Satamasta lähtö ja tulo täysillä

Anonyymi

Miksi satamasta lähtiessä nopeusrajoituksen poistuessa täytyy heti lähteä täysillä ajamaan? Onko siinä joku tarve näyttää rannalla olijoille, että oma vene kulkee hyvin?

Sama juttu satamaa lähestyttäessä. Täysillä niin lähelle kuin pääsee...

96

1099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No tuskinpa suurin osa lähtee tai tulee "täysiä" ja vaikka näin tekisikin niin mitä se sinulle kuuluu?
      Tarkastelet vain omat tekemisesi!

      • Anonyymi

        Täysillä laiturin viereen on niin hienoa, koko fleetti keinuu ja kolisee sun peräaaltojes takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysillä laiturin viereen on niin hienoa, koko fleetti keinuu ja kolisee sun peräaaltojes takia.

        Pysytäänpä nyt aiheessa! Tuossa puhuttiin nopeusrajoitusten ulkopuolisista alueista! Jos olet parkkeerannut "fleettisi 🤭" vapaan nopeusrajoituksen alueelle ja aallot häiritsee niin ihan oma moka.


    • Anonyymi

      Se on NIIN miehekästä, täysillä vaikka metsään asti!

    • Anonyymi

      Yksi hyvä syy on se, että kylmä kone lämpenee nopeasti kun vähän kaasuttaa eikä pääse sammumaan.

      • Anonyymi

        Sammumaan, kuskiko?


    • Anonyymi

      Minä nostan satamasta lähtiessäni nopeuden marssivauhtiin nopeasti koska ei ole mitään mieltä kyntää perä alhaalla ja nostattaa suuria aaltoja ja pudotan marssivauhdista hitaalle myös ilman suurien aaltojen tekemistä.

      Samoin tekee akaikki muutkin, jotka tiedän.

      Aloittaja voisi jatkaa keskustelua isojen aaltojen miehekkyydestä niiden kanssa, jotka kärsivät liukukynnyksen alle kyntävien aalloista ja yrittää löytää jonkin yhteisen sävelen.

      • Anonyymi

        Ei mieleesi tullut, että vauhti voisi olla hieman runkonopeuttasi hitaampi, niin keula pysyisi alhalla ja perä pinnalla ja aalto mitättömänä.


    • Anonyymi

      Mikä siinä sinusta on ongelma? Liukuvalla veneellä muuten on taloudellisinta ajaa liukunopeudella juuri liukukynnyksen yläpuolella ja usein se liukuunnousu onnistuu siisteimmin lyömällä kunnolla hanaa. Sitten voi tasoitella, kun vene on oikeassa kulkuasennossa.

    • Anonyymi

      Taidatte olla niitä höpö höpö ukkoja. Ei plaanissa mitään kynnyksiä ole tietenkään

      • Anonyymi

        Mistä sä puhut?
        Tuliko vahingossa väärään ketjuun?


      • Anonyymi

        Näin ulkopuolisin silmin katsottuna, kirjoitat typerästi.

        Provon tarkastaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ulkopuolisin silmin katsottuna, kirjoitat typerästi.

        Provon tarkastaja

        Olet tosiaankin jotenkin sairas. Miksi jatkat tuota toisen nimimerkillä spämmäystä?
        Sinulla ei ilmeisesti ole mitään tarjottavana kun päivästä toiseen häiriköit tuolla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ulkopuolisin silmin katsottuna, kirjoitat typerästi.

        Provon tarkastaja

        Mä olen kans ihan ulkopuolinen, minusta se oli oikein järkevästi kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen kans ihan ulkopuolinen, minusta se oli oikein järkevästi kirjoitettu.

        Olen myös ulkopuolinen ja pidän teitä sössöttäjiä järjettöminä.


      • Anonyymi

        En tiedä, kirjoitatko tietämättömyyttäsi vai tyhmyyttäsi... Mutta jokainen liukuvaa venettä ajanut tietää kyllä, mikä on liukukynnys. Se on se nopeus, jonka kohdalla vene nousee liukuun. Heti sen yläpuolella kulutus on radikaalisti alhaisempi kuin juuri sen alapuolella, mikä on loogista, koska vedenvastus on paljon vähäisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, kirjoitatko tietämättömyyttäsi vai tyhmyyttäsi... Mutta jokainen liukuvaa venettä ajanut tietää kyllä, mikä on liukukynnys. Se on se nopeus, jonka kohdalla vene nousee liukuun. Heti sen yläpuolella kulutus on radikaalisti alhaisempi kuin juuri sen alapuolella, mikä on loogista, koska vedenvastus on paljon vähäisempi.

        Ja sinä vielä x, koska luulisi sinun tietävän kulutuksen olevan kaikkein pienintä alle runkonopeuden, opettele veneilemään.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti aloittaja on rannallaolija ja kuvaa tuntemuksiaan. Veneessä ei onneksi tarvitse miettiä muiden mielenpahoittelua.

      Aina joku pahoittaa mielensä ja se johtuu niiden geeneistä. Ne ovat syntyneet kateellisten sukuun.

      Mutta onko kyse siis kateuskertoimesta eli veneen hinta × nopeus x paino / kipparin ikä ?

    • Anonyymi

      Yleensä ei odoteta edes sen nopeusrajoitusalueen loppumista. Esim. Paraisten Portilla tätä näkee jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Älä ruikuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ruikuta

        Sinä se täällä tunnut eniten itkevän.


      • Anonyymi

        Paraisten Portti...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paraisten Portti...?

        KVG


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paraisten Portti...?

        Siellä vietetään päivittäin alkoholistien kesäpäivää.


      • Anonyymi

        Eihän siinä kohtaa rajoituksessa mitään järkee olekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä kohtaa rajoituksessa mitään järkee olekkaan.

        Miksei muka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei muka?

        Käy kattomassa. Portilta pohjoiseen on tilaa ajaa vähän kovempaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy kattomassa. Portilta pohjoiseen on tilaa ajaa vähän kovempaakin.

        Tuskin niitä huvikseen on laitettu. Ei noita rajoituksia helposti tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin niitä huvikseen on laitettu. Ei noita rajoituksia helposti tule.

        Ei välttämättä huvikseen. Vaihtoehto on, että tyhmyyttään on laitettu.


    • Anonyymi

      Mistä aloittajalle tuli mieleen "täysillä" -sana?

      Se on kielellisesti sellista, jota lapset käyttävät. On jo pitemmän aikaa käynyt mielessä, että tänne kirjoittaa joku kohtuullisella mielikuvituksella varustettu lapsi tai lapsenmielinen.

      Jutut ovat myös hevoshullu-osastoa, jossa kirjoittaja on joko sankari tai uhri, mutta kaikki päivät ovat erilaisia eikä normaalia veneilyä ole ikinä.

    • Anonyymi

      Jotta saadaan köyhät kateelliseksi

    • Anonyymi

      Eikös autoilijat tee samoin kun nopeusrajoitusalue muuttuu toiseksi?

      Ja miksi näin ei tehtäisi? Jos työmaan 60:n rajoitus loppuu ja alkaa 100, niin mitä pitäisi jäädä odottelemaan?

      Tai kun motari loppuu, niin pitäisikö 80 ja 60:n hidastaa jo kilometriä ennen?

    • Anonyymi

      No sellaistahan se vähän on. Jos on muskelia ostettu niin nuo on ne tähtihetket. Ulapalla ei ole yhtä hauskaa kun tuulee ja on aaltoja.

    • Anonyymi

      Onhan tuossa vähän perää. Kun mennään matkavauhtia ulapalla on vähän tekemistä. Autopilotti päälle ja välillä vilkaistaan että hitaimmat ehtii alta pois. Satamassa on kaikki katsojat, kuulijat ja purjehtijapapat joilla on ennenstään verenpaine katossa, tuntuu niin muksalta vähän murauttaa siinä niiden vieressä ja mikäs sen somempaa jos vähän aallotetaan niin rättihomot on tuskissaan ja otsasuonet poksahtelee. Lähtevät sitten lempiharrastuksen parissa.

      Isäukko harrastaa tota että se köröttelee kilsatolkulla koska plaanata ei saa, ja syväyksessäkin pitää ajaa suurin piirtein kävelyvauhtia ettei vaan tule aaltoja. Sanoinkin sille että antaa moottoriveneen mulle kun osaan käyttää sitä ja hankkii itse jonkun tuollaisen hitaasti kulkevan keppiveneen kun hitaasti tykkää ajella.

    • Anonyymi

      Siis onko joku oikeasti sitä mieltä, että veneen vauhti pitäisi hiljaa hivuttaa matkanopeuteen ettei joku pahoita mieltään?

      Vaikuttaa siltä, että sellaisen ihmisen pitäisi mennä terapiaan selvittämään päänsä.
      Skitsofreniaan kuuluu usko siitä, että muut tekevät kiusaa ja kiinnittävät sairaaseen huomiota, vaikka eivät todellisuudessa edes tiedä hänen olevan olemassa.

      Jos siitä on mitään apua, niin minä ajattelen vesille lähtiessä ihan muita asioita. Ajattelen tulevaa lomaa ja mukavaa yhdessäoloa. Satamaan tullessani ajatus on kiinnittymisessä ja tuulen suunnassa.

      En piittaa tuon taivaallista jostain rannalla ahdistusta potevasta koska en edes tiedä hänen olevan siellä. Maailma ei pyöri aloittajan ympärillä eikä asiat tapahdu vain hänen takiaan :D

      • Anonyymi

        Klo 10:21 kirjoitti joku sellainen jonka ympärillä pyörii maailma. Ja pian hän kirjoittaa toistamiseen yhä kiihtyneempänä!


      • Anonyymi

        Kannattaa kehittää huomiokykyä, niin pystyy sen tuulensuunnan miettimisen lisäksi huomioimaan ja ymmärtärtämään merimerkkejä, kuten nyt esim. niitä nopeusrajoituksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kehittää huomiokykyä, niin pystyy sen tuulensuunnan miettimisen lisäksi huomioimaan ja ymmärtärtämään merimerkkejä, kuten nyt esim. niitä nopeusrajoituksia

        Sitä sitten ryhdyt harjoittelemaan.

        Luulitko, että oikeasti luettelen ihan kaikki seikat, jotka saavat huomiota, kun oleellista on, se, mihin ei tarvitse kiinniittää huomiota :D :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klo 10:21 kirjoitti joku sellainen jonka ympärillä pyörii maailma. Ja pian hän kirjoittaa toistamiseen yhä kiihtyneempänä!

        Taisi tuo skitsofrenia osua kohdalleen

        Provon tarkastaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi tuo skitsofrenia osua kohdalleen

        Provon tarkastaja

        Kyllä sinä olet varsinainen kiusanhenki.
        Vaikuttaa siltä, että olet uhmaikäinen lapsi. Muutoin ei tuota käyttäytymistä voi selittää.
        Etkö itse huomaa kuinka noloa tuollainen toisen nimimerkin kanssa häiriköinti on.


    • Anonyymi

      Minä haluan, että hissit liikuisivat hitaammin ensimmäiset kolme kerrosta ettei aina mene täysiii

      • Anonyymi

        Koitappa keksiä vielä lisää yhtä näppäriä vertauksia. Kyllä se siitä.


      • Anonyymi

        Minä taas aloitan aina puolilla askeleilla ettei vaan kiihdytä liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas aloitan aina puolilla askeleilla ettei vaan kiihdytä liikaa.

        Et sitten ymmärtänyt sarkasmia. Ei yllätä.


      • Anonyymi

        Jos joskut pääset isompaan kaupunkiin niin huomaat että nopeammat hissit lähtevät janpysähtyvät pehmeästi. Oikein tyylikästä. Säästää kalustoa ja kyytiläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joskut pääset isompaan kaupunkiin niin huomaat että nopeammat hissit lähtevät janpysähtyvät pehmeästi. Oikein tyylikästä. Säästää kalustoa ja kyytiläisiä.

        Joissakin perämoottorissa tyhjäkäynnillä ajo luo karstaa ym ongelmaa perämoottorin. Toki näissä useimmiten myös suositus antaa lämmetä 1-2min ennen "täysille" kääntöä. Kuuma moottori voi olla hyvä ajaa isommalla kaasulla laiturin lähelle mikäli laiturialueella ei ole nopeusrajoitusta. Jos on nopeusrajoitus toki sitä noudattaa. Voi olla että joku haluaa välttää karstaa ja ajaa taloudellisesti jos näet "täysillä" ajoa.


    • Anonyymi

      Veneily saa ihmiset kateelliseks 😎
      Kaikilla ei oo vaan varaa tämmösiin harrastoksiin

      • Anonyymi

        Kaikkien ei tarvitsekaan kompensoida puutteitaan veneellä, kuten sinunkaltaisten tarvii 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien ei tarvitsekaan kompensoida puutteitaan veneellä, kuten sinunkaltaisten tarvii 😁

        Luet täällä kuitenkin veneily palstaa??? 😆😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luet täällä kuitenkin veneily palstaa??? 😆😆

        Kai näitä kuka vaan voi lukea ja kommentoida, ja kyllä, itselläni on vene. Veneilyyn kuuluu myös veneilysäännöt ja hyvät merimiestavat. Luulis sun veneilijänä tietävän sen. Kirjoituksesi kertovat kyllä jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien ei tarvitsekaan kompensoida puutteitaan veneellä, kuten sinunkaltaisten tarvii 😁

        Ei siinä mitään kompensoida. Kukaan ei tiedä kun nautit illasta ulkosaaristossa, veneen mukavuudet käden ulottuvilla. Jos haluaa kompensoida voi hankkia jotain minkä naapuritkin näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä mitään kompensoida. Kukaan ei tiedä kun nautit illasta ulkosaaristossa, veneen mukavuudet käden ulottuvilla. Jos haluaa kompensoida voi hankkia jotain minkä naapuritkin näkee.

