Onko tämä kaksisuuntaista vai mitä?

Anonyymi

Olen nyt seurustellut pari kuukautta erään naisen kanssa. Hänellä on tapana jatkuvasti yrittää päättää mitä minä tarvitsen ja mitä minun kannattaa tehdä. Jos kieltäydyn kohteliaasti hankkimasta esim jotain tavaraa, niin hän sanoo minua hankalaksi ihmiseksi ja vetää herneen nenään.

Esim hän sanoi minulle että tarvitset viinilasikokoelman, jokaista eri tyyppiä 12 kpl, eli 36 lasia yhteensä. Sanoin etten oikein tiedä, kun en juo viiniäkään. Hän alkoi painostaa, että kyllä sinä niitä ennemmin tai myöhemmin tarvit, jos järjestät esim kavereillesi illallisen tms. Sanoin että me ollaan kyllä kavereiden kanssa juotu viiniä ihan kahvikupista, kun onnistuu se siitäkin. Tässä vaiheessa huomasin että savu alkoi nousta naisen korvista. Asia unohtui, kunnes olimme kaupoilla ja hän alkoi jälleen tivaamaan, että aiotko nyt ostaa, katso nyt kuinka hienoja laseja, eikä edes kovin kalliita. Nyt sä kyllä ostat, mä laita niitä tuohon ostoskärryyn, näin ja näin. Sanoin sitten, että voin mä nyt yhden 6 lasin setin ostaa, kun sen sai 15 eurolla. Hän kihisi kiukusta, ja sanoi että on tyhmää ostaa vain 6 lasia, ja sitäpaitsi valkoviinille ja kuoharille on omat lasinsa, sä tarvit ne kaikki. Pidin pääni ja sanoin etten ihan oikeasti tarvi. Ostin 6 lasin setin, ja hän pahoitti mielensä. Sanoi olevansa todella pettynyt ja syytti minua vaikeaksi ihmiseksi.

Samanlaisia tapahtumia on ollut monessa eri muodossa. Hänellä on tarve saada minut tekemään jotain ideoitaan, ja sitten kun en lähde kaikkeen hömpötykseen mukaan, niin suututaan. Toki jos idea on sellainen, että haluan sen itsekin toteuttaa, niin toki sellaisiin lähden. Hän sanoo tosiaan minua vaikeaksi ihmiseksi, ja että kun hän yrittää olla kiltti ja auttaa minua ja huolehtia, niin minä sitten vain pullikoin vastaan, että hän ahdistuu ja tuntee olonsa huonoksi ja kokee etten välitä hänestä, ja että ajattelen vain omaa napaani.

Itse ajattelen taas niin, että kai minulla nyt aikuisella miehellä on oikeus päättää, mihin juttuihin lähden, ja mitä rahoillani ostan. Ei kai se ole hankaluutta. Itse en kuitenkaan ole painostanut naista mihinkään, vaan aina kysynyt mielipiteen ensin. Toki hän usein vastaa ehdotuksiini, että ei väliä, tai sitten tyrmää ne täysin, riippuu vähän päivästä. Toisinaan käy kaikki, toisinaan ei mikään.

Nyt hän on pitänyt viikon mykkäkoulua. Veikkaan että hautoo eroa.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysyppä sama tuolta narsisti-palstalta, niin saat vastauksen, mistä on kysymys.

      Kysymys on itsekeskeisestä, oman edun tavoittelusta ja sinun hyväksikäytöstäsi. Niin moni nainen ostattaa kultakoruja, teettää miehelleen kaikki työt kotona, määräilee jopa koira-aitauksen värin ja miehensä maalaamaan koira-aidan, vaikka mies olisi kuinka allerginen koirille.

      • Anonyymi

        Juu näinkin olen ajatellut. Toki hän ei ostata itselleen mitään, vaan laittaa minut ostamaan itselleni asioita, joita hänen mielestään tarvitsen. Hän ei saavuta toimillaan omaa etua, enkä voi lukea tuota hyväksikäytöksikään, koska tavarat ovat tulleet minulle eikä hänelle. Omituista tämä käytös on silti, saako hän tällä sitten jotain omaa hyvääoloa, kun saa toisen ostamaan asioita, joita hän kuvittelee tarpeellisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu näinkin olen ajatellut. Toki hän ei ostata itselleen mitään, vaan laittaa minut ostamaan itselleni asioita, joita hänen mielestään tarvitsen. Hän ei saavuta toimillaan omaa etua, enkä voi lukea tuota hyväksikäytöksikään, koska tavarat ovat tulleet minulle eikä hänelle. Omituista tämä käytös on silti, saako hän tällä sitten jotain omaa hyvääoloa, kun saa toisen ostamaan asioita, joita hän kuvittelee tarpeellisiksi.

        Ja lisätään vielä sen verran, että kun kieltäydyin ostamasta pöytäliinoja (=minulla on niitä jo tarpeeksi) niin hän sanoi olevansa todella pettynyt, ja osti sitten omilla rahoillaan SEITSEMÄN erilaista pöytäliinaa, ja toi ne väkisin minulle ja vahti että laitan ne varmasti pöytääni. Ja vannotti vielä, että pöytäliinoja täytyy sitten vielä muistaa vaihtaa tarpeeksi usein.


    • Anonyymi

      Ei tuota käytöstä tarvitse leimata miksikään, mutta ihan selvästi siinä ei ole kysymys sinun edustasi. Hän tyydyttää jotain omaa tarvettaan sinun kauttasi eikä välitä että loukkaa itsemääräämistäsi. Olet pitänyt puolesi, se on hyvä, jatka niin. Jos pysyt suhteessa on vaara että alat vähitellen mennä mukaan, koska toinen, joka tosissaan uskoo siihen mitä tekee ja että se on (muka) sinunkin parhaaksesi, pystyy vaikuttamaan todellisuudentajuusi. Käsityksesi omista tunteistasi ja tarpeistasi saattaa rapautua vähitellen, ja sitten hän pystyy pompottamaan sinua vielä enemmän.

      Pidä varasi. Tuollainen piirre ei todennäköisesti ajan kanssa muutu miksikään, tai sitten pahenee.

    • Anonyymi

      Kuulostaa ihan isäni exältä, joku hirveä tarve itsepintaisesti tuputtaa ja olettaa että joku 60vuotias sinkkumies nyt tarvi muka joka hetkeen erilaisen pöytäliinan. Isä sitten kuoli ja sain kaiken muun lisäksi perinnöksi sellaiset astiastot, että niillä pidettäisiin kunnon porukalle vaikka häät tai muunlaiset kemut. Oli hajukynttilöitä joka sorttia ja pöytäliinaa joka vuodenajalle ja juhlalle. V**tu sitä krääsän määrää, enkä enää ihmettele miksi pihin isän tili oli tyhjä, kun kuolema koitti.
      En oikein osaa sanoa mikä diagnoosi kyseiselle ihmiselle asettuisi, mutta kai jollain tavalla on traumatisoitunut eikä osaa käsitellä omia tunteitaan tai muiden tarpeita itseään pidemmälle, vaikka hyvää tarkoittaakin niin silti .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe