Ftm leikkaukset

Anonyymi

Olisin kiinnostunut kuulemaan enemmän ftm leikkauksista suomessa, heiltä jotka ovat ne läpi käyneet tai ovat menossa. Kuinka pitkät odotusajat ovat jos nyt puhutaan ihan julkisen puolen leikkauksista? Kuinka hyviä tuloksia? Säilyykö tunto kuinka suurella todennäköisyydellä? Tästä aiheesta ei löydy oikein mitään, ilmeisesti aiemmin on ollut ihan foorumi transmiehille ja varmasti lukenut paljon tästä aiheesta, mutta enää sitä ei ole. Englanniksi löytyy, mutta haluaisin nyt nimenomaan kuulla suomesta, miltä omat mahdollisuudet näyttää. Kiitos.

74

3200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa ei tehdä yksityisellä. Hyviä tuloksia haluavan kannattaa säästää ja mennä Belgiaan tai Englantiin.

      • Anonyymi

        Tiedän, siksi kysyinkin nyt ihan niistä mitkä ovat mahdollisia ei yksityisellä. Vaikuttaa ainakin tällä hetkellä että niihin on minun "tyydyttävä". Siksi haluankin kuulla niistä. Muistaakseni tasan yhdet tuoreet leikkausarvet falloplastiasta olen nähnyt ja parit ei niin tuoreet mastektomiasta. Mutta millainen leikkaus suomessa on esim. metaidoioplastia ja millaisia tuloksia siitä tulee? Ja näistä kahdesta muustakaan en sen tarkemmin suomen tavoista tiedä. Jossain väitettiin, että suomessa metaidoioplastia tehdään kolmessa osassa, vaikka muualla maailmaa se tehdään yhdessä, jonka takia monet sen ottavatkin falloplastian sijaan? Ja yhdet mastektomian arvet olen nähnyt joissa näytti kyllä todella pahalta, mutta en tiedä kuinka usein sellaista täällä käy. Ymmärrän ettei kukaan mielellään jaa omia kuviaan, suomessa transsukupuolisia on varmasti todella vähän, kun eihän täällä ole paljon ihmisiä muutenkaan, mutta olisi kiva jos olisi edes jotain tarkempaa tietoa! Riskit/komplikaatiot eivät ilmeisesti sentään onneksi ole mitenkään kovin yleisiä, siitä olen lukenut, mutta arvet ja tulokset; siitä en tiedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, siksi kysyinkin nyt ihan niistä mitkä ovat mahdollisia ei yksityisellä. Vaikuttaa ainakin tällä hetkellä että niihin on minun "tyydyttävä". Siksi haluankin kuulla niistä. Muistaakseni tasan yhdet tuoreet leikkausarvet falloplastiasta olen nähnyt ja parit ei niin tuoreet mastektomiasta. Mutta millainen leikkaus suomessa on esim. metaidoioplastia ja millaisia tuloksia siitä tulee? Ja näistä kahdesta muustakaan en sen tarkemmin suomen tavoista tiedä. Jossain väitettiin, että suomessa metaidoioplastia tehdään kolmessa osassa, vaikka muualla maailmaa se tehdään yhdessä, jonka takia monet sen ottavatkin falloplastian sijaan? Ja yhdet mastektomian arvet olen nähnyt joissa näytti kyllä todella pahalta, mutta en tiedä kuinka usein sellaista täällä käy. Ymmärrän ettei kukaan mielellään jaa omia kuviaan, suomessa transsukupuolisia on varmasti todella vähän, kun eihän täällä ole paljon ihmisiä muutenkaan, mutta olisi kiva jos olisi edes jotain tarkempaa tietoa! Riskit/komplikaatiot eivät ilmeisesti sentään onneksi ole mitenkään kovin yleisiä, siitä olen lukenut, mutta arvet ja tulokset; siitä en tiedä

        On meitä yllättävän paljon, olihan nyt edesmenneellä foorumillakin yli 500 jäsentä, toki osa oli muusuja. Olen nähnyt sekä ikäviä ja näkyviä mastektomia-arpia että täydellisiä rintakehiä, joista ei mitenkään näy, että on leikattu jotain. Itselleni asialla ei ollut suurta merkitystä, tärkeintä oli saada rinnat vaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, siksi kysyinkin nyt ihan niistä mitkä ovat mahdollisia ei yksityisellä. Vaikuttaa ainakin tällä hetkellä että niihin on minun "tyydyttävä". Siksi haluankin kuulla niistä. Muistaakseni tasan yhdet tuoreet leikkausarvet falloplastiasta olen nähnyt ja parit ei niin tuoreet mastektomiasta. Mutta millainen leikkaus suomessa on esim. metaidoioplastia ja millaisia tuloksia siitä tulee? Ja näistä kahdesta muustakaan en sen tarkemmin suomen tavoista tiedä. Jossain väitettiin, että suomessa metaidoioplastia tehdään kolmessa osassa, vaikka muualla maailmaa se tehdään yhdessä, jonka takia monet sen ottavatkin falloplastian sijaan? Ja yhdet mastektomian arvet olen nähnyt joissa näytti kyllä todella pahalta, mutta en tiedä kuinka usein sellaista täällä käy. Ymmärrän ettei kukaan mielellään jaa omia kuviaan, suomessa transsukupuolisia on varmasti todella vähän, kun eihän täällä ole paljon ihmisiä muutenkaan, mutta olisi kiva jos olisi edes jotain tarkempaa tietoa! Riskit/komplikaatiot eivät ilmeisesti sentään onneksi ole mitenkään kovin yleisiä, siitä olen lukenut, mutta arvet ja tulokset; siitä en tiedä

        Suomessa mastektomiat leikataan yleensä oman saraanhoitopiirin keskussairaalassa, joten tulokset voivat olla hyvinkin erilaisia. Genitaalileikkaukset on keskitetty Töölön sairaalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa mastektomiat leikataan yleensä oman saraanhoitopiirin keskussairaalassa, joten tulokset voivat olla hyvinkin erilaisia. Genitaalileikkaukset on keskitetty Töölön sairaalaan.

        Mastektomiahan on sitten mahdollinen myös yksityiselläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mastektomiahan on sitten mahdollinen myös yksityiselläkin.

        Yksityiset leikkaavat jos on lähete. Tietysti pirun kallista vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityiset leikkaavat jos on lähete. Tietysti pirun kallista vain.

        Tarkoitatko diagnoosia?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sääliksi käy tuota leikeltyä, niin paljon turhaa tuskaa.


      • Anonyymi

        Aika rankkaa kuvamatskua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääliksi käy tuota leikeltyä, niin paljon turhaa tuskaa.

        Jep, itsekin töölössä operaatiossa käyneenä voin sanoa, että tuollaiset isommat komplikaatiot ovat hyvin yleisiä, mutta siitä ei potilaalle kerrota etukäteen. Kirurgin mukaan 2/3 potilaalla on isompia komplikaatioita, jotka saadaan korjattua niin että virtsaaminen yms onnistuu normaalisti 2-5 vuoden sisällä alkuperäisestä leikkauksesta. Jos oma mielenterveys ei ole kovin vahva niin en suosittele menemään julkiselle puolelle kyseiseen operaatioon. Sen lisäksi, että komplikaatioriski on korkea, on myös henkilökunnalla todella kovat asenteet kyseisiä potilaita kohtaan. Omalla kohdalla tapahtui törkeä heitteillejättö ja selkeästi potilasasiakirjojen / tosiasioiden vääristelyä. En halua avata tätä tarkemmin, mutta kokonaisuus on törkeä ja täyttää rikoksen tunnusmerkistön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, itsekin töölössä operaatiossa käyneenä voin sanoa, että tuollaiset isommat komplikaatiot ovat hyvin yleisiä, mutta siitä ei potilaalle kerrota etukäteen. Kirurgin mukaan 2/3 potilaalla on isompia komplikaatioita, jotka saadaan korjattua niin että virtsaaminen yms onnistuu normaalisti 2-5 vuoden sisällä alkuperäisestä leikkauksesta. Jos oma mielenterveys ei ole kovin vahva niin en suosittele menemään julkiselle puolelle kyseiseen operaatioon. Sen lisäksi, että komplikaatioriski on korkea, on myös henkilökunnalla todella kovat asenteet kyseisiä potilaita kohtaan. Omalla kohdalla tapahtui törkeä heitteillejättö ja selkeästi potilasasiakirjojen / tosiasioiden vääristelyä. En halua avata tätä tarkemmin, mutta kokonaisuus on törkeä ja täyttää rikoksen tunnusmerkistön.

        FtoM genitaalileikkaukset ovat niin vaativia, että ulkomaillakin voi tulla melko pahoja komplikaatioita. Ongelmien syntyessä ulkomaalaiseen sairaalaan yhteydenpito voi olla hankalaa. Akuutit komplikaatiot joudutaan yleensä hoitamaan Suomessa julkisen puolen poliklinikalla, jossa taustatieto leikkauksesta puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, itsekin töölössä operaatiossa käyneenä voin sanoa, että tuollaiset isommat komplikaatiot ovat hyvin yleisiä, mutta siitä ei potilaalle kerrota etukäteen. Kirurgin mukaan 2/3 potilaalla on isompia komplikaatioita, jotka saadaan korjattua niin että virtsaaminen yms onnistuu normaalisti 2-5 vuoden sisällä alkuperäisestä leikkauksesta. Jos oma mielenterveys ei ole kovin vahva niin en suosittele menemään julkiselle puolelle kyseiseen operaatioon. Sen lisäksi, että komplikaatioriski on korkea, on myös henkilökunnalla todella kovat asenteet kyseisiä potilaita kohtaan. Omalla kohdalla tapahtui törkeä heitteillejättö ja selkeästi potilasasiakirjojen / tosiasioiden vääristelyä. En halua avata tätä tarkemmin, mutta kokonaisuus on törkeä ja täyttää rikoksen tunnusmerkistön.

        Auts. Ja olen pahoillani, kuulostaa todelta ikävältä sinun kokemukset, ei kai se nyt noin voi mennä.. Ja juu tuon blogin mikä linkattiin, sieltä näinkin ne ainoat kuvat mitä olen nähnyt. Olen epäröinyt kahden leikkaustavan välillä, mutta jos falloplastiassa on täällä noin isot riskit ja ei edes tule läheskään oikean näköistä, niin eikö se oli sitten sama mutta pienemmällä vaivalla se metaidoioplastia? Näin järkeilisin, kun muualla se tosiaan on vain se yksi leikkaus, mutta vieläkään tässä keskustelussa ei ole käynyt selvästi millainen se leikkaus on suomessa, kun jossain väitettiin että yhtä monimutkaista sekin täällä kuin falloplastia... Minulle siis tärkeintä olisi että voisin olla sinut sen kanssa edes jotenkin. Ja olin jo aiemminkin miettinyt sitä vaihtoehtona, mutta se kokohan siinä ahdistaa. Mutta monet ovat sanoneet että tunto säilyy paremmin siinä, en sitten suomesta tiedä. Vaikka tietysti mikä vaan on parempi kuin nykytilanne.. Mutta tosiaan jos joku tietää niin kirjoitelkaa. Ei kovin houkuttelevalta kuulosta nämä edelliset kuvaukset täällä mutta hyvähän se totuus on kuulla jostain jos ei henkilökunta sitä sitten aijo kertoa. T. Aloittaja


    • Anonyymi

      Millainen tulos niillä leikkauksilla saadaan? Voiko olla yhdynnässä naisen kanssa? Millainen tuntuma on? Voidaanko ulkonäkö saada niin luonnollisen näköiseksi, ettei erota cismiehen sukupuolielimistä silmitse? Mihin virtsaputki sijoitetaan ja voiko virtsata seisaaltaan?

      • Anonyymi

        Eivät näytä yhtään peniksiltä.
        Suuret leikkaukset eikä tulos ole luonnollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät näytä yhtään peniksiltä.
        Suuret leikkaukset eikä tulos ole luonnollinen.

        Parempi vaihtoehto silti kuin emätin, jos nämä ovat vaihtoehdot miehelle. Esim.Belgiassa ja Briteissä on yksityisellä saatu jopa täysin luonnollisen näköisiä lopputuloksia.


      • Anonyymi

        Ja sinulle vastaisin, että ainakin pitäisi pystyä voida olla yhdynnässä ja myös virtsata seisaaltaan. Tämä siis muualla maailmassa. Olen myös lukenut monesti ettei voi erottaa, mutta tästä keskustelusta päätellen suomessa ei vissiin sitten onnistu välttämättä mikään näistä. Miksiköhän näin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinulle vastaisin, että ainakin pitäisi pystyä voida olla yhdynnässä ja myös virtsata seisaaltaan. Tämä siis muualla maailmassa. Olen myös lukenut monesti ettei voi erottaa, mutta tästä keskustelusta päätellen suomessa ei vissiin sitten onnistu välttämättä mikään näistä. Miksiköhän näin?

        Mikään ei takaa tuloksia, muista se.
        Tuntuu että te jotka haluatte noita tarpeettomia leikkauksia ette ole kokeneet sairastelua ja leikkauksia ettekä ymmärrä miten isoja, vaikeita,tuskaisia ja traumaattisia ne ovat.
        Minä olen kokenut ja voin kertoa että leikkaukset pitkine,todella pitkine toipumisjaksoineen ovat aika helvettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei takaa tuloksia, muista se.
        Tuntuu että te jotka haluatte noita tarpeettomia leikkauksia ette ole kokeneet sairastelua ja leikkauksia ettekä ymmärrä miten isoja, vaikeita,tuskaisia ja traumaattisia ne ovat.
        Minä olen kokenut ja voin kertoa että leikkaukset pitkine,todella pitkine toipumisjaksoineen ovat aika helvettiä.

        Tottakai ovat mutta ihan oikeasti, jos ihminen kokee nyt vaikka itsensä naiseksi ja elää naisena, muuten aivan naisennäköisenä mutta haaroissa roikkuu penis ja kivekset, onko leikkaus todella täysin tarpeeton? Mieti sitä helpotusta, kun voitkin äkkiä osallistua kaikkiin saunatilaisuuksiin tai mennä rannalle ystäviesi kanssa ilman hirveää peittelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ovat mutta ihan oikeasti, jos ihminen kokee nyt vaikka itsensä naiseksi ja elää naisena, muuten aivan naisennäköisenä mutta haaroissa roikkuu penis ja kivekset, onko leikkaus todella täysin tarpeeton? Mieti sitä helpotusta, kun voitkin äkkiä osallistua kaikkiin saunatilaisuuksiin tai mennä rannalle ystäviesi kanssa ilman hirveää peittelyä.

        Fyysisesti täysin tarpeeton ja haitallinen, leikkauksessa on aina jopa hengenmenon riski.
        Kokemus kaikkien naiseudesta ei ole totta vaan pelkkää subjektiivista kokemusta joka useinkin muuttuu ja vaihtelee elämän varrella, näinollen itsensä silvotuttamista en ymmärrä.
        En myöskään pidä toimintaa lääkärinvalan mukaisena koska se tuottaa haittaa potilaalle (vaikkakin tämän omasta senhetkisestä halusta).
        Kikkeliä kun ei takaisin saa mikäli katumus iskee.
        Pitäisi enemmän puhua noista pilalle menneistä operaatioista ja epämuodostuneista tuloksista.
        Usein annetaan kuvaa että niks naks ja pieni kipu niin saat mitä haluat, ja kun ei se niin mene isoissa operaatioissa.
        En usko että kellekään ftm on onnistuttu saamaan vehje joka menisi edes ulkoisesti oikeasta, aika mahdotonta.

        Jos jollekin se olisikin onnistunut on takana jopa vuosien tuskat ja monia monia leikkauksia arpikudoksineen.

        Etkö voisi elää oman kehosi kanssa? Silloin saisit edes olla terve !
        Terveyttä ei osaa arvostaa ennenkuin sen menettää, niin se vaan on valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fyysisesti täysin tarpeeton ja haitallinen, leikkauksessa on aina jopa hengenmenon riski.
        Kokemus kaikkien naiseudesta ei ole totta vaan pelkkää subjektiivista kokemusta joka useinkin muuttuu ja vaihtelee elämän varrella, näinollen itsensä silvotuttamista en ymmärrä.
        En myöskään pidä toimintaa lääkärinvalan mukaisena koska se tuottaa haittaa potilaalle (vaikkakin tämän omasta senhetkisestä halusta).
        Kikkeliä kun ei takaisin saa mikäli katumus iskee.
        Pitäisi enemmän puhua noista pilalle menneistä operaatioista ja epämuodostuneista tuloksista.
        Usein annetaan kuvaa että niks naks ja pieni kipu niin saat mitä haluat, ja kun ei se niin mene isoissa operaatioissa.
        En usko että kellekään ftm on onnistuttu saamaan vehje joka menisi edes ulkoisesti oikeasta, aika mahdotonta.

        Jos jollekin se olisikin onnistunut on takana jopa vuosien tuskat ja monia monia leikkauksia arpikudoksineen.

        Etkö voisi elää oman kehosi kanssa? Silloin saisit edes olla terve !
        Terveyttä ei osaa arvostaa ennenkuin sen menettää, niin se vaan on valitettavasti.

        Ihminen jolla ei itsellä ole sukupuoliristiriitaa, ei voi mitenkään ymmärtää transsukupuolisen henkilön ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fyysisesti täysin tarpeeton ja haitallinen, leikkauksessa on aina jopa hengenmenon riski.
        Kokemus kaikkien naiseudesta ei ole totta vaan pelkkää subjektiivista kokemusta joka useinkin muuttuu ja vaihtelee elämän varrella, näinollen itsensä silvotuttamista en ymmärrä.
        En myöskään pidä toimintaa lääkärinvalan mukaisena koska se tuottaa haittaa potilaalle (vaikkakin tämän omasta senhetkisestä halusta).
        Kikkeliä kun ei takaisin saa mikäli katumus iskee.
        Pitäisi enemmän puhua noista pilalle menneistä operaatioista ja epämuodostuneista tuloksista.
        Usein annetaan kuvaa että niks naks ja pieni kipu niin saat mitä haluat, ja kun ei se niin mene isoissa operaatioissa.
        En usko että kellekään ftm on onnistuttu saamaan vehje joka menisi edes ulkoisesti oikeasta, aika mahdotonta.

        Jos jollekin se olisikin onnistunut on takana jopa vuosien tuskat ja monia monia leikkauksia arpikudoksineen.

        Etkö voisi elää oman kehosi kanssa? Silloin saisit edes olla terve !
        Terveyttä ei osaa arvostaa ennenkuin sen menettää, niin se vaan on valitettavasti.

        Itselläni tämä subjektiivinen kokemus miehuudesta on kuitenkin kestänyt sen 40 vuotta, että kyllä sitä kuitenkin sen subjektiivisen kokemuksensa kanssa joutuu elämään ja sitä elämää yrittää tehdä mahdollisimman helpoksi. Onneksi täällä Kalliossa kenelläkään kaverillani ei ole saunaa, niin on yksi stressin aihe vähemmän :D Itse elän ihan vaan tekopenisten kanssa, pystyy puskakusemaan ja harrastamaan heterokumppania tyydyttävää seksiä. Leikkaukseen en ole uskaltanut eikä todellakaan ole varaa lähteä ulkomaille. Yhden siellä leikatun olen nähnyt, jolla lopputulos todella on sellainen, että voisi kävellä alasti uimahallin suihkuun, eikä herättäisi huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fyysisesti täysin tarpeeton ja haitallinen, leikkauksessa on aina jopa hengenmenon riski.
        Kokemus kaikkien naiseudesta ei ole totta vaan pelkkää subjektiivista kokemusta joka useinkin muuttuu ja vaihtelee elämän varrella, näinollen itsensä silvotuttamista en ymmärrä.
        En myöskään pidä toimintaa lääkärinvalan mukaisena koska se tuottaa haittaa potilaalle (vaikkakin tämän omasta senhetkisestä halusta).
        Kikkeliä kun ei takaisin saa mikäli katumus iskee.
        Pitäisi enemmän puhua noista pilalle menneistä operaatioista ja epämuodostuneista tuloksista.
        Usein annetaan kuvaa että niks naks ja pieni kipu niin saat mitä haluat, ja kun ei se niin mene isoissa operaatioissa.
        En usko että kellekään ftm on onnistuttu saamaan vehje joka menisi edes ulkoisesti oikeasta, aika mahdotonta.

        Jos jollekin se olisikin onnistunut on takana jopa vuosien tuskat ja monia monia leikkauksia arpikudoksineen.

        Etkö voisi elää oman kehosi kanssa? Silloin saisit edes olla terve !
        Terveyttä ei osaa arvostaa ennenkuin sen menettää, niin se vaan on valitettavasti.

        Oletko androgyyni lesbo vai jotenkin feminiinisempi mies, kun et ymmärrä, kuinka tärkeät omat genitaalit on normaaleille miehille ja naisille?

        Useimmat ihmiset kyllä tykkää tietää mitä toisen haaroissa on mutta ilmeisesti sinulle se sitten on sivuseikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fyysisesti täysin tarpeeton ja haitallinen, leikkauksessa on aina jopa hengenmenon riski.
        Kokemus kaikkien naiseudesta ei ole totta vaan pelkkää subjektiivista kokemusta joka useinkin muuttuu ja vaihtelee elämän varrella, näinollen itsensä silvotuttamista en ymmärrä.
        En myöskään pidä toimintaa lääkärinvalan mukaisena koska se tuottaa haittaa potilaalle (vaikkakin tämän omasta senhetkisestä halusta).
        Kikkeliä kun ei takaisin saa mikäli katumus iskee.
        Pitäisi enemmän puhua noista pilalle menneistä operaatioista ja epämuodostuneista tuloksista.
        Usein annetaan kuvaa että niks naks ja pieni kipu niin saat mitä haluat, ja kun ei se niin mene isoissa operaatioissa.
        En usko että kellekään ftm on onnistuttu saamaan vehje joka menisi edes ulkoisesti oikeasta, aika mahdotonta.

        Jos jollekin se olisikin onnistunut on takana jopa vuosien tuskat ja monia monia leikkauksia arpikudoksineen.

        Etkö voisi elää oman kehosi kanssa? Silloin saisit edes olla terve !
        Terveyttä ei osaa arvostaa ennenkuin sen menettää, niin se vaan on valitettavasti.

        No unelmasihan on toteutumassa, nyt on muotia elää naisena tai miehenä, vaikkei ole käynyt missään hoidoissa ja kohta saa jo vaihtaa juridisen sukupuolensakin ilman hoitoja. Nämä ihmiset hyväksyvät itsensä ja kehonsa ja sinun on hyväksyttävä se, että nämä juridiset naiset, joilla on penis ja jotka näyttävät miehiltä käytettävät naisten pukuhuoneita. He hyväksyvät itsensä sellaisina kuin ovat ja sinä olet tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No unelmasihan on toteutumassa, nyt on muotia elää naisena tai miehenä, vaikkei ole käynyt missään hoidoissa ja kohta saa jo vaihtaa juridisen sukupuolensakin ilman hoitoja. Nämä ihmiset hyväksyvät itsensä ja kehonsa ja sinun on hyväksyttävä se, että nämä juridiset naiset, joilla on penis ja jotka näyttävät miehiltä käytettävät naisten pukuhuoneita. He hyväksyvät itsensä sellaisina kuin ovat ja sinä olet tyytyväinen.

        Miehillä ei ole asiaa naisten tiloihin, ihan sama mitä mies itsestään kuvittelee.
        Mies on mies ja nainen nainen ja keho kertoo sukupuolen.


      • Anonyymi

        Se, että mies haluaa isot lihakset kun on niin pieni kalu on psyykkinen ongelma tai nainen isommat rinnat, jos ei ole omia nimeksikään. Come on, mikä leikkaus tai lääketieteellinen hoito nyt ei olisi psyykkisen ongelman aiheuttama. Useimmat syövätkin ovat alunperin psyykkisen ongelman aiheuttamia ja niitähän meillä ihmisillä on paljon.

        Kyllä biologisilla miehillä ja naisillakin on paljon dysforiaa omaan kehoon ja genitaaleihin liittyen, mitä korjaillaan erilaisilla operaatioilla. Suotaneen se myös transsukupuolisille ihmisille. Transmies on juridisesti mies ja transnainen juridisesti nainen ja me nautimme samoista oikeuksista, kuin muutkin ihmiset sivistysvaltiossa. Ne jotka eivät sitä hyväksy voivat valita asuinpaikakseen jonkin mukavan kehitysmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehillä ei ole asiaa naisten tiloihin, ihan sama mitä mies itsestään kuvittelee.
        Mies on mies ja nainen nainen ja keho kertoo sukupuolen.

        Mutta kun tässä tilanteessa se mies on juridinen nainen, jolla todellakin on oikeus mennä naisten tiloihin.


      • Anonyymi

        Mutta kun on niin monia, jotka eivät silvotuta itseään. Sinulle on ok, että maailmassa on paljon naisia, joiden haaroista löytyy penis ja pidät tätä parempana ratkaisuna kuin, että transnainen leikkauttaisi munat pois, koska ihmisen täytyy hyväksyä alapäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi vaihtoehto silti kuin emätin, jos nämä ovat vaihtoehdot miehelle. Esim.Belgiassa ja Briteissä on yksityisellä saatu jopa täysin luonnollisen näköisiä lopputuloksia.

        "Parempi vaihtoehto silti kuin emätin, jos nämä ovat vaihtoehdot miehelle."
        - Onko todella, ihmiselle joka on tottunut elämään täysin toimivan pillun kanssa...
        On valtavan paljon elämää vaikeuttavaa jos esim virtsaaminen jää lopullisesti hankalaksi tai kivuliaaksi.
        Jokatapauksessa potilaana joutuu elämään vuosiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ovat mutta ihan oikeasti, jos ihminen kokee nyt vaikka itsensä naiseksi ja elää naisena, muuten aivan naisennäköisenä mutta haaroissa roikkuu penis ja kivekset, onko leikkaus todella täysin tarpeeton? Mieti sitä helpotusta, kun voitkin äkkiä osallistua kaikkiin saunatilaisuuksiin tai mennä rannalle ystäviesi kanssa ilman hirveää peittelyä.

        Oletko kokenut useita leikkauksia ja tuskaa?
        Väitän että ihminen joka on kokenut ei edes harkitsisi ei-pakollisia leikkauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No unelmasihan on toteutumassa, nyt on muotia elää naisena tai miehenä, vaikkei ole käynyt missään hoidoissa ja kohta saa jo vaihtaa juridisen sukupuolensakin ilman hoitoja. Nämä ihmiset hyväksyvät itsensä ja kehonsa ja sinun on hyväksyttävä se, että nämä juridiset naiset, joilla on penis ja jotka näyttävät miehiltä käytettävät naisten pukuhuoneita. He hyväksyvät itsensä sellaisina kuin ovat ja sinä olet tyytyväinen.

        Eikö sinua haittaa että naiset ja lapset joutuvat pervojen ahdistelijoiden uhriksi tuon älyttömän säädöksen vuoksi?
        Tuskin teidän yhteisöllennekään on eduksi että mies pääsee raiskaamaan naisen tai lapsen suihkutiloissa.
        Onneksi Suomessa vastustetaan sukupuolen itsekeksimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että mies haluaa isot lihakset kun on niin pieni kalu on psyykkinen ongelma tai nainen isommat rinnat, jos ei ole omia nimeksikään. Come on, mikä leikkaus tai lääketieteellinen hoito nyt ei olisi psyykkisen ongelman aiheuttama. Useimmat syövätkin ovat alunperin psyykkisen ongelman aiheuttamia ja niitähän meillä ihmisillä on paljon.

        Kyllä biologisilla miehillä ja naisillakin on paljon dysforiaa omaan kehoon ja genitaaleihin liittyen, mitä korjaillaan erilaisilla operaatioilla. Suotaneen se myös transsukupuolisille ihmisille. Transmies on juridisesti mies ja transnainen juridisesti nainen ja me nautimme samoista oikeuksista, kuin muutkin ihmiset sivistysvaltiossa. Ne jotka eivät sitä hyväksy voivat valita asuinpaikakseen jonkin mukavan kehitysmaan.

        " Come on, mikä leikkaus tai lääketieteellinen hoito nyt ei olisi psyykkisen ongelman aiheuttama. Useimmat syövätkin ovat alunperin psyykkisen ongelman aiheuttamia ja niitähän meillä ihmisillä on paljon."
        - Aika harva on psyykkisen ongelman aiheuttama ja juuri mikään ei suoraan.

        "Kyllä biologisilla miehillä ja naisillakin on paljon dysforiaa omaan kehoon ja genitaaleihin liittyen, mitä korjaillaan erilaisilla operaatioilla. "
        - Onneksi korjailu ei ole hirveän yleistä, jokatapauksessa se tehdään omakustanteisesti.
        Siinä on myös ero että parannellaan jotain kuin että yritetään muuttaa elin aivan muuksi.
        Toki ihmisellä on oikeus vaikka hajottaa koko kehonsa, eri asia on kannattaako se vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinua haittaa että naiset ja lapset joutuvat pervojen ahdistelijoiden uhriksi tuon älyttömän säädöksen vuoksi?
        Tuskin teidän yhteisöllennekään on eduksi että mies pääsee raiskaamaan naisen tai lapsen suihkutiloissa.
        Onneksi Suomessa vastustetaan sukupuolen itsekeksimistä.

        En välttämättä itse pidäkään tätä hyvänä asiana. Tiedostan riskit. Toisaalta niissä maissa, joissa juridisen sukupuolen voi vaihtaa vain ilmoituksella näitä asioita ei ole tapahtunut. Ei ole kovin todennäköistä, että tavallinen mies vaihtaisi sukupuolensa naiseksi tuosta vaan. Ja kai niissä pukuhuoneissa on muitakin ihmisiä, ettei siellä ihan tuosta vaan raiskailla, jos joku todella alkaisi naiseksi vain tämän takia.

        En tiedä mistään yhteisöistä, suurin osa meistä elää ihan naisina ja miehinä ihan tavallisten ihmisten parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Come on, mikä leikkaus tai lääketieteellinen hoito nyt ei olisi psyykkisen ongelman aiheuttama. Useimmat syövätkin ovat alunperin psyykkisen ongelman aiheuttamia ja niitähän meillä ihmisillä on paljon."
        - Aika harva on psyykkisen ongelman aiheuttama ja juuri mikään ei suoraan.

        "Kyllä biologisilla miehillä ja naisillakin on paljon dysforiaa omaan kehoon ja genitaaleihin liittyen, mitä korjaillaan erilaisilla operaatioilla. "
        - Onneksi korjailu ei ole hirveän yleistä, jokatapauksessa se tehdään omakustanteisesti.
        Siinä on myös ero että parannellaan jotain kuin että yritetään muuttaa elin aivan muuksi.
        Toki ihmisellä on oikeus vaikka hajottaa koko kehonsa, eri asia on kannattaako se vai ei.

        En väittänytkään, että mikään leikkausta / lääkinnällistä interventiota vaativa sairaus olisi suoranaisesti psyykkisen sairauden aiheuttama, vaan nimenomaan epäsuoralla tavalla vaikuttava. Alkoholismin, tupakan ja ylensyömisen hoitojen kustannuksiin menee niin suuri kuluerä vuodessa, että transhoitojen kulut ovat vain pienen pieni murunen siitä.

        Sydän ja verisuonitaudit, diabetes, keuhkoauhtauma, alkoholin aiheuttamat maksasairaudet, tupakoinnin ja alkoholin aiheuttamat syövät. Useimmat näistä ovat psyykkisen sairauden aiheuttamia epäsuoralla tavalla.

        Itse olen käynyt sp-korjauksen läpi jo nuorena, käynyt koulut ja maksanut sellaista 10-20k veroja vuodessa, että ehkä minullekin kuuluu joku pala yhteiskunnalle jaettavasta kakusta. Ja mietihän miten iso kuluerä minusta olisi voinut tulla yhteiskunnalla, jos olisin vain tukia nostamassa enkä kykenisi työelämään. Minun sukupolveni on jo muutenkin aika heikossa jamassa sen suhteen kuinka iso prosentti on työkykyisiä. Olen itse elävä todiste siitä, että hoidot kyllä toimivat ja lisäävät toimintakykyä elämässä.

        Roskalehdestä lainattua: "– Gynekologi, naisihminen vielä, totesi, että oletko tiennyt, että pieniä rintoja voi kunnallisella puolella suurennuttaa, jos niistä aiheutuu mielenterveydellistä haittaa.."

        Olit väärässä taas..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väittänytkään, että mikään leikkausta / lääkinnällistä interventiota vaativa sairaus olisi suoranaisesti psyykkisen sairauden aiheuttama, vaan nimenomaan epäsuoralla tavalla vaikuttava. Alkoholismin, tupakan ja ylensyömisen hoitojen kustannuksiin menee niin suuri kuluerä vuodessa, että transhoitojen kulut ovat vain pienen pieni murunen siitä.

        Sydän ja verisuonitaudit, diabetes, keuhkoauhtauma, alkoholin aiheuttamat maksasairaudet, tupakoinnin ja alkoholin aiheuttamat syövät. Useimmat näistä ovat psyykkisen sairauden aiheuttamia epäsuoralla tavalla.

        Itse olen käynyt sp-korjauksen läpi jo nuorena, käynyt koulut ja maksanut sellaista 10-20k veroja vuodessa, että ehkä minullekin kuuluu joku pala yhteiskunnalle jaettavasta kakusta. Ja mietihän miten iso kuluerä minusta olisi voinut tulla yhteiskunnalla, jos olisin vain tukia nostamassa enkä kykenisi työelämään. Minun sukupolveni on jo muutenkin aika heikossa jamassa sen suhteen kuinka iso prosentti on työkykyisiä. Olen itse elävä todiste siitä, että hoidot kyllä toimivat ja lisäävät toimintakykyä elämässä.

        Roskalehdestä lainattua: "– Gynekologi, naisihminen vielä, totesi, että oletko tiennyt, että pieniä rintoja voi kunnallisella puolella suurennuttaa, jos niistä aiheutuu mielenterveydellistä haittaa.."

        Olit väärässä taas..

        Nopean laskelman mukaan tuotan elämäni aikana sellaiset 500K verotuloja yhteiskunnalle. Kai sillä pitäisi saada jotain muutakin kuin vain yhteiskunnan vihat päälle? Mutta se voi olla, että ne jotka täällä valittavat näistä hoidoista ja niiden kuluista tuottavat yhteiskunnalla vielä enemmän hyvää verotulojen ja muun hyväntekeväisyyden muodossa. Or maybe not.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopean laskelman mukaan tuotan elämäni aikana sellaiset 500K verotuloja yhteiskunnalle. Kai sillä pitäisi saada jotain muutakin kuin vain yhteiskunnan vihat päälle? Mutta se voi olla, että ne jotka täällä valittavat näistä hoidoista ja niiden kuluista tuottavat yhteiskunnalla vielä enemmän hyvää verotulojen ja muun hyväntekeväisyyden muodossa. Or maybe not.

        Niin, täällä on paljon sellaisia yhteiskunnan tuilla eläviä ihmisiä, jotka työksensä osoittelevat muita sormella, kun eivät parempaankaan pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kokenut useita leikkauksia ja tuskaa?
        Väitän että ihminen joka on kokenut ei edes harkitsisi ei-pakollisia leikkauksia.

        Olen kokenut enkä leikkautakaan itselleni neopenistä. Mutta jos leikkaustulos onnistuisi 100 % varmuudella ja näyttäisi tavalliselta penikseltä ja virtsaaminen onnistuisi hyvin seisten, olisin mennyt leikkaukseen ajat sitten oli se sitten kuinka vaikeaa tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väittänytkään, että mikään leikkausta / lääkinnällistä interventiota vaativa sairaus olisi suoranaisesti psyykkisen sairauden aiheuttama, vaan nimenomaan epäsuoralla tavalla vaikuttava. Alkoholismin, tupakan ja ylensyömisen hoitojen kustannuksiin menee niin suuri kuluerä vuodessa, että transhoitojen kulut ovat vain pienen pieni murunen siitä.

        Sydän ja verisuonitaudit, diabetes, keuhkoauhtauma, alkoholin aiheuttamat maksasairaudet, tupakoinnin ja alkoholin aiheuttamat syövät. Useimmat näistä ovat psyykkisen sairauden aiheuttamia epäsuoralla tavalla.

        Itse olen käynyt sp-korjauksen läpi jo nuorena, käynyt koulut ja maksanut sellaista 10-20k veroja vuodessa, että ehkä minullekin kuuluu joku pala yhteiskunnalle jaettavasta kakusta. Ja mietihän miten iso kuluerä minusta olisi voinut tulla yhteiskunnalla, jos olisin vain tukia nostamassa enkä kykenisi työelämään. Minun sukupolveni on jo muutenkin aika heikossa jamassa sen suhteen kuinka iso prosentti on työkykyisiä. Olen itse elävä todiste siitä, että hoidot kyllä toimivat ja lisäävät toimintakykyä elämässä.

        Roskalehdestä lainattua: "– Gynekologi, naisihminen vielä, totesi, että oletko tiennyt, että pieniä rintoja voi kunnallisella puolella suurennuttaa, jos niistä aiheutuu mielenterveydellistä haittaa.."

        Olit väärässä taas..

        En ollut väärässä, tavallisia pieniä rintoja ei noin vaan julkisella rahalla suuremmalla.
        Silloin täytyy olla kyse siitä että molemmat tai toinen rinta on jäänyt liki kehittymättä( esim polandin syndrooma).
        Itselleni ei ole oleellista tuo maksuasia, minusta kaikki välttämättömät ja elämänlaatua korjaavat hoidot kuuluvat julkiselle puolelle.
        Silti en itse kirurgina suostuisi sukuelinten silpomisia tekemään koska ne ovat luonnottomia eikä niiden ole todettu auttavan potilaita pysyvästi.
        Myöskin terveen kehonosan tarpeeton leikkaus on epäeettistä ja potilas voi katua toimenpidettä jälkeenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokenut enkä leikkautakaan itselleni neopenistä. Mutta jos leikkaustulos onnistuisi 100 % varmuudella ja näyttäisi tavalliselta penikseltä ja virtsaaminen onnistuisi hyvin seisten, olisin mennyt leikkaukseen ajat sitten oli se sitten kuinka vaikeaa tahansa.

        Kyllä minäkin välillä ajattelen että olisi kiva saada vähän kasvoja kohotettua ja rintoja terhakammaksi, mutta en ikinä edes harkitsisi että lähtisin moisiin toimenpiteisiin vaikka saisin ne ilmaiseksi.
        Mikään paikka kehossa johon on veitsellä menty ei tunnu normaalilta ikinä, kipuja jää ja tuntopuutoksia.
        Leikkaus on aina todella iso juttu ja niihin suhtaudutaan liian kevyesti.
        Näin itse kymmeniä sairaalajaksoja ja leikkauksia kärsineenä tahdon varoittaa muita että ymmärtäisivät miten hirveää se on ja välttäisivät jos ei ole fyysinen pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minäkin välillä ajattelen että olisi kiva saada vähän kasvoja kohotettua ja rintoja terhakammaksi, mutta en ikinä edes harkitsisi että lähtisin moisiin toimenpiteisiin vaikka saisin ne ilmaiseksi.
        Mikään paikka kehossa johon on veitsellä menty ei tunnu normaalilta ikinä, kipuja jää ja tuntopuutoksia.
        Leikkaus on aina todella iso juttu ja niihin suhtaudutaan liian kevyesti.
        Näin itse kymmeniä sairaalajaksoja ja leikkauksia kärsineenä tahdon varoittaa muita että ymmärtäisivät miten hirveää se on ja välttäisivät jos ei ole fyysinen pakko.

        Suhtautuisitko todella noin, jos leikkauksesta riippuisi se, että nähdäänkö sinut naisena ja ilman leikkausta yksikään ihminen ei näkisi sinua naisena? On kuitenkin hieman eri asia, että silmäpussit roikkuu kuin käydä kyykkypissalla kaverien edessä, jos elää miehenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhtautuisitko todella noin, jos leikkauksesta riippuisi se, että nähdäänkö sinut naisena ja ilman leikkausta yksikään ihminen ei näkisi sinua naisena? On kuitenkin hieman eri asia, että silmäpussit roikkuu kuin käydä kyykkypissalla kaverien edessä, jos elää miehenä.

        Kyllä. Hyväksyisin sen sukupuolen johon olen syntynyt ja eläisin sen mukaan.
        Minun elämänarvojeni ja uskoni mukaan muu olisi väärin.
        Minusta ihmisellä ei ole oikeutta päättää sukupuolestaan eikä kuolemastaan, ne asiat ovat Korkeimman päättämiä.
        Ihmiset tottuvat elämään kuule paljon vaikeammissakin olosuhteissa kuin joku sukupuoliahdistus.
        Ajattele miten hyvin vakavasti vammautuneetkin ihmiset löytävät tavan elää hyvää elämää.
        Elämä on sopeutumista moniin asioihin, jos nainen yrittää esittää miestä tekee hän vain itselleen elämän hankalaksi.
        Et ole mies jolta puuttuu jotain vaan kokonainen nainen, sopeutuisit siihen.
        Kukaan ei pakota sinua kukkamekkoon, luulen että kuvasi naiseudesta on kapea ja negatiivinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Hyväksyisin sen sukupuolen johon olen syntynyt ja eläisin sen mukaan.
        Minun elämänarvojeni ja uskoni mukaan muu olisi väärin.
        Minusta ihmisellä ei ole oikeutta päättää sukupuolestaan eikä kuolemastaan, ne asiat ovat Korkeimman päättämiä.
        Ihmiset tottuvat elämään kuule paljon vaikeammissakin olosuhteissa kuin joku sukupuoliahdistus.
        Ajattele miten hyvin vakavasti vammautuneetkin ihmiset löytävät tavan elää hyvää elämää.
        Elämä on sopeutumista moniin asioihin, jos nainen yrittää esittää miestä tekee hän vain itselleen elämän hankalaksi.
        Et ole mies jolta puuttuu jotain vaan kokonainen nainen, sopeutuisit siihen.
        Kukaan ei pakota sinua kukkamekkoon, luulen että kuvasi naiseudesta on kapea ja negatiivinen.

        Ai jaa, kapea ja negatiivinen, kun nainen voi kulttuurissani pukeutua vaikka sotilaaksi tai sitten kukkamekkoon ja sain olla vapaasti niin poikatyttö kuin sielu sieti. Naisena voisi vain levätä laakereillaan ja antaa miehen rakentaa meille talon kun itse siemailisin siideriä ja vähän katsoisin lasten perään, lasten, joiden saamista minun ei tarvinnut stressata, koska oli selvää, että kohdullisena tulisin niitä saamaan halutessani vaikka yksin. Tai lesbona.
        On turhaa vastata teille, kun ette tätä kykene ymmärtämään.

        Tässä nyt haettiin sitä, että olisit vaikka rinnaton ja sinua luultaisiin aina prosessissa epäonnistuneeksi transnaiseksi eli sinua pidettäisiin miehenä ellet menisi leikkaukseen ja hankkisi itsellesi rintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Hyväksyisin sen sukupuolen johon olen syntynyt ja eläisin sen mukaan.
        Minun elämänarvojeni ja uskoni mukaan muu olisi väärin.
        Minusta ihmisellä ei ole oikeutta päättää sukupuolestaan eikä kuolemastaan, ne asiat ovat Korkeimman päättämiä.
        Ihmiset tottuvat elämään kuule paljon vaikeammissakin olosuhteissa kuin joku sukupuoliahdistus.
        Ajattele miten hyvin vakavasti vammautuneetkin ihmiset löytävät tavan elää hyvää elämää.
        Elämä on sopeutumista moniin asioihin, jos nainen yrittää esittää miestä tekee hän vain itselleen elämän hankalaksi.
        Et ole mies jolta puuttuu jotain vaan kokonainen nainen, sopeutuisit siihen.
        Kukaan ei pakota sinua kukkamekkoon, luulen että kuvasi naiseudesta on kapea ja negatiivinen.

        Eli jos olisit ollut intersukupuolinen ja vauvana leikattu pojaksi eläisit nyt luontevaa miehen elämää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos olisit ollut intersukupuolinen ja vauvana leikattu pojaksi eläisit nyt luontevaa miehen elämää?

        Uskoisin että en muusta tietäisikään ja ajattelisin olevani mies. Silloin aivoni ja kokemusmailmanikin olisi kehittynyt erilaiseksi kuin nyt.
        Intersukupuolisuutts ei voi verrata trans- ilmiöön, niin eri asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisin että en muusta tietäisikään ja ajattelisin olevani mies. Silloin aivoni ja kokemusmailmanikin olisi kehittynyt erilaiseksi kuin nyt.
        Intersukupuolisuutts ei voi verrata trans- ilmiöön, niin eri asioita.

        Kyllä ihminen tietää mikä hänen oikea sukupuolensa on, vaikka olisi intersukupuolinenkin. Tästä on hyvinkin rankkoja kokemuksia takavuosilta, kun leikkaustekniikka oli vielä lastenkengissä jolloin oli helpompaa leikata kaikki intersukupuoliset lapset tytöiksi. Mikään kasvatus ja hormonihoito ei saanut poikaa muuttumaan tytöksi kun hän ei itse kokenut itseään sellaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Hyväksyisin sen sukupuolen johon olen syntynyt ja eläisin sen mukaan.
        Minun elämänarvojeni ja uskoni mukaan muu olisi väärin.
        Minusta ihmisellä ei ole oikeutta päättää sukupuolestaan eikä kuolemastaan, ne asiat ovat Korkeimman päättämiä.
        Ihmiset tottuvat elämään kuule paljon vaikeammissakin olosuhteissa kuin joku sukupuoliahdistus.
        Ajattele miten hyvin vakavasti vammautuneetkin ihmiset löytävät tavan elää hyvää elämää.
        Elämä on sopeutumista moniin asioihin, jos nainen yrittää esittää miestä tekee hän vain itselleen elämän hankalaksi.
        Et ole mies jolta puuttuu jotain vaan kokonainen nainen, sopeutuisit siihen.
        Kukaan ei pakota sinua kukkamekkoon, luulen että kuvasi naiseudesta on kapea ja negatiivinen.

        Olen aina ajatellut että Jumala on tarkoittanut että saan edes loppuelämäni elää onnellisena oikeassa sukupuolessani. En usko mihinkään uudelleensyntymään, tämä on ainoa elämäni ja katson että minulla on oikeus elää onnellisena kun siihen on mahdollisuus eikä käsrsiä kuolinvuoteelle saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisin että en muusta tietäisikään ja ajattelisin olevani mies. Silloin aivoni ja kokemusmailmanikin olisi kehittynyt erilaiseksi kuin nyt.
        Intersukupuolisuutts ei voi verrata trans- ilmiöön, niin eri asioita.

        Eli sinulle olisi täysin luontevaa kulkea munat haaroissa ja toki parisuhteen aloittaisit naisen kanssa kuten uskosi vaatii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulle olisi täysin luontevaa kulkea munat haaroissa ja toki parisuhteen aloittaisit naisen kanssa kuten uskosi vaatii.

        Kuten kirjoitin olisin kasvanut mieheksi ja kokemusmailmani olisi miehen, eläisin miehenä.
        Näin uskon, toki tilanne ja minä olisin kaikin tavoin erilainen kuin nyt naisena.
        Jos olisin mies varmasti haluaisin vaimokin, tai eläisin selibaatissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina ajatellut että Jumala on tarkoittanut että saan edes loppuelämäni elää onnellisena oikeassa sukupuolessani. En usko mihinkään uudelleensyntymään, tämä on ainoa elämäni ja katson että minulla on oikeus elää onnellisena kun siihen on mahdollisuus eikä käsrsiä kuolinvuoteelle saakka.

        Minäkään en usko useampiin elämiin täällä maan päällä, sen sijaan uskon että kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä Pyhän Hengen voimasta, hänestä tulee uusi ihminen.
        Arvot ja ajatukset muuttuvat koska kiitollisuus ja rakkaus sulattaa ihmisen sydämen, silloin suhde syntiinkin muuttuu.
        Ei uskoon tullut ihminen ole muita parempi, sitä en tarkoita.
        Hän vain näkee oman pahuutensa selkeästi ja pyytää ylhäältä apua muuttumiseen.

        Uskon myös että Jumala haluaa sinulle hyvää, tietysti! Jos oikeasti sinulle merkitsee Hänen tahtonsa sukupuoliasiaasi ym kohtaan ehdotan lukemaan Raamatusta, ei vain luulemaan.
        Monet ovat saaneet vastauksen kysymyksiinsä myös rukouksen kautta, Hän kyllä kuulee meitä ja kutsuu meitä!
        Tämä ei ole Kristillinen palsta mutta kun aihe tuli puheeksi myös tätä asiaa voi käsitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten kirjoitin olisin kasvanut mieheksi ja kokemusmailmani olisi miehen, eläisin miehenä.
        Näin uskon, toki tilanne ja minä olisin kaikin tavoin erilainen kuin nyt naisena.
        Jos olisin mies varmasti haluaisin vaimokin, tai eläisin selibaatissa.

        Ymmärrän kommenttisi. Kun asiaa ei ole kokenut omakohtaisesti sitä kasvaa ajattelemaan juuri noin. Itsekin kasvoin uskonnollisessa perheessä ja ilman tätä kokemusta ajattelisin varmasti juuri kuin sinä. Aina lukiessani näitä ylimielisiä kommentteja olen iloinen ollessani transtaustainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, kapea ja negatiivinen, kun nainen voi kulttuurissani pukeutua vaikka sotilaaksi tai sitten kukkamekkoon ja sain olla vapaasti niin poikatyttö kuin sielu sieti. Naisena voisi vain levätä laakereillaan ja antaa miehen rakentaa meille talon kun itse siemailisin siideriä ja vähän katsoisin lasten perään, lasten, joiden saamista minun ei tarvinnut stressata, koska oli selvää, että kohdullisena tulisin niitä saamaan halutessani vaikka yksin. Tai lesbona.
        On turhaa vastata teille, kun ette tätä kykene ymmärtämään.

        Tässä nyt haettiin sitä, että olisit vaikka rinnaton ja sinua luultaisiin aina prosessissa epäonnistuneeksi transnaiseksi eli sinua pidettäisiin miehenä ellet menisi leikkaukseen ja hankkisi itsellesi rintoja.

        Ei rinnatonta naista luulla mieheksi, ja onhan proteesiliivejä rintansa menettäneille.
        Käytän usein itsekin toppausta lisänä toisessa rinnassa koska ovat vähän erikokoiset, kuten isolla osalla naisia onkin.
        No en menisi leikkaukseen, en kaiken kokemani sairastelun jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että mies haluaa isot lihakset kun on niin pieni kalu on psyykkinen ongelma tai nainen isommat rinnat, jos ei ole omia nimeksikään. Come on, mikä leikkaus tai lääketieteellinen hoito nyt ei olisi psyykkisen ongelman aiheuttama. Useimmat syövätkin ovat alunperin psyykkisen ongelman aiheuttamia ja niitähän meillä ihmisillä on paljon.

        Kyllä biologisilla miehillä ja naisillakin on paljon dysforiaa omaan kehoon ja genitaaleihin liittyen, mitä korjaillaan erilaisilla operaatioilla. Suotaneen se myös transsukupuolisille ihmisille. Transmies on juridisesti mies ja transnainen juridisesti nainen ja me nautimme samoista oikeuksista, kuin muutkin ihmiset sivistysvaltiossa. Ne jotka eivät sitä hyväksy voivat valita asuinpaikakseen jonkin mukavan kehitysmaan.

        Ainoa mikä kaikkia maailman naisia yhdistää on biologia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinua haittaa että naiset ja lapset joutuvat pervojen ahdistelijoiden uhriksi tuon älyttömän säädöksen vuoksi?
        Tuskin teidän yhteisöllennekään on eduksi että mies pääsee raiskaamaan naisen tai lapsen suihkutiloissa.
        Onneksi Suomessa vastustetaan sukupuolen itsekeksimistä.

        Naisten rintama on juuri heidän kaltaisiaan pervoja vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En välttämättä itse pidäkään tätä hyvänä asiana. Tiedostan riskit. Toisaalta niissä maissa, joissa juridisen sukupuolen voi vaihtaa vain ilmoituksella näitä asioita ei ole tapahtunut. Ei ole kovin todennäköistä, että tavallinen mies vaihtaisi sukupuolensa naiseksi tuosta vaan. Ja kai niissä pukuhuoneissa on muitakin ihmisiä, ettei siellä ihan tuosta vaan raiskailla, jos joku todella alkaisi naiseksi vain tämän takia.

        En tiedä mistään yhteisöistä, suurin osa meistä elää ihan naisina ja miehinä ihan tavallisten ihmisten parissa.

        Amerikassahan tuota on tapahtunut jo kunnolla. Suurin osa transseksuaaleista miehistä on autogynefiilejä, ettekä te pääse tekemään samaa Suomessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, kapea ja negatiivinen, kun nainen voi kulttuurissani pukeutua vaikka sotilaaksi tai sitten kukkamekkoon ja sain olla vapaasti niin poikatyttö kuin sielu sieti. Naisena voisi vain levätä laakereillaan ja antaa miehen rakentaa meille talon kun itse siemailisin siideriä ja vähän katsoisin lasten perään, lasten, joiden saamista minun ei tarvinnut stressata, koska oli selvää, että kohdullisena tulisin niitä saamaan halutessani vaikka yksin. Tai lesbona.
        On turhaa vastata teille, kun ette tätä kykene ymmärtämään.

        Tässä nyt haettiin sitä, että olisit vaikka rinnaton ja sinua luultaisiin aina prosessissa epäonnistuneeksi transnaiseksi eli sinua pidettäisiin miehenä ellet menisi leikkaukseen ja hankkisi itsellesi rintoja.

        Mies tekisi 8 tuntia töitä päivässä ja sinä hoitaisit ympärivuorokautisesti lapsia, joita kannoit sisälläsi ja jotka synnytit tähän maailmaan.
        Aika pieni tuo äijän työ jos vertaa äiteihin.


    • Anonyymi

      Miten noihin kaluihin saadaan aikaan erektio? Se kun aika peruslähtökohta sille ns. nornaaliyhdynnälle.

      • Anonyymi

        Mahdollisesti käytetään joitakin samoja menetelmiä, joita käytetään impotenssiin.


    • Anonyymi

      Tämä keskustelu meni ihan sivuraiteille. Kyllä sukupuolenkorjaaminen on ihan yhtä tarpeellinen kuin muut leikkaukset maailmassa, siis oikeille transsukupuolisille ainakin. Ja vieläkään en ole hirveästi tuloksia kuullut, vaan turhaa horinaa. Tämä on kuin synnynnäinen vamma jonka kanssa olen syntynyt johon tarvitsen leikkaushoitoa. Leikkaukset ovat isoja ja traumaattisia kokemuksia, sen tiedostan, mutta sekin on traumaattista kun joutuu elämään väärän sukupuolen kehossa joka päivä. Ainakin leikkauksen ja parantumisajan jälkeen ei enää tarvitse kärsiä (ainakaan niin paljon.) Ja kun joku teistä sanoi, että tulokset eivät koskaan ole varmoja, niin sehän on sama juttu oli mikä leikkaus tahansa. Haluaisin vaan arviota millaisia tulokset voivat täällä olla. Enkä ole kuullut, että kukaan transsukupuolinen olisi suomessa kuollut leikkauksessa. Jos kuolisinkin, niin kuolisin muutenkin muihin syihin jos en saisi apua. Mutta oikeasti jos ei ole tämän vaivan kanssa syntynyt niin ei sitä ikinä kunnolla voi ymmärtää.

      • Anonyymi

        Töölön plastiikkakirurgit ovat opiskelleet genitaalien korjausleikkauksia mm. eurooppalaisilla klinikoilla ja kehittäneet prossessia edelleen. FtoM leikkaukset ovat tiettävästi kilpailukykyiset lopputuloksiltaan muiden klinikoiden tuloksiin verrattuna. Yleensä on todettu ettei nykyisin kannata enää hakeutua Suomen ulkopuolelle leikkaukseen.


      • Anonyymi

        Yksi vanhempi transmies on Suomessa kuollut n.12 vuotta sitten leikkauksen komplikaatioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töölön plastiikkakirurgit ovat opiskelleet genitaalien korjausleikkauksia mm. eurooppalaisilla klinikoilla ja kehittäneet prossessia edelleen. FtoM leikkaukset ovat tiettävästi kilpailukykyiset lopputuloksiltaan muiden klinikoiden tuloksiin verrattuna. Yleensä on todettu ettei nykyisin kannata enää hakeutua Suomen ulkopuolelle leikkaukseen.

        Töölön lääkäreitä vastaan oli tällä palstalla oikeusjuttua tulossa niin että.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi vanhempi transmies on Suomessa kuollut n.12 vuotta sitten leikkauksen komplikaatioihin.

        Se on aika iso prosentti kun ajattelee kuinka harva nainen menee munia itselleen rakennuttama.
        Jossain lehdessä joku nainen myös kertoi miten käytännössä jäi vakavat vammat ja homma jäi myös kesken.
        Meni moni asia pahasti pieleen.
        Useissa leikkauksissa kivut voivat myös jäädä kroonisiksi ja on mahdollisuus että jää pidätyskyvyttömäksikin.
        Kaikki tuo voi tulla kenen tahansa noihin lähtevän kohdalle, sairaalabakteeri on ikävän yleinen ja pilaa paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aika iso prosentti kun ajattelee kuinka harva nainen menee munia itselleen rakennuttama.
        Jossain lehdessä joku nainen myös kertoi miten käytännössä jäi vakavat vammat ja homma jäi myös kesken.
        Meni moni asia pahasti pieleen.
        Useissa leikkauksissa kivut voivat myös jäädä kroonisiksi ja on mahdollisuus että jää pidätyskyvyttömäksikin.
        Kaikki tuo voi tulla kenen tahansa noihin lähtevän kohdalle, sairaalabakteeri on ikävän yleinen ja pilaa paljon.

        Itse jätin leikkaukset väliin noista syistä. Toki kohdun ja munasarjat poistin, koska hormonihoidon vuoksi se on erinäisistä syistä välttämätöntä.

        Harva nainen nyt munia itselleen menee rakennuttamaan, mutta transmiehiä on phallossa tai metossa ollut Suomessa muutama sata. Olen ehkä hieman eri mieltä siinä, että puhutaan suuresta prosentista, jos koko historiassa yksi potilas on kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse jätin leikkaukset väliin noista syistä. Toki kohdun ja munasarjat poistin, koska hormonihoidon vuoksi se on erinäisistä syistä välttämätöntä.

        Harva nainen nyt munia itselleen menee rakennuttamaan, mutta transmiehiä on phallossa tai metossa ollut Suomessa muutama sata. Olen ehkä hieman eri mieltä siinä, että puhutaan suuresta prosentista, jos koko historiassa yksi potilas on kuollut.

        Tuo ero naisen ja transmiehen välillä on vain subjektiivinen ja liikkuva.
        Oliko esim. Sametti välillä muuttunut edes jonkinlaiseksi mieheksi ja sitten takaisin naiseksi.
        Niin ja kyllä hän oli klassinen transmies historiansa mukaan.
        Transmieheys on vaan rooli jonka osa naisista ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ero naisen ja transmiehen välillä on vain subjektiivinen ja liikkuva.
        Oliko esim. Sametti välillä muuttunut edes jonkinlaiseksi mieheksi ja sitten takaisin naiseksi.
        Niin ja kyllä hän oli klassinen transmies historiansa mukaan.
        Transmieheys on vaan rooli jonka osa naisista ottaa.

        Vaan, koska Sametille kävi miten kävi, ei ole syy alkaa väittää transmiehiä naisiksi. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse jätin leikkaukset väliin noista syistä. Toki kohdun ja munasarjat poistin, koska hormonihoidon vuoksi se on erinäisistä syistä välttämätöntä.

        Harva nainen nyt munia itselleen menee rakennuttamaan, mutta transmiehiä on phallossa tai metossa ollut Suomessa muutama sata. Olen ehkä hieman eri mieltä siinä, että puhutaan suuresta prosentista, jos koko historiassa yksi potilas on kuollut.

        Olen samaa mieltä, jos yksi monesta sadasta on kuollut niin ei ole iso määrä tosiaan. Silti kiinnostaisi kuulla miten näillä muilla meni leikkaukset ja tulokset, toki ymmärrän myös ettei sen jälkeen huvita enää roikkua missään trans palstoilla sen enempää.. Ja kun mainitsit tuon kohdun ja munasarjojen poiston, se ilmeisesti ainakin on turvallinen toimenpide suomessa, siitä luin naisten kokemuksia, niitä löytyy sentään runsaasti. Mutta itse haluaisin käydä prosessin läpi ns kokonaan. Jos joku tätä vielä tulevaisuudessa sattuu lukemaan, niin kertokaa ihmeessä jos on lisätietoa. Noista yksityisistä yms en kyllä tarvitse henk.kohtaisesti tietoa kun edelleen olen menossa ihan sinne mitä transpoli tarjoaa, mutta kaipa niistä voi kirjoitta, jos niistä on jollekkin muulle vaikka täällä hyötyä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ero naisen ja transmiehen välillä on vain subjektiivinen ja liikkuva.
        Oliko esim. Sametti välillä muuttunut edes jonkinlaiseksi mieheksi ja sitten takaisin naiseksi.
        Niin ja kyllä hän oli klassinen transmies historiansa mukaan.
        Transmieheys on vaan rooli jonka osa naisista ottaa.

        Ero naisen ja miehen välillä on subjektiivinen myös joten teoriassa olet itse yhtä paljon nainen kuin kuka tahansa trans mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, jos yksi monesta sadasta on kuollut niin ei ole iso määrä tosiaan. Silti kiinnostaisi kuulla miten näillä muilla meni leikkaukset ja tulokset, toki ymmärrän myös ettei sen jälkeen huvita enää roikkua missään trans palstoilla sen enempää.. Ja kun mainitsit tuon kohdun ja munasarjojen poiston, se ilmeisesti ainakin on turvallinen toimenpide suomessa, siitä luin naisten kokemuksia, niitä löytyy sentään runsaasti. Mutta itse haluaisin käydä prosessin läpi ns kokonaan. Jos joku tätä vielä tulevaisuudessa sattuu lukemaan, niin kertokaa ihmeessä jos on lisätietoa. Noista yksityisistä yms en kyllä tarvitse henk.kohtaisesti tietoa kun edelleen olen menossa ihan sinne mitä transpoli tarjoaa, mutta kaipa niistä voi kirjoitta, jos niistä on jollekkin muulle vaikka täällä hyötyä :)

        Aikoinaan oli foorumi, jossa oli paljon transmiehiä, sitten foorumi jostain syystä lopetti tai kaatui. Siellä oli osio, joka oli avoin vain leikkauksen läpikäyneille tai sitä vakavasti suunnitteleville. Itselläni ei ollut oikeuksia, enkä viitsinyt lähteä huijaamaankaan, mutta osa kuitenkin kertoi kokemuksistaan ihan yleisellä puolella. Tietysti minulla on edelleen vaitiolovelvollisuus suljetulla foorumilla puhutuista asioista, mutta ehkä voin nyt näin yleisesti sanoa, että oli siellä niitäkin, jotka olivat erittäin tyytyväisiä tuloksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero naisen ja miehen välillä on subjektiivinen myös joten teoriassa olet itse yhtä paljon nainen kuin kuka tahansa trans mies.

        "Ero naisen ja miehen välillä on subjektiivinen"
        Nimenomaan ei ole vaan objektiivinen, naaras ei urokseksi muutu mielikuvituksen eikä lääketieteen voimin.
        Jos se olisi subjektiivinen miten kehosi sukupuoli nähdään vaikka ruumiina, tai jopa pelkistä lantioluista.

        Juu olen nainen kuten transmieheksi itsensä ajatteleva nainenkin, molemmat naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan oli foorumi, jossa oli paljon transmiehiä, sitten foorumi jostain syystä lopetti tai kaatui. Siellä oli osio, joka oli avoin vain leikkauksen läpikäyneille tai sitä vakavasti suunnitteleville. Itselläni ei ollut oikeuksia, enkä viitsinyt lähteä huijaamaankaan, mutta osa kuitenkin kertoi kokemuksistaan ihan yleisellä puolella. Tietysti minulla on edelleen vaitiolovelvollisuus suljetulla foorumilla puhutuista asioista, mutta ehkä voin nyt näin yleisesti sanoa, että oli siellä niitäkin, jotka olivat erittäin tyytyväisiä tuloksiin.

        Olenkin kuullut siitä, harmi kyllä että kaatui. Mutta kiitos tästä kuitenkin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan, koska Sametille kävi miten kävi, ei ole syy alkaa väittää transmiehiä naisiksi. 🙄

        Transmiehet/transidentifioituneet naiset ovat naisia.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Transmiehet/transidentifioituneet naiset ovat naisia.

        Tolkuta mitä tolkutat - et pysty kuitenkaan muuttamaan asioita mieleiseksesi.


    • Anonyymi

      Kristukseen tutustuen voi saada ihan uudet kasvot.

      • Anonyymi

        Ja pibbelin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe