Tämä syöpä ahdistaa

Anonyymi

Miten tästä syövän aiheuttamasta ahdistuksesta selviää? Minulla on syöpä jota ei todennäköisesti saada koskaan pois. Olen nuori, ahdistavaa ajatella että tiedän kuolevani joskus tähän.

9

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sun kannattaa tutustua sellaseen sivustoon kuin kaikki syövästä.Suosittelen.

    • Anonyymi

      Kyllä Pahinta on se kun lääkäri ei ymmärrä mitään minulla oli harvinaianan korvakasvain ja lääkäri vain syötti tulehduslääkeitä kunne sanoin että lähetä selliselle joka tästä ymmärtää sitten löytyi lääkäri joka leikkasi 12 tuntia korvaa. kuulo meni toisesta korvasta mutta olin vielä 10 vuotta työelämässä

    • Anonyymi

      Vuonna 2018 Suomessa oli 34 372 uutta syöpätapausta. Heillä kaikilla oli varmasti ahdistusta sairaudestaan. Niin ja se on varma, että kaikki muutkin vakavat sairaudet ahdistaa.

    • Anonyymi

      Kyllähän sinä joka tapauksessa joskus johonkin kuolet. Mitä väliä sillä on, mikä on taudin nimi?

      Oikeesti syöpääsi voidaan hoitaa ja edessäsi on hienoja vuosia. Älä pelkää syöpää äläkä elämää!

    • Anonyymi

      Minullakin on syöpä jota ei voida koskaan parantaa, mutta se saadaan pysymään kurissa lääkkeillä.
      Siellä se kulkee koko ajan mukana, mutta en tunne sitä millään tavalla eikä se vaikuta elämääni muuten kuin kolmen kuukauden välin onkologin kontrolli ja nuo lääkkeet.
      Kerran vuodessa myös ct-kuvaus, ja lääkärikäyntien yhteydessä verikokeet.
      Lääkkeet on tehonneet niin paljon että kasvain on tuntuvasti pienentynyt, pois sitä ei kuitenkaan saa.
      Minulle kävi niin kun sain neljä vuotta sitten tietää tästä, että elämänhalu voimistui ja asenne elämään muuttui radikaalisti. Arvot meni uusiksi eikä minulla ole aikaa eikä halua surra sairautta jolle mitään ei voi.
      Keskityn nauttimaan elämästä, liikun, syön terveellisesti, tapaan ystäviä, nautin luonnosta, hyvistä kirjoista, kaikesta!

      Silloin kun syöpä löydettiin, onkologini sanoi että se on ollut minulla jo pitkään, nyt vasta kasvanut niin isoksi että sen itse havaitsin. Ei ole levinnyt vaan pysynyt paikallisena mikä tietysti on erittäin hyvä asia. Operoida ei voida koska niin pahassa paikassa.

      Sitten kun kuolema tulee, se tulee. Ennen sitä kuitenkin elän!

    • Anonyymi

      ❤️ Samaa vaivaa täällä.

    • Anonyymi

      Voimia sinne ja on totta että tuo on niin vakava sairaus, että väkisinkin pelottaa, mutta
      koitappa jos rukoilisit että jeesus antaisi sinulle voimaa jaksaa ja hän voi myös parantaa, vaikka ihminen ei voi...nimim. kokemusta on...😍

      • Anonyymi

        >> koitappa jos rukoilisit että jeesus antaisi sinulle voimaa jaksaa ja hän voi myös parantaa, vaikka ihminen ei voi <<

        Kiitos, uskonystävä, sanoistasi, joita täällä jaat Jeesuksesta ja Jumalan mahdollisuuksista...

        Samaa koitan puhua minäkin uskovana syöpää sairastavalle läheiselleni, joka ei vielä ole uskossa. Jumalalle on kaikki mahdollista.

        Sairaus on usein se, joka ihmisen ajaa kysymään elämän tarkoitusta, sen jatkumista tuonpuoleisessa ja kiinnostumaan Jumalasta. Valitettavasti tarjolla on monia uskomuksia, mutta Jeesus on kuitenkin se ainoa ja oikea vaihtoehto.

        Tietystierilaiset hyvätkin asiat ja tapahtumat voivat ajaa ihmisen Jumalan luokse. Vaikkapa se, jos on löytänyt puolison tai silloin, kun on rukoiltu (tai luskovat läheiset ovat rukoilleet) ja sairas on selvinnyt vaikkapa isosta leikkauksesta. Siinä olisi ihmiselle hyvä tilaisuus lähestyä Jumalaa ja kiittää häntä saamastaan hyvästä. Samalla kiitos voi avata sydämen Jumalan suuntaan muutenkin.

        Mutta usein ne vakavat ja surulliset asiat taitavat kuitenkin enemmän vetää sinne Jumalan luokse.

        Voimia kaikille sairaille.


    • Anonyymi

      Minulla oli aggressiivinen syöpä, joka on nyt remissiossa eli olen nyt ilman syöpää. Mutta jos tämä uusiutuu, tähän tautiin ei ole tarjolla kuratiivista hoitoa. Duodecimin artikkeleiden perusteella elinaikaa olisi uusiutuneessa taudissa enää kuukausia. Minä olen miettinyt, että jos luopuisi kontrolleista, koska minä muutenkin mietin tätä syöpää koko ajan (sille nyt ei vaan voi mitään) ja kontrollihetki nostaa ahdistavat tunteet potenssiin 100. Duodecimin juttujen perusteella tämän usiutumista ei edes saada kontrollikäynneillä kiinni (noin 5% uusiutumista löydetään varsinaisilla kontrollikäynneillä, loput, kun asiakas itse ilmoittaa epäilyistään kontrolliaikojen välillä). Onko teistä kukaan miettynyt luopumista kontrolleista tai jopa luopunut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe