Haluaisin iPhonen

Anonyymi

Elikkäs haluaisin ostaa parhaalta kaveriltani iPhone 7:n . Olen yli 2 vuotta yrittänyt suostutella äitiäni että saisin ostaa jostakin sen puhelimen mutta hän väittää sitä huonoksi jne. Kyseinen puhelin on hyvässä kunnossa ja vain 50€ . Ongelma on siis se että miten suostuttelisin äitini? Laittakaa vinkkejä:D

7

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Applen tuotteita ei pidä mennä ostamaan. Sellaista roskaa että..
      https://bbs.io-tech.fi/threads/apple-vs-android-vaeittely-vertailu-vaeaentoeketju.199406/post-7293898

      "Pitkää softatukea ja face ID:tä lukuunottamatta en ole keksinyt oikeastaan mitään mikä iphonessa olisi nykyään paremmin kuin androidissa. Face ID:stäkään en ole ihan täysin varma vielä että käyttäisinkö mieluummin kuitenkin näyttöön integroitua sormenjälkilukijaa, mutta onhan tuo kasvontunnistus näppärä silloin kun se on näppärä.

      Eniten mua häiritsee se, että minkä h**vetin takia niitä ikoneiden paikkoja ei voi itse vapaasti päättää? Miksi se täyttöjärjestys pitää pakottaa käyttöjärjestelmän puolesta? Itse tykkäisin järjestellä ikoneita (kohtuullisen pienen määrän) eri näytöille alalaitaan (jotta niihin yltää peukalolla kun puhelinta käyttää yhdellä kädellä), mutta eihän tämä toki onnistu iphonen kanssa. Puhumattakaan nyt siitä widgetien puutteesta, joka on lähinnä naurettavan ja surkuhupaisan puolella. Tähän tosin taitaa korjausta tulla seuraavan päivityksen myötä, viimeinkin.

      Myös käyttöliittymän navigointi tuntuu kankealta, eleet toimii ihan yhtä paskasti kuin androidessakin, eli ei hyvin, koska ovat niin tarkkoja pyyhkäisyeleiden alkukohdista ja suunnista, että suurimman osan aikaa mulla ei ainakaan peukalolla vasemmasta reunasta sisäänpäin pyyhkäisy vie takaisinpäin, eikä sinne peukalolla meinaa millään yltääkään jos luuri on yhdessä kädessä. Androidin alalaidan back-napin sijasta käytössä on sitten vasemmassa ylälaidassa sijaitseva back-nappi joka käytännössä vaatii aina kahden käden käyttämistä navigointiin. Alkunäyttöön sentään pääsee helposti, ja sovelluksien välillä vaihtaminen sujuu hyvin alalaidasta pyyhkäisemällä.

      Mekaanisesti tuo iphone 11 on kyllä kuin paluu johonkin 2010 vuoteen noiden jäätävien näytönreunojen kanssa. Saman fiiliksen myös nostattaa käyttöjärjestelmän joka paikassa vallitseva hitaus. Oneplussan kanssa kaikki vaan tuntuu tapahtuvan nopeammin ja sulavammin kuin iphonella. Etenkin kaikki käyttöjärjestelmän animaatiot on ihan raivostuttavan hitaita.

      Henkilökohtaisesti ahdistaa myös yleensä kaikki mukautettavuuden puute. Systeemi on todella rajoittava kun kaikki pitää tehdä kuten Apple haluaa eikä käyttäjällä ole mitään sanottavaa mihinkään. Androidissa pystyy mukauttamaan todella monia asioita vaivattomasti. Joku taisi aiemmin mainitakin mm. siitä bluetoothin ja järjestelmän äänenvoimakkuuden säädöstä erikseen, se on yksi asia mitä itsekin käytän. Mikäli jollekulle jäi epäselväksi, niin se siis tarkoittaa sitä, että äänenvoimakkuusnapin painaminen viakka kuulokkeissa ei vaikuta puhelimen äänentoiston voimakkuuteen, vaan luurien oman. Tämä mahdollistaa huomattavasti tarkemman äänenvoimakkuuden säädön koska voit vielä "hienosäätää" äänenvoimakkuutta kuulokkeissa erikseen järjestelmästä. Nämä kun on naitettu yhteen niin mennään taas jollain valmiilla pykälillä, jotka ainakin mulle on yleensä liian suuria ja äänenvoimakkuudet menee todella nopeasti niin isolle etten ikinä käytä sellaisia voimakkuuksia vaikkapa kuulokkeissa. Tuntuu oudolta, että ainoat käyttökelpoiset äänenvoimakkuuden tasot on 30-pykäläisen asteikon pykälät 3-5 ja kaikki muu huutaa aivan liian lujaa mun korville... noissakin 3 on todella hiljainen, 4 vähän liian hiljainen ja 5 vähän liian kova niin siinä sitä sitten taas ollaan.

      Hämmentävää on myös se, että miksi iphonen kanssa pitää erikseen "käynnistää" apple pay kaksoisklikkaamalla virtanappia vaikkei sen nfc:tä käytetä mihinkään muuhun kuin maksuihin. Androidissa riittää että näyttö on päällä kun vie luurin maksupäätteeseen niin maksu hoituu, yli 50€ maksuilla pitää lukituskin olla auki. Niin ja toki sieltä sai samalla vaikka plussapallot k-kaupan kassalta kun oli plussakortti asennettuna luuriin. Pikkuasia ehkä, mutta ihmetyttää kun on nähnyt että sen voi tehdä toisinkin, vaikka androidissa nfc:tä käytetään laajasta muuhunkin kuin vain maksuihin.

      Carplay on ehkä se missä iphone vetää pidemmän korren. Android Auto on aika heikosti tuettu ja buginen, vakkakin itselläni aina toiminut hyvin, ja kauhean tarkka kaapeleista ym. kun taas carplay toimii jokaisessa iphonessa (kai..) kunhan vaan sirin kytkee päälle.

      Aikamoisia 1. maailman ongelmia, mutta jos vertaa fiilistä ja tuntumaa OP7 Androidin ja iphone 11 iOS:n välillä niin kyllä Oneplussa ja android vie

      • Anonyymi

        🖕👊🏻🖕


    • Anonyymi

      2021 en ottaisi iphone 7 puhelinta edes ilmaiseksi. Ok! Swappies uudemmat mallit on kalliimpia. Mutta seiska vaikka 50€ hintaan on jo vanha. Ja esim uuden se2020 mallin taitaa saada 64 muistilla 400€ ja 11 mallin 600€.

      • Anonyymi

        Äiti oli oikeessa, iphone 8:kin voi unohtaa.


      • Anonyymi

        Seiskaan saa vieläkin uusimmat päivitykset ja käyttiksen, toimii huippuhyvin.
        Androideja olisi pitänyt tämän seiskan elinaikana vaihtaa kolme kertaa


    • Anonyymi

      En suosittele. Ei voi ees ostaa muistia. 32CB on aivan liian vähän. JA ICLOUD MUISTI ON ERI ASIA KUIN TUO OIKEA TALLENNUSTILA. Mulla menee hermot kun en saa muistia tähän. VAIHDAN ANDROIDIIN!

      • Anonyymi

        Vaihda androidiin, sisäistä muistia sitten rohmaisee köytti moninkerroin enemmän ja se hidastelee, mutta loistavaa että ysk vtun trolli taas vähemmän tänne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe