Rintakivut

Anonyymi

Hei! Mulla on ollut nyt jonkun aikaa rintakipuja. Aluksi ne olivat melko lieviä mutta lähi päivinä ne ovat pahentuneet. Kipuja on erilaisia mm. painava kipu ja pistävä kipu. Olen myös huomannut, että sydämmeni lyö entistä nopeampaa tahtia. Oireet ovatkin tuntuneet eniten rinnan vasemmalla puolella ja joskus tuntuu, että kivut johtuvat sydämmestä. Olen vasta 15 -vuotias ja olen kertonut asiasta vanhemmille. He ovat sanoneet, että nämä kivut johtuisivat lihasperäisistä syistä. Itseäni kuitenkin hieman hermostuttaa tämä, koska kipu on monesti pistävää ja äkisti tulevaa. Olen myös huomannut, että välillä on ns. vaikea hengittää ja välillä pelkkä puhuminen voi alkaa hengästyttää. Voisiko tämä siis johtua jostain keuhkoihin liittyvästä asiasta. Myös stressi varmasti pahentaa kipuja, sillä tämä huolettaa minua aika paljon. Vasenpaan käteen sattuu joskus, mutta se helpottaa sitten aina jossain vaiheessa. Onko jollain nuorella samanlaisia oireita? Ja osaisiko joku kertoa mistä voisi olla kyse, sillä kuten sanoin tämä huolestuttaa minua aika paljon.

2

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei sinä kiva nuori ihminen !
      Stressi, jännittäminen, ahdistus, pelko ynnä muu sellainen
      voi aiheuttaa monenlaisia oireita. Kun niitä alkaa stressattuna seuraamaan,
      eli tarkkailemaan, ne tuntuvat lisääntyvän.

Olen vanhempi ihminen ja juuri äskettäin käynyt sydänlääkärillä ja kysyin rintapistoista. Lääkäri sanoi, että sydänkipu ei tunnu yksittäisenä pistona.
      Rintakehällä on paljon isoja ja pieniä lihaksia, ne voivat pistellä.
      Minulla pistelevät tai kipuilevat vähän rintarangan luutkin kuntoilun seurauksena.
      Täytynee vähän keventää liikkeitä....

Minua ahdistaa joskus ja juuri silloin kivutkin tuntuvat eniten ja henkeä ahdistaa.
      Ahdistus saa myös sydämen "hakkaamaan" tiheämmin.
      Kotikonstina juon siihen lasillisen kylmää vettä.
      Se vähän rauhoittaa mieltä ja sydäntä, varsinkin kun uskon sen auttavan :)

Olisivatko sinun suurimmat huolesi henkisiä ? Kun stressaa,
      voi tulla tulee paineita, jotka aiheuttavat ihan oikeita fyysisiä oireita,
      epämukavaa oloa. Onko sinulla ketään, kenen kansa voisit jutella sinua stressaavista asioista ?

Kulunut sanonta "puhuminen helpottaa" on totta !
      Minkälaisia ne asiat mahtavat olla, jotka stressaavat sinua ?
      Voisiko niille tehdä jotain, että stressi helpottaisi ?

Toivon, että nuoretkin vastaava sinulle !
      Kaikkea hyvää sinulle !
      Älä murehdi liikaa, asioilla on tapana järjestyä !

• Anonyymi

Kiitos vastauksestasi. Tuo viesti helpotti oloa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4686
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2159
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      51
      1678
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      178
      1659
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      165
      1537
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      278
      1372
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      198
      1219
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      87
      1142
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      204
      1136
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1094
    Aihe