niin kuinka taitava piirtäjä tulee olla? Koulussa aikoinaan oli kuvis sellaista ysiä ja kymppiä, mutten ole koskaan harrastanut piirtämistä eikä sellainen piirtämistekniika ole hallussa. En esim. osaisi piirtää jotain ruusua tai lintua tms. kaikkine yksityiskohtineen, jos sellainen pyydettäisiin tuosta vaan piirtämään. Enemmänkin minulla on sellaista omaperäistä ajattelua ja luovuutta sekä värisilmää ja tunneherkkyyttä, mistä on apua myös kuvataiteissa... Mikään hirveän tekninen ja täsmällisen tarkka visuaalinen piirtäjä en siis ole. Te jotka olette opiskelleet alaa, niin ovatko kaikki siellä joitakin hirveän lahjakkaita kympin piirtäjiä? Ja kuinka paljon hakijoita sinne on, ja kuinka moni pääsee sisään? Kiitos etukäteen vastauksista!
Heips. Jos haluaa kultasepän alalle,
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
harrastako jo nyt kaivertelua ja hiomista. Kokeile kasata pienen kellon koneisto.
Hanki edullisia halpakoruja. Kokeile saatko purettua osiin ja kasattua uudestansa.Voit tehdä osista uusia luomuksia. Onnistuuko. Idea on siinä että saat tuntuman pienten osien tarkkuusnäpertämiseen. Huomaat muutamassa kuukaudessa onko juttu omasi. Pelittääkö sormien hienomotoriikka ja toimiiko ajatuksen ja käsien yhteistyö. Itse en ole kultaseppä, mutta kuvittelisin että piirustustaidosta on iso hyöty. Kuvathan piiretään tarkoituksella ylisuureen skaalattuun kokoon että hahmo ja detaljit löytävät paikkansa. Hiilipuikko ja väriliidut ovat se työkalu sketsaukseen. Tietokonemallinnuskin auttaa. - Anonyymi
Piirtämistä tärkeämpää on hyvä näkökyky. Lievä likinäköisyys on etu tarkassa lähityössä. Sorminäppäryys myös on hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379