Lepakkopönttö

Meinasin nojatuolilaisilta kysyä tällaisesta pöntöstä, mutta ajattelin, että teen ihan oman ketjun, jos se olisi kutsuvampi.
Huomasin juuri tänään lehdestä, että on olemassa lepakkopönttöjä, joita voi linnunpöntön tapaan kiinnittää puihin tai seiniin.
Onko kenelläkään kokemusta? Kokemusta lepakoista, kokemusta pöntöistä?
Minun mökilläni lepakot ovat vallanneet vanhan aitan. Ennen muinoin siellä nukuttiin ja hyvä olikin nukkua, mutta sitten sinne ilmaantui lepakoita, jotka yöllä juuri räpistelevät sinne tänne, niin että ei nukkumisesta tule mitään. Vuosia on aitta ollut lepakoiden kotina, mutta toivoni herää, kun luin pöntöstä.
Päätin ostaa het¨paikalla.

7

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä idea. Toivottavasti ne lepakot tajuaa, että niille on uusi koti.
      Eikö lepakot levitä bakteereja ?
      Vanha aitta pitäisi ehkä desinfioida kokonaan, jos siellä aikoo nukkua.

• Juu, lepakot ovat papanoineet siellä yli 20 v. lakaistu on ja tavaroita peitetty. Mutta ei nukkuminen kyllä houkuta.

• Anonyymi
        Mak-Ris kirjoitti:

Juu, lepakot ovat papanoineet siellä yli 20 v. lakaistu on ja tavaroita peitetty. Mutta ei nukkuminen kyllä houkuta.

Lepakoissa on pahempaakin kuin papanat. Ei siinä pelkkä lakaisu riitä, levittävät eläintauteja ihmisiin, koronan tapaan. Kumma kun olette antaneet kymmeniä vuosia asua pihapiirissä. Tuskin muuttavat pönttöön ja niitä varmaam pitäisi olla monta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lepakoissa on pahempaakin kuin papanat. Ei siinä pelkkä lakaisu riitä, levittävät eläintauteja ihmisiin, koronan tapaan. Kumma kun olette antaneet kymmeniä vuosia asua pihapiirissä. Tuskin muuttavat pönttöön ja niitä varmaam pitäisi olla monta.

Anna käyttökelponen neuvo millä niistä päästään
        Ne osaavat kätkeytyä niin hyvin, että emme näe niitä kuin hämärällä lennossa. Aitassa ne horrostavat talvella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne osaavat kätkeytyä niin hyvin, että emme näe niitä kuin hämärällä lennossa. Aitassa ne horrostavat talvella.

Tuikkkaa tuleen koko aitta et sie muuten
        niistä pääse.Ovat jälkeläisetkin paikka
        uskollisia sukupolvesta toiseen.Tai mene
        myymään niitä kiinan torille

• Anonyymi kirjoitti:

Anna käyttökelpoinen neuvo, millä suunsoittajista päästään.

• Anonyymi

Suosittelen palstan vanhimpien lepakoiden tekevän aivan omasta päästään näitä lepakonpönttöjä, kuten taannoin koulussa veistotunnilla oppilas kysyi opettajalta, saisiko hän tehdä linnunpöntön ihan omasta päästään, johon opettaja arveli sen sopivankin parhaiten siihen tarkoitukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5147
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2159
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1817
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1217
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1026
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe