Naarmut piiloon

auton maalipinnasta

Tällaista neuvoa kyselen, kun huomasin kuskin ovessa aikast näkyviä naarmuja, mutta ne ei kumminkaan yltä metalliin asti vaan on pinnasta niinku lakka naarmuuntunut.

Kun meinaan fareclla (jollain G3 tmv.) hienolla /erittäin hienolla hiomatahnalla sen käsitellä ja lopuksi vedän päälle puhdistavan vahan ja sen päälle kovan kestovahan joka antaa kiillon samalla, niin kuinka suurella todennäköisyydellä tuosta kohdasta tulee ns.matempi kuin muusta autosta?

Käsiteltävän alueen koko on n.12cm x 5cm.

Kun joskus olen noita farecla hommia koittanut hieman huonolla kokemuksella:(
Mutta voipi olla syynä että ollut liian karkea hiomatahna joka rikkonut pintaa liiaksi (G7)?

Ja en millään viitsiäisi koko ovea ruveta maalaamaan, niin jos jollakulla olisi hyvä vinkki miten onnostuu saamaan naarmut pois, siten että sitä ei kovin helpolla huomaa.

Kiitokset asiallisista vastauksista.

9

5340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • värivahaa

      kyllä kaikkeis varmin keino on , jos vaan haluat peittää naarmut, niin käyttää auton väristä vahaa,mukana tulee korjaus puikko millä voi syvempiäkin naarmuja peitellä,,,kokemuksesta sanon että jos vain korjata haluaa nii tämä on helpoin ja varmasti turvallisin keino, siihen voi viellä laittaa päälle esim just kestovahan mutta tuskin tarvii... ja nyt sitte kaikki automaalarit sun muut fiksarit voitte alakaa kilipaa mua haukkumaa.mutta tälläkeinolla ei voi pilata maalipintaa entisestään... olkaa hyvät!

      • Kiitos vastauksesta

        Juu, muuten kyllä varmaan tekisinkin noin, mutta on tuo PRKL:n metku viininp. auton väri....:(

        Eli periaatteessa on saatava naarmut "hiottuuks" pois ja sitten saatava se kohta kiiltämään...
        Ja kun naarmut ei oo kauhean syvät, eli lakka pintaan on tullut nuo naarmut...

        Joku joskus kehus et vetäs jollaa 1800-2000 vesihiomapaperilla tollassii, mutta ite kyllä mielummin koitan tuolla hienolla hiomatahnalla...

        Enkä sinällään paljoa menetä jos ei onnistu kun kumminkin tarvii takapuskurin alaosa maalata tai ainakin varmaan lakata kokonaan kun siinä on syvempi naarmu eli näkyy puskurin musta muovi...:(
        Niin menee sitten samalla tuo ovikin kun kerran maalaamaan joutuu....

        Mutta meinasin vaan että joskos olis joku hyvä/ suht helppo meikkaus konsti niin ehdotuksia otan vastaan...Mut tuon väristä värivahaa en varmaan löydä ja kun se aikanaan kuluu pois niin taas naarmut näkyis...:(

        Mutta kiitos sinällään hyvästä vinkistä:)


      • Apostoli
        Kiitos vastauksesta kirjoitti:

        Juu, muuten kyllä varmaan tekisinkin noin, mutta on tuo PRKL:n metku viininp. auton väri....:(

        Eli periaatteessa on saatava naarmut "hiottuuks" pois ja sitten saatava se kohta kiiltämään...
        Ja kun naarmut ei oo kauhean syvät, eli lakka pintaan on tullut nuo naarmut...

        Joku joskus kehus et vetäs jollaa 1800-2000 vesihiomapaperilla tollassii, mutta ite kyllä mielummin koitan tuolla hienolla hiomatahnalla...

        Enkä sinällään paljoa menetä jos ei onnistu kun kumminkin tarvii takapuskurin alaosa maalata tai ainakin varmaan lakata kokonaan kun siinä on syvempi naarmu eli näkyy puskurin musta muovi...:(
        Niin menee sitten samalla tuo ovikin kun kerran maalaamaan joutuu....

        Mutta meinasin vaan että joskos olis joku hyvä/ suht helppo meikkaus konsti niin ehdotuksia otan vastaan...Mut tuon väristä värivahaa en varmaan löydä ja kun se aikanaan kuluu pois niin taas naarmut näkyis...:(

        Mutta kiitos sinällään hyvästä vinkistä:)

        No minä olen kokeillut tämmösen firman ku http://www.dwgfinland.com/ semmoista vahaa ku DWG Oxygone jossa on mainoksen mukaan hieman hioma-ainetta mukana ja sen lisäksi että se poistaa naarmuja niin se palauttaa maalipinnan värisävyn ja mun kokemuksen mukaan punainen on varmaan pahimpia mattaantumaan joten koko auto kannattaa käsitellä.
        Hommassa kannattaa käyttää kiillotuskonetta jossa on vaahtomuovi laikka niin säästyy olkapää,joutuu meinaan veivaa aika paljo.
        Tietysti naarmujen poisto riippuu niiden syvyydestä mutta ainakin itsellä pesupyörteet lähtivät pois ja tietysti maalipnta kirkastui.
        Pullo maksoi 20€ postikulut ja sitten vielä tilasin dwg classic vahaa jolla sinetöin maalipinnan ,tuli tosi kiiltävä .sekin makso 20€ ja täytys kyllä sanoa että hintansa väärti oli molemmat.


      • Make
        Apostoli kirjoitti:

        No minä olen kokeillut tämmösen firman ku http://www.dwgfinland.com/ semmoista vahaa ku DWG Oxygone jossa on mainoksen mukaan hieman hioma-ainetta mukana ja sen lisäksi että se poistaa naarmuja niin se palauttaa maalipinnan värisävyn ja mun kokemuksen mukaan punainen on varmaan pahimpia mattaantumaan joten koko auto kannattaa käsitellä.
        Hommassa kannattaa käyttää kiillotuskonetta jossa on vaahtomuovi laikka niin säästyy olkapää,joutuu meinaan veivaa aika paljo.
        Tietysti naarmujen poisto riippuu niiden syvyydestä mutta ainakin itsellä pesupyörteet lähtivät pois ja tietysti maalipnta kirkastui.
        Pullo maksoi 20€ postikulut ja sitten vielä tilasin dwg classic vahaa jolla sinetöin maalipinnan ,tuli tosi kiiltävä .sekin makso 20€ ja täytys kyllä sanoa että hintansa väärti oli molemmat.

        Minä en ainakaan lähtis pask...sta autoani ko. aineella kuivana hinkkaamaan. Ihan mielenkiinnosta, onko kellään kokemusta aineesta ja tuloksesta. Luulis tulevan naarmuja sillä siinähän ne hiekka-yms. hiukkaset pyörivät pyyhkeen ja maalipinnan välissä.


      • Apostoli
        Make kirjoitti:

        Minä en ainakaan lähtis pask...sta autoani ko. aineella kuivana hinkkaamaan. Ihan mielenkiinnosta, onko kellään kokemusta aineesta ja tuloksesta. Luulis tulevan naarmuja sillä siinähän ne hiekka-yms. hiukkaset pyörivät pyyhkeen ja maalipinnan välissä.

        ole autoani paskasena vahannut vaan normaali shampoo pesu ja kuivannut kunnolla ja sitten vahanut.
        On kyllä hemmetin helppo levittää kun tarvii vain ponnepullosta ruiskuttaa ja sen jälkeen kun vaha on kuivunut pintaan niin pyyhin toisella frotee pyyhkeellä pois.
        Ja kesto on huima kun kerran on kestänyt läpi talven .


      • Apostoli
        Make kirjoitti:

        Minä en ainakaan lähtis pask...sta autoani ko. aineella kuivana hinkkaamaan. Ihan mielenkiinnosta, onko kellään kokemusta aineesta ja tuloksesta. Luulis tulevan naarmuja sillä siinähän ne hiekka-yms. hiukkaset pyörivät pyyhkeen ja maalipinnan välissä.

        tekniikan maailman testi jossa oli vahattu kyseisellä tavalla.Eiväthän nuo tyrmänneetkään tuota vahaa.


    • Jaska

      G3 on aikas karkeaa tahnaa, että kantsii tosi varovasti sit tehdä. Varsinkin jos koneella tekee. Lähtee kulmista aika nopeaa kaikki maalit. Mä oon noita tehnyt G3:lla jos on syvä naarmu, mut aina varmempi on hienommalla tehdä esim G6 ja lopuks vaikka vielä G10. Reilusti vettä muistaa sit vaan käyttää. Jos tarpeeks hienoa tahnaa käyttää ja vettä ei säästele niin ei todellakaan jää mattapintaisemmaksi. Ja kaiken käsittelyn kruunaa autoglym vahat!

      • Homma hoidossa.

        Kiitokset kaikille vastanneille!

        Tänäpä hiosin tuon pinnan G3:lla ja kun tein homman käsipelillä suralla pinnalla niin onnistui!
        Naarmut lähti ja kun kiillotin pinnan auto glymin moiveilla niin ei huomaa juurikaan mitään.


    • 234234234

      Jos naarmut lakan pinnassa, pieniä. Kevyesti hiovaa kiillotusainetta, jopa käsin saa pois mutta kiillotuskoneella nopeampi.

      jos lakka puhki ja maalipintaan asti(ei pohjamaali näy), kannattaa jos kokeilla enemmän hiovaa ainetta tai vesihiomapaperilla hinkata(kannattaa etsiä ohjeet jostain, ei noin vain). ja lopuksi se kiillotus.

      Jos pohjamaaliin asti, kannattanee jo paikkamaalilla peittää kolhuja tai naarmuja ja kiillottaa lopussa kun kuivunut usean päivän. Ei varmaan saa enää näkymättömiin mutta paremmaksi. Viimeisenä vie maalattavaksi.

      Itse olen myllyttänyt eli kiillottanut pinnasta naarmuja useita kertoja. Siten saa pienet pintanaarmut pois kokonaan. Jos maaliin asti, myllyttämällä saa nekin naarmut pehmeäreunaisiksi ja ei niitä niin hyvin huomaa enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe