Rintakivut

Anonyymi

Hei! Mulla on ollut nyt jonkun aikaa rintakipuja. Aluksi ne olivat melko lieviä mutta lähi päivinä ne ovat pahentuneet. Kipuja on erilaisia mm. painava kipu ja pistävä kipu. Olen myös huomannut, että sydämmeni lyö entistä nopeampaa tahtia. Oireet ovatkin tuntuneet eniten rinnan vasemmalla puolella ja joskus tuntuu, että kivut johtuvat sydämmestä. Olen vasta 15 -vuotias ja olen kertonut asiasta vanhemmille. He ovat sanoneet, että nämä kivut johtuisivat lihasperäisistä syistä. Itseäni kuitenkin hieman hermostuttaa tämä, koska kipu on monesti pistävää ja äkisti tulevaa. Olen myös huomannut, että välillä on ns. vaikea hengittää ja välillä pelkkä puhuminen voi alkaa hengästyttää. Voisiko tämä siis johtua jostain keuhkoihin liittyvästä asiasta. Myös stressi varmasti pahentaa kipuja, sillä tämä huolettaa minua aika paljon. Vasenpaan käteen sattuu joskus, mutta se helpottaa sitten aina jossain vaiheessa. Onko jollain nuorella samanlaisia oireita? Ja osaisiko joku kertoa mistä voisi olla kyse, sillä kuten sanoin tämä huolestuttaa minua aika paljon.

2

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei sinä kiva nuori ihminen !
      Stressi, jännittäminen, ahdistus, pelko ynnä muu sellainen
      voi aiheuttaa monenlaisia oireita. Kun niitä alkaa stressattuna seuraamaan,
      eli tarkkailemaan, ne tuntuvat lisääntyvän.

Olen vanhempi ihminen ja juuri äskettäin käynyt sydänlääkärillä ja kysyin rintapistoista. Lääkäri sanoi, että sydänkipu ei tunnu yksittäisenä pistona.
      Rintakehällä on paljon isoja ja pieniä lihaksia, ne voivat pistellä.
      Minulla pistelevät tai kipuilevat vähän rintarangan luutkin kuntoilun seurauksena.
      Täytynee vähän keventää liikkeitä....

Minua ahdistaa joskus ja juuri silloin kivutkin tuntuvat eniten ja henkeä ahdistaa.
      Ahdistus saa myös sydämen "hakkaamaan" tiheämmin.
      Kotikonstina juon siihen lasillisen kylmää vettä.
      Se vähän rauhoittaa mieltä ja sydäntä, varsinkin kun uskon sen auttavan :)

Olisivatko sinun suurimmat huolesi henkisiä ? Kun stressaa,
      voi tulla tulee paineita, jotka aiheuttavat ihan oikeita fyysisiä oireita,
      epämukavaa oloa. Onko sinulla ketään, kenen kansa voisit jutella sinua stressaavista asioista ?

Kulunut sanonta "puhuminen helpottaa" on totta !
      Minkälaisia ne asiat mahtavat olla, jotka stressaavat sinua ?
      Voisiko niille tehdä jotain, että stressi helpottaisi ?

Toivon, että nuoretkin vastaava sinulle !
      Kaikkea hyvää sinulle !
      Älä murehdi liikaa, asioilla on tapana järjestyä !

• Anonyymi

Kiitos vastauksestasi. Tuo viesti helpotti oloa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      234
      14271
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      56
      6426
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      72
      5419
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      297
      3977
    5. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      143
      3712
    6. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      127
      3689
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      91
      2217
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      17
      1557
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1400
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      344
      1345
    Aihe