskin ei kannata kerätä kimpsuja ja kamppeita muuttoa varten upeamman elämän toivossa jos ei tee huolellisia etukäteisvalmisteluja Saksaksi tai Ranskaksi.Sveitsiin ei nääs muuteta työnperään ihan noin vaan.

        Niin siellä on rajat kiinni varsinkin näinä aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siellä on rajat kiinni varsinkin näinä aikoina.

        Marsalkka Mannerheimin jälkiä seuraten lukuisat suomalaiset ovat tulleet viettämään eläkepäiviään Sveitsiin. Ilmasto, verotus ja Sveitsin keskeinen sijainti Euroopassa tekevät Sveitsistä ihanteellisen paikan hyvin ansaitulle eläkeajalle. Sveitsi on maa, joka Suomen lailla takaa turvallisuuden, yhden maailman korkeimmista elintasoista, kohtuullisen verotuksen ja junat saapuvat siellä aina ajallaan. Tätä nykyä on helppoa asettua asumaan Sveitsiin eläkkeelle siirryttyään jos vain täyttää muutaman yksinkertaisen kriteerin. Tehtävämme on tehdä mahdolliseksi asettumisenne Sveitsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marsalkka Mannerheimin jälkiä seuraten lukuisat suomalaiset ovat tulleet viettämään eläkepäiviään Sveitsiin. Ilmasto, verotus ja Sveitsin keskeinen sijainti Euroopassa tekevät Sveitsistä ihanteellisen paikan hyvin ansaitulle eläkeajalle. Sveitsi on maa, joka Suomen lailla takaa turvallisuuden, yhden maailman korkeimmista elintasoista, kohtuullisen verotuksen ja junat saapuvat siellä aina ajallaan. Tätä nykyä on helppoa asettua asumaan Sveitsiin eläkkeelle siirryttyään jos vain täyttää muutaman yksinkertaisen kriteerin. Tehtävämme on tehdä mahdolliseksi asettumisenne Sveitsiin.

        Mikäs siinä ,mutta jos aikoo todella viihtyä Sveitsissä eläkepäivinä niin kannattaa opiskella kieli ajoissa jo useita vuosi ennen kuin muuttaa. Näissä maissa kun englannin kielellä pärjääminen on niin ja näin. Ja tuskin Sveitsissä on mitään suurta suomalaisyhteisöä kuten taas USA Floridassa jossa pärjää ralli englannilla ja naapurissa asuu suomalainen. Siinä sitten yhdessä tiirailette uima-altaalla pyöriskeleviä blondeja jotka ovat ottaneet reilusti täytettä rintakehään. Kumpi vaihtoehto on enempi rahtimiehen mieleen. Lisäksi voi suorittaa rekka bongausta highwaylla. Trump on kohta taas vallassa. Wauw.... Sveitsissä moottoritiellä polski kiduttaa 20 v vanhaa MAN:nia hirveässä ylämäessä ja eteen tulee
        Albanialainen yhtä vanha Renault Magnum. Ei hyvä.


    • Anonyymi

      Harkisen vakavasti muuttoa Afganistaniin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe