Onko jotain lakia tai asetusta, joka määrittelee moottoriveneen osalta rantautumista?
Tarkoitan tällä sitä, että kuinka pitkään voin rantautua esimerkiksi Päijänteen luonnonsatamissa kansallispuiston alueella, joka on luonnollisesti pihapiirin ja yksityisten ranta-aluieden ulkopuolella? Mikäli termi on välikaikaisesti, niin mitä väliaikaisesti tarkoittaa mahdollisten oikeustapausten näkökulmasta?
Kuinka kauan voi rantautua luonnonsatamassa?
8
119
Vastaukset
- Anonyymi
Kuukausia kunhan et rakenna mitään pysyväisluontoista tukikohtaa.
- Anonyymi
Eipä taida kukaan tulla sua hätistelemään sieltä pois.
Ruotsissa sääntö 2vrk, kerran oon nähnyt, kun mökki hlperö ajoi engelsmannin lådna vikkenistä vekeen... - Anonyymi
Lakia sovelletaan oikeudessa, jos tulee tilanne että joku nostaa kanteen sinua vastaan niin oikeus päättää tuolloin mikä on väliaikaista. Ei siitä mitään aikarajaa oo lakiin laitettu
- Anonyymi
Saunalauttojen (vene?) yleistyessä roimasti, voisi ajatella jotain lakiuudistuksia lähitulevaisuudessa ja onhan niistä jo jtn kiistoja ollutkin. Ite olin ajatellut saunalauttaa rakennettavaksi jolla pöräyttäis päijänteellä minne haluaa ja ankkuroi kivaan paikkaan kesäksi. Sanomistahan siitä tulis kuitenkin
- Anonyymi
Ei ole kaukaa haettua, jos oikeudesta lähdetään vastausta kyselemään, että sovelletaan jokamiehenoikeuksien käytäntöä maastossa yöpymisessä, eli kaksi yötä ellei ole pakottavaa tarvetta jäädä pidempään.
- Anonyymi
Vesialue on eri asia kuin kova maa.
Määräävät lait ovat vesilaki ja vesiliikennelaki.
Jokamiehenoikeudet eivät ole laki vaan monet lait yhdessä, jotka määrittelevät sallitun ja kielletyn rajat. Oikeudet leiriytymisen suhteen perustuvat siitä syntyvään haittaan, jotka oletetaan sitä suuremmiksi, mitä pitempään se kestää. Vesi ei käytössä kulu toisin kuin maa.
Saunalautan osalta KHO on tehnyt ennakkopäätöksen, että se vaatii rakennusluvan ja sellaisella tai vastaavalla leiritymisen kieltäminen perustuisi rakennuslakiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesialue on eri asia kuin kova maa.
Määräävät lait ovat vesilaki ja vesiliikennelaki.
Jokamiehenoikeudet eivät ole laki vaan monet lait yhdessä, jotka määrittelevät sallitun ja kielletyn rajat. Oikeudet leiriytymisen suhteen perustuvat siitä syntyvään haittaan, jotka oletetaan sitä suuremmiksi, mitä pitempään se kestää. Vesi ei käytössä kulu toisin kuin maa.
Saunalautan osalta KHO on tehnyt ennakkopäätöksen, että se vaatii rakennusluvan ja sellaisella tai vastaavalla leiritymisen kieltäminen perustuisi rakennuslakiin.Nyt oli kyse rantautumisesta, ei ankkuroinnista redille, eli kovalla maalla ollaan.
- Anonyymi
Tilapäiseksi katsotaan muutama päivä. Vesiliikennelaissa määritellään lisäksi, ettei saa aiheuttaa merkittävää tai tarpeetonta haittaa luonnolle ja ympäristölle.
Itse olen tulkinnut asiaa siten, että jos alueella on lähistöllä asutusta, niin yön yli. Jos asutusta ei juuri ole, niin 1-3 päivää. Ja asumattomalla alueella olen joskus ollut parkissa viikon verran. Jos joku on tullut asiaa kyselemään olen ilmoittanut yöpyväni ja läntenyt viimeistään seuraavana aamuna. Jokamiehen oikeuksista kannattaa pitää kiinni, mutta tarpeetonta mielipahaa ei kannata aiheuttaa kenellekkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251950- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822