Voi voi, luulin olevani hyvä mutta olinkin huono. Vasemmasta alanurkasta ei meinaa tulla sitä kuuluisaa hevon helvettiäkään. Esim. kardinaali****** ei aukene. Saa auttaa omaan tahtiin. Kiitokset etukäteen!
IS kovis 19.6.
28
1220
Vastaukset
- Anonyymi
Aukenipa kuitenkin. Maian piilokirjainta vaille valmis. Tällä kertaa en auta, koska kukaan ei auttanut minua. Ehkä ensi viikolla sitten.
Jos olisin Tapio, väittäisin että autojen malli ei vastaa niistä tulevaa sanaa. Mutta koska olen hyvä ihminen, en vaadi Vaalamolle potkuja.- Anonyymi
Siinä joko Fiat 600 tai Seat 600, Zastava 750, Neckar Jagst 700. Jos tulee jokin muu, on kuvitusvirhe.
- Anonyymi
En minäkään potkuja vaadi. Sitäpaitsi virhe on mielestäni kuvittajan eikä laatijan. Tuskin Vaalamon on pyytänyt kahden "pompannapin" piirtämistä ratkaisusanalle UNOT. Ja vaikka olisikin, myös kuvittajalla on vastuu vihjeistä kun ne ovat kuvavihjeitä.
- Anonyymi
Olisin voinut auttaakin foorumillani, mutta aloitin ratkonnan vasta 22.6.2021.
- Anonyymi
Onhan tuo selvä virhe. Siä voi verrata siihen, että laittaa jollekin henkilölle väärän suku- tai etunimen. Esim.
Ex-oressa = ILKKA (Koivisto)
Ei selviä virheitä kannata kaunistella. En ihminen ole paha, jos hän pitää virhettä virheenä. Joissakin tilanteissa ihminen on hyvä, jos jättää virheen mainitsematta, mutta ei sitä minusta ristikohin pidä soveltaa. Jos soveltaa, seurauksena on ristikoiden tason lasku, kun laatijat tai kuvittajat tietävät, että virheistä ei välitetä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin esille
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-3-5-2021-ja-uudemmat/#post-21843Mai(t)a = ton(t)it
- Anonyymi
Batmanille plussat asian nostamisesta esille Sanariksen foorumissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Batmanille plussat asian nostamisesta esille Sanariksen foorumissa.
Eikös Batman ollut ennen sankari Tapio-Huuhaan arkkivihollinen? Sankarimme missio on saada jokainen virhe tekijöiden tietoon, niin maailma muuttuu täydelliseksi. Jaska muuttui taas ratkojaksi, jota täydellisestä mollauskiellosta huolimatta saa mollata, koska jotta maailma voisi muuttua täydelliseksi, kaikki Auliksen ja Sanariksen myötäily pitää kitkeä pois. Jukkis on Jaskaakin pahempi arkkivihollinen, vaikka oli ennen sankarin ystävä. Pike on pahin ratkojien mollaaja Tapio-Huuhaan jälkeen, mutta hänellä on joskus hyviäkin mielipiteitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Batman ollut ennen sankari Tapio-Huuhaan arkkivihollinen? Sankarimme missio on saada jokainen virhe tekijöiden tietoon, niin maailma muuttuu täydelliseksi. Jaska muuttui taas ratkojaksi, jota täydellisestä mollauskiellosta huolimatta saa mollata, koska jotta maailma voisi muuttua täydelliseksi, kaikki Auliksen ja Sanariksen myötäily pitää kitkeä pois. Jukkis on Jaskaakin pahempi arkkivihollinen, vaikka oli ennen sankarin ystävä. Pike on pahin ratkojien mollaaja Tapio-Huuhaan jälkeen, mutta hänellä on joskus hyviäkin mielipiteitä.
En ole mollannut Jaskaa. Mainitsin tähän ristikkoon liittyen Jaskan vain ohimennen sanojen keskipituuden kohdalla, kun en itse viitsinyt keskipituutta laskea. Mainitsin Jaskan nimen siksi, että lukemassa saattaa olla pieni heitto (itselläni lukemissa on ollut Jaskan heittoja isompia heittoja). Lukema on kuitenkin aina riittävän tarkka oikean kuvan saamiseksi, joten minun ei ollut mielekästä laskea sitä itse.
Jaska on hyvä kriitikko, mutta mielestäni hän joskus katsoo yksittäistä asiaa läpi sormien. Toisaalta Jaska kiinnittää huomiota seikkoihin, jotka minulta jäävät huomiotta. Jaska on toisinaan minua huomattavasti ankarampi ristikoiden kriitikko. Jaska ei ole minulle mikään vihollinen, vaikka en ihan joka asiassa ole hänen kanssaan samaa mieltä.
Ratkojana Jaska kuuluu valioluokkaan.
Jukkis esittää minua kohtaan tietyn haukkumislitanian kaikilla foorumeilla. Jukkis on hirveästi mollannut minua ratkojana. Olen tätä asiaa Jukkiksen toiminnassa kritisoinut. Se eo ole mitään mollaamista.
Toki pidän Jukkista liikaa laatijoiden puolustajana, se ei ole mikään salaisuus. Jos joku tätä pitää mollauksena, pitäköön. Jukkis on tehnyt minusta itselleen vihamiehen, koska hän tulee esittämän haukkumislitaniaan eri paikkoihin.
Olen ainakin kerran maininnut, että olen itse hoksannut asioita, joita Jukkis ei ole hoksannut. Mutta monta kertaa asia on ollut myös toisin päin. Tämä nyt oli vain realistinen toteamus, ei mollaus. Harva hoksaa kaikkien vihjeiden idean. Joskus jopa ristikonratkonnan Suomen mestareilla on vaikeuksia hahmottaa vihjeiden ideaa.
Jos haukkuu ratkontataitojani maan rakoon eikä itsekään osaa kaikkea ratkoa, kritiikin uskottavuudelta putoaa pohja. Jukkis on hyvä ratkoja, mutta ei täydellinen. En minäkään sitä ole eikä tämän säikeen aloittajakaan sitä ole.
Pike haukkuu ilkeästi toisten ratkontataitoja. Se on pahinta. Kyllä Pike on ylivoimaisesti pahin ratkojien mollaaja. Pike on pahempi, mitä päällepäin näkyy, sillä hänen kommenttejaan poistetaan.
On minustakin silti Pikellä hyviäkin mielipiteitä. Minusta hän vain pitää itseään parempana ratkojana kuin hän todellisuudessa on.
En halua verrata omaa ratkontataitoani Jaskan, Jukkiksen, Piken tai tämän säikeen aloittajan taitoihin tai kenenkään muunkaan. Ratkontataitoja on turha verrata, sillä ratkontataito liittyy niin paljon kokemukseen.
Teen välillä ratkontavirheitä ja toivon vain, että jos niin teen, minuakaan niistä ei mollata. En minä koskaan Piken tavoin mollaa toista ratkontavirheistä. Jos joku mollaa, hän menee ns. Piken kelkkaan.
- Anonyymi
Mitä siihen autojuttuun tulee, EV on siihen itse kommentoinut erittäin hyvin (kommentti no 20). Asia on käsitelty riittävästi. EV:n kommentin perusteella hieman tarkensin omaa kritiikkiäni. Omalta osaltani asia on käsitelty riittävästi.
Vaikuttaa siltä, että Jaska ei ole toisille foorumeille tullut minua kommentoimaan. Tai jos onkin, hän on käyttäytynyt fiksusti.
Pike on täällä mahdollisesti käynyt.
Jukkisen suhteen olen menettänyt toivoni asiallisesta keskustelusta.
Olisi hyvä, että Batmanin kanssa päästäisiin sopuun.- Anonyymi
Kuvittajan polusteluksi silti keskustelu meni. Nykyiset mallit ovat pyöreölinjaisia, mutta eivät ne silti Fiat 600 -mallilta näytä. Fiat 600 saa siis jonkun mielestä kelvata Fiat Uno -mallista, kun nykyiset mallit ovat pyöristyneet.
- Anonyymi
Olet aika härski, kun toisen paikan nimimerkkien käyntejä ja taitoja ja luonteita täällä spekuloit. Et tunne näitä ihmisiä yhtään, mutta muodostat mielipiteesi ja levität niitä täällä. Sinä ehkä haluaisit, että sinusta puhutaan joka paikassa, mutta tuskin nämä muut edes tietävät näistä kirjoituksistasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvittajan polusteluksi silti keskustelu meni. Nykyiset mallit ovat pyöreölinjaisia, mutta eivät ne silti Fiat 600 -mallilta näytä. Fiat 600 saa siis jonkun mielestä kelvata Fiat Uno -mallista, kun nykyiset mallit ovat pyöristyneet.
Jos haetaan realismia, realistisesta kuvasta Fiat Uno -mallista ei ole kyse. EV totesi asian mielestäni ihan oikein, mutta se ei kelvannut.
Ei tämä mikään suuri asia ole. On sitä joskus käynyt niin, että kun EV on todennut vihjeen huonoksi, vihjettä senkin jälkeen puolustellaan. Joillekin on äärimmäisen vaikea myöntää vihjettä huonoksi tai jopa virheeliseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aika härski, kun toisen paikan nimimerkkien käyntejä ja taitoja ja luonteita täällä spekuloit. Et tunne näitä ihmisiä yhtään, mutta muodostat mielipiteesi ja levität niitä täällä. Sinä ehkä haluaisit, että sinusta puhutaan joka paikassa, mutta tuskin nämä muut edes tietävät näistä kirjoituksistasi.
Nämä nimimerkit otti esille toinen henkilö, joka aloitti 23.06.2021 07:28
"Eikös Batman ollut ennen sankari ..."
Kommentoin tämän henkilön esille nostamia toisen foorumin kirjoittajia. Osa 23.06.2021 07:28 esille nostetuista väitteistä oli mielestäni vääriä.
Jos joku ei 23.06.2021 07:28 olisi mainittuja neljää toisen foorumin kommentoijaa nostanut esille, en minä myöskään olisi esittänyt vastakommentteja.
Kyllä 23.06.2021 07:28 kommentin esittäjä myös toimi hyvin härskisti, jos minun toimintaani pidät härskinä.
Jaska tuskin tietää, mitä hänestä 23.06.2021 07:28 on kirjoitettu sen paremmin kuin mitä minä kirjoitin.
Pikestä ei tiedä.
Batman on myös täällä kirjoittanut, joten hän ehkä tätä goorumia seuraa enkä ole hänestä nyt pahasti kirjoittanut.
Jukkis on täällä mitä suurimmalla todennäköisyydellä kirjoittanut, jos sitten joku ei teeskentele olevansa Jukkis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoin tämän henkilön esille nostamia toisen foorumin kirjoittajia. Osa 23.06.2021 07:28 esille nostetuista väitteistä oli mielestäni vääriä.
Jos joku ei 23.06.2021 07:28 olisi mainittuja neljää toisen foorumin kommentoijaa nostanut esille, en minä myöskään olisi esittänyt vastakommentteja.
Kyllä 23.06.2021 07:28 kommentin esittäjä myös toimi hyvin härskisti, jos minun toimintaani pidät härskinä.
Jaska tuskin tietää, mitä hänestä 23.06.2021 07:28 on kirjoitettu sen paremmin kuin mitä minä kirjoitin.
Pikestä ei tiedä.
Batman on myös täällä kirjoittanut, joten hän ehkä tätä goorumia seuraa enkä ole hänestä nyt pahasti kirjoittanut.
Jukkis on täällä mitä suurimmalla todennäköisyydellä kirjoittanut, jos sitten joku ei teeskentele olevansa Jukkis.Spekulointi vaan jatkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikestä ei tiedä.
Jukkis on täällä mitä suurimmalla todennäköisyydellä kirjoittanut, jos sitten joku ei teeskentele olevansa Jukkis.23.06.2021 07:28 tuntee taustoja, joten hänen täytyy joko olla Sanariksen foorumiin kirjoittanut tai vähintään foorumia lukenut. Jos nykyisin sinne kirjoittava kommentoi toisessa foorumissa muita Sanariksen foorumin kirjoittajia, eikö se ole härskeintä toimintaa?
Tosin ehkä minulta ei ollut viisasta kommentoida 23.06.2021 07:28 esitettyä kommenttia.
Siitä kuitenkin näkyy, että kunnioitan kaikkia mainittuja henkilöitä ratkojina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Spekulointi vaan jatkuu.
Sekin nousi aiemmasta kommentista, jossa oli myös rivien välissä luettavissa spekulointia:
"Jukkis on Jaskaakin pahempi arkkivihollinen". Kumpaakaan em. nimumerkkiä en tässä säikeessä ollut maininnut ennen 23.06.2021 07:28 kommenttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin nousi aiemmasta kommentista, jossa oli myös rivien välissä luettavissa spekulointia:
"Jukkis on Jaskaakin pahempi arkkivihollinen". Kumpaakaan em. nimumerkkiä en tässä säikeessä ollut maininnut ennen 23.06.2021 07:28 kommenttia.Voi toki olla, että 23.06.2021 07:28 oli prokaatio. Provo onnistui.
Batman saa nyt kokea Sanariksen foorumin fanaattisuuden.
Jos ehkä monen tunnin haulla joku löytää jonkun erikoismallin, joka hieman muistuttaa kuvan autoja, se kelpaa perusteluksi, että autot ovat riittävän näköisiä.
Ei voi kohtuudella odottaa, että vaikeasti löydettävä kuva löytyy. Mutta jonkun on ihan pakko puolustaa Sariksen ristikoiden tekijöitä, jos pieninkin oljenkorsi löytyy.
Tällaista siellä minulla Batman hyvä, oli vuosikaudet. Vain joidenkin ydinporukan kriittiset kommentit huomioidaan yleensä varteen otettavina kritiikkeinä, mutta ei aina, ei tässäkään tapauksessa.
Fanaattinen puolustus ylittää joskus kaikki järkevät mittasuhteet. Jos et ole arvoasteikossa korkealla, häviät vääjämättä, se on kirjoittamaton laki.- Anonyymi
On joo omituista. Eki on myöntänyt ettei kuva muistuta haettua mallia ja silti joku puolustaa henkeen ja vereen. Hinnatonta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On joo omituista. Eki on myöntänyt ettei kuva muistuta haettua mallia ja silti joku puolustaa henkeen ja vereen. Hinnatonta!
Tulee mieleen erään piilisvihjeen puolustelu. Toin esille, että minusta eräs vihje oli virheellinen. Oliko Eki tai Juha N. myös totesi piilisvihjeen väärin laadituksi. Eki ja Juha N. ovat foorumin arvostetuimpia henkilöitä, mutta jompaakumpaa ei asilloin kuunneltu. Eräs henkilö alkoi keksiä perusteluja sille, että vihje oli sittenkin oikein laadittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee mieleen erään piilisvihjeen puolustelu. Toin esille, että minusta eräs vihje oli virheellinen. Oliko Eki tai Juha N. myös totesi piilisvihjeen väärin laadituksi. Eki ja Juha N. ovat foorumin arvostetuimpia henkilöitä, mutta jompaakumpaa ei asilloin kuunneltu. Eräs henkilö alkoi keksiä perusteluja sille, että vihje oli sittenkin oikein laadittu.
Että voikin maailma olla täynnä hirveitä ihmisiä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että voikin maailma olla täynnä hirveitä ihmisiä!
Ei nyt liioitella. Kyse on vain fanaattisuudesta, mikä on ymmärrettävääkin.
- Anonyymi
Apuja kiitos. Viikon pohtinut. Lienee majaillut tehtaankadulla. Risteilytilaisuudesta. Pisimmistä kuiduista sekä tapahtumamättöä.
- Anonyymi
Steviat tälläisiä ja khl veteraani jeesais paljon
- Anonyymi
Rapautumisissa syntynyt ja Cecilin loppuviisikko ja taivaltajat vielä kesken
- Anonyymi
Kaoliinit, mille ja taipale/tienoot.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389