Muutin vieraalle paikkakunnalle olosuhteiden pakosta.
Löysin ihanan miehen. Mentiin kihloihin ostettiin asunto, auto, saatiin vauva ja kaikki on muuten niin täydellistä mutta minulla ei ole ensimmäistäkään tosi ystävää.
Tuttavia on mutta ei ketään kenelle puhuisi. Kenen kanssa harrastaa ja kenen kanssa lähtisi tuulettumaan.
Luulisi että kun on vauva ja harrastaa koiria niin tutustuisi uusiin ihmisiin mutta päin vastoin, tuntuu että muut katsoo minua kieroon.
Joskus tämän kaiken onnen ja ilon peittää synkät ajatukset että olenko aivan yksin?
En tietenkään ole aivan yksin, onhan minulla mies, vauva ja koira mutta tarvitseehan niitä ystäviäkin eikö niin?
Vieras paikkakunta
4
644
Vastaukset
- näinkin voi olla
Tuo on aika tavallinen tilanne, kun selailee noita kirjeenvaihtoilmoituksia. Parisuhteessa elävä nainen etsii juurin toista naista ystäväkseen. Luultavasti miehelläsi on kuitenkin omia ystäviä?
Sinulla on kuitenkin se puoliso vierelläsi. Lohduttaisiko se, että minä olen vieraalla paikkakunnalla ilman ainuttakaan kaveria, ystävistä puhumattakaan. Muutama kaveri muutti tuossa noin vuosi sitten pois ja jäinpä sitten ihan yksin tänne. Mutta en minä ole jäänyt neljän seinän sisään surkuttelemaan ja vatvomaan yksinäisyyttäni. Totta puhuakseni olin kyllä välillä melko vetäytynyt, mutta nyt oon lähteny tutkimaan ympäröivää maailmaa. Todistin itselleni sen, etten oikeasti tarvitse ketään "turvakseni". Aivan yhtälailla pääsen tilaisuuksiin ym. paikkoihin yksinkin. Antaahan se varmasti aika rappioituneen kuvan 26-vuotiaasta miehestä, joka menee yksin kesäiselle terassille yhdelle oluelle.. :). Enkä minä pohjimmiltani ole kovin ujo, mutta että mistä paikoista löytyy kavereita ja se tuleva vaimo. Huomattavasti iäkkäämpiä on helpompi mennä jututtamaan esim. kaupassa ja kirjastossa. Tulipa tänäänkin juteltua täysin tuntemattoman eläkeläismiehen kanssa muuttolinnuista.. :).
Aurinkoista kevättä! :) - saman kokenut
Kirjoituksesi kuullosti niin tutulta etten voinut olla vastaamatta. Olen kokenut saman monesti ilman koiraa tosin. Olen siis muuttanut monta kertaa elämäni aikana.
Vinkkinä voisin sanoa, että erilaisten harrastusten parista voi löytyä tuttuja joista kehittyä ajankuluessa ystävyyssuhteita. Eli lähde kerhoihin vauvan kanssa taikka itse harrastamaan jotain vaikka koiran kanssa :)
Kun teidänkin lapsi kasvaa ja tulee päiväkoti sekä kouluympyrät kuvioihin voi sieltä kautta myös löytyä toisia äitejä ystäviksi tai tutuiksi :)
Pidä yhteyttä sitten myös niihin tuttuihin tai ystäviin, jotka ovat jääneet matkanvarrelle... ja kutsu kotiinne kylään.
Kun ei toivo liikoja niin ei pety liikoja... ainakin minä olen kokenut niin mitä tulee tutustumisiin ja ystäviin. Avoin ja ystävällinen mieli on aina plussaa :) mutta totta on, että aikuisena ehkä ystävystyy huonommin kuin nuorempana... ainakin minä.
Kaikkea hyvää teille jatkossa sinne jonnekkin ! - nainen22
seurustelen mutta ystävät puuttuu, joiden kanssa vois viettää aikaa myös ilman omaa miestä. sellanen juttukaveri, jonka kanssa vois vaihtaa ajatuksia, turista ja murista maailman murheista :) muuttaminen toiselle paikkakunnalle ei ainakaan mulle ollut helppo juttu. en ole oikein pystynyt sopeutumaan, kun en ole löytänyt syytä sopeutua. vaikka olen sosiaalinen ja viihdyn ihmisten seurassa niin sosiaalisen verkon saaminen ei aina ole niin helppoa. haluaisitko vaihtaa ajatuksia vaikka mailien muodossa?
- minä
olen myös muutanut yksin pois kotikaupungista missä vietin 20 v, olen siis nyt 20vuotias ja vailla uusia ystäviä ja miestä.
muutin pois kotikaupungistani koska siellä tuntui kaikki niin kovin ahdistavalta ja kaipasin muutosta. olen muuttanut poriin maaliskuussa.
ei niitä kavereita ole täältä löytynyt kun työssä olen paikassa missä on vain aikuisia ja kun ei koulua käy niin .. :(
ois todella kiva saada uusia ystäviä joidden kanssa bilettää :)
jos joku kaipaa mailailu seuraa porista tms niin täältä löytyis!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255