        Tuskin sä sinne ulkosaaristoon vaan "tupsahdat" kenenkään näkemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai näitä kuka vaan voi lukea ja kommentoida, ja kyllä, itselläni on vene. Veneilyyn kuuluu myös veneilysäännöt ja hyvät merimiestavat. Luulis sun veneilijänä tietävän sen. Kirjoituksesi kertovat kyllä jotain muuta.

        Ei sulla ole mitään venettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin sä sinne ulkosaaristoon vaan "tupsahdat" kenenkään näkemättä.

        Ei siellä ole kateellisia persuja vahtaamassa, autolla tai komealla talolla on paljon parempi kateuskerroin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin sä sinne ulkosaaristoon vaan "tupsahdat" kenenkään näkemättä.

        Merellä etäisyydet on suuria. Ei siellä ketään näy, korkeintaan muutama veneilytuttu laiturilla lähdettäessä.


    • Anonyymi

      Aivan oikein toimittu. Ei ole mitään järkeä lisätä päästöjä roikuttamalla venettä puoliplaanissa puolen meripeninkulman matkaa. Nopeasti vaan plaaniin ja sitten kaasukahvaa pienemmälle.

      • Anonyymi

        Veikkaan että melko pieni osa veneilijöistä miettii päästöjä 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että melko pieni osa veneilijöistä miettii päästöjä 😂

        Mihin perustat näkemyksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin perustat näkemyksesi?

        Se on veikkaus 1X2


      • Anonyymi

        Jotenkin sellainen riuhtominen - millä tahansa kulkupelillä - kertoo kokemqttomuudesta. Jokainen tietää että plaanarit menee plaaniin, mutta olisi kivs jos denei tqpahtuisi sataman suulla vaan vasta muutama metriä myöhemmin, ja silloin kun pois plaanista, ei sitäkään tarvitse tehdä rysäyttämällä sataman suulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin sellainen riuhtominen - millä tahansa kulkupelillä - kertoo kokemqttomuudesta. Jokainen tietää että plaanarit menee plaaniin, mutta olisi kivs jos denei tqpahtuisi sataman suulla vaan vasta muutama metriä myöhemmin, ja silloin kun pois plaanista, ei sitäkään tarvitse tehdä rysäyttämällä sataman suulla.

        Pahat ongelmat sulla. Koeta kestää.


    • Anonyymi

      Jos oletetaann, että aloittaja olisi täysissä järjissään, niin epätodennäköiseltä kuin se vaikuttaakin, niin hänen tulisi kertoa millä osakaasulla saa lähteä satamasta ilman, että hänelle tulee paha mieli.

    • Anonyymi

      Sen ymmärtää, että jos plaaniin kiipeäminen vaatii täyskaasua, niin tokihan niin on tehtävä. Mutta ehkä tämä huomio koskee enemmän niitä veneitä (ja jettejä), joissa paukkua riittää. Niillä näyttävä lähtö lienee tärkeämpää kuin ekologinen plaaniin pääsy.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että sinä siirrät omia tunteitasi muihin ihmisiin.

        Tarkoitan sitä, että jos sinulla olisi jetti tms ja jos sinä laittaisit talla pohjaan, niin sinä tekisit sen näyttämisen halusta.

        Siitä syntyy kuitenkin harha koska tunteesi ei perustu esimerkiksi haastatteluun tai muuhun todelliseen. Ilmeisesti sinulla ei ole myöskään nopeampaa vesikulkuneuvoa joten sinulla ei ole kokemusta sellaisen ajamisesta ja kaasunkäytöstä tms.

        Täällä on useampikin todennut kaasunkäytön johtuvan halusta päästä nopeasti liukuun koska kyntönopeuden haittata ovat moninaiset aalloista ja kulutuksesta lähtien. Tässä vaiheessa pitäisi kiittää tiedosta ja katsoa tilannetta uusin silmin.

        Samalla voi havaita, että veneen noustua plaaniin, kaasua kevennetään. Se, mitä pidit urosteluna onkin tekniikkaa. Kyse on vähän kuin lentokoneesta, joka käyttää nousussa maksimitehoja ja ilmaan päästyään höllää. Ei lentäjätkään tee sitä näyttämisen halusta.


    • Anonyymi

      Taas on ruokittu trollia ahkerasti...

    • Anonyymi

      Juuri sitä ja ajattelemattomuutta.

      • Anonyymi

        Miksi kirjoitat trollin ja sen jälkeen päivittelet itse sitä peräti kahdella kirjoituksella?


    • Anonyymi

      Mä ainakin elvistelen ihan tarkotuksella ja murautan 300hp tarkoituksella kun nopeusrajoitus loppuu.
      Jos maksat veneestä 65t niin kai sillä voi ja pitää vähän näyttää ja voin sanoa että päät kääntyy

      • Anonyymi

        300 hp?
        Ei kai tolla pääse vielä elvistelemään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        300 hp?
        Ei kai tolla pääse vielä elvistelemään?

        Ainakin maalla kääntyy päät 😋
        Onhan se tosi asia, että veneily on etuoikeus ja ihmiset ketkä ei ymmärrä veneilystä tai ei oo varaa, ovat kateellisia.
        Veneily vaatii myös myös rohkeutta ja seikkailuhenkeä mikä monelta puuttuu vaikka halu olisi. Veneen omistaminen vie paljon aikaa ja se on harrastus, elämäntapa. Harva veneiliä vain ajelee veneellä ja ottaa taas keväällä avaimet laatikosta ja lähtee merille, se vaatii paljon muutakin. Ja se muu lisää kustannuksia ja vie vapaa-aikaa... mutta kun siitä nauttii niin se on se juttu. Veneen hoitoon ja ylläpitämiseen kuluu älytön aika ja rahaa menee, mutta sama homma kesämökillä. Tapansa kullakin ja joillain iso vene ja mökki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin maalla kääntyy päät 😋
        Onhan se tosi asia, että veneily on etuoikeus ja ihmiset ketkä ei ymmärrä veneilystä tai ei oo varaa, ovat kateellisia.
        Veneily vaatii myös myös rohkeutta ja seikkailuhenkeä mikä monelta puuttuu vaikka halu olisi. Veneen omistaminen vie paljon aikaa ja se on harrastus, elämäntapa. Harva veneiliä vain ajelee veneellä ja ottaa taas keväällä avaimet laatikosta ja lähtee merille, se vaatii paljon muutakin. Ja se muu lisää kustannuksia ja vie vapaa-aikaa... mutta kun siitä nauttii niin se on se juttu. Veneen hoitoon ja ylläpitämiseen kuluu älytön aika ja rahaa menee, mutta sama homma kesämökillä. Tapansa kullakin ja joillain iso vene ja mökki

        Ne piirtää, jolla on liitua...


      • Anonyymi

        Tuohan on nykyisillä tehon yksiköillä ilmoitettuna hädin tuskin 200 kW. Yksikö moottori vain, kolme moottoria on se ehdoton minimi esim. Amerikan Yhdysvaltojen tyylillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin maalla kääntyy päät 😋
        Onhan se tosi asia, että veneily on etuoikeus ja ihmiset ketkä ei ymmärrä veneilystä tai ei oo varaa, ovat kateellisia.
        Veneily vaatii myös myös rohkeutta ja seikkailuhenkeä mikä monelta puuttuu vaikka halu olisi. Veneen omistaminen vie paljon aikaa ja se on harrastus, elämäntapa. Harva veneiliä vain ajelee veneellä ja ottaa taas keväällä avaimet laatikosta ja lähtee merille, se vaatii paljon muutakin. Ja se muu lisää kustannuksia ja vie vapaa-aikaa... mutta kun siitä nauttii niin se on se juttu. Veneen hoitoon ja ylläpitämiseen kuluu älytön aika ja rahaa menee, mutta sama homma kesämökillä. Tapansa kullakin ja joillain iso vene ja mökki

        Velkainen vene ja osariSkoda satamassa.

        On siinä pienimunaisella maksamista ja nysä ei pitene sentin senttiä :).


        HAHAHAHAHAH!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin maalla kääntyy päät 😋
        Onhan se tosi asia, että veneily on etuoikeus ja ihmiset ketkä ei ymmärrä veneilystä tai ei oo varaa, ovat kateellisia.
        Veneily vaatii myös myös rohkeutta ja seikkailuhenkeä mikä monelta puuttuu vaikka halu olisi. Veneen omistaminen vie paljon aikaa ja se on harrastus, elämäntapa. Harva veneiliä vain ajelee veneellä ja ottaa taas keväällä avaimet laatikosta ja lähtee merille, se vaatii paljon muutakin. Ja se muu lisää kustannuksia ja vie vapaa-aikaa... mutta kun siitä nauttii niin se on se juttu. Veneen hoitoon ja ylläpitämiseen kuluu älytön aika ja rahaa menee, mutta sama homma kesämökillä. Tapansa kullakin ja joillain iso vene ja mökki

        Katsovat miten lapsellinen poju on, luulet niiden ihailevan sua😆. Terapia voisi auttaa sua, ankkuroitumaan reali mailmaan.


    • Anonyymi

      Täällä näyttää olevan sama häirikkö lähes jokaisessa keskustelussa mukana.
      Tuntomerkit: parin sanan heittoja, eikä mitään aiheeseen sopivaa mielipidettä.
      Kovin on alas viime aikoina sivuston taso laskenut.

      • Anonyymi

        Tuo sopii moneen kirjoitukseen eikä ne kaikki ole taatusti samasta näppiksestä.


    • Anonyymi

      Tässä on tuiiut mielenkiintoisia näkemyksiä asiasta. Toinen toistaan älyttömämpiä, niin kuin aina. Paskat pesään vaan aina kun voi ja ainahan voi.

      • Anonyymi

        Siis ei yhtään sellaista, jotka ovat sinun mielestäsi älykkäitä?

        Olen eri mieltä. Joukossa on hyvää ja huonoa, kuten ennenkin. Ja saihan aloitta ihan hyvää perustietoa veneilystä ja moottorin käytöstä. On saattanut tapahtua oppimista, mikä jo oitsessään on hyvä asia.


      • Anonyymi

        Minun mielestäni keskustelu ei ole ollut älytöntä, vaikka sitäkin osastoa löytyy.

        Aloittaja sai uutta tietoa ja ymmärtää nyt, miksi liukuun pääsemiseksi käytetään enemmän tehoa kuin marssivauhdilla.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti moottorin koko on kääntäen verrannollinen kuljettajan (ainakin henkisen) kikkelin kokoon.

      • Anonyymi

        Tätä asiaa on tutkittu, usko täi älä, tosin autojen kohdalla, mutta kai se pätee veneisiinkin.
        Valitettavasti mitään kovin tieteellistä tutkimusta ei ole saatavilla.

        Ajatusmalli kulkee kutakuinkin niin, että ihminen, jolla on jotain vajavaisuuksia - todellisia tai kuviteltuja - kompensoi niitä hankkimalla jotain, jonka uskoo lisäävän hänen haluttavuuttaan.

        Kun katsoo lehdistä minkälaisia vartalonmuokkauksia tehdään ja jopa persreikää valkaistaan, voisi kuitenkin kuvitella, että raha käytetään suoraan puutteen korjaamiseen eikä kompensaatioon.

        Tutkimuksiin peniksen ja auton käänetiseen korrelaatioon ovat puutteellisia koska niissä ei oteta huomioon ihmisen kokoa saati rotua. Isoilla on isompi, pienemmillä pienempi. Jos haluttaisiin verrata vain autoa ja penistä, pitäisi pituuden vaikutus poistaa ja tutkia onko saman kokoisilla ihmisillä peniksen ja auton välistä yhteyttä. Muussa tapauksessa voi olla, että pienet ihmiset vain ostavat isoja tai kalliita tavaroita.

        Toinen asia on ikään kuuluva näyttämisen halu. Nuoruuteen kuuluu taipumus herättää huomiota nopeudella jne. Mahdollisuus näyttäviin laitteisiin on kuitenkin vanhempana koska ne vaativat rahaa. Peniksen koko ei taas muutu iän myötä.

        Pallit kuitenkin kutistuvat iän myötä. Koska arvokkaampia välineitä saa hankittua vanhempana ja pallit pienenevät vanhempana, niiden välillä on varmaankin korrelaatio. Se ei ole kuitenkaan kausalitetti eli pienemmät pallit eivät johda kaliimpiin laitteisiin vaan molemmat johtuvat iästä.

        Täytyy vielä todeta, että myös halvalla tai muuten vähemmän huomiota herättävällä veneellä kulkevalla ikääntyneellä on myös pienemmät pallit kuin nuorena. Hidas tai pieni vene ei siis pelasta palleja :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä asiaa on tutkittu, usko täi älä, tosin autojen kohdalla, mutta kai se pätee veneisiinkin.
        Valitettavasti mitään kovin tieteellistä tutkimusta ei ole saatavilla.

        Ajatusmalli kulkee kutakuinkin niin, että ihminen, jolla on jotain vajavaisuuksia - todellisia tai kuviteltuja - kompensoi niitä hankkimalla jotain, jonka uskoo lisäävän hänen haluttavuuttaan.

        Kun katsoo lehdistä minkälaisia vartalonmuokkauksia tehdään ja jopa persreikää valkaistaan, voisi kuitenkin kuvitella, että raha käytetään suoraan puutteen korjaamiseen eikä kompensaatioon.

        Tutkimuksiin peniksen ja auton käänetiseen korrelaatioon ovat puutteellisia koska niissä ei oteta huomioon ihmisen kokoa saati rotua. Isoilla on isompi, pienemmillä pienempi. Jos haluttaisiin verrata vain autoa ja penistä, pitäisi pituuden vaikutus poistaa ja tutkia onko saman kokoisilla ihmisillä peniksen ja auton välistä yhteyttä. Muussa tapauksessa voi olla, että pienet ihmiset vain ostavat isoja tai kalliita tavaroita.

        Toinen asia on ikään kuuluva näyttämisen halu. Nuoruuteen kuuluu taipumus herättää huomiota nopeudella jne. Mahdollisuus näyttäviin laitteisiin on kuitenkin vanhempana koska ne vaativat rahaa. Peniksen koko ei taas muutu iän myötä.

        Pallit kuitenkin kutistuvat iän myötä. Koska arvokkaampia välineitä saa hankittua vanhempana ja pallit pienenevät vanhempana, niiden välillä on varmaankin korrelaatio. Se ei ole kuitenkaan kausalitetti eli pienemmät pallit eivät johda kaliimpiin laitteisiin vaan molemmat johtuvat iästä.

        Täytyy vielä todeta, että myös halvalla tai muuten vähemmän huomiota herättävällä veneellä kulkevalla ikääntyneellä on myös pienemmät pallit kuin nuorena. Hidas tai pieni vene ei siis pelasta palleja :D

        Kompensoi, korreloi. Olet tainnut päästä k-kirjaimen kohdalle,hienoa


      • Anonyymi

        En ole päässyt vertailemaan mutta kun olen luonteeltani tälläinen hieman epävarma niin siksi asia kiinnostaisi. Haluaisin kuitenkin uskoa että asialla ei ole tekemistä moottorin koon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole päässyt vertailemaan mutta kun olen luonteeltani tälläinen hieman epävarma niin siksi asia kiinnostaisi. Haluaisin kuitenkin uskoa että asialla ei ole tekemistä moottorin koon kanssa.

        Ole huoleti, edes ne, jotka ovat löytäneet korrelaation koon ja auton välillä, ovat päässeet alle 20% eroon ja siitäkin toteavat, että kyseessä ei välttämättä ole totuus koska uskomus vaikuttaa tulokseen vahvasti. Värkin kokoa ei siis oel mitattu. Tarina ikään kuin vahvistaa itse itseään.

        Yhtäkaikki pallien koolla tuntuu olevan merkitystä. Mitä isommat, sitä enemmän testosteronia. Sen huomaa vanhan miehen käytöksestä, missä vaiheessa pallit surkastuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole huoleti, edes ne, jotka ovat löytäneet korrelaation koon ja auton välillä, ovat päässeet alle 20% eroon ja siitäkin toteavat, että kyseessä ei välttämättä ole totuus koska uskomus vaikuttaa tulokseen vahvasti. Värkin kokoa ei siis oel mitattu. Tarina ikään kuin vahvistaa itse itseään.

        Yhtäkaikki pallien koolla tuntuu olevan merkitystä. Mitä isommat, sitä enemmän testosteronia. Sen huomaa vanhan miehen käytöksestä, missä vaiheessa pallit surkastuvat.

        Miehen kivekset ne vaan eivät kutistu ikääntyneenäkään, että sikäli meni väite pieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehen kivekset ne vaan eivät kutistu ikääntyneenäkään, että sikäli meni väite pieleen.

        Kyllä kutistuu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole huoleti, edes ne, jotka ovat löytäneet korrelaation koon ja auton välillä, ovat päässeet alle 20% eroon ja siitäkin toteavat, että kyseessä ei välttämättä ole totuus koska uskomus vaikuttaa tulokseen vahvasti. Värkin kokoa ei siis oel mitattu. Tarina ikään kuin vahvistaa itse itseään.

        Yhtäkaikki pallien koolla tuntuu olevan merkitystä. Mitä isommat, sitä enemmän testosteronia. Sen huomaa vanhan miehen käytöksestä, missä vaiheessa pallit surkastuvat.

        Ai siksikö niin monella vaihtuu muskelivene purjeveneeseen iän myötä. Selvä syy-yhteys.


    • Anonyymi

      Sen kun ajatte ulapalla mitä koneesta lähtee. Ihan sama. Olisi kohteliasta olla kiihdyttelemättä satama-altaassa ja nopeusrajoitusalueella. Kyllä niiden ulkopuolella saa antaa runtua mutta ei mielellään sisäpuolella. Voi olla että poliisi on samaa mieltä jos sattuu paikalle.

      • Anonyymi

        Kuka nyt ylipäätään on puhunut satama-altaassa tai rajoitusalueella kovaa ajamisesta? Aloittajakin nimenomaan puhui kiihdyttämisestä rajoitusalueen loppuessa.

        Kuten muutama muukin on suoraan tai kiertäen maininnut, aloittajalla ei selvästikään ole kokemusta liukuvista veneistä eikä siksi tiedä, miten niillä ajetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt ylipäätään on puhunut satama-altaassa tai rajoitusalueella kovaa ajamisesta? Aloittajakin nimenomaan puhui kiihdyttämisestä rajoitusalueen loppuessa.

        Kuten muutama muukin on suoraan tai kiertäen maininnut, aloittajalla ei selvästikään ole kokemusta liukuvista veneistä eikä siksi tiedä, miten niillä ajetaan.

        Aloittaja ei puhunutkaan, en tiedä tarkoittiko. MInä sen sijaan puhun. Älyttömän näyttävät lähdöt näyttävät vähän lapsellisilta, lähdit sitten snagarilta mopolla, satamasta vettyneellä takavuosien ökyveneellä tai jollain tojomossella valoista. Jokainen tajuaa kyllä että se liukukynnys pitää ylittää, kukaan ei kehota ajamaan liukukynnyksen alapuolella puoli suomenlahtea perässä.

        Jotkut vaan hallitsee noi isot moottoriveneet tyylillä ja toiset ei. Mun laiturinaapuri on joku tehokkaampi vene ja se tulee ihan kivasti tyhjäkäynnillä röpöttäen satamaan ja omalle paikalleen, fiksu kokenut veneilijä.


      • Anonyymi

        Voi olla, että et päässyt poliisikouluun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei puhunutkaan, en tiedä tarkoittiko. MInä sen sijaan puhun. Älyttömän näyttävät lähdöt näyttävät vähän lapsellisilta, lähdit sitten snagarilta mopolla, satamasta vettyneellä takavuosien ökyveneellä tai jollain tojomossella valoista. Jokainen tajuaa kyllä että se liukukynnys pitää ylittää, kukaan ei kehota ajamaan liukukynnyksen alapuolella puoli suomenlahtea perässä.

        Jotkut vaan hallitsee noi isot moottoriveneet tyylillä ja toiset ei. Mun laiturinaapuri on joku tehokkaampi vene ja se tulee ihan kivasti tyhjäkäynnillä röpöttäen satamaan ja omalle paikalleen, fiksu kokenut veneilijä.

        Hah hah.


    • Anonyymi

      Armeijassa heitin skapparit ja korit kaljaa vkl iltana Rankkiin, jättivät vielä veneeseen puolikkaan olutkorin ja antoivat käskyn: Alikersantti, tiedätte mitä näille pitää tehdä! Pois lähdettyä piti vähän näyttää miten PGG Hamina kiihtyy 😄
      Ma aamu alkoikin esitutkinnalla, oli tullut purjeveneeseen vaurio.
      Loppujen lopuksi valtio ei korvannut huviveneiliälle mitään, oli kiinnittänyt veneen köyden kaiteen yli minkä johdosta kaide vääntyi

      • Anonyymi

        Jäit siis vahtimaan kapiaisten kaljoja.
        Ymmärtäähän sen, että ottaa päähän


    • Anonyymi

      Kyllä, 7s näyttää gps kun lyö kaasun pohjaan, näytetään vähän muille mallia miten lähtee eikä jäädä tonttia ostamaan.

    • Anonyymi

      Viime aikoina tämä sivusto on ainakin erään tarkoituksen täyttänyt.
      On nimittäin selvästi havaittavasti kuinka ihmiset tarvitsevat terapeuttisen ulostuloka avan.
      Kaikenlainen kärttyisyys ja toista kohtaan osoitettu nyppiminen on lisääntynyt huomattavasti.
      Kohteliaasta keskustelusta voi vain haaveilla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

      tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

      Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

      Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

      Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

      Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

      Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

      Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

      Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe