Miten löysit IOK:n ja kuinka se on muuttanut elämääsi?

Anonyymi

Hei!

Kiinnostaisi tietää miten olet löytänyt IOK:n ja kuinka se on muuttanut elämääsi? Minulla on IOK ja olen sitä lukenut vaihtelevalla menestyksellä. Joskus innostun, sitten taas en. Välillä se voi olla jopa pari vuotta hyllyssä koskemattomana, mutta sitten palaan kirjan pariin. Itselleni suurin kompastuskivi on Tekstiosa, joka on raskasta luettavaa, käsitteiden pyörittelemistä. Tuntuu siltä, etten saa siitä yhtään mitään irti. Harjoituksista sen sijaan joskus ymmärrän jotakin ja Opettajan kirjasta. Onko teidän elämässänne tapahtunut ihmeitä?

5

1653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teksti osa on raskasta lukea jos sitä lukee iok lasit päässä ja et huomaa kuinka käsitteiden pyörityksessä sinun ajatuksiasi manipuloidaan. Eikä aina edes hyvässä.

      Ei ole tapahtunut eikä tapahdu ihmeitä. Mutta kun luet iokta, niin kohta uskot ihmeisiin, sillä sen varaan kirja perustuu. Se ei kuitenkaan tarkoita, että ihme olisi ns. totta tai, että sen taustalla olisi jotain yliluonnollista. Kaikille elämän tapahtumille löytyy luonnollinen peruste. Ihmeet ovat manipulaation tuotosta. Mutta niin sinutkin on koukkuun saatu.

      Se mitä näihin new age ihmeoppaisiin, uskontoihin ja uskomuksiin on tullut syvennyttyä tämä iok eroaa selvästi surkeimpana, monien uskontojen plakiaattina. Vaikka väitetään tekijä saaneen testit muulla tavoin. Vähän omaa - paljon kopioitua.

      Surullista on se, että muutamat henkilöt jotka kirjan varjolla ovat alkaneet kallonkutistajaksi ja pitävät vastaanottoa kuin konsanaan oikeat terapeutit. Luennolla näitä kutistajia kuultuaan ymmärtää jokainen, että iok ei anna mitään pätevyyttä tai taitoa näille keskustelijoille. Mutta haitat voivat olla peruuttamattomia yksilölle joka erehtyy menemään manipuloitavaksi. Eli, tässäkin opissa yksilöiden tilanteita ja ongelmia käytetään vastuuttomasti hyväksi, sanoman levittämiseen.

      Luentoja messuilla ja tapahtumissa kuuntelemalla avautuu hyvin opissa olevat opin lukemattomat ristiriidat ja ennen kaikkea se manipulointi joka näyttää uppoavan kuulijoihin kuin lämmin veitsi voihin. Otollista maaperää ovat ne jotka eivät pysty kyseenalaistamaan saarnaajan väitteitä. Niin, oppi itsessään "kieltää" kyseenalaistamisen. Se on ensimmäinen merkki jolloin pitäisi kuulijan herätä huomaamaan opin perimmäinen tavoite. Jos luulet, että se on sinun auttaminen, niin saatat erehtyä.

      • Rakaudella krittkkiisi:
        Anonyymi
        20.06.2021 22:55

        Minut opastaa Kurssin pariin kysymys mitkä on vaihtoehdot. Koen suurta kielteisyyttä tuossa kuvauksessasi, mutta kielteisyyskö on maailman tai ihmisen ilo ja autuus tai elämäntehtävä.
        No ei tietenkään vastaat järkevänä ihmisenä, siis kuka vetää rajat, missä on raja arvostelulle ja missä kiitokselle, myötäelämiselle ja yhteistyölle ja vastaväitteile. Kurssin mukaan rajan vetää jokaisen oma ego jolloin se on aina jossain muualla kuin pikäjänteisessä yhteistyössä.
        Sano joku maailmanhistorian tapanhtuma jossa on pysyvä yhteistyön ominaisuus.
        Koska en itse tätä osa nähdä uskon että Kurssin opetuksessa tämän löydän.
        Se löyty ajattelijan omasta mielestä itsensä ajattelijan löytämänä jolloin sitä jakamalla näkee ja kokee ihmeen, joka asiassa joka hetki.
        Se on mielen muutoksen ihme


      • Anonyymi
        enkelipallo kirjoitti:

        Rakaudella krittkkiisi:
        Anonyymi
        20.06.2021 22:55

        Minut opastaa Kurssin pariin kysymys mitkä on vaihtoehdot. Koen suurta kielteisyyttä tuossa kuvauksessasi, mutta kielteisyyskö on maailman tai ihmisen ilo ja autuus tai elämäntehtävä.
        No ei tietenkään vastaat järkevänä ihmisenä, siis kuka vetää rajat, missä on raja arvostelulle ja missä kiitokselle, myötäelämiselle ja yhteistyölle ja vastaväitteile. Kurssin mukaan rajan vetää jokaisen oma ego jolloin se on aina jossain muualla kuin pikäjänteisessä yhteistyössä.
        Sano joku maailmanhistorian tapanhtuma jossa on pysyvä yhteistyön ominaisuus.
        Koska en itse tätä osa nähdä uskon että Kurssin opetuksessa tämän löydän.
        Se löyty ajattelijan omasta mielestä itsensä ajattelijan löytämänä jolloin sitä jakamalla näkee ja kokee ihmeen, joka asiassa joka hetki.
        Se on mielen muutoksen ihme

        "Sano joku maailmanhistorian tapanhtuma jossa on pysyvä yhteistyön ominaisuus."

        Tuo on aika subjektiivista. Mutta vaikka tuollaista ei omasta mielestä löytyisikään, se ei tarkoita että IOK on tarpeellinen. Syystä että IOK lupaa paljon kuten kaikki vastaavat kaupalliset tuotteet mutta ei oikeastaan anna muuta kuin itsestäänselvyyksiä.


    • Anonyymi

      Ihme on ajatusmallin muuttuminen pelosta rakkauteen. Siis mielentilan muutos.

    • Et ole ainoa joka on tuskaantunut. Itse olen löytänyt johdonmukaisuuden joka pitää mielenkiinnon yllä. Lisäksi kokemukset kuten tuon kaupallisuuden niinkuin tuossa kaverikin, joku tosiaan lyö rahoiksi valmistamalla sen paperin, painomusteen, kirjan, myymälät jne... Nykymaailma ei tule tomeen ilman rahaa, se vain on hyväksyttävä. Onko se yksin kurssin syy tai onko kurssin sisältö siihen syy, tässä sitä pyöritellään
      Näkökulmasta on kysymys ja sen näkökulman vaihtamiseen kurssi rohkaisee.
      Rauhan opettaminen on tosivaarallista joillekin, manipulointia pahimmillaan. Liittykäämme kivääriyhdistyksiin jotta rauha säilyy??
      Kurssi itse ilmoittaa että se ei ole jokaiselle, polkuja on muitakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe