Seksi parisuhteessa

Anonyymi

Ollaan tyttöystäväni kanssa oltu yhdessä 4 vuotta. Ongelmia seksin kanssa on ollut ihan alusta asti ja nyt parina viimeisenä vuotena seksiä on ollut hyvin vähän ja se on ollut kaukana tyydyttävästä.

Jo aluksi kumppanini oli sängyssä kömpelöhkö, hän kaipasi paljon ohjeistusta siitä miten koskea ja minne. Neuvoin häntä, mutta hän ei koskaan oppinut löytämään kohtia joista nautin. Hiljalleen kumpikin meistä alkoi turhautua jatkuvaan ohjeistamiseen. Minun oli vaikea heittäytyä sillä tunsin jatkuvasti tarvetta opastaa häntä ja kumppanistani tuli epävarma sillä en lakannut antamasta ohjeita. En kuitenkaan halunnut esittää nautintoa/orgasmia jos en sitä kokenut. En missään vaiheessa sanonut hänelle, että hän olisi taitamaton ja yritin rohkaista häntä, mutta kumppanini epävarmuuden myötä seksi välillämme hiipui lähes kokonaan. Toisinaan ennen nukkumaanmenoa hän paijaa minua hetken, kunnes nukahtaa. En saa koskettaa häntä ja hänen nukahdettua usein joudun hoitelemaan itseni pisteeseen, jossa saatan itsekin vihdoin nukahtaa.

Olen yrittänyt keskustella kumppanini kanssa ja tehdä aloitteita, mutta aina hänellä on joku syy haluttomuuteen. Hänkin kuulemma kaipaa seksiä kanssani, mutta syystä tai toisesta hän torjuu kaikki aloitteeni. Seksi ei ole minulle mikään elintärkeä asia, mutta kaipaisin sitä useammin kuin muutaman kerran vuodessa. Tämä on muutenkin vaikuttanut läheisyyteemme. Rakastan kumppania, mutta hän on hiljalleen alkanut tuntua enemmän kämppikseltä kuin ihmiseltä, jonka kanssa olen suhteessa. Emme esimerkiksi flirttaile keskenämme enää. Kumppanini on antanut syyksi ettei hän osaa ja lopulta minäkin olen luovuttanut, sillä yksisuuntainen flirtti alkoi tuntua aika onnettomalta.

Onko muilla ollut tällaista ja millaisia ratkaisuja tilanteeseen olette löytäneet? Olen yrittänyt avata keskustelua avoimesta suhteesta mutta se on hänelle ehdoton ei.

97

2513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkä ikäisiä olette? Onko hänellä ollut aikaisempia kumppaneita? Meillä ei ihan samanlaisia ongelmia ole ollut. Joskus naisystäväni (kiihkoissaan) koskettaa vähän turhan kovaa ja silloin mua alkaa jännittää tai pelottaa, että sattuu. Mä saatan mennä ihan lukkoon niissä tilanteissa, mutta se on auttanut ihan joka kerta, että rauhoitetaan hetki, ollaan ihan vaan sylikkäin ja silitellään ja sitten aloitetaan vaan alusta. Oikeastaan tuntuu paljon paremmalta aina kun otetaan toinen kierros ihan muutenkin.

    • Anonyymi

      Jotain siinä on kun ei anna sinun koskettaa häntä.
      Keskusteluapua.

    • Anonyymi

      Jos teillä on alusta asti ollut ongelmaa seksissä, niin vaikea uskoa, että se enää lähtisi jotenkin käyntiin. Teiltä taitaa puuttu sähkö väliltänne. Kauhea sanoa, mutta jos olisin sinä, lähtisin suhteesta tai pyytäisin lupaa toteuttaa seksuaalisuutta muiden kanssa. Vaikka ei se ole sama asia kuin oman rakkaan kanssa.

      • Anonyymi

        Sen takia nimenomaan kannattaisi hakea apua ammattilaiselta. Siitä voisi olla hyötyä. Kannattaa nyt ainakin kokeilla ensin sellaistakin


      • Anonyymi

        hyi


      • Anonyymi

        Toi on sun neuvo?


    • Anonyymi

      Itselläni ei ole kokemusta vastaavasta, mutta sellaisesta on että seksi on vähitellen loppunut suhteesta, kun kumpikaan ei ole tehnyt juuri mitään sen ylläpitämiseksi. Tuo on kuitenkin eri asia, koska vaikutat aktiiviselta omalta osaltasi ja tilanne on ollut aina hankala.

      Ehdottaisin seksuaaliterapiaa koska kumppanillasi vaikuttaa olevan jotain ongelmaa fyysisen läheisyyden suhteen. Yrittäkää lisäksi ylläpitää eroottista virettä ihan päivisinkin arjessa, en tosin osaa neuvoa miten, jos hän ei kerran osaa flirttailua. Seksuaaliterapeutti voisi antaa tähänkin asiaan jotain uusia ajatuksia. Älä puhu mitään avoimesta suhteesta, jos se on hänelle ehdoton ei, se voi tuntua ehkä uhkaavalta.

      • Anonyymi

        Kyllä aloittajan kumppani osaa flirttailun. Hän on nyt todennäköisesti jossain epävarmassa tilasta omasta itsestään. Eniten tulee mieleen se et jos hänellä on jollain tapaa huono olla itsensä kanssa. Itsetunnon kanssa ongelmia. Todennäköisin syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aloittajan kumppani osaa flirttailun. Hän on nyt todennäköisesti jossain epävarmassa tilasta omasta itsestään. Eniten tulee mieleen se et jos hänellä on jollain tapaa huono olla itsensä kanssa. Itsetunnon kanssa ongelmia. Todennäköisin syy.

        No siinä tapauksessa ei ainakaan pidä puhua mistään avoimesta suhteesta. Sellaiset jutut vaativat todennäköisesti hyvää itsetuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinä tapauksessa ei ainakaan pidä puhua mistään avoimesta suhteesta. Sellaiset jutut vaativat todennäköisesti hyvää itsetuntoa.

        Tuli vielä mieleen, että voisit ehdottaa jotain epäseksuaalista koskettamista, vaikka hiusten harjaamista tai hierontaa. Ehkä kumppanisi voisi sillä tavalla lähestyä paremmin koskettamisasiaa. Melkein kaikki varmaan tykkää noista jutuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen, että voisit ehdottaa jotain epäseksuaalista koskettamista, vaikka hiusten harjaamista tai hierontaa. Ehkä kumppanisi voisi sillä tavalla lähestyä paremmin koskettamisasiaa. Melkein kaikki varmaan tykkää noista jutuista.

        Tämä. Samaa mietin. Epäilisin eniten jotain itsetunto juttuja


    • Anonyymi

      Anteeksi, mies hetero täs, jota kiinnotaa maailmaan uudet suhdekuviot.

      Puhut aika yksipuolisista asioista suhteessa kuten seksistä, mutta et avaa laajemmin suhteeseen kuuluvia asioita.
      Miksi näin?

      Ehkä noissa laajemmissa asioissa piilee suhteen luonne.

      Seksistä ei voi päätöksiä tehdä. Seksi tulee ja menee.

    • Anonyymi

      Törkeetä sun tyttistä kohtaan tommonen ajattelu ylipäätänsä. Puhukaa asiasta

      • Anonyymi

        Mitä törkeää aloituksessa on? Ihan asiallinen.


    • Anonyymi

      Teillä ei synkkaa rytmit yhteen, mitä todennäköisimmin johtuu kemian puutteesta. Seksi menee tavallisesti luonnostaan, jos kemiaa on.

      Parisuhteen voi rakentaa muunkin kuin kemian varaan. Arkihommat sujuu ja elämä on muuten mallillaan, ei seksi ole välttämätöntä.

      Toinen vaihtoehto on, että kumppanillasi on pahoja traumoja eikä hän pysty seksiin kenenkään kanssa. Jos näin on, kannattaa hakeutua jonkinlaiseen keskusteluterapiaan.

      • Anonyymi

        Parisuhde ilman seksiä kuulostaa kolkolta ja surulliselta. En jäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhde ilman seksiä kuulostaa kolkolta ja surulliselta. En jäisi.

        No kaikki eivät ole samanlaisia.

        Onneksi.

        Ei tarvitse erilaisia suhteita mollata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kaikki eivät ole samanlaisia.

        Onneksi.

        Ei tarvitse erilaisia suhteita mollata!

        Eikä sun kannata ottaa hen. koht nokkiisi erilaisista mielipiteistä tähä aiheeseen. Niitä saa ilmaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sun kannata ottaa hen. koht nokkiisi erilaisista mielipiteistä tähä aiheeseen. Niitä saa ilmaista.

        En mä ottanutkaan.

        Halusin vain ilmaista ettei kaikki ajattele tolla tavalla.
        Eikä tarvitse tuntea huonommuutta jos seksi ei ole tärkeää.


    • Anonyymi

      Olisiko kumppanisi aseksuaali ja aromanttinenkin, kun ei anna ollenkaan koskea?

    • Anonyymi

      Ehkä ettei vain sovi toisillenne seksuaalisesti jos se on alusta asti tökkinyt.

      • Anonyymi

        Jos rakastaa toista niin ei sitä halua luovuttaa.
        Kuulostaa itsetunto ongelmilta. Siihen löytyy kyllä ammattiapua.


      • Anonyymi

        Itsetunto-ongelmaisilla on usein tapana torjua oma kumppani sängyssä kun kuulema hän ei voi hyvin, kun kuulema hän ei tunne itseään tarpeeksi riittäväksi, halutuksi, nuorekkaaksi, seksikkääksi tai nyt päätä särkee, väsyttää jne., mutta sitten ollaan kuitenkin heti hakemassa hyväksyntää, ihailua, seksiseuraa jne. muilta naisilta..ja jopa kehuskellaan omalle kumppanille kuinka vieraat naiset haluavat häntä.

        Mutta joo.. Olen samoilla linjoilla, että jos alusta asti on tökkinyt niin tuskin onnistuu kunnolla jatkossakaan varsinkin kun olette olleet jo jonkun aikaa yhdessä.

        Uskon myöskin, että pahasti itsetunto-ongelmaista ei voi ”parantaa”. Sitä joko on tai ei ole. Toki voi käydä vaikka minkälaisia itseensä tutustumisen kursseja jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsetunto-ongelmaisilla on usein tapana torjua oma kumppani sängyssä kun kuulema hän ei voi hyvin, kun kuulema hän ei tunne itseään tarpeeksi riittäväksi, halutuksi, nuorekkaaksi, seksikkääksi tai nyt päätä särkee, väsyttää jne., mutta sitten ollaan kuitenkin heti hakemassa hyväksyntää, ihailua, seksiseuraa jne. muilta naisilta..ja jopa kehuskellaan omalle kumppanille kuinka vieraat naiset haluavat häntä.

        Mutta joo.. Olen samoilla linjoilla, että jos alusta asti on tökkinyt niin tuskin onnistuu kunnolla jatkossakaan varsinkin kun olette olleet jo jonkun aikaa yhdessä.

        Uskon myöskin, että pahasti itsetunto-ongelmaista ei voi ”parantaa”. Sitä joko on tai ei ole. Toki voi käydä vaikka minkälaisia itseensä tutustumisen kursseja jne.

        Kyllä voi. Mut siihen ei yksin pysty. Tarvitsee terapiaa. Harvemmin siihen mitkään kurssit auttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakastaa toista niin ei sitä halua luovuttaa.
        Kuulostaa itsetunto ongelmilta. Siihen löytyy kyllä ammattiapua.

        Ei välttämättä liity mitenkään itsetuntoon. Kyllä itselläkin menis maku koko hommaan jos tulee ohjeistusta koko ajan ja silti menee toisen mielestä pieleen. Ja ymmärsin että tuota jatkui kauan.


    • Anonyymi

      Mikä teidät vei yhteen alunperin jollei seksuaalinen vetovoima?

    • Anonyymi

      Sen vuoksiko lesboilette?

    • Anonyymi

      Kuulostaa tutulta. Tuomittu elämään ilman tyydyttävää seksielämää, koska kumppani ei halua sinua ja muut seksisuhteet eivät ole sallittuja. Mieti haluatko olla loppuelämäsi ilman sitä tunnetta, että olet haluttava ja seksikäs? Itse lopulta turhauduin tilanteeseen ja aloin melkein vihaamaan toista. Onneksi erottiin. Sen jälkeen olen saanut nauttia seksistäkin.

    • Anonyymi

      Nämä keskustelut pitäisi olla lapsilta ja nuorilta piilossa etteivät kasva kieroon.

    • Anonyymi

      Hitsit, mä oon nyt huolestunut _mun_ suhteesta kun luin aloituksen....ollaan oltu alle vuosi yhdessä mun tyttiksen kanssa ja seksiasioissa ei vaan kohdata millään.

      Mä itse olen hyvin seksuaalinen silloin kun tunnen vetovoimaa toiseen (ja siis todellakin tunnen vetoa mun tyttöystävää kohtaan!) mutta oon tässä kuullut nyt kaikenlaista selitystä väsymisestä, stressistä, ym... menkatkin osuu suht samaan aikaan, mikä olisi aivan loistavaa ja nekään ei siis häiritsisi mahdottomasti.

      Mä yritän ymmärtää, en tietääkseni painosta (eikä hän kerro ainakaan että kokisi että painostan, kun oon sitä kysynyt) ja ikinä en oo sanonut hänelle mielestäni mitään negatiivista mistään, enkä varsinkaan seksiasioissa ole edes voinut, kun niitä kertoja ihan oikeasti on tässä suhteessa ollut alle kymmenen koko aikana! Se on mun mittapuulla todella vähän se, kun vielä melkoisen tuoreesta suhteesta on kyse!

      Mulla ei ole hajuakaan oikeastaan mistä hän pitää seksissä, oon ihan tosi varovasti toiminut ja kuulostellut herkästi ja tarkkaillut miten hän reagoi mihinkin kosketukseen, niinä kertoina kun on seksiä ollut, nähdäkseni on nauttinut kyllä.

      Kun kysyn mitä hän haluaa ja pyydän ohjeita itse, hänestä kaikki mitä teen on hyvä. Voi toki ollakin, mutta kun mun mielestä oisi ihana oppia just ne tietyt jutut mistä hän tykkää, mutta ehkä semmoisista puhuminen ei sit oo helppoa hänelle.

      Mun mielestä seksiasioissa kysyminen mistä toinen tykkää, on yhtä normaalia kuin kysyisi mitä irtokarkkeja toinen haluaa. Ja ei muuten kummassakaan asiassa koskaan oo tullut kahta täysin samaa vastausta... ja tietty haluaisin itekin kertoa hänelle oman "sekoitukseni".
      Mut hän ei kysy multa, ja on alkanut tuntua että häneltä ei jotenki tulis sen kysyminen luonnostaan, oon myös vähän hänen kanssa varovainen opastaan kysymättä, kun tosiaan ne seksiasiat tuntuu olevan meillä niin eri sfääreissä.

      Ja ai että mun on ikävä seksiä! Alkaa olla kohta ihan sama millasta se ois, ois edes jotain. Alkaa oma-apu olla jo puuduttavaa... Mä oon jopa kysynyt tyttikseltä onko mussa joku ongelma/vika, mut hän sanoo et ne syyt on ne alussa mainitut, eikä vika ois todellakaa mussa.

      Mut oli vika missä vain, niin mua turhauttaa ja vaikka välitän paljon, tuntuu tuon asian takia etten edes vielä tunne häntä kunnolla. Seksi on oikeasti niin iso osa mua ja koko se intiimiys siinä on myös osa toisen tuntemista.

      Niin kauhealta kuin se tuntuukin, mä en vaan ikinä oisi uskonut että edes voin harkita suhteen päättämistä pelkästään seksin puutteen takia...mut nyt mä en enää oo enää varma oisko vain se ainoa ratkaisu tässä.

      Ei toista voi muuttaa eikä painostaa mihkään, mä en halua mitään sellaista mihkään mun suhteeseen, mut mä oon jo nyt joutunut näin lyhyen aikaa kestäneessä suhteessa muuttaan itseäni kun toinen ei lähes ikinä halua. Eikä hän ikinä oo ollut aloitteentekijä. Musta alkaa tuntua että mun pitää muuttua omaa itseä, jos joudun olla ilman. Ja että jos haluan jäädä tähän suhteeseen, mun valinta ois käytännössä ainakin melkein-selibaatti...se oisi yhtä väärin mua kohtaan, kuin että toinen "joutuis antaa" mulle säälistä tai velvollisuudesta.
      En tahdo sitäkään.

      En tiedä, saisinpa edes jonkun selityksen seksittömyyteen, minkä voin jotenkin uskoa...jos se on väsymys ja stressi, kyllä sille asialle pitää voida tehdä jotain, silloinhan se on häneltä itseltäänkin pois! Ja jos ei vaan oikeasti tee mieli yhtä paljon kuin toisella, se pitää voida kertoa suoraan myös, mä kyllä sen ymmärtäisin ja sille asialle nyt ei ihminen varmasti mitään voi, me ollaan kaikki täällä erilaisia. Mutta sitten voisi edes reilulta pohjalta arvioida yhdessä kuinka iso juttu/ongelma/ristiriita se kohtaamattomuus on, ja esim mä en jäisi miettimään itekseen kuten nyt, että teenkö väärin jotain vai mitä hittoa...

      No, tiän,näitä pitää puhua oman kullan kanssa...mut hiukan hankalaa on jutella kun missään ei muka oo mitää vikaa, aina vain väsyttää. :/

      • Anonyymi

        Minulla oli kauan aikaa sitten myös vähän sama juttu. Tyttiksen kanssa meni muuten oikein hyvin, mutta seksi ei luistanut tai siis eihän sitä edes ollut kunnolla. Ajattelin etten painosta mihinkään. Kyselin asiasta kuitenkin ja pyrin juttelemaan, mutta en painostanut. Ajattelin, että kaikki omalla painolla vaan. Hän ei itse koskaan tehnyt sen enempää aloitetta seksiasioissa, muissa asioissa kylläkin. Ja niinhän sitten eräänä päivänä yhtäkkiä sanoa, että haluaa erota (mikä oli minulle yllätys sillä olin kokenut kaiken muun menevän melko hyvin) ja kun kysyin syytä niin hän sanoi, että kun meillä ei ole seksiä… Öh, olin kyllä itse melko aloitteellinen ja kyselin ja juttelin asiasta. Hän ei koskaan. Ja niin, kuulema en ollut tehnyt asiassa aloitetta enkä jutellut.

        Mutta tulihan se sitten eron jälkeen ilmi sieltä. Toinen nainen. Oli kuulema tavannut toisen.


      • Anonyymi

        Kyllä seksi voi olla todella tärkeää. Olen sitä mieltä, että halua joko on alusta asti tai sitä ei ole. Mulla ja vaimolla on alusta ollut sitä sähköä. Nyt ollaan oltu yhdessä kohta 11 vuotta ja lapsen saannin jälkeen oltiin iltaisin molemmat niin puhki, että nukkuminen meni seksin edelle. Kunnes ollaan alettu nyt heräämään keskellä yötä tai tosi aikaisin aamulla sekstailemaan. Älä jää suhteeseen, jossa et saa sitä mitä tarvitset.


    • Anonyymi

      "Ongelmia seksin kanssa on ollut alusta asti" Tämä on asian ydin. Kenen kanssa seksi tulee toimimaan, sen huomaa ennen kuin on hipaistukaan toisiaan. Sen vain tietää, se on sitä paljon mainostettua kemiaa, sitä joko on tai ei, sitä ei voi pakottaa, harjoitella, loitsuta esiin, terapiat ja muut asian analysoinnit ei auta.

      Ilman kemiaa on turha aloittaa suhdetta, metsään tulee menemään. Valitkaa nainen jonka kanssa synkkaa sillä lailla tai hyväksykää ikuinen ongelma sängyssä.

      • Anonyymi

        Totta kirjoitat. Toisaalta olen viime aikoina pohtinut, että ehkä koko seksin voisi unohtaa, jos muu vuorovaikutus synkkaa yhteen. Seksi olisi joka tapauksessa aika pieni osa yhteisestä ajasta verrattuna siihen, mitä kaikkea muuta yhteiseen elämään kuuluu.

        Melko vaikea löytää kumppania, jonka kanssa kaikki osa-alueet loksahtavat saumattomasti paikoilleen. Jostain on ehkä pakko luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kirjoitat. Toisaalta olen viime aikoina pohtinut, että ehkä koko seksin voisi unohtaa, jos muu vuorovaikutus synkkaa yhteen. Seksi olisi joka tapauksessa aika pieni osa yhteisestä ajasta verrattuna siihen, mitä kaikkea muuta yhteiseen elämään kuuluu.

        Melko vaikea löytää kumppania, jonka kanssa kaikki osa-alueet loksahtavat saumattomasti paikoilleen. Jostain on ehkä pakko luopua.

        Tämä ei ollut ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kirjoitat. Toisaalta olen viime aikoina pohtinut, että ehkä koko seksin voisi unohtaa, jos muu vuorovaikutus synkkaa yhteen. Seksi olisi joka tapauksessa aika pieni osa yhteisestä ajasta verrattuna siihen, mitä kaikkea muuta yhteiseen elämään kuuluu.

        Melko vaikea löytää kumppania, jonka kanssa kaikki osa-alueet loksahtavat saumattomasti paikoilleen. Jostain on ehkä pakko luopua.

        Samaa olen mielessäni kaavaillut. Seksiä ylikorostetaan nykyään, toimiva parisuhde perustuu yhteisille ajatuksille elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kirjoitat. Toisaalta olen viime aikoina pohtinut, että ehkä koko seksin voisi unohtaa, jos muu vuorovaikutus synkkaa yhteen. Seksi olisi joka tapauksessa aika pieni osa yhteisestä ajasta verrattuna siihen, mitä kaikkea muuta yhteiseen elämään kuuluu.

        Melko vaikea löytää kumppania, jonka kanssa kaikki osa-alueet loksahtavat saumattomasti paikoilleen. Jostain on ehkä pakko luopua.

        Tästä juuri huomaa että olemme ihmiset niin erilaisia. Itselleni seksi niin tärkeä osa suhdetta ja parisuhteen liima, enkä jäisi enää suhteeseen jossa se ei olisi molemmille osapuolille riittävää ja tyydyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä juuri huomaa että olemme ihmiset niin erilaisia. Itselleni seksi niin tärkeä osa suhdetta ja parisuhteen liima, enkä jäisi enää suhteeseen jossa se ei olisi molemmille osapuolille riittävää ja tyydyttävää.

        Tietty minäkin haluaisin ensisijaisesti suhteen, missä kaikki osa-alueet toimivat. Jos sellaista ei kuitenkaan ole saatavilla, on pakko joustaa jossain tai olla sinkkuna. Itse en halua joustaa muilla parisuhteen osa-alueilla paljoakaan, joten jäljelle jää seksi, missä voin joustaa suuntaan tai toiseen. Mikäli saan parisuhteessa muun haluamani, voin unohtaa seksin, koska kykenen siihen tarvittaessa aika helposti. Sooloseksiä voi aina harrastaa, jos siltä tuntuu, mutta tuskin tuntuu useinkaan ilman mitään ärsykkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa olen mielessäni kaavaillut. Seksiä ylikorostetaan nykyään, toimiva parisuhde perustuu yhteisille ajatuksille elämästä.

        Seksiä tosiaan ylikorostetaan, se ei kuitenkaan ole elämän keskipiste. Seksi on kivaa jos se luonnostaan sujuu hyvin, mutta jos menee jatkuvaksi vaikeiluksi, on helpompaa unohtaa koko juttu. Parisuhteessa on olennaista, että sanallinen vuorovaikutus on riittävää määrällisesti ja laadullisesti, sekä tunneyhteys on tarpeeksi syvä. Kolmas pakollinen asia on arjen toimivuus, koska muuten koko suhde kaatuu siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksiä tosiaan ylikorostetaan, se ei kuitenkaan ole elämän keskipiste. Seksi on kivaa jos se luonnostaan sujuu hyvin, mutta jos menee jatkuvaksi vaikeiluksi, on helpompaa unohtaa koko juttu. Parisuhteessa on olennaista, että sanallinen vuorovaikutus on riittävää määrällisesti ja laadullisesti, sekä tunneyhteys on tarpeeksi syvä. Kolmas pakollinen asia on arjen toimivuus, koska muuten koko suhde kaatuu siihen.

        Jatkan vielä, ekalla tapaamisella näkee synkkaako keskustelu riittävän hyvin siihen, että kannattaa tavata uudelleen. Usein jo siinä huomaa, ettei kanssakäyminen onnistu pidemmällä tähtäimellä edes ystävänä, joten tapaamisia on turha jatkaa. Jos verbaalinen vuorovaikutus taas synkkaa, niin jatkossa näkee synkkaavatko muutkin osa-alueet. Ainakin pohja suhteen muodostumiselle on olemassa, tuli siitä sitten ystävyys- tai parisuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä, ekalla tapaamisella näkee synkkaako keskustelu riittävän hyvin siihen, että kannattaa tavata uudelleen. Usein jo siinä huomaa, ettei kanssakäyminen onnistu pidemmällä tähtäimellä edes ystävänä, joten tapaamisia on turha jatkaa. Jos verbaalinen vuorovaikutus taas synkkaa, niin jatkossa näkee synkkaavatko muutkin osa-alueet. Ainakin pohja suhteen muodostumiselle on olemassa, tuli siitä sitten ystävyys- tai parisuhde.

        Entä jos ekoilla treffeillä on vaikea keksiä yhtäkkiä puhumista??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksiä tosiaan ylikorostetaan, se ei kuitenkaan ole elämän keskipiste. Seksi on kivaa jos se luonnostaan sujuu hyvin, mutta jos menee jatkuvaksi vaikeiluksi, on helpompaa unohtaa koko juttu. Parisuhteessa on olennaista, että sanallinen vuorovaikutus on riittävää määrällisesti ja laadullisesti, sekä tunneyhteys on tarpeeksi syvä. Kolmas pakollinen asia on arjen toimivuus, koska muuten koko suhde kaatuu siihen.

        Eri ihmisillä eri asiat on olennaisimpia parisuhteissa. Joillekin seksi ja läheisyys on todella tärkeää, yhtä tärkeää kuin nuo kuvailemasi asiat sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä, ekalla tapaamisella näkee synkkaako keskustelu riittävän hyvin siihen, että kannattaa tavata uudelleen. Usein jo siinä huomaa, ettei kanssakäyminen onnistu pidemmällä tähtäimellä edes ystävänä, joten tapaamisia on turha jatkaa. Jos verbaalinen vuorovaikutus taas synkkaa, niin jatkossa näkee synkkaavatko muutkin osa-alueet. Ainakin pohja suhteen muodostumiselle on olemassa, tuli siitä sitten ystävyys- tai parisuhde.

        No tää ei pidä ollenkaan paikkansa. Voi mennä hyvä tyyppi sivu suun.
        Ujo ja ihastunut ei todellakaan pysty olemaan välttämättä läheskään ihan oma itsensä ekoilla treffeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos ekoilla treffeillä on vaikea keksiä yhtäkkiä puhumista??

        Itse en koe että puhumista pitää erikseen keksiä, mutta ymmärrän hyvin, että joku muu voi kokea niin. Treffeillä ja muuallakin voin aloittaa puheenaiheita, jos toinen ei aloita, se ei ole mikään ongelma. Oikeastaan mieluummin puhunkin enemmän itse:) En kuitenkaan halua puhua ihan yksinäni, joten odotan toiselta jonkinasteista osallistumista. Huomaan ekalla tapaamisella, jos toinen ei syystä tai toisesta osallistu itselleni riittävästi. Olennaista on, että keskustelu rytmittyy kivasti ja sujuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri ihmisillä eri asiat on olennaisimpia parisuhteissa. Joillekin seksi ja läheisyys on todella tärkeää, yhtä tärkeää kuin nuo kuvailemasi asiat sinulle.

        Niin tietenkin, jokainen voi puhua vaan itsestään. Haluan kyllä itsekin seksiä silloin kun haluan, en ole aseksuaali. Haluan myös muuta fyysistä läheisyyttä. Pointtini oli, että olen viime aikoina spekuloinut ajatuksella, että voisin parisuhteessa joustaa seksissä, jos saisin kaiken muun haluamani. Tämä siis mikäli en löydä sellaista ihmistä, jonka kanssa kaikki osa-alueet onnistuvat, mikä tietty olisi ideaalitilanne. Elämässä ei välttämättä saa kaikkea mitä haluaa, ja silloin on pohdittava mistä voisi luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tää ei pidä ollenkaan paikkansa. Voi mennä hyvä tyyppi sivu suun.
        Ujo ja ihastunut ei todellakaan pysty olemaan välttämättä läheskään ihan oma itsensä ekoilla treffeillä.

        Ei minua ainakaan haittaa, jos toinen on ujo. Sitäpaitsi ekoilla treffeillä vieraan ihmisen kanssa ei olla vielä ihastuneita. Jos taas tunnetaan ennestään, silloinhan on jo puhuttu aikaisemmin. En näe ujoudessa mitään ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua ainakaan haittaa, jos toinen on ujo. Sitäpaitsi ekoilla treffeillä vieraan ihmisen kanssa ei olla vielä ihastuneita. Jos taas tunnetaan ennestään, silloinhan on jo puhuttu aikaisemmin. En näe ujoudessa mitään ongelmaa.

        Jatkan vielä, mikäli tunteita jo on, jännitän kyllä itsekin vähän treffeillä, vaikka en ole ujo. Itselläni jännittäminen ei yleensä ilmene puhumattomuutena vaan muilla tavoin. Lähes kaikki ihmiset jännittävät ekoilla treffeillä enemmän tai vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en koe että puhumista pitää erikseen keksiä, mutta ymmärrän hyvin, että joku muu voi kokea niin. Treffeillä ja muuallakin voin aloittaa puheenaiheita, jos toinen ei aloita, se ei ole mikään ongelma. Oikeastaan mieluummin puhunkin enemmän itse:) En kuitenkaan halua puhua ihan yksinäni, joten odotan toiselta jonkinasteista osallistumista. Huomaan ekalla tapaamisella, jos toinen ei syystä tai toisesta osallistu itselleni riittävästi. Olennaista on, että keskustelu rytmittyy kivasti ja sujuvasti.

        Ihan sivusta huutelen… ihan sama puhutaanko, kunhan suudellaan… jossain vaiheessa 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sivusta huutelen… ihan sama puhutaanko, kunhan suudellaan… jossain vaiheessa 😉

        No eiköhän tilanne etene ihan itsestään suuteluunkin jossain vaiheessa, jos synkkaa siinä mielessä:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksiä tosiaan ylikorostetaan, se ei kuitenkaan ole elämän keskipiste. Seksi on kivaa jos se luonnostaan sujuu hyvin, mutta jos menee jatkuvaksi vaikeiluksi, on helpompaa unohtaa koko juttu. Parisuhteessa on olennaista, että sanallinen vuorovaikutus on riittävää määrällisesti ja laadullisesti, sekä tunneyhteys on tarpeeksi syvä. Kolmas pakollinen asia on arjen toimivuus, koska muuten koko suhde kaatuu siihen.

        Kyllä se on niin että seksi kuuluu parisuhteeseen. Keskusteluja voi käydä ystävien ja työkavereiden ja vaikka nettituttavien kanssa, mutta parisuhde on seksiä varten. Riittävä kommunikointi ja vuorovaikutus pitää pariskunnan yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin että seksi kuuluu parisuhteeseen. Keskusteluja voi käydä ystävien ja työkavereiden ja vaikka nettituttavien kanssa, mutta parisuhde on seksiä varten. Riittävä kommunikointi ja vuorovaikutus pitää pariskunnan yhdessä.

        Mitä ihmettä selität, tottakai seksi kuuluu parisuhteeseen. Itse en kuitenkaan tykkää ajatuksesta, että pitäisi harrastaa jotain vaikeiluseksiä väkisin, enkä että koko suhde on seksiä varten, vaan se on yksi suhteen osa. Ehkä sinä et halua keskustella kumppanisi kanssa, mutta itse kyllä haluan. Jokainen suhde on osapuoltensa näköinen, ei kukaan voi määritellä jotain kaavaa mitä kaikkien suhteet noudattavat. Ja seksin pitäisi sujua luonnostaan, eikä olla tuollaista tuskailua kuin ap:llä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eiköhän tilanne etene ihan itsestään suuteluunkin jossain vaiheessa, jos synkkaa siinä mielessä:)

        Näin se on❤️hiljaa hyvä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kirjoitat. Toisaalta olen viime aikoina pohtinut, että ehkä koko seksin voisi unohtaa, jos muu vuorovaikutus synkkaa yhteen. Seksi olisi joka tapauksessa aika pieni osa yhteisestä ajasta verrattuna siihen, mitä kaikkea muuta yhteiseen elämään kuuluu.

        Melko vaikea löytää kumppania, jonka kanssa kaikki osa-alueet loksahtavat saumattomasti paikoilleen. Jostain on ehkä pakko luopua.

        Mulle seksi, intimiys/läheisyys on kaikkein tärkein asia suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tietenkin, jokainen voi puhua vaan itsestään. Haluan kyllä itsekin seksiä silloin kun haluan, en ole aseksuaali. Haluan myös muuta fyysistä läheisyyttä. Pointtini oli, että olen viime aikoina spekuloinut ajatuksella, että voisin parisuhteessa joustaa seksissä, jos saisin kaiken muun haluamani. Tämä siis mikäli en löydä sellaista ihmistä, jonka kanssa kaikki osa-alueet onnistuvat, mikä tietty olisi ideaalitilanne. Elämässä ei välttämättä saa kaikkea mitä haluaa, ja silloin on pohdittava mistä voisi luopua.

        Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Seksi on viimeinen asia, josta luopuisin suhteessa.


    • Anonyymi

      mitä tyhjempi yläkerta sitä kiivaampaa alakerrassa.

      • Anonyymi

        Ai niinkö että mitä viisaampi ihminen niin sen vähemmän tykkää seksistä? Ööh..


      • Anonyymi

        Mitä hiljaisempaa alakerrassa, sitä suurempi moralisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hiljaisempaa alakerrassa, sitä suurempi moralisti.

        Todella ilkeästi sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella ilkeästi sanottu.

        Mut näinhän se on.


    • Anonyymi

      Minä voin hoidella teidät vaikka yhtäaikaa.
      T.Alfauros

      • Anonyymi

        Suhde on tuhoon tuomittu, jos itse tykkäät seksistä ja läheisyydestä, eikä muutosta tapahdu. Teidän väliltä puuttuu, se kipinä ja intohimo, mitä suhteessa täytyy olla. Tietty jokainen taaplaa tyylillään, mutta seksi kuuluu parisuhteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhde on tuhoon tuomittu, jos itse tykkäät seksistä ja läheisyydestä, eikä muutosta tapahdu. Teidän väliltä puuttuu, se kipinä ja intohimo, mitä suhteessa täytyy olla. Tietty jokainen taaplaa tyylillään, mutta seksi kuuluu parisuhteeseen.

        Tässä tulee totuus: Kemiaa joko on itsestään tai ei ole, eikä asian muuttamiseksi voi tehdä yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tulee totuus: Kemiaa joko on itsestään tai ei ole, eikä asian muuttamiseksi voi tehdä yhtään mitään.

        Pakko sanoa, että olen samaa mieltä. Jos seksuaalista vetovoimaa ei ole, seksuaaliterapeuttikaan ei voi auttaa. Kemia on mystinen juttu, mille ei voi mitään suuntaan eikä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tulee totuus: Kemiaa joko on itsestään tai ei ole, eikä asian muuttamiseksi voi tehdä yhtään mitään.

        Voi silloin tehdä jos kyse on epävarmuudesta, ujoudesta, tunnelukoista tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi silloin tehdä jos kyse on epävarmuudesta, ujoudesta, tunnelukoista tms.

        Niin mutta ei se kemiaa muuta, vaan vapauttaa toimimaan sen mukaan, jos sitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta ei se kemiaa muuta, vaan vapauttaa toimimaan sen mukaan, jos sitä on.

        No ei niin. Mitä jos tuntuu ettei oikein kenenkään kanssa ole koskaan tuntunut luontevalta tai et olis 100 % kemiaa? En oo sit vaan kohdannut oikeaa vai onko edes sellaista mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei niin. Mitä jos tuntuu ettei oikein kenenkään kanssa ole koskaan tuntunut luontevalta tai et olis 100 % kemiaa? En oo sit vaan kohdannut oikeaa vai onko edes sellaista mulle.

        Ehkä et ole vielä kohdannut oikeaa. Itse olen kokenut seksuaalista vetovoimaa muutaman ihmisen kanssa, vaikka en ole mitenkään superseksuaalinen. Kyllä huomaat kemian sitten, kun vastaan tulee. Se on todella voimakas tuntemus ja aiheuttaa juuri sen, että seksi tuntuu täysin luontevalta ja sitä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi silloin tehdä jos kyse on epävarmuudesta, ujoudesta, tunnelukoista tms.

        Jos on oikeanlaista kemiaa ja sähköä ilmassa niin ei siinä enää ujous, eikä tunnelukot vaivaa. Terapeutti voi taikoa kemiaa kahden ihmisen välille, se tulee luonnostaan!!!!


    • Anonyymi

      Päästäkää jännityksestä ja kertokaa ketä se yksi on.

      • Anonyymi

        Kolmiodraamaa 🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Mistä tässä puhutaan? Kuka yksi? ☺️ Mitä tarkoitat ja mihin tää liittyy siis ? 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tässä puhutaan? Kuka yksi? ☺️ Mitä tarkoitat ja mihin tää liittyy siis ? 😅

        Pirkko, Paula ja Pirita kyseessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirkko, Paula ja Pirita kyseessä

        Selvä...


      • Anonyymi

        Kenestä nyt puhutaan...? Vinkkei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmiodraamaa 🤣🤣🤣

        Vai neliö kuvio? …ei ehkä neliö draama, mutta kolme naista haluaa tämän yhden ihana hymyisen ja viileän naisen huomion (varmaan moni muukin, hänet haluaisi):

        Minä haluan🙋🏻‍♀️! …ehkä hän 👩🏻‍🦰on ihan liekeissä ja hänestä 👩🏽en osaa sanoa mitään muuta, kuin että on viimeiseen hengenvetoon asti mukana kaikessa draamassa.

        Ja kaikki nämä kolme naista haluaa hänet: 🦹🏼

        Arvoitus on miten tässä käy😉, ehkä hän 🦹🏼 kohtaa jonkun, vaikka 👩‍🦳 ja se siitä neliöstä.

        Silloin minä 👩🏻Olisin kovin kovin haikeana 💔 ja vaikeana, mutta sellaista elämä on.

        💋sinulle 🦹🏼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai neliö kuvio? …ei ehkä neliö draama, mutta kolme naista haluaa tämän yhden ihana hymyisen ja viileän naisen huomion (varmaan moni muukin, hänet haluaisi):

        Minä haluan🙋🏻‍♀️! …ehkä hän 👩🏻‍🦰on ihan liekeissä ja hänestä 👩🏽en osaa sanoa mitään muuta, kuin että on viimeiseen hengenvetoon asti mukana kaikessa draamassa.

        Ja kaikki nämä kolme naista haluaa hänet: 🦹🏼

        Arvoitus on miten tässä käy😉, ehkä hän 🦹🏼 kohtaa jonkun, vaikka 👩‍🦳 ja se siitä neliöstä.

        Silloin minä 👩🏻Olisin kovin kovin haikeana 💔 ja vaikeana, mutta sellaista elämä on.

        💋sinulle 🦹🏼

        Miss päin viileä ja ihana hymyinen? Kerro lisää hänestä🦹‍♂️


    • Anonyymi

      Kuinka te valitsette kumppanin jollei ole kemiaa?

    • Anonyymi

      Olitteko suhteen alussa rakastuneita, onko tunne laimennut? Jos niin mikä siihen on syynä? Onko teillä riitoja muilla alueilla, raha, työ, lähipiiri? Mitä muita stressitekijöitä on? Onko välillänne puhumattomia asioita? Näitä miettisin.

      Mikä villitys avoimista suhteista on yhtäkkiä tullut, se ei ole mikään ratkaisu ongelmiin että niitä paetaan vieraisiin. Älä sitä tee missään nimessä, pilaat suhteenne lopullisesti.

      • Anonyymi

        Niinpä. Kiitos järkevästä puheenvuorosta.


    • Anonyymi

      Tyhymä kysymys ehkä.. mutta miksi aloitte vakituiseen suhteeseen, jos seksi tökki heti alusta pitäen?

      • Anonyymi

        Vaikuttaa siltä, että väkisin yritetty jotain suhdetta kehitellä? Itse olen kanssa ujo ja estynyt, mutta kun oikea ihminen sattuu kohdalle niin estot häviää, eikä seksin harrastamisessa ole mitään ongelmia. Kipinää ja intohimoa täytyy suhteessa olla ja kaikki sujuu vaan luonnostaan.


    • Anonyymi

      Palstalla on etusivulla ainakin viisi seksiä käsittelevää aihetta. Eikö enää muuta keksitä.

      Asiaan mennäkseni, teidän intiimisuhteenne ei voi toimia yks kaks, jos se ei ole alunperinkään toiminut. Menkää seksuaalineuvontaan, ehkä siellä saadaan asia kuntoon. Itse en suhteeseen ryhtyisikään ilman selvää syytä eli mielenkiintoa.

      • Anonyymi

        Montako siellä etusivulla saisi niitä korkeintaan olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako siellä etusivulla saisi niitä korkeintaan olla?

        Saisi olla laajemmin aiheita, että palstaa jaksaisi seurata.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja saanut näistä vastauksista mitään apua? Parisuhteen jatkon kannalta asialle varmasti kannattaa jotain tehdä, ei tuo tilanne muutu itsestään.

    • Anonyymi

      Olenko väärässä jos sanon että olette ns: rekkalesbo tyyppiä?

      • Anonyymi

        Kaksi rekkistä ei toimi keskenään


      • Anonyymi

        Ooksä joku kokeilijahetero sekoilemas?


    • Anonyymi

      Luen muutamaan kertaan kirjoitusta ja ilman sarvia ja hampaita kysäisen että oletko oikeasti miettinyt että olisiko omassa tekemisessä korjattavaa yleisesti ja seksin aikana?
      Ikävä kyllä kirjoituksesta tulee ilmi vain toisen "osaamattomuus" ja "kömpelö seksi" ja että sinä olet yrittänyt mutta toinen ei halua/pysty/jne..
      "Ohjeistan ja neuvon ja sanon mitä tehdä...." Ei kuulosta oikealta.
      Ei oma puolisoni alkuun tehnyt mitä minä nautin aiemmin ja muutin asennoitumistani...ja se toimi upeasti.
      Jos aidosti oikeasti mielestäsi olet kaiken tehnyt niin mitäs siinä sitten miettimään. Suhteet on aina opettelua ja oppimista eikä sen pitäisikään loppua. Muutoin voi tulla itsestäänselvyys ja "helppous".

      • Anonyymi

        Tässä on järkipuhetta. Ohjeistaminen ei kuulu läheisyyteen rakkaan kanssa, siinä mennään metsään. Toiselle on annettava tilaa olla oma itsensä.


    • Anonyymi

      Ovatko aloittaja ja hänen kumppaninsa kovin nuoria? Jos epävarmuus ja kömpelyys liittyy huonoon itsetuntoon, joka johtuu nuoruuden keskeneräisyydestä.

      • Anonyymi

        Tarjootko kypsää hyvin riippunutta lihaa?
        😂😂😂


    • Anonyymi

      Heteromiesten kanssa voi jakaa huolet.
      Yksi lesbopariskunta osti jock-strapin, halusivat mut seksiliikkeeseen seuraksi.

      Homo.

    • Anonyymi

      Onko ap:n tyttöystävä tunnistanut itsensä tästä ja heille tullut riitaa ??? Rohkeaa kirjoittaa tänne näin tunnistettavaa tekstiä…

      • Anonyymi

        Olipa typerä kommentti


    • Anonyymi

      Ihana kun levittelet täällä näitä meidän juttuja 😬

      Tyhmempikin tajuaa mitkä kohdat on ”lavastettu”. Ihan linjassa on sun käytös, etkö voi jo lopettaa?! Mene vaikka terapiaan purkamaan, jos on pakko yksityisasioita purkaa😬🙄 ihan oikeesti hei.

    • Anonyymi

      Kysy häneltä, onko ollut muita naisia 😂

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe