Olen remontoimassa vanhaa taloa jossa muunmuassa joudutaan uusimaan sähköasennukset.
Ajattelin tehdä pintavetona asuinhuoneet ja tuvan.
Uusi putkilankahan sopii paitsi kuiviin myös kosteisiin tiloihin.
Vanhoja kalusteita ei enää juuri vo käyttää koska mm. liitinruuvit irtoilevat posliinirasoista, eikä niissä liitinruuveja ole tarpeeksi.
Putkilangan vaipan maadoituslanka tulisi yhdistää, l. maadoittaa, mutta onko uudemman mallisissa rasioissa riittävästi liittimiä( Renova)?
Entäpä kiinnikkeet? Asennus tulee tapetoituun kuitulevyyn? Letti kiinnikkeet ovat 16 mm sakaroilla, mutta pitäisi yltää haltexin läpi?
Onko kellään kokemuksia Letti kiinnikkeistä?
Moritan luettelossa on vanhanmallisia hakaskiinnikkeitä, mutta poistununeet myynnistä.
TC tai naulakiinnike ei rumuutensa takia ole vaihtoehto.
Putkilanka asennus
3
368
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai niitä maadoituslankoja tarvitse pitkänä ketjuna yhdistää, kytkee vain toisesta päästä lähtörasian PE-liittimeen.
Eikö kiinnikkeinä yleensä käytetä APK tai TKK -kiinnikkeitä.- Anonyymi
Kyllä mää tiärän johorotussäännöt, väri väriin ja loput kannen alle.
Onpa esteettisestu rumia kiinnikkeitä kuten TC ja naula eli APK eli TKK kiinnikket.
Rumempiakin vielä löytyy.
Hakaskiinnikkeen korvaa kyllä jotenkin Letti, mutta kysyinkin siitä pituudesta.
Haltex eli kuitulevy on 12 mm paksu. - Anonyymi
Maadoituslangat kytketään 16 mm2 kuparijohtimella suoraan maadoituselektrodiin.
Maadoituselektrodin suoruus tarkistetaan teodoliitilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951506Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231268- 501003
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52863- 58853
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102814
- 82810
- 32745